Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie odnośnie zawieszenia pneumatycznego X5 LCI. Podczas wymiany kół/opon powinno się je zablokować, albo wyłączyć. czy tak jest w rzeczywistości? Jesli tak, to jak je wyłączyć w X5. Przeczytałem w instrukcji, że trzeba ten przełącznik od zamiany wysokości zawieszenia przytrzymać około 7 sekund, do góry lub w dół. Próbowałem , ale to nic nie daje. Coś robie źle?

Edytowane przez Tomasz73
Opublikowano

Po co blokować? To tylko w BMW z pneumatem taki wymóg? Chyba, ze masz na mysli wymiane jednego koła na poboczu, a nie wszystkich np. na podnosiku platformowym.

Opublikowano
4 godziny temu, Tomasz73 napisał(a):

Mam pytanie odnośnie zawieszenia pneumatycznego X5 LCI. Podczas wymiany kół/opon powinno się je zablokować, albo wyłączyć. czy tak jest w rzeczywistości? Jesli tak, to jak je wyłączyć w X5. Przeczytałem w instrukcji, że trzeba ten przełącznik od zamiany wysokości zawieszenia przytrzymać około 7 sekund, do góry lub w dół. Próbowałem , ale to nic nie daje. Coś robie źle?

Po przytrzymaniu  tego przełącznika   powinny zgasnąć   kontrolki wysokości  ( zawieszenie  zablokowane) tak zwany "jack mode" ponowne  przytrzymanie 7s  odblokowuje  zawieszenie ( kontrolki się zaswiecaja)  tak jest w Pre lci przynajmniej . 

Opublikowano
Godzinę temu, Tomasz73 napisał(a):

Nie wiem, po co. Dlatego pytam. Mam na myśli wymianę kół na zimowe. 😀

A po to żeby nie uszkodzić miechów i nie tylko  w bmw jest Jack mode a większości  aut które posiadają zawieszenie pneumatyczne. Być może  w bmw jest jeszce jakieś inne zabezpieczenie  o którym  nie wiem  że auto potrafi samo zablokować zawieszenie podczas podnoszenia . W Audi Q7  uszkodziłem sobie taki miech  właśnie przez to że nie zablokowałem  zawieszenie podczas  wymiany kół.  Fajnie to tlumaczy koleś na kanale EKG (youtube) jak działa zawieszenie pneumatyczne  i dlaczego  można uszkodzić  miechy podczas wymiany  kół gdy się nie zablokuje zawieszenia .

  • Lubię to 1
Opublikowano

No i właśnie tu jest problem. Słyszałem, że w lci już nie można wyłączyć, zablokować zawieszenia. A podczas podnoszenia nic się nie robi. Jednak wolę zapytać, zwłaszcza użytkowników wersji lci.

Opublikowano

Zgodnie z instrukcją - nadal procedura istnieje, jest w instrukcji cyfrowej dla LCI, należy wyłączyć samo-poziomowanie pneumatyki (z tego co wiem, każdej, nie tylko BMW). Przytrzymujesz przełącznik w górę na 7s, jak puścisz to zielona lampka przy przełączniku zgaśnie - to oznacza, że wyłączono poziomowanie.  Włączać z powrotem nie musisz, automatycznie włączy się powyżej pewnej prędkości - chyba 10km/h.

Opublikowano
12 godzin temu, Serek3005 napisał(a):

Po przytrzymaniu  tego przełącznika   powinny zgasnąć   kontrolki wysokości  ( zawieszenie  zablokowane) tak zwany "jack mode" ponowne  przytrzymanie 7s  odblokowuje  zawieszenie ( kontrolki się zaswiecaja)  tak jest w Pre lci przynajmniej . 

Ma znaczenie na jakim poziomie wysokosci byles przed zablokowaniem? W sensie, czy zablokuje sie wtedy na tym poziomie na ktorym akurat byles czy na domyslnym, jakims srodkowym?

