Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej.

Mam pytanie, czy u Was też tak jest.

Bardzo często włącza się wentylator przy chłodnicy. Przykładowo dziś - krótka trasa po mieście, może 6-7km, temperatura zewnętrzna około 25''. Staję pod sklepem, gaszę silnik, wentylator chodził jeszcze 5 minut. Wracam do domu, ta sama trasa, wjeżdżam do garażu i znowu wentylator pracuje jeszcze 5 minut. Maska w górę, a tam tylko gorąc od silnika. Żadnych wycieków, płyn chłodniczy nowy - stan max. Wskaźnik temperatury stoi w pionie.

Zastanawiają mnie żaluzje przed chłodnicą. Ciągle są zamknięte, ale czytałem gdzieś, że otwierają się tylko przy temperaturze oleju powyżej 120'', lub przy prędkości powyżej 160km/h. Czy tak ma być, czy u Was też tak jest? 

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano (edytowane)

Ja u mnie mam tak samo, żaluzje zamknięte raz kiedyś miałem że się otwierały i zamykały oraz był załączony wentylator. Jak podpiąłem się pod gniazdo i sprawdziłem aplikacją Bimmer Tol to pokazywało wypalanie. Może u Ciebie cały czas chce wypalać DPF? Sprawdź to. Na początek jak kupiłem to autko to byłem trochę,, zielony " w tych sprawach.

Edytowane przez Piotr 1968
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie pomyślałem o DPFie. Masz rację. 

Głównie żoną jeździ do pracy, na zakupy i nie zwracała na to uwagi, a ja przewrażliwiony. 

Następnym razem podepnę Bimmera i pewnie się potwierdzi to co piszesz. Wielkie, dzięki. Będę miał spokojniejszy sen.

  • Lubię to 1

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Cześć, poruszaliśmy ten wątek tutaj:
 

Wprowadzenie:

Aktywna kontrola klap powietrza służy do poprawy właściwości aerodynamiczne pojazdu z czym wiaze sie osiagniecie obniżenia emisji CO2. Przestrzeń wymagana do sterowania zaluzji nie można łączyć w przypadku wiekszosci modeli z opcjonalnym wyposazeniem jak: xDrive, pakiet sportowy, AFS lub ACC. Sterowanie dolnymi klapami powietrza odpada w pojazdach z turbodoładowaniem.

funkcje systemowe

Przepływ powietrza przez chłodnicę powoduje wysoki opór powietrza wraz ze wzrostem prędkości jazdy. W związku z tym zamknięta klapa powietrza w normalnych warunkach jazdy uniemożliwia przepływ powietrza przez chłodnicę.

Sterownik silnika stale oblicza wymaganą wydajność chłodzenia i otwiera zawór tylko wtedy, gdy rzeczywiście wymagana jest zwiększona ilość powietrza chłodzącego.

Inną zaletą sterowania klapami powietrza to szybsze rozgrzewanie silnika, ponieważ temperatura w zamknietym otoczeniu jest szybciej osiągnięta.

Tak więc, obstawiam,że z Twoim DPF jest wszystko w porządku - po prostu tak działa ten system. U mnie również po trasie 25 km wentylatory nie pracują po zgaszeniu, a po krótkiej (5 km) i wolnej trasie wentylator załącza się u mnie prawie zawsze.

 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na bank wypala się dpf i procedura jest przerywana

Uwaga bo można tak zarżnąć silnik
najlepsze parametry do wypalania DPF to jazda 60-100km/h i obroty 1500-2000

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, nomad66 napisał(a):

na bank wypala się dpf i procedura jest przerywana

Uwaga bo można tak zarżnąć silnik
najlepsze parametry do wypalania DPF to jazda 60-100km/h i obroty 1500-2000

Mam ISTĘ i BimmerLinka/Delphi na stanie i po 4km silnik nie zagrzany, ilość sadzy np 10 gram (sprawdzam regularnie,bo powyżej 25-30 gram dolewam dodatek do DPF) a wentylator chodzi. Więc u mnie jest dokładnie tak jak pisali koledzy w innych wątkach odnośnie żaluzji i pracy wentylatora po zgaszeniu 🍻
Dobry serwis BMW na pomorzu również potwierdził taki system działania klap.

Edytowane przez G0rdon
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak , to był moment wypalania DPF, także chyba wszystko OK. Tak wynikało z Bimmer-tool

Mam jednak dwa pytania. Co ile kilometrów macie wypalanie? Co dolewacie do paliwa, jaki wspomagacz do czyszczenia?

