Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć temat był parę razy wałkowany ale nie mogę się zdecydować a mianowicie stoję przed wyborem oleju do n57 poprzedni właściciel lał 5w30 valvoline XI-3

Zastanawiam się czy przejść na 5w40 co o tym myślicie? Jesli tak to jaki? Dodam że auto jest zrobione na +300km i lubię wykorzystać to 300 koni podzielcie się swoimi doświadczeniami jaki olej i jaka gęstość oraz lepkość z góry dziękuję 

Opublikowano
W dniu 3.06.2025 o 13:21, bastaz napisał(a):

Ekologia na miejscu?

Zamiast dpfa jest Downpipe wszystko inne na miejscu 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

5w40, lej co chcesz, kazdy jest dobry jesli zmieniasz co 10tys.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tak z ciekawości, bardziej lepki olej, w jakimś tam stopniu, uchroni przed prawdopodobnym zatarciem tych jednostek?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 9.06.2025 o 08:56, bastaz napisał(a):

Tak z ciekawości, bardziej lepki olej, w jakimś tam stopniu, uchroni przed prawdopodobnym zatarciem tych jednostek?

Nikt tego nie wie moim zdaniem im większa liczba po „w” tym olej bardziej odporny na zerwanie filmu olejowego co za tym idzie bezpieczniej dla silnika z tego co pamiętam do n57 producent nawet pozwala lać 0w30 co jest jak woda a pozwala lać też 5w40 więc moim zdaniem trzeba lać to co najgęstsze zaleca producent ja kupiłem olej Millers 5w40 EE PERFORMANCE C3 wyszło drogo bo za 10l prawie 500zl ale chciałem coś lepszego niż olej z orlena czy shella jak to co poniektórzy polecają co do plusów oleju millers spełnia normę LL-04 jako jeden z nielicznych 5w40 więc można używać do BMW z dpfem

Opublikowano (edytowane)

Ja też nie wiem, w jakim stopniu bardziej lepki olej chroni silnik przed zatarciem. Moim skromnym zdaniem ( średnio 9 wymian oleju w roku ze względu na przebiegi), najlepiej chroni silnik świeży olej zgodny ze specyfikacją. Sam do e46  ( m54b22) tankuje Shella helix ultra ect c3, wprawdzie tylko 5w30 i nie narzekam. Bardzo rzadko jednak przekraczam interwał 8 kkm.

Edytowane przez yeti19
Literówki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, Kuba_e90 napisał(a):

Nikt tego nie wie moim zdaniem im większa liczba po „w” tym olej bardziej odporny na zerwanie filmu olejowego co za tym idzie bezpieczniej dla silnika z tego co pamiętam do n57 producent nawet pozwala lać 0w30 co jest jak woda a pozwala lać też 5w40 więc moim zdaniem trzeba lać to co najgęstsze zaleca producent ja kupiłem olej Millers 5w40 EE PERFORMANCE C3 wyszło drogo bo za 10l prawie 500zl ale chciałem coś lepszego niż olej z orlena czy shella jak to co poniektórzy polecają co do plusów oleju millers spełnia normę LL-04 jako jeden z nielicznych 5w40 więc można używać do BMW z dpfem

Rozwin zdanie: zakladajac wymiany co 10k, Millers (500zl to nie jest drogo za 10L, sa oleje po 120zl/1L) lepszy od Orlena czy Shella... 

Opublikowano
W dniu 19.06.2025 o 20:52, kkx5 napisał(a):

Rozwin zdanie: zakladajac wymiany co 10k, Millers (500zl to nie jest drogo za 10L, sa oleje po 120zl/1L) lepszy od Orlena czy Shella... 

nie rozumiem o czym piszesz wymieniam olej co 7/8k a Millers jest drogi w porównaniu do valvoline 

Opublikowano
W dniu 19.06.2025 o 20:52, kkx5 napisał(a):

Rozwin zdanie: zakladajac wymiany co 10k, Millers (500zl to nie jest drogo za 10L, sa oleje po 120zl/1L) lepszy od Orlena czy Shella... 

i tak jestem przekonany ze Millers we performance jest lepszy od shella czy orlena 

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pod jakim wzgledem? Wyslales probki do lab? Prowadzisz warsztat? Robiles pomiary cisnien, lepkosci? Czym sie podpierasz w takich tezach? Jesli jestes "zwyklym" uzytkowaniem, Millers lepszy niz Shell to paplanina. 

Opublikowano
20 godzin temu, Kuba_e90 napisał(a):

i tak jestem przekonany ze Millers we performance jest lepszy od shella czy orlena 

Millers jest drogi, bo jest z UK i koszty sprowadzenia podwyższają cenę. Wszystkie te oleje są porównywalne. 

Opublikowano

Jest jakiś sens przechodzenia z 5w30 na 5w40 przy przebiegu 250kkm?  Wymiany co 10kkm, raczej oleju za dużo nie ubywa, jak trafi sie okres że robie kilka tras po 700km goniąc po DE Z prędkościami 170+ to litr oleju musze dolać, ale to chyba w normie ? 

  • Moderatorzy
Opublikowano
23 minuty temu, Lodini88 napisał(a):

sens przechodzenia z 5w30 na 5w40

5W40 większa lepkość w wysokich temperaturach. Biorąc pod uwagę 

 

25 minut temu, Lodini88 napisał(a):

po 700km goniąc po DE Z prędkościami 170+

to argument byłby za stosowaniem tego właśnie. 

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.