Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Kupiłem dopiero co e36 316i Compact 95` i nie wiem co to może być, rano po zapaleniu silnika (powiedzmy że daje mu 1 minutę na rozgrzanie) nie mogę wbić żadnego biegu, porostu czuje opór, jak już pora ruszać ( 5 min od zapalenia) wbijam jedynkę na siłe i później już wszystko jest ok. Co to może być, proszę o pomoc.

 

Podkreślam że po zapaleniu nie ma znaczenia czy to jedynka czy piątka.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
WITAM.Tak to jest ze przy niskich temp olej jest gesty i wlaczanie biegow jest utrudnione,jak sie rozgrzeje skrzynia wszystko wraca do normy
Opublikowano

wczoraj sprawdzałem, olej jest w normie.

 

jaki olej powinienem wlać?

ile litrów?

i mniej więcej zł/litr?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
możesz też mieć przytarte takie plastikowe "wodziki" koliste na wybieraku,u mnie tak właśnie jest i tak się dzieje.

 

jezeli by tak bylo to nie by sie tak caly czas dzialo a koledze sie tak tylko dzieje rano ...mam to samo daje troche wiecej obrotow i lzej wchodzi bieg ;) olej zalpie temperature i wraca do normy

Opublikowano
Tez tak mam, ale u mnie to tylko z jedynka sie tak dzieje...olej moim zdaniem musi sie rozgrzac :mrgreen:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
No chyba te skrzynie tak mają.U mnie jest podobnie a dodam,że w skrzyniach tych są dwa rodzaje olejów ATF lub MTF-Lt-2 .Ja do swojej skrzyni dodałem ceramzier i jest dużo lepiej ale i tak jak jest zimniej to dużo cięzej wbić bieg.
Opublikowano

Co do oleju:

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=18989&highlight=olej+skrzynia&sid=ce3a1b9bf087948103804381cd5115e3

Ja miałem tak że zalałem według książki (wbrew naklejce na skrzyni) olej SAE 80 i objawy były takie że przy temperaturze nawet 10 stopni, przy zimnej skrzyni nie dało się zmieniać biegów, wymieniłem na ATF Dexron II (według naklejki) i wszystko jest ok.

Bayerische Motoren Werke AG Munchen


http://img201.imageshack.us/img201/1251/333lr9.jpg

Opublikowano

a więc tak, dzisiaj miałem przyjemność zaparkować obok identycznego Compacta :shock:

Kolega z identycznej ucieszył się, i porównywaliśmy swoje chluby :D

Poprosiłem go, czy nie mógłbym pozmieniać biegów u niego i okazało się że u niego wchodzi jak w masełko, u mnie z kolei tak jak mówiłem, rano gdy silnik jest zimny, nie mogę wbić biegu, jak już wbije to idzie ale tak jakby kilogramowym drążkiem zmieniać biegi( czy to po 5 min. czy po godz. jazdy). Podkreślam że nie ma żadnych zgrzytów, ani tym podobnych problemów, po prostu biegi rano nie wchodzą a na zagrzanym silniku chodzą ciężej( to nie znaczy że na siłe, popostu ciężej).

Spotkał się ktoś z tym może?

A może przypuszczacie co to może być?

Oleju w skrzyni jeszcze nie zmieniałem, mechanik powiedział że jak już jest zagrzana skrzynia to powinno chodzić tak czy siak lekko. Dlatego nie wymieniałem bo syntetyk 55zł/litr. Mechanik mówi że musimy się umówić na cały dzień roboty. A to nie wróży małych kosztów naprawy :evil:

Z góry dziękuję za wszelakie sugestie. PzDr

Opublikowano

Ehh mi też chodzą ciężej niż normalnie zanim się rozgrzeje - a przecież nie jest jeszcze tak zimno. Pamiętam poprzednią zimę - przy -20 w Unie nie dało się w ogóle wrzucić biegu :lol:

 

Sprawdzałem olej jak wymieniałem inne płyny, to był czyściutki jak nowy - i teraz nie wiem, czy Dextron II skoro jest mineralny, to tak gęstnieje i jest to normalny objaw, czy powinienem pomyśleć o wymianie.

