Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak w tytule... już trzeci przycisk musiałem wymienić w ciągu trzech lat. Teraz wożę w zapasie taki przycisk. 

Myślałem by jakoś wzmocnić te słabe "nóżki", ale nie wiem jak. Czy źle się obchodzę z tym przyciskiem? W necie nie natknąłem się na podobny temat.   

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Nie wiem czy źle czy może masz jakiś poniedziałkowy model. W moim LCI pierwszy przycisk trzyma się już 11 lat i 200k km 😛.

Ale ja jestem chyba jakiś inny, tego przycisku nie używam prawie wcale. Po co? Automatyczna blokada skrzyni jest w zupełności wystarczająca.

  • Lubię to 1

spacer.png

Opublikowano

a co się dokładniej dzieje z przyciskiem?

Jak masz automat to przed wyłączeniem wciskaj "atuo hold" zamiast ręcznego, wtedy po wyłączeniu silnika zaciąga ręczny.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

W przypadku autohold ręczny jest zaciągany po zgaszeniu silnika, czyli po wrzuceniu P. Chodzi o to, żeby obciążenia z kół odebrać na hamulcu, a nie żeby były przenoszone przez skrzynie do blokady, co jest mniej bezpieczne dla skrzyni. W przypadku parkowania na nierównym terenie ręczny, a potem P jest zalecaną praktyką

  • Lubię to 1
Opublikowano

Pewnie, stromy podjazd czy parking w górach, jak najbardziej ręczny ma sens. 

Ale dla większości kierowców to krzywy chodnik już oznacza nierówny teren, gdzie muszą zaciągać ręczny bo stanie się nie wiadomo co😂.

 

 

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 21.07.2025 o 07:26, comeasyouare napisał(a):

Nie wiem czy źle czy może masz jakiś poniedziałkowy model. W moim LCI pierwszy przycisk trzyma się już 11 lat i 200k km 😛.

Ale ja jestem chyba jakiś inny, tego przycisku nie używam prawie wcale. Po co? Automatyczna blokada skrzyni jest w zupełności wystarczająca.

No właśnie! Mam LCI. W przedliftach nóżki tego przycisku są dłuższe i chyba ciut grubsze, a do tego inaczej zaprojektowane. W LCI są krótsze i z wyżłobieniami tworzące dwa ząbki. Gdyby zrobiono ciut cieńsze, to by się ukruszyły chyba zaraz po pierwszym zaciągnięciu. Nie wstawiam fot, bo są w necie. Przyjrzyjcie się jakie to delikatne. 

Co do samego używania ręcznego... na pozycji N zaciągam ręczny,  zdejmuję nogę z hamulca zasadniczego. Jeszcze raz wciskam pedał hamulca i wtedy P.

Sam trzpień w skrzyni jest bardzo cienki i bywają przypadki jego zniszczenia. Natomiast od kiedy zacząłem tak robić, nie mam szarpnięcia przy ruszaniu (gdy zimny silnik).

Tematy o poprawnym używaniu hamulca postojowego (ręcznego) były tu na forum. Ale i są w necie filmiki jak to robić poprawnie. 

Dziękuję wszystkim za podjęcie tematu!

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.