Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

chwile przed wielkanocą byłem na wymianie filtra i oleju w moim g20, dostałem fakturę wróciłem do domu i zaczęły się pojawiać dziwne symptomy a mianowicie:

- wzrost spalania miedzy 2-3 l na tych samych odcinkach

- samochód po przejchaniu odcinka 20 km po 7h nadal wskazuje poziom nagrzania płynu chłodniczego/silnika w połowie - ta kreska w ogole sie nie przesuwa ku "zeru", po przejechaniu 4 km i odstaniu 16h auto nadal nie wskazuje, że jest w pełni zimne.

Byłem wczoraj tj. 08-05br w aso na reklamacji, po 2h czekania otrzymałem informacje, że mistrz serwisu nie widzi problemu, bo po podpięciu pod system nie ma żadnych błędów i nic wiecej nie zrobią w tym temacie bo jest ok... i tu pytanie...co sie mogło wydarzy podczas wymiany oleju w silniku, że nagle samochód przestał normalnie palić i się chłodzić? dodam, że autem jeżdzę od 1.5 roku i w miedzy czasie wymieniałem juz 2 razy olej, teraz przy 29kkm zrobiłem wymianę i dzieje się cyrk... pomocy :)

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Przypadek, zbieg okoliczności. 

Wygląda na uszkodzony termostat lub czujnik.

A jak uruchomisz silnik - to spada temperatura ?

Edytowane przez luk_byd
Opublikowano

Termostat? Auto stoi 7 godzin i rozumiem, że już w momencie uruchomienia wskaźnik pokazuje, że jest ciepłe? To chyba raczej coś z elektroniką.

Opublikowano

Kolega napisał że po 7 godzinach od jazdy wskazówka cały czas stoi pionowo w połowie skali, a po 16 wciąż nie pokazuje kompletnego wychłodzenia, więc spada ale bardzo powoli, dziwne że na kompie nic nie wyszło jeśli coś się uszkodziło, może to jakiś zwykły komputerowy bug wskazania temperatury, która normalnie grzeje i się chłodzi. Dobrze na taką okoliczność mieć urządzonko diagnostyczne łączone z telefonem, w którym mógłbyś zobaczyć dokładne pomiary temperatury w czasie rzeczywistym. Wzrost spalania zastanawiający.

Opublikowano

Cześć, sądzę że wzrost spalania jest spowodowany tym że czujnik temperatury płynu daje błędny odczyt i mieszanka jest bardziej bogata. Miałem kiedyś podobnie. Tak jak kolega napisał trzeba sprawdzić bieżący odczyt. Adapter lub sprawdzić wskazania w ukrytym menu. 
 

IMG_3159.jpeg

Opublikowano
W dniu 9.05.2025 o 13:15, JacekLZ napisał(a):

Termostat? Auto stoi 7 godzin i rozumiem, że już w momencie uruchomienia wskaźnik pokazuje, że jest ciepłe? To chyba raczej coś z elektroniką.

Tak, po odpaleniu pokazuje juz ze czesciowo jest nagrzane i po 2km od razu juz jest po srodku tego paska tzn w prawidlowej temperaturze

Opublikowano
38 minut temu, wrqq napisał(a):

Tak, po odpaleniu pokazuje juz ze czesciowo jest nagrzane i po 2km od razu juz jest po srodku tego paska tzn w prawidlowej temperaturze

U mnie w takich temperaturach jak teraz też nigdy wskąźniek temp. nie jest całkiem na lewo. Tak było tylko po dłuższym postoju w zimie. To nie jest chyba tez nic dziwnego, że po dwóch kilometrach silnik osiąga temp. roboczą. Tak czy inaczej, to jeśli już masz jakąś usterkę to wygląda to na problem z czujnikiem temperatury.  

Opublikowano
W dniu 9.05.2025 o 13:15, JacekLZ napisał(a):

Termostat? Auto stoi 7 godzin i rozumiem, że już w momencie uruchomienia wskaźnik pokazuje, że jest ciepłe? To chyba raczej coś z elektroniką.

