Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zakupiłem bmw f311 i pojawił sie problem , jak jade prosto i leciutko skrecam to nie skreca płynnie tylko tak przeskakuje przez co nie mozna plynnie skrecac przy lekkich zakretach czy tez lekko kontrowac bo odrazu przeskakuje , nie mam zielonego pojecia co to moze  byc moze ktos z was cos doradzi .

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Być może utleniły się śruby w przekładni kierowniczej (kiedyś podlegało to akcji serwisowej, nie wiem jak teraz).

Wtedy silnik od wspomagania nie trzyma się przekładni i właśnie takie cuda się dzieją aż w końcu w ogóle nie da się skręcać.

Opublikowano

Właśnie kurcze zadnych innych objawów nie ma zadnych stuków puków tylko nie da sie prosto jechac bo jak delikatnie chcesz poprawic to przeskakuje za mocno .... strasznie dziwny przypadek

 

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Śrubą krecone nie raz nawet wymieniona, nic nie pomaga wiec raczej maglo do wymiany , krzyzaki na kolumnie kierowniczej rowniez nasmarowane wiec ciezki przypadek

Opublikowano

Od góry odkręć korek trzymający tłoczek ( ten z zestawów naprawczych przekładni ), Nałóż smaru i złóż z powrotem, śrube dokręć z umiarem. jak przesadzisz to jest taki objaw, przerabiałem u siebie dokładnie to samo jak za mocno dokręciłem, kierownica chodziła ciężej i "blokowała się " w okolicach punktu 0.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

duch94, czy rozwiązałeś problem? 

 

MechanikAmator, nie wiem czy w tym tkwi problem, gdyż na miejscu kreci się lekko i bez żadnych stuków, te przeskakiwanie występuje tylko przy określonej prędkości i lekkim skręcaniu, również zauważyłem ze jak skręcam lewo prawo to nie jest to płynne tylko tak czuć że przeskakuje, dziwne uczucie. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wywalona przekładnia kierownicza, przerabiałem temat u siebie — po wymianie na nową przekładnię kręci się kierownicą bez problemów.

Opublikowano (edytowane)

Jak dla mnie to coś nie tak z elektrycznym wspomaganiem. Dobrze byłoby podmienić i zobaczyć co się dzieje. Podpinałeś pod kompa? Nie wywala błędów związanych z EPS? Nie ma przerw w dostawie prądu? Może jakaś procedura kalibracji wspomagania by pomogła.

Edytowane przez Pokakulka
Opublikowano

Nie ma żadnych błędów, kalibracji wspomagania jako takiej nie ma, autko było na akcji z EGR i chłodniczka dostała ilvl7 najnowsze softy do wszystkiego, myślałem ze cos pomoże, nic dalej to samo. Ciężko wytłumaczyć to przeskakiwanie, skręca się lewo prawa i nie jest to płynne tylko czuć takie ząbkowanie. Czasami jest tak że jestem w łuku drogi przy 100km/h skręcam w lewo puszczam kiere a ona stoi w miejscu a nie wraca do punktu 0, to jest najdziwniejsze zjawisko.... 

 

Tak jak napisał trumper, chyba wymiana na nowa jedynie rozwiąże problem, lub wymiana silnika elektrycznego. 

Opublikowano

Przeszedłem całą procedurę z update softu i kalibracjami, problem ustąpił po wymianie na nową część.

Opublikowano

Ja brałem wtedy od czescidobmw.pl, trafiłem na dobrą cenę, a było to już parę lat temu chyba cztery lub pięć, ale znajomy brał w ubiegłym roku z Allegro od jakiejś firmy z Rzeszowa i też wszystko było z nią ok.

Opublikowano
W dniu 18.04.2025 o 11:03, duch94 napisał(a):

wymiana na inną używaną, dalej to samo ....

 

To sprawdz jescze gorne mocowania amortyzatora, ew. wymien lozyska mc persona. Natomiast u mnie byla za mocno skrecona sruba od magla, doslownie mniej niz 20"

N57
Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, PiotrLublinBMW napisał(a):

Jakies aso na allegro sprzedaje nówki maglownice po 4k, to dobra cena?


Te zduplikowane ogłoszenia z identycznymi zdjęciami?
Osobiście budzi to we mnie mieszane uczucia, zwłaszcza patrząc na komentarze kupujących, podpisujących się jako jakieś oficjalne przedstawicielstwa BMW. Po telefonie do Smorawińskiego – tam nawet nie wiedzą, kim oni w ogóle są, i nie kupują części na Allegro, choć mają tam profil, ale tylko do sprzedaży.

Wystarczy spojrzeć na krzywą nakłejkę, żeby wszystko stało się jasne.

Sam potrzebuję magla, szukam już od kilku miesięcy i nic nie mogę znaleźć.
Albo podróbka, albo kot w worku. Jeden serwis zaproponował mi całą procedurę za 9000 zł razem z częścią, ale gdy poprosiłem, żeby mi pokazali, co konkretnie będą montować, odpowiedzieli, że pokażą, jak będą montować.
Odpowiedziałem, że oczywiście interesuje mnie jak, ale jeszcze bardziej interesuje mnie, co konkretnie będzie montowane.
Zdjęcia czekam już trzeci tydzień.

