Skocz do zawartości

Dziwne przełączanie z 2 na 3 bieg w automacie...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

...nie wiem czy łapię paranoję czy rzeczywiście jest cos nie tak...otóż podczas przyspieszania trzymając bardzo delikatnie wciśnięty gaz (niepozwalając obrotom wejść powyżej ok 1600/min), przejściu z 2-go biegu na 3-ci towarzyszy szybkie i krótkie wejście na 2000 obr/min...brzmi i wygląda to trochę nienaturalnie...zaznaczam, że na innych biegach przy podobnym traktowaniu nie ma tego efektu (bieg zmienia się na danych obrotach "bez przygazówki"). Efektu tego nie ma również gdy przyspieszam szybciej i pozwalam na zmianę biegu powyżej 2000 obr/min. Dodam, że podczas opisywanej sytuacji bieg zmienia się bez szarpnięcia...na inne biegi również bez szarpnięć...

Chodzi o E34 tds 1995r.

Jeżdżę tym samochodem już ponad pół roku ale przyznam, że wcześniej nie zauważyłem takiego zachowania ponieważ raczej nie zdarza mi się pozwolić aby skrzynia zmieniła bieg poniżej 2000 obr/min.

 

...czy ktoś wie czy tak ma być czy jest coś nie tak?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
U mnie też tak jest myślę że nic nadzwyczajnego się nie dzieje wydaje się że komputer skrzyni trochę głupieje w takich sytuacjach bo silnik ma za niskie obroty żeby zmienić na 3 natomiast z czujnika predkości dostaje sygnał że powinien zmienić. Trochę to zawiłe co napisałem ale komputer skrzyni zbiera parametry z bardzo wielu czujników do temperatury oleju włacznie,żeby zmieniał biegi niezauważalnie musi je korygować bardzo szybko i czasami się potknie. To technologia z zeszłego stulecia nie wymagajmy od niej cudów.
Opublikowano

Czesc

Z ubieglego wieku ,te skrzynki sa lepsze ,niz obecne!

wiec sie nie przejmuj.U mnie po dolaniu cudownego plynu,to nawet nie czuje kiedy zmienia bieg!

pozdrawiam

Opublikowano

U mnie za to w 525 tds touring automatic 93',gdy wrzucam R to jest takie szarpniecie.Kiedy wrzucam D nic nie szarpie.Troche czytalem o tym na forum,przewaznie problemem jest olej w skrzyni,pewnie trzeba wymienic.Moze ktos mial cos podobnego?

Pozdrawiam

Opublikowano
U mnie też tak jest myślę że nic nadzwyczajnego się nie dzieje wydaje się że komputer skrzyni trochę głupieje w takich sytuacjach bo silnik ma za niskie obroty żeby zmienić na 3 natomiast z czujnika predkości dostaje sygnał że powinien zmienić. Trochę to zawiłe co napisałem ale komputer skrzyni zbiera parametry z bardzo wielu czujników do temperatury oleju włacznie,żeby zmieniał biegi niezauważalnie musi je korygować bardzo szybko i czasami się potknie. To technologia z zeszłego stulecia nie wymagajmy od niej cudów.

 

U mnie jest ok czy lece 1500 rpm czy lece 4000 rpm. Zawsze zmienia plynnie bez zadnych skokow obrotow podczas jazdy. Jeszcze juz moim automatem troszke NIGDY nie zdazyla mi sie jakas taka dziwna sytuacja w ktorej automat nie wiedzialby jakie przelozenie wrzucic... oby jak najdluzej ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Podstawową sprawą jest dbanie o właściwy stan i jakość oleju. Znowu z tymi parametrami dla skrzyni to bywa różnie w mojej skrzyni np. po zdjęciu całego sterowania okazało się że czujniki mierzące prędkości obrotowe były oblepione opiłkami i stąd przekłamania w pracy skrzyni
Opublikowano

...ciąg dalszy moich spostrzeżeń: otóż obroty wskakują z 1600 na ok 1800-1900 tylko przy przełączaniu z 2-ki na 3-kę, ale nie ma tego efektu gdy skrzynia jest zimna...również gdy jest zagrzana zjawisko nie występuje za każdym razem...

...w trybie "sport" zjawisko takie wystepuje tylko z 3-ki na 4-kę przy obrotach 2200 wskakując na ok 2500... dziwne to :?

Opublikowano

Cześć Koledzy!

U mnie też zauważyłem takie zachowanie skrzyni.

Dodatokowe czasem nie chce mi przełączyć na tryb sport, na zimowy wrzuca bez problemów...nie wiem o co chodzi. Poza tym jest ok.

Mam Bawarkę już 1,5 roku, ale nie wymieniałem jeszcze oleju w skrzyni, co ile trzeba to robić? Przejechałem przez ten okres ok 20 tys. km.