Tak nie zaleznie czy auto stoi dobe czy 2 wylaczone, jak odpalam to wskazowkw nie jest idealnie na „0” po lewej stronie tylko tak 2-3 mm w prawo, i auto nagrzewa sie do polowy czyli prawidlowo i juz nie wzrasta wskaznik, tylko nie wiem skad to spalanie 2-3 litry wieksze tez wg komputera, wczesniej komputer pokazywal mi 6.5 l na trasie praca dom przez ostatnie 1,5 roku a od niedawna (trasa sie nie zmienila ani warunki dojazu) pokazuje 9.5 -10

 

 

 

Opublikowano
1 godzinę temu, wrqq napisał(a):

Tak nie zaleznie czy auto stoi dobe czy 2 wylaczone, jak odpalam to wskazowkw nie jest idealnie na „0” po lewej stronie tylko tak 2-3 mm w prawo, i auto nagrzewa sie do polowy czyli prawidlowo i juz nie wzrasta wskaznik, tylko nie wiem skad to spalanie 2-3 litry wieksze tez wg komputera, wczesniej komputer pokazywal mi 6.5 l na trasie praca dom przez ostatnie 1,5 roku a od niedawna (trasa sie nie zmienila ani warunki dojazu) pokazuje 9.5 -10

 

 

 

Sadze ze czujnik i zła mieszanka idzie bo widzi złą temperaturę i leje więcej paliwa. 
najlepiej wejdź tak jak Ci pisałem w ukryte menu i zobacz jakie są wskazania czujnika. 

Opublikowano
10 godzin temu, maciej_cie napisał(a):

A po nocy masz przy wskaźniku temperatury napis cold?

Tak wyglada po nocy, bez napsiu, napis cold mam chyba w momencie odpalania czy obrotomierzu przez pare sekund ale nie jestem pewien czy w ogole mam jakis napic cold 😉

IMG_9859.jpeg

Opublikowano
11 godzin temu, AMaly napisał(a):

Sadze ze czujnik i zła mieszanka idzie bo widzi złą temperaturę i leje więcej paliwa. 
najlepiej wejdź tak jak Ci pisałem w ukryte menu i zobacz jakie są wskazania czujnika. 

A jak wejsc w to ukryte menu? 😅

Opublikowano

Nie wiem czy tak samo jest w wersji poliftowej. Generalnie u mnie dosyć długo trwa zanim silnik zrobi się całkowicie zimny, przeciętnie kilka godzin. 

Najbardziej mnie u Ciebie niepokoi to zwiększone zużycie paliwa.

Opublikowano

Nie żeby coś ale jak to się mówi.. google nie boli heh. Bez języka można zrozumieć co i jak.

 

Opublikowano
31 minut temu, Markok napisał(a):

Nie żeby coś ale jak to się mówi.. google nie boli heh. Bez języka można zrozumieć co i jak.

 

Dziekuje

Opublikowano
1 godzinę temu, maciej_cie napisał(a):

Nie wiem czy tak samo jest w wersji poliftowej. Generalnie u mnie dosyć długo trwa zanim silnik zrobi się całkowicie zimny, przeciętnie kilka godzin. 

Najbardziej mnie u Ciebie niepokoi to zwiększone zużycie paliwa.

No wlasnie mnie tez wzrost spalania tez niepokoi…zjechalem od zalania 100% baku 200km i juz mi zjechalo 48% zasiegu, gdzie zawsze na pelnym baku po miescie robie +/-600km

 

Dzis dzwonili do mnie z Aso i powiedzieli ze ten spadek temperatury to nic sie nie dzieje, ze to wiosna/latem normalne ze nie jest do konca na lewo, ale w kwestii spalania nie maja pomyslu o co chodzi bo jak podpinali pod kompa auto to nie bylo zadnych bledow…kazali zjezdzic bak do konca, zalac do pelna, zresetowac wartosci w komputerze wartosci spalania od zatankowania i obserwować - jak w połowie kolejnego baku nadal bedzie takie spalenie to mam sie umowic beda kombinowac co zaszlo… dla mnie to takie przeciaganie i udawanie, ze nie ma problemu no ale wiecej nie wskóram.

