Skocz do zawartości

F10 LCI m550d Częste wypalanie DPF


midway

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

w moim m550d dość często (~350km) wypala się DPF (sprawdzam z aplikacją btool i ISTA). Praktycznie nie jezdzę po mieście, robię nim zwykle krótkie trasy po około 100km, natomiast ostatnio zrobilem 500km i też wypalał sie co około 350km. Błędów brak, wtryskiwacze sprawdzone na stole (wszystkie OK, 3 dostały nowe kody), oleju nie ubywa, moc jest, program fabryczny, koncówki wydechu czyste, czujnik ciśnienia różnicowego Valeo podmieniony na nowy Pierburg, DPF czyszczony chemicznie i niby był dość zapchany ale udało sie go oczyścić, po czyszczeniu reset adaptacji DPF, EGR wymieniony razem z chłodniczką w ASO, ogólnie wszystko OK z autem tylko to dość częste wypalanie...


Z tego co wiem, DDE wylicza czas do regeneracji z:

  • średniego dystansu
  • średniej prędkości
  • temperatury w DPF
  • wartości z czujników ciśnienia spalin

Pierwsze dwa czynniki są jasne, temperatura w DPF w czasie jazdy jest około 300 stopni (w czasie wypalania 600 st) więc wygląda ok, pozostają czujniki ciśnienia spalin. W innym temacie sprawdzam sprawę brakującego odczytu przed DPF 

, ale w tym chciałem sie skupić na tym drugim czyli różnicowym. Logowałem w btool wartości ciśnienia różnicowego oraz poziom sadzy na odcinku 300km i rzeczywiście poziom rośnie średnio o 0.1g na 1km (co daje ~35g po 350km i wypalanie aktywowane przez DDE). 

 

Ciśnienie na postoju w teście wygląda OK:

test-cisnienia.thumb.jpg.ae1671f5e73ba035659475c97b1cc647.jpg

 

Ciśnienie w ruchu jest większe, ale wciaż przy jezdzie w okolicach 2 000rpm oscyluje w granicy 50hpa a sadza i tak rośnie szybko (pierwszy wykres). Skoki ciśnienia w okolice 250hpa to dynamiczne przyśpieszanie do około 160-180km/h, oprócz tego to jazda głównie 70-130km/h w miare jednostajnie. 
 

Co myślicie o takich wartosciach ciśnienia wstecznego? Są wyższe niż na postoju, ale to chyba normalne, że w jeździe pod obciążeniem będzie wyższe? Logował ktoś w podobny sposób żeby mieć jakies porównanie?

01.thumb.png.43e04672758f3fa5645c6299d9f50286.png

02.thumb.png.67a8b7ecc121399f9555c9975cf6d62f.png

03.thumb.png.a5641e70f1e6e7f305717c616895276d.png

 

04.thumb.png.1097e5c5523cdc2012fbcbd8014f5856.png

05.thumb.png.e7d800d26412a0731d9c21d11fe26266.png

06.thumb.png.703620fccb9e60e1ea2d8545957a4c49.png

Szczerze mówiąc, nie mam zaufania do tego chemicznego czyszczenia, ale zanim wymienię DPF chce się upewnić czy to jednak nie  jest coś innego.

 

Nie chcę usuwać DPF, wiem, że to najłatwiejsze i najtańsze rozwiązanie ale nie chce tego robić.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej  ciśnienie  różnicowe  na DPF masz  spoko  250mbar  to jak nowy prawie  .

Na  częste wypalanie DPFa moze mieć wpływ  zapchany dolot  sprawdz tez te nieszczęsne klapy kolektora .

 Mogę  Ci  podać  pewnie tip   jeśli chcesz  ograniczyć  sądzę     to ogranicz sobie w I STA     działanie EGR  do 07  wartości  

 W moim przypadku po tym zabiegu  regeneracja  co 800km

 Egr podczas jazdy    wersja  org. Otwierał się aż do 90%  i to generuje  duzo sadzy 

A po ograniczeniu  max 35%  otwarcia .

 Dodam ze najwięcej sadzy produkuje Egr podczas   delikatnej jednostajne  jazdy     i to wszystko  łapie DPF 

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ograniczając EGR zmiejszasz ilość sadzy ale diametralnie zwiększysz NOx! 

