Skocz do zawartości

Błąd 247500 akceptowalność ciśnienia w szynie paliwowej.


Grzegorzf11

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z bmw f11 520d n47. Pojawia się błąd 247500, na rozgrzanym silniku powyżej 3k obrotów. 
W samochodzie zrobione zostało: 
-regeneracja turbo
-regeneracja wtryskiwaczy 
-sprawdzenie czujnika i regulatora ciśnienia paliwa 
-sprawdzono czy pompa wysokiego ciśnienia nie opiłkuje 
-wymiana czujnika paliwa na wiązce paliwowej 
-wymiana filtra paliwa 
-wymiana egr 
Ma ktoś pomysł co dalej zrobić ? mechanik już rozkłada ręce... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mowicie o tym Fuel quantity control valve? 13517823454?

A rozumiem, ze bylo dobrze i problem sie pojawil w trakcie uzytkowania? Nie kupiles auta z problemem?

No ale pomijajac blad, to jakie tam Ci pokazuje cisnienie paliwa? Zarowno to wysokie jak i niskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, mmw napisał(a):

Mowicie o tym Fuel quantity control valve? 13517823454?

A rozumiem, ze bylo dobrze i problem sie pojawil w trakcie uzytkowania? Nie kupiles auta z problemem?

No ale pomijajac blad, to jakie tam Ci pokazuje cisnienie paliwa? Zarowno to wysokie jak i niskie.

Na kompie pojawia sie 247500 wiarygodność ciśnienia w szynie paliwowej regulowanego za pomocą natężenia przepływu: ciśnienie w układzie commonrail za niskie / dodatni uchyb regulacji 


Czy kupiłem z problemem. Nie wiem błąd pojawił się nie długo po zakupie przy pierwszej dłuższej jeździe.. 

tego nie wiem, mechanik mi nie powiedział. Sprawdzę to jakimś prostym kompem czy musi być jakiś bardziej zaawansowany ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak Twoj mechanik nawet nie widzial wartosci ciśnien a sie bierze za wymiane elementow to zmien mechanika. No chyba ze masz duzo kasy to wymieniaj dalej. ;)

O to czy mozliwe ze kupiles auto z wada pytalem, bo czasami jest zamontowany zly element (zly nr czesci). Ty go wymieniasz na taki sam i nie ma szans ze bedzie lepiej z oczywistych wzgledow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie  pompa wysokiego  CP4   sie kończy  a dokładnie sekcja tloczaca    glowiczka   .

Gdy  paliwo jest względnie  jeszcze zimnie  to nie ma problemu  ale wystarczy ze diessel się rozgrzeje  i sama pompa cp4  to lepkość  ropy  spada i   pompa nie wyrabia  z ciśnieniem   gubi cisnienie,   czasami jak silnik jest rozgrzany są problemy z odpaleniem  ,  dłużej zakręci  zanim  załapie 

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo sprawdzenie  pomy cp4 czy nie opiłkuje  to nic nie da   Bo te elementy  nie   biorą  udział w generowania   cisnienia .

Elementem  tloczacym  paliwo jest trzpień  o  przekroju coś kolo 5mm  bardzo dokładnie spasowany    jakakolwiek odchylka    zluzycie  wlasnie takie  problemy na początku  generuje  pod koniec  życia tloczka  nie odpalisz auta .

Tloczek zaznaczony na czerwono tego nie sprawdzisz na oko 

20240519_172519.jpg

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.
Wczoraj sam wziąłem prostą aplikacje i sprawdziłem sobie odczyty ciśnienia paliwa. Zauważyłem że w momencie wywalenia błędu (gdy wkręci się blisko 3k obrotów) ciśnienie dość mocno spada, jednak przy dynamicznym przyśpieszaniu w okolicach 2-2,5k obrotów ciśnienie potrafi wzrosnąć wyżyje i się utrzymać niż w momencie błędu. Czy to przypadkiem nie wyklucza pompy?
może jakiś zawór upuszcza ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, aramiel123 napisał(a):

Prawdopodobnie  pompa wysokiego  CP4   sie kończy  a dokładnie sekcja tloczaca    glowiczka   .

Gdy  paliwo jest względnie  jeszcze zimnie  to nie ma problemu  ale wystarczy ze diessel się rozgrzeje  i sama pompa cp4  to lepkość  ropy  spada i   pompa nie wyrabia  z ciśnieniem   gubi cisnienie,   czasami jak silnik jest rozgrzany są problemy z odpaleniem  ,  dłużej zakręci  zanim  załapie 

jest jakiś sposób żeby sprawdzić wydajność tej pompy nie demontując jej z samochodu ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A skad Ty w ogole jestes? Moze jak umiescisz w opisie miejsce zamieszkania, to ktos Ci poleci fachowca, ktory szybko zdjagnozuje problem. Jak jestes z centralnej Polski to Ci moge polecic porzadny serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, mmw napisał(a):

A skad Ty w ogole jestes? Moze jak umiescisz w opisie miejsce zamieszkania, to ktos Ci poleci fachowca, ktory szybko zdjagnozuje problem. Jak jestes z centralnej Polski to Ci moge polecic porzadny serwis.