 

Opublikowano

W tym sekretnym menu takie wartosci pokazalo, wiec chyba to moze byc tez czujnik co mieszanke dobiera nie odpowiednia i przez to spala auto znacznie wiecej…

IMG_9914.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tutaj na moje oko jest ok wszystko. Rozgrzej jeszcze silnik. 

Opublikowano
1 godzinę temu, wrqq napisał(a):

No wlasnie mnie tez wzrost spalania tez niepokoi…zjechalem od zalania 100% baku 200km i juz mi zjechalo 48% zasiegu, gdzie zawsze na pelnym baku po miescie robie +/-600km

 

Dzis dzwonili do mnie z Aso i powiedzieli ze ten spadek temperatury to nic sie nie dzieje, ze to wiosna/latem normalne ze nie jest do konca na lewo, ale w kwestii spalania nie maja pomyslu o co chodzi bo jak podpinali pod kompa auto to nie bylo zadnych bledow…kazali zjezdzic bak do konca, zalac do pelna, zresetowac wartosci w komputerze wartosci spalania od zatankowania i obserwować - jak w połowie kolejnego baku nadal bedzie takie spalenie to mam sie umowic beda kombinowac co zaszlo… dla mnie to takie przeciaganie i udawanie, ze nie ma problemu no ale wiecej nie wskóram.

 

Po co czekać i zjechać cały bak, lej do pełna i kasuj liczniki. 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, wrqq napisał(a):

No wlasnie mnie tez wzrost spalania tez niepokoi…zjechalem od zalania 100% baku 200km i juz mi zjechalo 48% zasiegu, gdzie zawsze na pelnym baku po miescie robie +/-600km

 

Na zdjęciu, które wkleiłeś masz 3/4 baku i 471 km zasięgu wiec co to znaczy, że zjechało Ci "48% zasięgu"? Według tego wskazania ok. 600 km na pełnym baku wychodzi.

A wskazanie temp. po nocy jest jak najbadziej ok. moim zdaniem

Edytowane przez proarnes
Opublikowano
3 godziny temu, proarnes napisał(a):

Na zdjęciu, które wkleiłeś masz 3/4 baku i 471 km zasięgu wiec co to znaczy, że zjechało Ci "48% zasięgu"? Według tego wskazania ok. 600 km na pełnym baku wychodzi.

A wskazanie temp. po nocy jest jak najbadziej ok. moim zdaniem

No wlasnie appka my bmw swoje a komputer swoje, po aktualizacji appki mam info ze przejechalem 159km i 68% baku i to by sie zgadzalo z info w tablecie w samochodzie teraz przejechane 159km, ale z baku ubywa szybciej zdecydowanie.

 

Opublikowano
4 godziny temu, munzel napisał(a):

Po co czekać i zjechać cały bak, lej do pełna i kasuj liczniki. 

Nie chce teraz zalewac do 100 bo zalewalem doslownie tydzien temu, a jutro auto jedzie na tydzien na spa a potem trasa wiec zobaczę jak to będzie wygladac jak polata troche szybciej niz 100km/h 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.05.2025 o 17:15, wrqq napisał(a):

Nie chce teraz zalewac do 100 bo zalewalem doslownie tydzien temu, a jutro auto jedzie na tydzien na spa a potem trasa wiec zobaczę jak to będzie wygladac jak polata troche szybciej niz 100km/h 

coś się u Ciebie wyjaśniło? bo zacząłem mieć podobnie ( temperatura nie pokazuje się na 0, w sensie początka skali i żre mi po mieście 15.5 litra od ostatniego zalania, a było w okolicy 13 w m340i)

20250511_162135.jpg

Edytowane przez miro.maj

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.