 

A kwestia jaki olej to już w ogóle przerąbane - czytając różne opinie można dojść do wniosku, że stosując Dexron II można załatwić skrzynię, bo za bardzo gęstnieje, a znowu syntetyk też może ją załatwić, bo nie jest dedykowany do tej skrzyni, a znowu półsyntetyk Dextron III ma najwiecej zwolenników mimo, że łączy wady obydwu powyższych :lol:

Opublikowano

Też już o to pytałem../Wysłany: Pon Sie 21, 2006 8:22 pm Temat postu: Oporne wejście pierwszego biegu/

Jednak po prześledzeniu odpowiedzi kolegów i po własnych spostrzeżeniach, stawiam raczej na synchronizatory--przynajmniej w moim przypadku. Dodam że jak powoli sie dotaczam do świateł i podam 1-wszy, to wchodzi leciutko, a z postoju to opornie. Jednak u ciebie to może byc całkiem inna przyczyna. Ja jeszce nie zrobiłem od tej pory nic z tym problemem....trochę się do tego przyzwyczaiłem, ale i tak na wiosenkę muszę to naprawić. :)

Pozdrawiam

Irek

Opublikowano
a więc tak, dzisiaj miałem przyjemność zaparkować obok identycznego Compacta :shock:

Kolega z identycznej ucieszył się, i porównywaliśmy swoje chluby :D

Poprosiłem go, czy nie mógłbym pozmieniać biegów u niego i okazało się że u niego wchodzi jak w masełko, u mnie z kolei tak jak mówiłem, rano gdy silnik jest zimny, nie mogę wbić biegu, jak już wbije to idzie ale tak jakby kilogramowym drążkiem zmieniać biegi( czy to po 5 min. czy po godz. jazdy). Podkreślam że nie ma żadnych zgrzytów, ani tym podobnych problemów, po prostu biegi rano nie wchodzą a na zagrzanym silniku chodzą ciężej( to nie znaczy że na siłe, popostu ciężej).

Spotkał się ktoś z tym może?

A może przypuszczacie co to może być?

Oleju w skrzyni jeszcze nie zmieniałem, mechanik powiedział że jak już jest zagrzana skrzynia to powinno chodzić tak czy siak lekko. Dlatego nie wymieniałem bo syntetyk 55zł/litr. Mechanik mówi że musimy się umówić na cały dzień roboty. A to nie wróży małych kosztów naprawy :evil:

Z góry dziękuję za wszelakie sugestie. PzDr

 

Ja mam identycznie, wymieniłem olej na nowy i jest prawie tak samo, minimalna różnica... Więc to pewnie coś typu synchronizatory...

Ja mam taki patent:

Daje troche wieksze oborty i jak naprawde ciezko wchodzi 1. to wrzucam wpierw 3. bo wchodzi znacznie łątwiej, a potem jedynka wchodzi juz bez problemu..

 

jak byś rozwiązal ten problem to prosze o info, bo u mnie pewnie jest to samo...

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano
A ja stawiałbym na sprzęgło. Nie rozłącza do końcai przez to są trudności z wrzuceniem biegu. A zgrzytów nie ma bo wszystkie biegi są synchronizowane. Podobnie dzieje się w oplach i tam pomaga wymiana tarczy sprzęgłowej. Gdyby to była wina gęstego oleju to na zgaszonym silniku też by ciężko wchodziły. A gdyby padły synchronizatory to byłoby słychac zgrzyty przy wrzucaniu biegu.
Opublikowano

 

Ja mam identycznie, wymieniłem olej na nowy i jest prawie tak samo, minimalna różnica... Więc to pewnie coś typu synchronizatory...

