Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie,  mam podstawowy pakiet jeśli chodzi o systemy asystujące. Wszystko ustawione na najnizsze parametry w tym brak ingerencji w kierowanie powyżej 60km/h a jednak auto po pierwsze ingeruje w kierowanie poniżej 60km/h (nie widzę opcji osobnej na te niższe predkosci) ale coclepsze robi to czasem także powyżej 60km/h - chodzi o trzymanie sie pasa ruchu. Czy ktoś ma podobnie i wie jak to wyłączyć?

Opublikowano (edytowane)

Pisałem niedawno na forum, że prawdopodobnie nie da się na stałe wyłączyć trzymania pasa ruchu w MY2025. Co gorsza, nie da się deaktywacji tego przypisać do gestów, a jedynie do skrótów.

Z tego co kojarze, ustawienie dot. trzymania pasa ruchu ma 3 poziomy -> w pełni aktywne / ograniczone / wyłączone. Niestety nawet jeżeli wybierzesz "wyłączone", to po kolejnym odpaleniu masz to co najmniej w trybie "ograniczone".

Edytowane przez Semtex93
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jest, jak piszesz

w X5, które było MY24, mogłeś to wyłączyć raz na zawsze

w M3, które ma ten sam system, ale jest MY25, przy każdym uruchomieniu silnika trzeba wyłączyć to ponownie, podobnie jak ostrzeżenie o przekroczeniu ograniczenia prędkości. To pierwsze wyłączam skrótem dodanym do “szybkiego menu”, to drugie przytrzymując przycisk “SET” na kierownicy przez 3 sekundy

Jak tak dalej pójdzie, to w kolejnej generacji potrzebna będzie procedura jak przed startem samolotu, gdzie do wykonania jest szereg akcji z obfitej check listy…

  • Lubię to 6

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
21 minut temu, maciek_w napisał(a):

Jak tak dalej pójdzie, to w kolejnej generacji potrzebna będzie procedura jak przed startem samolotu, gdzie do wykonania jest szereg akcji z obfitej check listy…

Zeby te funkcje jeszcze dzialaly w sposob pewny, powtarzalny i przewidywalny, moznaby to wszystko przebolec, tymczasem - jako przyklad - mi zdarzylo sie, ze w trakcie parkowania system panicznie dal po hamulcach mimo sporego odstepu od sciany lub nie zareagowal w ogole az do dotkniecia tablica rej. przeszkody - gdzie ta konkretna funkcjonalnosc jest dosyc prostym zachowaniem warunkowym, wiec co dopiero mowic o zlozonych algorytmach funkcji wspomagajacych kierowce w trakcie jazdy.

Opublikowano
14 godzin temu, radamanthyspl napisał(a):

Zeby te funkcje jeszcze dzialaly w sposob pewny, powtarzalny i przewidywalny, moznaby to wszystko przebolec, tymczasem - jako przyklad - mi zdarzylo sie, ze w trakcie parkowania system panicznie dal po hamulcach mimo sporego odstepu od sciany lub nie zareagowal w ogole az do dotkniecia tablica rej. przeszkody - gdzie ta konkretna funkcjonalnosc jest dosyc prostym zachowaniem warunkowym, wiec co dopiero mowic o zlozonych algorytmach funkcji wspomagajacych kierowce w trakcie jazdy.

Ja to od razu wylaczylem, pozostawiłem tylko ostrzeganie akustyczne i wizualne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyłączyłeś na stałe jakoś w MY25?

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
59 minut temu, maciek_w napisał(a):

Wyłączyłeś na stałe jakoś w MY25?

To wtrącanie się hamowania w trakcie manewrów parkingowych - tak, wyłączyłem w MY25.

Opublikowano
W dniu 7.06.2025 o 15:42, Semtex93 napisał(a):

Pisałem niedawno na forum, że prawdopodobnie nie da się na stałe wyłączyć trzymania pasa ruchu w MY2025. Co gorsza, nie da się deaktywacji tego przypisać do gestów, a jedynie do skrótów.

