Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jedyny czynnik zewnętrzny.Dwa dni nieruszane auto noce chłodne więc samo się nie zreperowalo😁 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Wojtek HZ napisał(a):

Temperatura zewnetrznna nie ma nic wspólnego z wibracjami auta czy buczeniem.

Troche jednak z wibracjami ma. Kady element gumowy przy -25 C bedzie sie zachowywal jednak inaczej niz przy +25 ale roznica kilku stopni nie robi roznicy. 

Opublikowano

Jakaś drobna różnica pewnie będzie, ale i tak przecież przy jeździe się wszystko nagrzewa, chyba że jeździmy po bułki 500m i z powrotem.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak wszystko inne zawodzi to może warto też na wał zerknąć.

W e39, e61 - nigdy nie miałem problemów z wałem, guibo, poduchami, a naloty miałem kilkukrotnie większe. Więc bardzo się zdziwiłem kiedy śruby za xDrive mi się ukręciły.

Poniżej zdjęcie aluminiowego guibo - które chyba montowali przez krótki okres czasu w fabryce i szybko zostało zastąpione normalnym gumowym, a śruby ASO dostały klej na gwinty - przednie i tyle teraz mają ten sam numer. Według mechanika śruby trzymające są jednorazowego użytku (chyba w TIS tak wyczytał).

Pierwszy mechanik na szybko skręcił stare guibo na nowe śruby i pojechałem w trasę - wibracje były przez kilka miesięcy, ale zakładałem, że to wina kończących się opon zimowych - bo to się zeszło w czasie.

Porządny mechanik zabrał się za wymianę wszystkich elementów i o dziwo samochód nagle zaczął jeździć idealnie. Następnym razem jeszcze sugeruje wyważenie wału dla pewności. Finalnie wyszło, że uszczelniacz z flanszą też się wyrobił i był do wymiany bo podciekał.

 

Szukając trafiłem na taką stronkę:
https://autocardan.pl/regeneracja-walu-napedowego-bmw/

Sporo ciekawostek opisują. A z innych źródeł też pojawiają się informacje o przednich wałach które wyskakują z przedniego dyfra i robią tam zamieszanie łącznie z wybijaniem dziur w bloku - ale to chyba głównie w serii X.

Może przy kolejnej wizycie w PL tam podjadę na sprawdzenie profilaktycznie jeśli jest opcja, żeby w ciągu kilku godzin to opędzili.

A to co u mnie ostatnio poszło na wymianę i zniwelowało wibracje (wiadomo - inna seria, ale może coś uda się naprowadzić):
z7y5lI0.jpeg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Uszczelniacz tylnego dyfra i flansza trzeba mieć fachową wiedzę i doświadczenie jak to poustawiać przed skręceniem zeby nie zmarnować pieniędzy i części tylko profesjonalni mechanicy bmw 

Opublikowano
W dniu 17.05.2025 o 16:19, madseason napisał(a):

Z tego co wiem to według TIS lecieli, wiec mam nadzieje ze porządnie.

A jakiej marki zamontowałeś guibo i poduchy?

Opublikowano

Naprawy nie do naprawy - TVN Turbo - Odcinek 3 sezon 2025 .

Wibracje w F10 przy 110km/h. Adam zdemontował wał napędowy aby go pomierzyć. Dopiero po zdjęciu walu okazało się że luz był w dyferencjale (na założonym wale nie dało się tego stwierdzić) , winna była flansza jak na załączonym zdjęciu (zdjęcia z ekranu TV).
Adam zawiózł dyferencjał do jakiegoś specjalistycznego warsztatu w Gostyniu gdzie dorobili flanszę, która jako cześć zamienna nie występuje co rozwiązało problem.

2025-05-19 10_15_13-.jpg

2025-05-19 10_15_30-.jpg

2025-05-19 10_15_42-.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Mały postęp.Auto postawiłem do zaufanego mechanika "garażowca" na wiosce.Diagnoza 95%poloska lewy przód .Żaden z uznających się warsztatów specjalizujących  w BMW nie znalazł odstępstw .Wystarczyło unieść samochód i wylewarowac 4 koła do poziomu jakby stał na ziemi. Jak koła wiszą nie ma luzów bocznych a tak na przegubie wewnętrznym chodzi góra dół i przód tył a 3 pozostałe sztywno.Moze ktoś doradzi jakiej marki zamiennik wrzucać czy tylko oryginał, bo ceny są kosmiczne...

