Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, karlos91 napisał(a):

Przy 117.000 pojawil sie komunikat o koniecznosci wymiany okladzin hamulcowych z tylu za 6.000 km. Poki co wciaz oryginalny set. 

Prawdopodobnie wymienie caly komplet przod + tyl. Tarcze i klocki, by miec juz glowy. 

Na prosbe @Lbuster 118i Manual i standardowe hamulce (niestety nie te ladne, lepsze niebieskie ani czerwone). Ale zapraszam tez do odwiedzenia watku moje F40 = tam jest cala specyfikacja. 120i ma tez wieksze i chlodzone hamulce z tylu w porownaniu do 118i, ktore nie tego nie ma. 

@pawelo9 Tak uzywam hamulca, i to sporo w Alpach. Rozgrzane hamulce potrafia nawet zapiszczec delikatnie, ale jak widac wytrzumuja sporo 🙂 To co zabija klocki z tylu nawet jezdzac po autostradach to tempomat, ktory hamuje na zjazdach by utrzymac zadana predkosc. Dzieki temu kilkaset kilometrow trasy = czarne kola, ale w AT czy DE uwielbiaja stawiac fotoradary na zjazdach i ograniczenia do 120 czy 100 km/h. 

Zgodnie z pierwotnym planem powinienem juz oddac auto do BMW w lutym i nie musialbym nic wymieniac przez 4 lata i 120 kkm, ale poki co F40 zostaje na dluzej. Moze tylko na kolejny miesiac, a moze nawet na rok.  

Edytowane przez karlos91
  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzięki @karlos91, czyli standardowe hamulce potrafią tyle wytrzymać 👍

22 godziny temu, karlos91 napisał(a):

120i ma tez wieksze i chlodzone hamulce z tylu

Uuuu, to mnie zaskoczyłeś. Jesteś tego pewny? Co to oznacza, że są chłodzone? Jakieś dodatkowe otwory wentylacyjne? Jak je odróżnić od normalnych?

Pytanie, czy mój 120D ma standardowe czy lepsze?

Opublikowano

Podziwiam te przebiegi rzędu 100 czy 200 tysięcy kilometrów na jednych klockach. Mnie się taki wyczyn nie udał nigdy w żadnym samochodzie bez względu na rodzaj napędu czy skrzyni. Jeżdżę normalnie, nie ekstremalnie 🙂

W 120i mam przebieg 28 tysięcy i wskoczył komunikat o wymianie z przodu za 7 tysięcy. 

Opublikowano
21 godzin temu, karlos91 napisał(a):

Zaparkowalem swoje 118i obok 120i i w 120i sa wentylowane tarcze, podobne jak z przodu i rozmiarowo tez wieksze.

Z tego co pamiętam, to z przodu też mam wentylowane (dwie tarcze i pośrodku wentylacja, bez otworów na powierzchni), z tyłu nie pamiętam - muszę sprawdzić. Belkę też mam.

Opublikowano

W mojej M135i właśnie zaczął odliczanie i za 5000km przód będzie do wymiany, przebieg na chwilę obecną 22.000km. Trochę szybko ale chyba miały prawo 🤪

Opublikowano
W dniu 27.03.2025 o 08:41, Lbuster napisał(a):

Z tego co pamiętam, to z przodu też mam wentylowane (dwie tarcze i pośrodku wentylacja, bez otworów na powierzchni), z tyłu nie pamiętam - muszę sprawdzić. Belkę też mam.

Ciekawe czy moje 120x (bez drive) tez takie ma, muszę sprawdzić w wolnej chwili.

Btw klocki mają czujniki, że wam komputer odlicza ? czy to predefiniowane wartość ? Bo nie kojarzę, żebym miał pozycję "okładzin hamulcowych" u siebie, albo nie kojarzę, że jest 🙂

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano
10 godzin temu, patryk0402_ napisał(a):

Ciekawe czy moje 120x (bez drive) tez takie ma, muszę sprawdzić w wolnej chwili.

Btw klocki mają czujniki, że wam komputer odlicza ? czy to predefiniowane wartość ? Bo nie kojarzę, żebym miał pozycję "okładzin hamulcowych" u siebie, albo nie kojarzę, że jest 🙂

Nie bylo tej pozycji do czasu, az komputer zaczal pokazywac 6.000 km do przegladu i po wejsciu w menu pojawila sie pozycja okladzin tylnych. 

W auto fus w warszawie maja -30% na hamulce. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wczoraj byłem na wymianie oleju i filtrów i się okazało, że jak ktoś używa Auto Hold, to tylne klocki szybciej się zużywają - podobno popularny temat w BMW. U mnie jest właśnie taka sytuacja, że z przodu klocki po 43 tyś prawie nowe a z tyły już sporo zużyte 😞 

Opublikowano (edytowane)

Czyli wychodzi chyba na to, że klocki w hamulcach M sport szybciej się zużywają. Tak jak wcześniej wspominałem, u mnie przy 28 tysiącach wyskoczył komunikat o wymianie za 7 tysięcy.

Nie miałem nigdy w żadnym innym samochodzie konieczności wymiany klocków tak szybko, a używam hamulców standardowo.