Mam jeszcze Mazdę 6 jako wół roboczy i co któreś tankowanie dolewam Liqui Moly dodatek do ochrony DPF 250ml 2650. Ale ten szuwaks jest do suchych DPFów. Co polecacie?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Co 400-500 km?
Trzymam się raczej tych samych dodatków (tego Liqui Moly też czasami):

https://allegro.pl/oferta/motul-dpf-clean-do-czyszczenia-filtra-dpf-300ml-16140348177   (Motul) 

https://allegro.pl/oferta/xeramic-do-czyszczenia-filtra-czastek-stalych-dpf-250ml-16463982005   (Xeramic)
https://allegro.pl/oferta/millers-do-filtra-dpf-cleaner-regenerator-250ml-14244273575     (Millers)

Zabawne jest to,że najtańszy Xeramic po wyjeżdżonym baku i wypalaniu zostawia najmniej sadzy. 

Wracając jeszcze do wypalania, to kiedy raz czy dwa zgasiłem podczas wypalania (bo musiałem niestety), to wydech strzelał jak szalony, więc myślę,że już po tym byś poznał 😉.
No nic, pozostaje Ci zalać jakiś dodatek i tak jak piszę kolega Nomad ruszyć w trasę 😎.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak jeżdżę po zakorkowanym mieście to nawet co 200km mi się DPF wypala, po kilku miesiącach takiej jazdy stała benzyna pod domem, tylko na miasto. DPF zawsze zaczynał się wypalać pod domem, kiedy się spieszyłem 😅

 

używam od ponad 120tyś km archoil d6900, auto dobija do 300tyś km a korekty na wtryskach wciąż równe. 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wrócę jeszcze do mojego problemu. Faktycznie wentylator włączał się podczas wypalania DPF, ale pojawił się kolejny problem.

W weekend szwagier wpadł na świetny pomysł. Kupił kiedyś u chińczyków ustrojstwo do napełniania klimy, przewód z zegarem i puszkę z gazem. Podłączył to cholerstwo u mnie, sprawdzał jakie mam ciśnienie gazu, a że było w połowie, to dopuścił mi gazu. W momencie gdy to robił zaczął pracować wiatrak. Samochód był odpalony, klima włączona. Dziwne, że wiatrak się odpalił i to na wysokich obrotach, bo silnik był zimny. Otworzyły się też żaluzje. Teraz za każdym razem, gdy włączam klimę, to od razu włącza się wiatrak na bardzo wysokich obrotach i otwierają się żaluzje, nawet podczas jazdy. Nie przypominam sobie, żeby było tak wcześniej. Może po uzupełnieniu czynnika trzeba coś resetować? Ktoś coś wie na ten temat?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a nie pomieszaliście czynników? Może świrować klima, jak coś zrobisz na pałę

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Było trochę na pałę, po szwagier miał urodziny i żubry poszły w ruch, ale gaz był o tych samych numerach, co na naklejce pod maską.

Poszukałem trochę w necie, natknąłem się na info, że tak się dzieje, gdy gazu jest za dużo. Spuściłem trochę przez zawór i "prawie" się unormowało. Wentylator się włącza, ale po chwili się wyłącza. Umówiłem się do znajomego mechanika, który robi klimy. Unormuje ilość gazu. 

Nauczka, żeby nie poprawiać fabryki przy piwie i grillu 🤦‍♂️

Co do wcześniej proponowanych środków do czyszczenia DPF. Wcześniej wypalał się do 19% i koniec. Wlałem xeramica, wyjeździłem zbiornik i zero poprawy. Wypalanie między 200, a 300km. W ostatni weekend wlałem motula i po wyjeżdżeniu zbiornika poziom sadzy spadł do 2%, teraz mam 350km od ostatniego wypalania  i 39%, więc motul zadziałał.   Jednak wlałem go też do do mojego osiłka roboczego, Mazdy 6 z 2.2d i już nic nie poprawił. W maździe działa tylko L&M - wydłuża interwały dwukrotnie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Moderatorzy
Opublikowano
23 godziny temu, Krzysiek BMW Jabłonna napisał(a):

teraz mam 350km od ostatniego wypalania  i 39%

Wypalanie nie uruchamia się jak jest 100% tylko wcześniej. Może nawet przy 50%.. Nigdy na % nie zwróciłem uwagi, u mnie zaczyna się przy 26,5g.

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.