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, DDamian napisał(a):

Zgodnie z instrukcją - nadal procedura istnieje, jest w instrukcji cyfrowej dla LCI, należy wyłączyć samo-poziomowanie pneumatyki (z tego co wiem, każdej, nie tylko BMW). Przytrzymujesz przełącznik w górę na 7s, jak puścisz to zielona lampka przy przełączniku zgaśnie - to oznacza, że wyłączono poziomowanie.  Włączać z powrotem nie musisz, automatycznie włączy się powyżej pewnej prędkości - chyba 10km/h.

Tak jak pisałem w instrukcji jest procedura, jednak w rzeczywistości nie da się tego zrobić (7 sekund przytyrzymując) , przynajmniej ja zrobić tego nie mogę. Czy ktoś, kto ma LCI może to też sprawdzić?

Edytowane przez Tomasz73
Opublikowano

Tak, ja to robiłem kilka dni temu, jest dokładnie tak jak opisałem.  Lampka gaśnie dopiero po puszczeniu przełącznika. Po wykonaniu tego, próba zmiany wysokości zawieszenia wyświetliła komunikat, że jest to niemożliwe. (choć nie jestem pewien, czy to ma związek, bo regulacja wysokości, a samo-poziomowanie to wydają się być dwie różne rzeczy)

Opublikowano
9 godzin temu, Semtex93 napisał(a):

Ma znaczenie na jakim poziomie wysokosci byles przed zablokowaniem? W sensie, czy zablokuje sie wtedy na tym poziomie na ktorym akurat byles czy na domyslnym, jakims srodkowym?

Nie ma znaczenia 

Opublikowano
7 godzin temu, Tomasz73 napisał(a):

Tak jak pisałem w instrukcji jest procedura, jednak w rzeczywistości nie da się tego zrobić (7 sekund przytyrzymując) , przynajmniej ja zrobić tego nie mogę. Czy ktoś, kto ma LCI może to też sprawdzić?

Również potwierdzam, LCI i da się zablokować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wg ISTA nie trzeba nic robić przy zmianie kół.
Blokowanie tylko dla świętego spokoju - był już temat poruszany na forum

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 6.11.2024 o 20:34, nomad66 napisał(a):

wg ISTA nie trzeba nic robić przy zmianie kół.
Blokowanie tylko dla świętego spokoju - był już temat poruszany na forum

Masz moze źródło? Chetnie bym spojrzał.

Opublikowano
W dniu 5.11.2024 o 22:13, Serek3005 napisał(a):

A po to żeby nie uszkodzić miechów i nie tylko  w bmw jest Jack mode a większości  aut które posiadają zawieszenie pneumatyczne. Być może  w bmw jest jeszce jakieś inne zabezpieczenie  o którym  nie wiem  że auto potrafi samo zablokować zawieszenie podczas podnoszenia . W Audi Q7  uszkodziłem sobie taki miech  właśnie przez to że nie zablokowałem  zawieszenie podczas  wymiany kół.  Fajnie to tlumaczy koleś na kanale EKG (youtube) jak działa zawieszenie pneumatyczne  i dlaczego  można uszkodzić  miechy podczas wymiany  kół gdy się nie zablokuje zawieszenia .

Jaki miałeś objaw?

Opublikowano

W Audi - blokowanie tak (jest opcja w MMI, jak do wymiany wycieraczek) 

W BMW - nie trzeba

Innymi słowy BMW bardziej nadaje się do skakania autem jeśli koła mają stracić kontakt z drogą 😉

Opublikowano

Dostępu do ISTA nie mam, ale mam dostęp do TIS.

Z tego co tam widzę, to nie ma Technical Manual dla G05 LCI. Jest tylko dla G05. 

W tym manualu:

image.thumb.png.b1b8822664499042fb94cce61082c9fa.png

image.thumb.png.d09394a958b68ace78c02163b6174df2.png

i to w zasadzie tyle w tym ST1831 G05 Complete Vehicle.

Ktoś ma inne źródła jeszcze?

Opublikowano

Znalazłem ciekawe źródło dla E70:

image.thumb.png.68267b36862b05209a859f584d238262.png

oraz dla F15:

image.thumb.png.8be2de5d821d16b5d32ebee18aee0f0a.png

Jedynie dla G05 nie udało mi się znaleźć. Może ktoś z Was coś podobnego widział dla G05?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.