Opublikowano
ja olejej i filtry w skrzyni wymienialem co ok 50tys km, chociaz niektorzy uwazaja, ze nalezy to robic czesciej, co 3 wymiany oleju w silniku, co daje srednio ok 35tys km

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

moze macie 2 bieg nie synchronizowany i skrzynia musi zmieniac go na 2 razy z miedzygazem :mrgreen: :lol:

 

a tak na powaznie - moze skrzynia sie gubi w tych specyficznych warunkach

 

u mnie takich problemow nigdy nie bylo - czy mialem 1000 obr czy 4000 - zawsze zmiena byla idealna , bez szarpniec , bez zadnych miedzygazow...

Opublikowano

witam

miałem podobne objawy w poprzednim samochodzie ,w skrzyni automatycznej są takie małe tarczki i jak one się kończą to pojawia sie ślizganie i dlatego masz skok obrotów wiec najprawdopodobniej czeka cie za jakis czas remont skrzyni ale to podjedz do jakiegoś fachowca od skrzyń automatycznych niech on sprawdzi :(

widze ze jesteś z wawy to powiem Ci tylko jedno nie jedz na ulice Spokojną

to nie są najlepsi fachowcy od tego robia dziwne maniany

Opublikowano
to nie jest ani olej ani zaden komputer. Tydzien temu bylo to samo w passacie przyjaciele. Jak wsiadalem i delikatnie gaz to ruszal ale jak juz z 2 na 3 to jak by przegazowywal. Po tygodniu ostrzejszej jazdy przyszedl czas na wizyte u mechanika i to wlasnie sa te tarczki od biegow. Chyba kazdy wie jak dziala automat: to sa tarcze odpowiedzialne za odpowiednie biegi, wraz ze zmiana predkosci i obrotow zalaczaja sie one po kolei zmieniajac przelozenie. Gdy juz sie robia za cienkie to si eslizgaja i to wlasnie ten skok obrotow. Ile kosztuje remont nie wiem :)
Dla was to kilka liter, dla nas cale życie - B M W
Opublikowano

Ostatnio miałem problem ze skrzynia i brat pojechał na przejażdzke i wrocił juz na wstecznym.

Tarczki sie spaliły do konca. - objawy podobne do tych co opisałes.

Co do kosztów remontu, zalezy na kogo trafisz, w Teo Motors za wyciagniecie i zdiagnozowanie skrzyni krzykneli sobie 800 zł (chore) (mam 4hp22 bez kompa), dobra skrzynia (uzywka z gwarancja na 3 miesiace) to wydatek 1000 zl, wiec sie zastanow co jest bardziej kozystne.

Podaje cene z teo motors bo ich pamietam, dzwoniłem jeszcze do magików "bezfirmowych" to za sprawdzenie od 300 do 600.

U Ciebie jest ten plus ze mozna zdiagnozowac po bledach komputera,i plus minus powiedziec co sie dzieje.

Zapytaj na automat.pl moze bedziesz mial szczescie i ktos Ci fachowo poradzi.

Opublikowano

...dzięki za pomoc!

...nadmienię, że ostatnio coraz rzadziej to się dzieje ,ale jednak dzieje (tylko na ciepłej skrzyni)...

...ale zastanawia mnie pewien fakt: bo co do efektu ślizgania się tarczki to intuicja też mi tak podpowiadała...lecz na chłopski rozum ,czy jeśli tarczka na danym biegu jest już zużyta to czy nie powinna się ślizgać w pełnym zakresie obrotów (a raczej na wyższych obrotach np powyżej 2000/min)?

Opublikowano
Mam podobny problem z tym że jest to zmiana z 3 na 4.Przy delikatnym traktowniu gazu czuć szarpnięcie. Koledzy twierdzą że to tarczki i tu moje pytanie dlaczego ten poślizg następuje przy bardzo małym obciążeniu a gdy się mocniej wciśnie gaz i skrzynia przenosi DUUUUZO większy moment ta przypadłość nie występuje??? Czy nie powinno być odwrotnie??
Gdy się urodziłem płakałem a wszyscy się śmiali, umierając ja będę się śmiać a wszyscy będą płakać.
Opublikowano

