Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ma ktoś już update?

U mnie OTA idzie od wtorku, jest już 60%. Na oko w sobotę skończy.

Z ważnych rzeczy w stanach update dodał możliwość wyłączenia Start/Stop (oczywiście jedynie do zgaszenia silnika), ciekawy jestem czy w Europie też.

Opublikowano
24 minuty temu, hamster325730 napisał(a):

W Europie też dodali Start/Stop. Jest w skrótach.

W którym miejscu? Byłem sprawdzić i nie widzę tego.

Opublikowano
13 godzin temu, Tomasz73 napisał(a):

W którym miejscu? Byłem sprawdzić i nie widzę tego.

Musisz palcem w dół po ekranie przeciągnąć i masz z automatu w skrótach dodane. Faktycznie w dieslach nie ma tego...

 

WhatsApp Image 2024-09-19 at 17.40.37.jpeg

Opublikowano

Update przeszedł w 40i LCI jest: image.thumb.jpeg.b19dc26ae0c3dfbfba2ab696611c447a.jpeg

Dla mnie super, znika największa wada tego samochodu. Reszta na razie to drobiazgi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Dziwny jestem, albo starzeję się szybciej, niż myślałem, bo... stwierdzam, że mi auto-start-stop zupełnie nie przeszkadza. Działa sobie w tle i odnotowuję to działanie tylko, kiedy się na tym skupię (tzn. świadomie nastawię uszu, żeby usłyszeć start silnika). Nie mam powodów do narzekania

Edytowane przez maciek_w

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Mam podobnie. Jest to pierwsze auto w którym auto-start-stop mi nie przeszkadza. Często jest niezauważalne

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Da się z tym żyć, ale mi bardziej zależy na żywotności silnika. Dodatkowe kilkanaście, kilkadziesiąt, a w skrajnych przypadkach kilkaset odpaleń dziennie na pewno mu nie pomoże, a mam dni, że dużo jeżdżę po mieście.

Edytowane przez Lukxxx
Opublikowano

Jak wjeżdżam w jakieś obce miasto i chcę mieć pewność że zawsze silnik czeka na akcję to włączam tryb Sport i wtedy auto-start-stop jest deaktywowane. Poza tym faktycznie nie przeszkadza.

Opublikowano (edytowane)

w miękkej hybrydzie to jest w ogóle inna historia, bo tam nie ma rozrusznika, więc praca tego układu jest ledwo zauważalna. W obecnym aucie pierwsze co robię, po uruchomieniu silnika, to wyłączenie tego układu, na szczeście jest przycisk obok przycisku /start/stop. 

Edytowane przez Godlike
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 21.09.2024 o 00:00, Lukxxx napisał(a):

Da się z tym żyć, ale mi bardziej zależy na żywotności silnika. Dodatkowe kilkanaście, kilkadziesiąt, a w skrajnych przypadkach kilkaset odpaleń dziennie na pewno mu nie pomoże, a mam dni, że dużo jeżdżę po mieście.

Myślę, że o żywotność silnika można być spokojnym. Taką hipotezę popieram faktem, że:

  1. żadne wiarygodne źródło nie raportuje nic niepokojącego (nie odnajduję artykułów, badań, filmów na YT, nic innego, co przekonywałoby o szkodliwości ASS; pomijam ludzi żerujących na klikach i robiących sensację z byle bzdury)
  2. nie ma żadnych doniesień o masowych awariach silników, które mogłyby mieć związek z działaniem systemów ASS; nie zgłębiałem tego tematu jakoś szczególnie głęboko, posiłkuję się jedynie takim spostrzeżeniem, że trzeba się naszperać, aby znaleźć pozwy zbiorowe przeciw koncernom motoryzacyjnym związane z ASS (jest jakiś jeden większy w Stanach dotyczący produktów Hondy z 2015-2016, ale dotyczący kłopotów z uruchamianiem silnika po zatrzymaniu, a nie z nadmiernym zużyciem)

 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.