Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To jest F26  x4

Temperatura  wody  spadła    do tych 83"C  podczas    postoju    przy demontażu  plastikow do pomiaru   ciśnienia  olej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie istotne ze jest x4, ten sam motor i ta sama kiszka termiczna. Za maly filtr oleju, za mala chlodnica oleju, za mala chlodnica glowna. Trzymaj sie oleju xw/40. 

Opublikowano

Masz racje  jestem w szoku  ze filtr  oleju  w tym modelu n57  jest taki sam jak  w 2.0d n47 

Mailem  też   wcześniej  n57  w f10 ale przed  2012r  tam był duzo większy  filt oleju  i cala  podstawa filtra byla inna .

 To co jeszcze zauważyłem  to w tym  x4  olej rozgrzewa się w mgnieniu  oka   olej  ma juz 90"C  a woda  to.jeszce 40 nie osiągnęła    i tak   trzyma  tą temperaturę oliwy  do  max 100"C 

Opublikowano (edytowane)

chłodnica, i pompa oleju również... i nie wiadomo czemu 20d kręcą przebiegi a 30d kręcą wyświetlenia na yt😉

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano (edytowane)

Ale pod pełnym  obciążeniem   nigdy nie przekroczyła  tych 100"C  a woda  oscyluje 90  95"C.

To ze jest to tak zrobione to dla   osoby , która    interesuje  się motoryzacja  nie ma żadnego znaczenia .

Ja wiem ze filt jest za mały  do tego motoru trzeba go częściej wymieniać razem z olejem i    pilnować tych temperatur   .

Edytowane przez aramiel123
  • Lubię to 1
  • Moderatorzy
Opublikowano
3 godziny temu, aramiel123 napisał(a):

olej  ma juz 90"C  a woda  to.jeszce 40 nie osiągnęła

To co pokazuje się w ukrytym menu to nie jest prawdziwa temperatura oleju tylko jakiś dziwny twór.

Wystarczy porównać to z obd.

spacer.png

Opublikowano (edytowane)

nic nie upilnujesz 90% tych aut jest eksploatowane w warunkach miejskich... chłostanie od świateł fo świateł... nie do tego został stworzony silnik diesla.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano

 

4 minuty temu, Kuj0n napisał(a):

To co pokazuje się w ukrytym menu to nie jest prawdziwa temperatura oleju tylko jakiś dziwny twór.

Wystarczy porównać to z obd.

zależy od typu czujnika oleju 

Jack_Strong-
Opublikowano

Kujon   mylisz się  pokazuje  dobrze    mierzyłem   Pirometrem  blok i podstawę oleju    i temperatuy  się zgadzają 

Tylko Yutuber y    nie maja pojęcia o czym gadają  😆 

Bo nie wiedzą  na co patrzą 

 

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, aramiel123 napisał(a):

Tylko Yutuber y    nie maja pojęcia o czym gadają  😆 

Bo nie wiedzą  na co patrzą 

 

mają tylko im na wyświetleniach zalezy 

proponuję nie powielać tych głupot tutaj tylko dzielić się wlasnymi doświadczeniami 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano

u mnie w 20d jak zegarem do mierzenia ciśnienia oleju przy 90°C oleju wg ista czy btool jak popuszczałem przez odpowietrznik olej to ledwo  cieply był.... tylko ja mam podstawowy czujnik poziomu oleju i u mnie temperatura jest estymowana na podstawie temperatury cieczy.

Jack_Strong-
Opublikowano

Nie jestem pewien  ale  czujnik  temperatury oleju jest w misce olejowej  razem z   wskaźnikiem   poziomu oleju 

  • Moderatorzy
Opublikowano

No to przepraszam za wprowadzenie w błąd. Założyłem, że N ma normalny czujnik temperatury.

Nie biorę tego z youtuba. U mnie f30 i b47 zegary/ukrytym menu w ogóle nie pokrywają się z odczytem przez obd.

Na zegarach temp oleju to jakieś dziwne pomieszanie z temperaturą płynu, w sumie nie wiadomo co to jest.

Przez obd olej nagrzewa się dużo wolniej od płynu.

W b47 czujnik temp oleju jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia.

spacer.png

Opublikowano

Dodam ze podczas   wykręcania  czujnika ciśnienia  bez rękawic  nie szło go  złapać  bez poparzenia    ręki    więc  jakaś tam temperatura  była   .

Zdjecie   filtra powietrze  i tych plastikow   to może 15min mi zajęło    a temperatura  wody  szybko spadła , olej   trzyma długo  dłużej    

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez problemu w tym silniku osiagniesz 110° w cieple dni. Testowane wielokrotnie, na roznych modelach. 

Opublikowano (edytowane)

w n47 20d ciężko powyżej 100°C zobaczyć no ale mój nietypowych warunkach pracuję 97% czasu spędza na autostradzie 😉

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano

Ja co roku widuje podczas urlopu na południu EU temperature oleju 112-116, silnik N47S1 i olej ..Ow30 - Eurol Syntence FS.

Oczywiście olej zmieniany często, zazwyczaj z dwa tygodnie przed urlopem i potem przed nadejściem zimy. 

Opublikowano
2 minuty temu, davidpl napisał(a):

@Killme a czyściłeś chłodnice z brudu?

Czyszczę ją co roku - to nie jest tak że jest jakaś usterka - taką temperaturę notuję przy temperaturach zew. 37-39 stopni, załadowanym autem na max+box (f11)  podczas wielokilometrowego podjazdu(Słowenia), przy prędkościach 120-140km/h. Woda oscyluje w zakresie 97-102, skrzynia na sporcie aby utrzymywać co najmniej te 2500rpm

Opublikowano

Jakim cudem  112-116 "C   cos musisz mieć nie tak 

Miałem ten motor  n47s1 w f11 

W upalne  lato  grubo ponad  37"C  w cieniu    i  w trasie  140 -180km/h  kilka  godzin   okolice   Hessen   max  100"C  temperatura oleju 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlaczego tak sadzisz? 0w30 leje do m5tek a tam olej pod 120 dochodzi. Nie patrz na 0w, zobacz lepkosc 30, poza tym, wpisz 0w30 w wyszukiwarce, cala gama tanich olejow od razu odpada, co to oznacza? A no to: aby wyprodukowac 0w musisz miec dobra baze, a baza to olej, reszta to dodatki... 

Opublikowano (edytowane)

Tak mi się powiedziało  😆

0w30  w  lepkość  w 100"C   to około 11.0mm²/s

 5w30    tak  0d 11.5  do 12.5 mm²

0w40  ten co mam 14.0 mm²  w 100"C

 5w40     przedzial 13.5 do 14.5 mm²   wszystko zależne od producenta  itp.

Olej  0w20  ma   od 7.4  do 8mm²/s

 Przykładowo   olej 5w30 po przebiegu  20kk z domieszką ropy   przez częste wypalanie dpf  miał coś koło 8mm²/s 

 Oczywiście  nie  tylko lepkość   decyduje o degradacji   i stanie oleju    , ale takie  np.  8mm²/s  dla silnika   n47 n57  to dobrze nie wróży    z fabrycznym  słabym ciśnieniem oleju  . 

Ciekawe  jakie ciśnienie  oleju by miał  na  0w30 w 115 "C     

 

Edytowane przez aramiel123

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.