Skocz do zawartości

E34 Co lepsze 525tds czy 518gaz


bastek1680

Rekomendowane odpowiedzi

518 - moim zdaniem za mały silnik do za dużej budy.. 525 tds - było dużo na forum.. Ja bym brał tds`a (chociaż sam mam 525 td - ale dla mnie osiągi wystarczające)...Nie wiem jak z proporcją kosztów. Swojego Td mam od połowy lipca br. zrobiłem nim już 11 tys km (obecnie przejechane 215 tys). Od kupna wymieniłem płyny, oleje i filtry do tego wymiana końcówki drążka kierowniczego i ustawienie zbieżności (drążek + zbieżność - 100 zl). Pali tyle ile pali - to nie jest oszczędny silnik - miasto około 11 (do 12 litrów). W trasie średnio 7,7 - 8,5 litra w zależności od stylu (chociaż ostatnio byłem w niemczech i na austostradach jeżdząc z prędkościami dochodzącymi do 190km/h średnio wyszło 8,3 litra - czyli nieźle). No w mieście wyglada to troche gorzej, ale np. porównujac moje bmw z audi 100 (wiem inna marka) mojego kolegi (on ma gaz i sielnik 1,8) to koszty diesla i gazu w trasie wychodzą u niego tak samo jak u mnie diesla..W mieście mój wypada trochę gorzej..ale jak pisałem na początku to z 518 nie spodziewaj się osiągów, a palił będzie dużo..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 318 i nie chcial bym nigdy tego silnika w serii 5 :( Jezeli chodzi o TDS to moj pryzjaciel ma i jezdzialem nim i daje rade. Wyczuwalny jest wysoki moment obrotowy a co do spalania to moz ebyc minimalna rozniac a na strone 1.8 ale w serii5 ten silnik bedzie Ci palil wiecej niz moja 3. Wiec na koniec powiem ze: zdecydowanie TDS a co do sprzedania to bedzie duzoooooo latwiej.
Dla was to kilka liter, dla nas cale życie - B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie Tds. Szczególnie do piątki, gdzie bardzo istotny jest duży moment. E34 to nie jest lekkie auto. Gdybyś trafił Touringa, to różnica będzie bardzo duża. 518i będziesz musiał piłować żeby jakoś się rozpędzała, a wtedy będzie głośna i będzie sporo paliła. Silnik 1.8 to chyba minimum do e30, ewentualnie do E36, ale nie do E34. Katalogowe spalanie jest może takie samo w benzynie i w dieslu. Ale warto pamiętać, że diesel nie jest tak czuły na zmiany obciążenia. Obciążona 518i będzie paliła tyle samo co 525i, tyle że nie będzie się rozpędzać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 w piątce - da się jeździć :lol: dałem radę 6 lat Unem 1.0 jeździć, to i taką beemką można - tylko trzeba się nastawić na delikatną jazdę, zeby paliła normalnie, bo ciśnięcie takiego silniczka w ciężkim samochodzie wyssie szybko benzynę z baku (tak jak właśnie moje Uno, które po mieście więcej jak obecna beemka paliło)...

 

Dlatego lepiej TDS - jeszcze jak się ma dostęp do tańszej ropki to już w ogóle nie ma się nad czym zastanawiać. Chyba, że R6 benzynowy i do tego gaz - ja osobiście gdybym miał gaz w planie, to też nie kupiłbym 1.8, tylko coś większego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie wzięło się z opinii i różnych wypowiedzi z tego forum, najczęściej przedstawiały całe stado :roll: kłopotów i wysokich kosztów napraw awaryjnych z założenia tdsów. 518 m43 ma nieporównywalnie lepszą opinię jeśli chodzi o awaryjność i koszty ewentualnych napraw.

Dlatego już głupieję. Chyba najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji będzie 318 touring :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem 1.8 w e34 to pomyłka, jeszcze do tego kuchenka gazowa...

moim zdaniem wez albo 520i 24v (i jak musisz to +gaz) albo tds'a. osobiscie wybral bym tds'a, gdyz gazu nie trawie. oba silniki ktore Ci propomuje to rzedowe 6tki, a to w bmw podstawa

 

pozdro

 

 

dokładnie tak :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik 1.8 może być ciutke za słaby do e34. zagadaj z kolegą z forum o nicku Marco (jeżeli się myle to sorki), posiada e34 1.8 (nawet na sprzedaż z tego co wyczytałem ostatnio). weź też pod uwagę OC TDS to 2500ccm czyli kolejna półka w ubezpieczalni, jak nie masz zniżek to będzie spora różnica z tego co kojarze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze są opinie ludzi, którzy nie mieli 518tki :) hehehe, fajnie się to czyta

 

No więc tak - jest to silnik ekonomiczny, ale pod warunkiem, że jeździ się nim ekonomicznie. Może palić niewiele więcej niż taki Focus 1.6 (nawet poniżej 6l/100km w trasie). Obsługa jest tania - połowę skrzyni widać w komorze silnika, dostęp do wszystkiego jest niezły (więc wymiana sprzęgła to jest 120pln a nie 200 jak w przypadku większych silników).

Osiągi są wystarczające, silnik radzi sobie z budą piątki całkiem przyzwoicie, oczywiście nie jest to wyścigówka, ale auto do spokojnego poruszania się po mieście, które na trasie też radzi sobie nieźle (aczkolwiek bardzo szybka jazda jest mało ekonomiczna - 20l przy 180km/h). Niczym nie ustępuje 316i E36. Do setki zadbana piątka ze sprawnym rozrządem (jest to główna bolączka M40) jest równie dobra co tds w melexie.

Ogólnie - gdyby ten silnik był za słaby do tej budy to BMW by go tam nie włożyło (w przeciwieństwie do niektórych "inżynierów" na forum ;), chyba mają zbyt radykalne poglądy i dlatego BMW AG ich nie zatrudniło :) ). Jeśli komuś zależy na zminimalizowaniu kosztów to jest to dobre wyjście, inaczej ma się sprawa kiedy auto ma służyć do szybkiej jazdy, ale wtedy tak naprawdę rozpatruje się pojemności od 3.0 w górę niezależnie od rodzaju paliwa.

Przy kupnie należy zwrócić uwagę, czy zimny silnik nie klekocze, to oznaka kończącego się rozrządu. Warto sprawdzić stan przewodów paliwowych.

Ciekawa sprawa jest w przypadku touringa, ponieważ w tej budzie elementy zawieszenia, niezależnie od pojemności są wzmocnione, tak jak w sedanach od 3.0 wzwyż. Podobnie jest z hamulcami.

Dużym minusem jest skrzynia biegów, zdecydowanie brakuje jej na trasie szóstego biegu, ogólnie biegi mogłyby być trochę dłuższe (chociaż w mieście jest bez zarzutu, po prostu dużo więcej km zjeździłem w trasie i mi to trochę przeszkadzało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze są opinie ludzi, którzy nie mieli 518tki :) hehehe, fajnie się to czyta

 

Fajny poscik. Swiete slowa.

1.8 jezdzi tak jak powinien jezdzic 1.8 w tej budzie. Na pewno jezdzisz wolniej niz 2,5, 3,5 i 6 litrow. To tak jakby mowic ze cytrna jest kwasna nie fajna bo cukier jest slodki. Z ZALOZENIA tak mialo byc i tak jest ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

518i LPG - wersja poscigowa :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.