Ale z drugiej strony, te hamulce M sport są najlepsze jakie do tej pory miałem, w porównaniu ze zwykłymi to jest przepaść pod każdym względem, poza kosztami eksploatacji w postaci szybciej zużywających się klocków 🙂

Edytowane przez Lukas68
Opublikowano
2 godziny temu, Lbuster napisał(a):

Wczoraj byłem na wymianie oleju i filtrów i się okazało, że jak ktoś używa Auto Hold, to tylne klocki szybciej się zużywają - podobno popularny temat w BMW. U mnie jest właśnie taka sytuacja, że z przodu klocki po 43 tyś prawie nowe a z tyły już sporo zużyte 😞 

ja używam Auto Hołd cały czas - i u mnie sytuacja odwrotna, przednie do wymiany a tylne jeszcze ok - ciekawe dlaczego 🤪

BMW THE1 F40 120d - M Sport, Skyscraper Grey (2022)

Odebrany! https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=229&t=395918

icon1.png

Opublikowano

Tyle też się szybciej zużywają, jak ktoś dużo jeździ na tempomacie. Przy potrzebie zwolnienia/utrzymania prędkości przy jeździe z górki samochód przyhamowuje używając tylnych hamulców 

Opublikowano
4 godziny temu, Lukas68 napisał(a):

Czyli wychodzi chyba na to, że klocki w hamulcach M sport szybciej się zużywają. Tak jak wcześniej wspominałem, u mnie przy 28 tysiącach wyskoczył komunikat o wymianie za 7 tysięcy.

Nie miałem nigdy w żadnym innym samochodzie konieczności wymiany klocków tak szybko, a używam hamulców standardowo.

Ale z drugiej strony, te hamulce M sport są najlepsze jakie do tej pory miałem, w porównaniu ze zwykłymi to jest przepaść pod każdym względem, poza kosztami eksploatacji w postaci szybciej zużywających się klocków 🙂

100% zgody ! Te hamulce są absolutnie genialne ! Mi się zdarzyło użyć ich mniej "standardowo" i sprawdziły się bez zająknięcia więc godzę się na wyższy koszt eksploatacji i częstszą wymianę.

Opublikowano (edytowane)

Czyli po powyższych wypowiedziach wnioskuję, że są 3 typy układów hamulcowych:

- standardowe, wkładane do podstawowych wersji silnikowych, wytrzymują gigantyczne przebiegi

- trochę większe, wkładane do 120d i 120i, które się szybciej zużywają

- sportowy układ hamulcowy (niebieskie lub czerwone), za dopłatą (standard w m135i i w 128ti), i też się szybciej zużywają

Dajcie znać, czy nie wypisałem głupot.

 

 

Edytowane przez Lbuster
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, Lbuster napisał(a):

Czyli po powyższych wypowiedziach wnioskuję, że są 3 typy układów hamulcowych:

- standardowe, wkładane do podstawowych wersji silnikowych, wytrzymują gigantyczne przebiegi

- trochę większe, wkładane do 120d i 120i, które się szybciej zużywają

- sportowy układ hamulcowy (niebieskie lub czerwone), za dopłatą (standard w m135i i w 128ti), i też się szybciej zużywają

Dajcie znać, czy nie wypisałem głupot.

 

 

Ja mam u siebie czerwony M sport w 120i, w tego rodzaju hamulcach klocki zużywają się szybciej.

Wydaje mi się, że były tylko standardowe dla modeli od 116 do 120 i jako opcja M sport czerwony lub niebieski. W modelach 128 i 135 sportowe hamulce były w standardzie, być może w tych modelach te sportowe były jeszcze bardziej rozbudowane. W modelach 120d i 120i standardowe trochę większe niż w 116 i 118, ale to też hamulec standardowy i nie powinny się szybciej zużywać.

 

Edytowane przez Lukas68
Opublikowano

U mnie, większe tarcze i po 24 tys km klocka ponad 80-85% zarówno z przodu, jak i z tyłu. 
 

Ja bym nie generalizował i moim zdaniem wszytko zależy od stylu jazdy, używania tempomatu i autoholdu itd

Opublikowano
8 minut temu, Marco120i napisał(a):

U mnie, większe tarcze i po 24 tys km klocka ponad 80-85% zarówno z przodu, jak i z tyłu. 
 

Ja bym nie generalizował i moim zdaniem wszytko zależy od stylu jazdy, używania tempomatu i autoholdu itd

Ale masz hamulce M sport czerwone albo niebieskie ?

Ja akurat autoholda używam sporadycznie, ale sporo po mieście jeżdżę i to na pewno przyśpiesza zużycie.

Opublikowano
W dniu 5.04.2025 o 11:16, pawelo9 napisał(a):

nie zapominajmy ze skrzynia automatyczna tez negatywnie wplywa na zywotnosc klockow 😉

Też mi się tak wydaje, choćby przy hamowaniu do zatrzymania, gdzie na końcu my hamujemy a silnik ciągnie do przodu 😉 

Opublikowano
6 godzin temu, patryk0402_ napisał(a):

jedyne rozwiązanie to nie jeździć samochodem - wtedy klocki posłużą nam na lata 🙂 

to moze zostan pionierem w tej dziedzinie, wyprobuj i dasz nam znac

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 7.04.2025 o 16:05, pawelo9 napisał(a):

to moze zostan pionierem w tej dziedzinie, wyprobuj i dasz nam znac

Takich "pionierów" już jest sporo. Na przykład ja. I mogę potwierdzić: jak się nie jeździ samochodem, to klocki się nie zużywają. 🙂

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.