Witam,

taki problem jaki opisałeś miałem między 4 a 5 biegiem. Wcześnej robiłem klime i mechanicy odpeli mi chłodnice. Pojechałem do Samko i okazało się, że brakowało około 1,5l oleju. Objawy mineły. Ale mam problem ze stukami ze skrzyni jak Bunia się toczy po rozpędzeniu a silnik pracuje na wolnych obrotach lub podzas kiedy redukuje bieg

tocząc się.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

ja osobiscie gdy kupilem swoje autko to odrazu zajechalem skrzynie(5hp18) bo urwal mi sie pasek od pompy wodnej i holowalem ponad 100 km i z niemala predkoscia (nie polecam) Skrzynia po jakims czasie sie rozleciala do tego stopnia ze potopily sie kosze sprzeglowe i naprawa wynioslaby 5000 pln. stwierdzilem ze kupie uzywana za 2500 Zalozylem i okazalo sie ze czasami szarpie przy zmianie z 2 na 3 i szarpie tak 3 lata przejechalem ponad 80 tys km i nic sie nie zmienilo. Bede jezdzil dopoki nie wejdzie w tryb awaryjny (blokada 3go biegu) i zawsze mozna jeszcze do warsztatu dojechac. Moim zdaniem nie ma co sie pieklic z naprawa tylko trzeba wlasnie uwazac zeby na trybie awaryjnym nie jezdzic mocno duzo tak jak ja ok 600km i bron Boze NIE HOLOWAC!!!

Pozdrawiam

Pawel

Opublikowano
no z tego co mi wiadomo holowanie do 3-4 km i predkosciami 40-45 km/h nie powinno zaszkodzic. Przy wiekszysch dystansach- wiadomo- laweta.
Opublikowano
...nie wiem czy łapię paranoję czy rzeczywiście jest cos nie tak...otóż podczas przyspieszania trzymając bardzo delikatnie wciśnięty gaz (niepozwalając obrotom wejść powyżej ok 1600/min), przejściu z 2-go biegu na 3-ci towarzyszy szybkie i krótkie wejście na 2000 obr/min...brzmi i wygląda to trochę nienaturalnie...zaznaczam, że na innych biegach przy podobnym traktowaniu nie ma tego efektu (bieg zmienia się na danych obrotach "bez przygazówki"). Efektu tego nie ma również gdy przyspieszam szybciej i pozwalam na zmianę biegu powyżej 2000 obr/min. Dodam, że podczas opisywanej sytuacji bieg zmienia się bez szarpnięcia...na inne biegi również bez szarpnięć...

Chodzi o E34 tds 1995r.

Jeżdżę tym samochodem już ponad pół roku ale przyznam, że wcześniej nie zauważyłem takiego zachowania ponieważ raczej nie zdarza mi się pozwolić aby skrzynia zmieniła bieg poniżej 2000 obr/min.

 

...czy ktoś wie czy tak ma być czy jest coś nie tak?

 

Pozdrawiam

Delikatna zmiana biegu na automacie to normalna sprawa.to bardzo dobrze że Ci tak zmienia biegi.Ja tez mam automat.automat powinien zmieniać deliktanie biegi bez odczucia.Powinieneś się cieszyć że tak dobrze pracuje Twoja skrzynia biegów.pozdrawiam.
Opublikowano

Ja swoim autkiem pomykam od pół roku, jak tylko ją nabyłem pierwszymi czynnościami były: wymiana filtów z olejami. Kiedyś usłyszałem takie zdanie "kto smaruje ten jedzie" (oczywiście bez przesady). Myślę, że na tym nie ma co oszczędzać jak chcesz pojeździć.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

E, holowanie to nawet ze 300 km, ale muszisz zrobic zakup w sklepie z czesciami metalowymi. Kupujesz imbusa (najlepiej nasadke) i kladziesz sie pod samochod i odkrecasz półosie.

Jest to najszybsze - koło 1 godziny i naprostsze rozwiązanie, odkęcenie wału tylko na kanale (bynajmniej w e32).

Natomiast jesli chcesz holowac do 50km, to dolewasz oleju do skrzyni, i nie przekraczasz połowy prędkości maks. pierwszego biegu - czyli nie szybciej niz jakies 35 km/h.

Skrzyni wtedy nie powinno sie nic stac.

Jednak powyzej 50km polecam odkrecenie połosi.

Opublikowano

Witam

 

Czytając o tym automatach aż się boje że coś złego dzije się z moim. Otórz. Kiedy jade baaaardzo spokojnie zmienia biegi tak że nie czuć wogule, ale gdy przyśpieszam w mieście dość ostro na econo ale tak na 1/2 lub do 2/3 gazu i skrzynia zmienia biegi w okolicach nie całych 3.000 rpm to jednak lekko szarpie. Na pewno przy zmianie z 2 na 3 i z 3 na 4... niestety :( Są szarpnięcia. Jest także duże szarpnięcie przy kick-down np gdy przy 80km/h wdepne gaz w podłogę, nagle szarpnie i przyśpiesza... czy tak powinno być?

Czy skrzynia automatyczna nie powinna czasem prześlizigwać lekko po zmianie biegów?

To szarpnięcie o którym pisze to coś takiego jak gwałtowne zapięcie biegu w manualu, bez puszczenia gazu.

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.