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
W dniu 23.05.2025 o 16:35, Wilk1987 napisał(a):

Mały postęp.Auto postawiłem do zaufanego mechanika "garażowca" na wiosce.Diagnoza 95%poloska lewy przód .Żaden z uznających się warsztatów specjalizujących  w BMW nie znalazł odstępstw .Wystarczyło unieść samochód i wylewarowac 4 koła do poziomu jakby stał na ziemi. Jak koła wiszą nie ma luzów bocznych a tak na przegubie wewnętrznym chodzi góra dół i przód tył a 3 pozostałe sztywno.Moze ktoś doradzi jakiej marki zamiennik wrzucać czy tylko oryginał, bo ceny są kosmiczne...

Ok 5 tys złotych, to cena jeszcze do przeżycia.

Opublikowano

6400 udało mi się znaleźć ale zaryzykuję i zamówiłem oryginał z testówki 32km za 1599. Nie mam doświadczenia z tymi częściami ale opinie same na +.

Opublikowano

Wyważanie wału na aucie (bez demontażu) pod Warszawą w Ząbkach. Niewyważenie 3g - i po szukaniu, cudaczeniu, ... Jak ręką odjął.... 

Opublikowano
21 minut temu, PiotrGS napisał(a):

Wyważanie wału na aucie (bez demontażu) pod Warszawą w Ząbkach. Niewyważenie 3g - i po szukaniu, cudaczeniu, ... Jak ręką odjął.... 

ciekawe gdzie jeszcze takie usługi oferują, ktoś słyszał na Śląsku może ?

Opublikowano

Podpowiem iż wcześniej był wyważany "na maszynie" po demontażu - nie wiem czy te 3g nie wyszły czy zostały zignorowane.

 

Opublikowano

Półoś wymieniona .Wyjęta stara ma luzy na imadle .Wibracje w tym samym zakresie prędkości zostały...... Jest gorąco więc mniej odczuwalne ale niestety 4 komplety kół testowanych chyba byly wadliwe😖😖 Odpuszczam temat chyba bo już mam dosyć wyważania i ciągania po mechanikach .

Opublikowano
21 godzin temu, Wilk1987 napisał(a):

Półoś wymieniona .Wyjęta stara ma luzy na imadle .Wibracje w tym samym zakresie prędkości zostały...... Jest gorąco więc mniej odczuwalne ale niestety 4 komplety kół testowanych chyba byly wadliwe😖😖 Odpuszczam temat chyba bo już mam dosyć wyważania i ciągania po mechanikach .

Żeby to było z półosi to musiałbyś mieć wywalone wewnętrzne przeguby ale tak , żebyś to na aucie czuł a nie dopiero w imadle.

Wówczas raczej jest efekt huśtania na boki autem/ kierą.

 

Wyważanie wału poza autem to śliski temat. Robią to bez przegubów gumowych tylko sam wał zatem może efektu nie być.

Na pewno problem może pochodzić. Z flaszy z wyrobionym wielowypustem ale gdzie szukać jak wszystko sztywne?

Opublikowano

Flansza była sprawdzana bo dopiero po odkręceniu wału czuć ale nie jest ok. Zmieniałem jeszcze raz teraz koła i to samo.Wibrowanie na kierownicy tylko troszkę mniejsze ale opony rozgrzane i asfalt więc może być złudne.Mechanik twierdzi że po wymianie pół osi teraz jest sztywny przegub jak pozostałe.Poprzedni mmial luz osiowy.Niezmienia to faktu że po 1000 km zamiast się odlać to można się .....😖😖😖🤣

Opublikowano

Na kanale wujka właśnie pojawił się filmik - wibracje przy 110 spowodowane uszkodzoną przekładnią hydrokinetyczną, po naprawie ustały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.