Edytowane przez supportagent
Opublikowano

Oni sprzedają dużo, sprawdziłem ich w Rzeszowie faktycznie istnieję taka firma sprzedająca części do BMW ale skąd je maja, nie mam pojęcia. 

Ja myślę jeszcze nad kupnem samego silniczka elektrycznego i przełożyć na używkę, zobaczyć czy będzie tak samo. 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Z wyprzedaży części BMW. Nie chcecie wiedzieć za ile czasami można tam trafić takie rzeczy (np zniżka 95%).

Opublikowano
1 godzinę temu, Randall napisał(a):

Z wyprzedaży części BMW. Nie chcecie wiedzieć za ile czasami można tam trafić takie rzeczy (np zniżka 95%).

Chcemy, i to bardzo!
Może masz jakieś konkretniejsze źródła?

Coś podobnego widziałem kiedyś na czyimś blogu - Porsche w Dubaju zorganizowało taki event na dwa dni, gdzie ludzie znajdowali nowe i bardzo różne części do wszystkich modeli, praktycznie za bezcen.

Opublikowano

Okej, a czy wymieniał ktoś ten zestaw naprawczy przekładni? Wiem, że tam bardziej chodzi o stukanie, choć dużo ludzi twierdzi po wymienię układ kierowniczy staje się bardziej precyzyjny i mniej gąbczasty, szybciej przekazywane sa reakcje z kierownicy na koła. Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć na czym polega ten zestaw naprawczy i od czego on odpowiada w maglownicy? 

 

Staram się zrozumiem problem, odszukać przyczyny, najpierw najmniejszym kosztem potem będę eliminował po kolei. Najgorsze jest wlasnie ta niepewność kiedy akurat się zatnie i nie wróci do pkt 0....Strasznie irytujące 

Opublikowano
14 godzin temu, PiotrLublinBMW napisał(a):

Okej, a czy wymieniał ktoś ten zestaw naprawczy przekładni? Wiem, że tam bardziej chodzi o stukanie, choć dużo ludzi twierdzi po wymienię układ kierowniczy staje się bardziej precyzyjny i mniej gąbczasty, szybciej przekazywane sa reakcje z kierownicy na koła. Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć na czym polega ten zestaw naprawczy i od czego on odpowiada w maglownicy? 

 

Staram się zrozumiem problem, odszukać przyczyny, najpierw najmniejszym kosztem potem będę eliminował po kolei. Najgorsze jest wlasnie ta niepewność kiedy akurat się zatnie i nie wróci do pkt 0....Strasznie irytujące 

Google i każdy katalog części do BMW w pomoc. Pytanie tylko – czy maglownica jest z zestawem naprawczym? Jeśli końcówka numeru to 977 (albo coś z analogów), to tam nie ma żadnego zestawu naprawczego. Trzeba sprawdzić po VIN-ie, jaka dokładnie maglownica siedzi i co da się z nią zrobić.
 

Dokładnie - tanio i długo, jak każdy z nas.

Sam mam to auto trzeci miesiąc, ale już zrozumiałem, że tu nie ma szybkich i prostych rozwiązań, ani jednoznacznych odpowiedzi. I przede wszystkim: trzeba bardzo uważać na partaczy, których na tym świecie nie brakuje...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
20 godzin temu, PiotrLublinBMW napisał(a):

Okej, a czy wymieniał ktoś ten zestaw naprawczy przekładni? Wiem, że tam bardziej chodzi o stukanie, choć dużo ludzi twierdzi po wymienię układ kierowniczy staje się bardziej precyzyjny i mniej gąbczasty, szybciej przekazywane sa reakcje z kierownicy na koła. Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć na czym polega ten zestaw naprawczy i od czego on odpowiada w maglownicy? 

 

Staram się zrozumiem problem, odszukać przyczyny, najpierw najmniejszym kosztem potem będę eliminował po kolei. Najgorsze jest wlasnie ta niepewność kiedy akurat się zatnie i nie wróci do pkt 0....Strasznie irytujące 

To stracona kasa. U Ciebie problem moze byc paskiem przekladni, ktory przeskakuje na silniczku, powodujac te dzwieki. Poluzuj 3 sroby co trzymaja silnik magla i delikatnie odsun od magla aby sie naciagnal. 

Opublikowano
5 godzin temu, kkx5 napisał(a):

To stracona kasa. U Ciebie problem moze byc paskiem przekladni, ktory przeskakuje na silniczku, powodujac te dzwieki. Poluzuj 3 sroby co trzymaja silnik magla i delikatnie odsun od magla aby sie naciagnal. 

U mnie nie ma żadnych dźwięków właśnie, jedynie to że kierownica się zacina. Jeśli by był pasek słabo naciągnięty, wtedy byłyby właśnie wydawane jakieś dziwne odgłosy z maglownicy? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.