Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej,

byłem ustawić geometrię auta poza ASO. Mechanik powiedział, że należałoby wykonać w ASO kalibrację czujnika kąta skrętu kierownicy, bo ma to wpływ na działanie ESP, rozdział mocy na koła itp. Niestety on tego nie mógł zrobić, bo wymaga to podpięcia pod kompa, a auto mam na gwarancji.

Pytania do Was:

1. Czy to rzeczywiście jest konieczne?

2. Czy ktoś z Was robił to w Warszawie i pamięta ceny? Zadzwoniłem do pierwszego lepszego ASO - Bawaria - i podali mi cenę ponad 1000 zł brutto, a to tylko podpięcie pod kompa i 15 min pracy.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
5 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Hej,

byłem ustawić geometrię auta poza ASO. Mechanik powiedział, że należałoby wykonać w ASO kalibrację czujnika kąta skrętu kierownicy, bo ma to wpływ na działanie ESP, rozdział mocy na koła itp. Niestety on tego nie mógł zrobić, bo wymaga to podpięcia pod kompa, a auto mam na gwarancji.

Pytania do Was:

1. Czy to rzeczywiście jest konieczne?

2. Czy ktoś z Was robił to w Warszawie i pamięta ceny? Zadzwoniłem do pierwszego lepszego ASO - Bawaria - i podali mi cenę ponad 1000 zł brutto, a to tylko podpięcie pod kompa i 15 min pracy.

Jeśli byłeś w AutoRest, to chyba @maciek_w robił kalibrację właśnie tam.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Tak, byłem w Autorest, ale z uwagi na gwarancję, mechanik nie chciał tej kalibracji wykonać.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano

Wykonać, wykona, ale automatycznie masz wpis w komputerze, że ktoś niehomologowany tam grzebał, dlatego odmawia. 

Jeszcze pytanie - jaki powód takiego zalecenia? Geometria ok, a auto dalej ściąga/kierownica jest krzywo?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, ja tam robiłem geometrię dwa razy (raz była poprawka)

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
2 godziny temu, buster12 napisał(a):

Wykonać, wykona, ale automatycznie masz wpis w komputerze, że ktoś niehomologowany tam grzebał, dlatego odmawia. 

Jeszcze pytanie - jaki powód takiego zalecenia? Geometria ok, a auto dalej ściąga/kierownica jest krzywo?

Powód zalecenia jest taki, ze wiele systemów bazuje na tym jaka jest pozycja (kąt skrętu) wg samochodu. Jezeli miales przestawianą geometrię i przestawiane położenie kierownicy (ja np. miałem krzywo kierownicę z fabryki), to wtedy masz taką sytuację:

- geoemetria jest ustawiona prawidlowo

- kierownica ma zmieniona pozycje i w realu jest na wprost, gdy jedziesz na wprost

- ale komp mysli, ze skręcasz -> może dość nieobliczalnie działać ESP w jakichś naprawdę wymagających sytuacjach typu aquaplanning, mogą świrować systemy np. utrzymania pasa ruchu, może przekazywać nierówno siłę napędową do kół i geometria niby spoko, ale auto lekko ściaga itd. itp. 

Tyle co wiem z teorii.

Opublikowano (edytowane)

Według mnie, to tak jak z kamerą i kalibracją czujników po wymianie szyby czołowiej. Pytałem kilka ASO, bo mi w ASO x przy wymianie szyby czołowej tego nie zrobili i wszyscy powiedzieli.. jak samochód nie wyrzuca błędów nie trzeba. Tempomat, asysten pasa, czytanie znaków.. wszystko działa 😉 

Tak samo IMHO z czujnikiem kąta skrętu.. który non stop sie adaptuje i jeżeli po geometrii nie wywaliło błędu ABS czy ESP.. to tolerancja zmiany nie przekroczyła wartości granicznej i sam samochód się zadaptuje do tego. 

Edytowane przez Big_daddy
  • Lubię to 1
Opublikowano

Bym się poważnie zastanowił czy wymieniać szybę w takim ASO....

W BMW kalibracja kamer po wymianie szyby jest dynamiczna. Nie odbywa się na stanowisku w warsztacie przy pomocy tablic ze znacznikami, lecz trzeba wyjechać na drogę. Jest to standardowa procedura.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.