Ja mam taki patent:

Daje troche wieksze oborty i jak naprawde ciezko wchodzi 1. to wrzucam wpierw 3. bo wchodzi znacznie łątwiej, a potem jedynka wchodzi juz bez problemu..

 

jak byś rozwiązal ten problem to prosze o info, bo u mnie pewnie jest to samo...

 

Hihihi :) Jakbym siebie o poranku na parkingu widziała :) Trójka, zagrzać, jedynka. Ale w tym tyg. zmienię olej i może będzie lepiej :mrgreen:

Opublikowano
A ja stawiałbym na sprzęgło. Nie rozłącza do końcai przez to są trudności z wrzuceniem biegu. A zgrzytów nie ma bo wszystkie biegi są synchronizowane. Podobnie dzieje się w oplach i tam pomaga wymiana tarczy sprzęgłowej. Gdyby to była wina gęstego oleju to na zgaszonym silniku też by ciężko wchodziły. A gdyby padły synchronizatory to byłoby słychac zgrzyty przy wrzucaniu biegu.

W zasadie racja, tylko że u mnie jak wspomianałem przy powolnym dotaczniu sie do np. skrzyżowania ten 1-wszy wchodzi gładko. Dalej, jak ze stopu przeładuję 1-2 to 1 tez wejdzie bez oporu...I co tym sądzić....

Pozdrawiam

Irek

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Znajomy nalał do E36 jakiegos zwyklego oleju przekładniowego i tak właśnie się działo. W zimie wogole biegi nie wchodzily, bylo czuc wyrazny opor. Po odpaleniu auta dopiero po około minucie, dwóch (w zaleznosci od temperatury) biegi zaczynały wchodzić dość topornie. Po nagrzaniu silnika, jak i w lecie chodziły super. Po zalaniu ATF dextronem (nie pamietam czy II czy III) biegi chodzą elegancko, niezależnie od temperatury. Ja stawiam na zły olej. Gdyby siadał synchronizator, to poszczególnego biegu, a nie wszystkich na raz i nie nasilało by sie to aż tak w niskiej temperaturze. To samo działoby sie pozniej, a kolega pisze, że po rozgrzaniu problem znika calkowicie. :)
Opublikowano

Witam kolegów

Chulam BMW i transporterem T2 i T4. Zacznę od tego że bardzo podobny przypadek jest w transporterach T2.

Załączam rysunek który powinien te problemy rozwiązać. Z reguły plastki sie wycierają i to może przyczyną naszych kłopotów. Zwróćcie uwagę właśnie na te elementy. Zaznaczam że podaję ta informację, do właściwości mojego typu auta.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG11&mospid=47451&btnr=25_0013&hg=25&fg=05

część nr. 10

Jak jestem w błędzie , to proszę mnie poprawić. To jest tylko sugestia.

Nawiasem mówiąc, to plastik w "siodle" gałki" odpowiedzialnej od zamiany biegów w T2 tak samo szybko sie wyrabia.

Pozdrówko

Opublikowano
Witam kolegów

Chulam BMW i transporterem T2 i T4. Zacznę od tego że bardzo podobny przypadek jest w transporterach T2.

Załączam rysunek który powinien te problemy rozwiązać. Z reguły plastki sie wycierają i to może przyczyną naszych kłopotów. Zwróćcie uwagę właśnie na te elementy. Zaznaczam że podaję ta informację, do właściwości mojego typu auta.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CG11&mospid=47451&btnr=25_0013&hg=25&fg=05

część nr. 10

Jak jestem w błędzie , to proszę mnie poprawić. To jest tylko sugestia.

Nawiasem mówiąc, to plastik w "siodle" gałki" odpowiedzialnej od zamiany biegów w T2 tak samo szybko sie wyrabia.

Pozdrówko

 

Ciekawe ile moze kosztowac wymiana tego ustrojstwa??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.