Okolice Poznania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cisnienie    zadane jak i  rzeczywiste  ma się pokrywać     idealnie   mogą być drobne odchylki ale  male i w  krótkim  czasie   poniżej 1sec  

Więc Jak juz prosty program obd2 wyłapał jakieś odchylki to coś jest na zeczy 

 Jak powyżej  2000obr   rzeczywiste  ciśnienie jest wysze od zadanego i sie utrzymuje    parę sec .  

to  regulator cisnienia  na pompie  albo zawory upustowy na  szynie  paliwowej    do podmianki ,

 Jeśli faktycznie  sprawdziłeś  te 2 parametry   zadane cisnienie  i rzeczywiście    bo   te proste programy obd2   to wiesz ...

 Ista+  była by pewniejsza 

 Ale jeśli powyżej  3000obr  jest ubytek  cisnienia   to pompa cp4  na 90%

No bo  wtryski   podobno sprawdzone 

 

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, aramiel123 napisał(a):

  Cisnienie    zadane jak i  rzeczywiste  ma się pokrywać     idealnie   mogą być drobne odchylki ale  male i w  krótkim  czasie   poniżej 1sec  

Więc Jak juz prosty program obd2 wyłapał jakieś odchylki to coś jest na zeczy 

 Jak powyżej  2000obr   rzeczywiste  ciśnienie jest wysze od zadanego i sie utrzymuje    parę sec .  

to  regulator cisnienia  na pompie  albo zawory upustowy na  szynie  paliwowej    do podmianki ,

 Jeśli faktycznie  sprawdziłeś  te 2 parametry   zadane cisnienie  i rzeczywiście    bo   te proste programy obd2   to wiesz ...

 Ista+  była by pewniejsza 

 Ale jeśli powyżej  3000obr  jest ubytek  cisnienia   to pompa cp4  na 90%

No bo  wtryski   podobno sprawdzone 

 

Wtryski były oddane do regeneracji.. Jeśli to pompa cp4, jest możliwa wymiana samego elementu który zaznaczyłeś na zdjęciu wyżej czy trzeba zmienić całą pompę ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecam  dobrą diagnostykę   najpierw    jeszcze  raz dobrze sprawdzić     wszystko .

Co do pompy cp4    zalecana jest wymiana całej , choć wymiana samej glowiczki   jest  można  , glowiczke jak juz to tylko jako komplet   nie sam Trzpień 

Jak ja juz bym.wymienial pompę to z wersji  silnikowej B47  pompy są poprawione maja wieksza wydajność i  nie opiłkuje  juz . Pasuje p&p  

  tylko trzeba  przerobić przewód  wysokiego  ciśnienia do szyny    ( ten przewód  pasuję z n47 177km ) troche go trzeba podgiąć 

Da się to zrobić  pod blokiem  jak ktoś ma  jakąś  wiedzę i  ściągasz  do kola  zębatego   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 godzin temu, Grzegorzf11 napisał(a):

Mapa była robiona z 3lata wstecz i samochód do tego czasu jeździł 

Ja juz sie pogubilem. Wczesniej pisales, ze "Czy kupiłem z problemem. Nie wiem błąd pojawił się nie długo po zakupie przy pierwszej dłuższej jeździe.. ". Czyli rozumiem, ze od 3 lat walczysz z problemem i jedzcze zrobiles sobie chiptuning majac ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mmw napisał(a):

Ja juz sie pogubilem. Wczesniej pisales, ze "Czy kupiłem z problemem. Nie wiem błąd pojawił się nie długo po zakupie przy pierwszej dłuższej jeździe.. ". Czyli rozumiem, ze od 3 lat walczysz z problemem i jedzcze zrobiles sobie chiptuning majac ten problem?

Od poprzedniego właściciela dostałem informacje i dokumenty z hamowni.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aramiel123 napisał(a):

Zalecam  dobrą diagnostykę   najpierw    jeszcze  raz dobrze sprawdzić     wszystko .

Co do pompy cp4    zalecana jest wymiana całej , choć wymiana samej glowiczki   jest  można  , glowiczke jak juz to tylko jako komplet   nie sam Trzpień 

Jak ja juz bym.wymienial pompę to z wersji  silnikowej B47  pompy są poprawione maja wieksza wydajność i  nie opiłkuje  juz . Pasuje p&p  

  tylko trzeba  przerobić przewód  wysokiego  ciśnienia do szyny    ( ten przewód  pasuję z n47 177km ) troche go trzeba podgiąć 

Da się to zrobić  pod blokiem  jak ktoś ma  jakąś  wiedzę i  ściągasz  do kola  zębatego   

Pytam bo mógłbym mieć dobrą głowiczke za 0zl więc się zastanawiam czy warto się brać wgl za to 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz  wymieniał  glowice  to zachowaj czystość   

Sama wymiana banalnie prosta  4 śrubki  i  przewód  wysokiego ciśnienia 

 Sama glowiczka  odskoczy   na sprężynie  wiec    powoli z śrubki  

Do łatwiejszego  montażu nowej  głowicy     pokręć   wałem  silnika żeby   w pompie  cp4 pozycja  walka   (krzywka) byl na dole  mniej  sprężyna  wypycha glowice  łatwiejszy montaż  .

Tak to wyglonda      po demontażu 

Na zdjęciu jest tez zdemontowany  cylinderek z wałeczkiem  tego nie musisz  wyciągać  ale  przed założeniem  nowej warto sprawdzić  pozycje wałeczka,  żeby na krzywce  dobrze leżał   może  się przekosić 

Oczywiście  przed uruchomieniem     odpowietrzyć. 

received_990895515410434.jpeg

Edytowane przez aramiel123
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.