W sumie to tak jak byś wycią DPF i nie jest to rozwiązanie problemu tylko półśrodek.

BMW tak to rozwiązało problem stosowania adblue zmniejszając NOx poprzez  dość duże wypelnienie EGR 

Osobiście po takim zabiegu dzieciom bym nie pozwolił wysiadać z auta do póki nie zgasisz silnika!

Do tego dochodzi dosc twarda praca silnika po ograniczeniu EGR osobiście mi to się nie podoba ale to akurat kwestia gustu. Nie bez znaczenia pozostaje też kwestia wpływu na rozrząd po takim zabiegu!

Generalnie za  zbyt częste wypalanie DPF najczęściej odpowiadają zużyte wtryski tubo, nie prawidłowo dzialajacy zawór EGR i Lambda.

Pozdrawiam 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób loga dynamicznego z ciśnienia doładowania zadane/aktualne w osi obrotów tylko noe z wyprostowanym prawym kolanem a jadąc tak jak jezdzisz na co dzień, ewentualnie jest jeszcze test układu doładowania w ISTA.

Wystarczy ze uklad doładowania będzie 200-300mbar nie doładowywać lub będzie osiągał zadane doładowanie z opóźnieniem i juz silnik będzie sadzić.

Swoją drogą pisałeś że wtryski sprawdzane były... ale to piezo wtryski do których BOSCH dość nie dawno udostępnił technologię do testu/naprawy na rynek komercyjny... toni z jakością wykonania usługi może być różnie.

Co do piezo to realne 300tyś czasem 350tyś i wtryski nadają sie tylko smietnik.

wymiana tylko na nowe nie żadne regenerowane! jak chcesz mieć spokój. 

Nadawanie nowych kodów starym wtryską to znów się powtórzę półśrodek.

Mam nadzieję że choć trochę pomogłem

Pozdrawiam 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem dodać że ograniczenie egr ma również wpływ na zdolność mieszanki do samozaplonu w skrócie tracimy  możliwość  i korzyść z wcześniejszego SOI a tym samym korzyść płynąca z paliw wysokiej jakość stosowanych w eu.

W skrócie im więcej egr tym wcześniej możemy rozpocząć wtrysk czytaj spalić mieszankę efektywniej. 

I komputer naprawdę korzysta z tej możliwości.  Ostatnio zrobiłem ciekawy eksperyment z dodatkiem podnoszacym liczbę cetanową       2-EHN stosowanym 1ml /L paliwa.

Jeżdżąc na zwyklym  paliwie z BP wskazania komputera idealnie pokrywają się z wyliczonym spalanianiem z  baku natomiast jeżdżąc z dodatkiem w w/w dawce spalanie liczone z baku jest o ok 0.2-0.3L/100km niższe od wskazania komputer OBC.

 

 

 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 jack  

 Nie po to kupuje się m550d żeby być ekologicznym takie auto ma cieszyć .

 Wystarczy ,że właściciel  wciśnie  pedał przyśpieszenia  do deski  i Nici z całą tą ekologia  bo wypuje tyle tlenków nox  ze to całe badziewo  nic nie da ,

Lepiej   mieć 2 auto   o pojemności  kartona mleka i być ekko.

 Co do  ograniczenia EGR jeśli  producent auto  mowa tu o (BMW) umożliwił  nam to  i działa to super  bo  przecież  EGR  pracuje  jak należy 

I cala ekologia  zostaje na miejscu  to dlaczego nie .

Chyba lepiej ograniczyć i być  choć trochę eko  niż pozbyć się  całkowicie. 

 A co do spalania  po ograniczeniu  zauważyłem spadek spalania  

Auto nie  dławi  sie spalinami  ""Więcej tlenu  wiecej mocy"

To nie żadna teoria   wzięta  z Parlamentu Europejsiego 🙂

 Tam te 3 turbinki  potrzebują  tego 

 

  

Edytowane przez aramiel123
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
11 godzin temu, aramiel123 napisał(a):

Co do  ograniczenia EGR jeśli  producent auto  mowa tu o (BMW) umożliwił  nam to  i działa to super  bo  przecież  EGR  pracuje  jak należy 

A gdzie producent umożliwił ograniczenie EGR?
W ISTA zostało to usunięte już dawno

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.