Z tego co kojarze, ustawienie dot. trzymania pasa ruchu ma 3 poziomy -> w pełni aktywne / ograniczone / wyłączone. Niestety nawet jeżeli wybierzesz "wyłączone", to po kolejnym odpaleniu masz to co najmniej w trybie "ograniczone".

Kretyńskie rozwiązanie,  szczególnie ze wspólnikowi  w volvo xc90 taki system właśnie wjechał w słupki,  były wymalowane żółte pasy na zwezeniu pasów, on kierownica za nowymi pasami a auto gwałtownie odbiło na stare i rozjebało lusterko cale  🙂

  • Lubię to 3
Opublikowano

Jakie są możliwości wykodowania tego, najlepiej trwałego (line assist + pikacz o przekroczeniu)?

Czy może zapisane jest gdzieś w chmurze i automatycznie i tak przywróci po kodowaniu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje się, że póki co nie ma żadnej metody

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
W dniu 9.06.2025 o 12:25, dddd1234 napisał(a):

Kretyńskie rozwiązanie,  szczególnie ze wspólnikowi  w volvo xc90 taki system właśnie wjechał w słupki,  były wymalowane żółte pasy na zwezeniu pasów, on kierownica za nowymi pasami a auto gwałtownie odbiło na stare i rozjebało lusterko cale  🙂

Przyzwyczaicie się 🙂 W obu autach mam asystentów pro i nie pamiętam kiedy te systemy zrobiły coś głupiego albo szkodliwego. Mimo że na początku trochę irytowało. Mam nawet wrażenie, że zrobiły się bardziej wyrozumiałe. np. kiedyś jazda okrakiem na pasach (bo na przykład droga była kiepska przy krawędzi) była upierdliwa teraz jakby auto rozumiało że tak trzeba....

Oczywiście do "pikacza" o prędkości nie da się przyzwyczaić ale to nie wada bmw. Jest w każdym nowym aucie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja jednak wyłączam… nie mogę znieść, jak maszyna zaczyna na siłę kręcić mi kierownicą w rękach 

  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
6 godzin temu, czesiek25 napisał(a):

Oczywiście do "pikacza" o prędkości nie da się przyzwyczaić ale to nie wada bmw. Jest w każdym nowym aucie.

Jakoś go już nie słyszę i to mnie trochę martwi😂😂

Opublikowano
54 minuty temu, maciek_w napisał(a):

Ja jednak wyłączam… nie mogę znieść, jak maszyna zaczyna na siłę kręcić mi kierownicą w rękach 

Nom. Myślę że M-ka z tymi systemami to trochę jak york wyprowadzany w kagańcu. Czasem widać na ulicach ale jakoś nie pasuje.

W naszych zwykłych bulwarówkach, imho ujdzie 🙂

  • Haha 2
Opublikowano
21 godzin temu, czesiek25 napisał(a):

Oczywiście do "pikacza" o prędkości nie da się przyzwyczaić ale to nie wada bmw. Jest w każdym nowym aucie.

Ale to akurat wylacza sie jednym kliknieciem na kierownicy, w odroznieniu od wszelkiej masci asystentow. Ja juz to robie na autopilocie ruszajac spod domu.

Opublikowano

Line Assist włączony na stałe mega niebezpieczny, jeśli ktoś aktywnie jeździ. 

Nie mówię, że nigdy nie korzystam, bo zdarza mi się samemu włączyć (jak odkręcam wodę itp.), ale jest różnica włączyć asystenta, jak się potrzebuje w określonych okolicznościach (<1% czasu jazdy) vs mieć takie szarpanie za kierownicą non stop. Imho trochę traci sens kupowanie fajniejszego auta, jeśli doświadczenie z jazdy ma być aż tak upośledzone.

  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.