Skocz do zawartości

F10 520D "uślizg" 8HP45


adrian_pt

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś zauważyłem, że pod obciążeniem ślizga się 5 bieg. Jak ustawię na manual i wcisnę gaz na 5 biegu, to nie ma efektu "uślizgu" lub nie udało mi się go wywołać. Efekt ten jest widoczny przy przejściu 4 -> 5. Błędów brak, ciśnienia oraz czasy napełnienia widoczne na załączonym screenie.

Skrzynia automatyczna, 520D N47, 235 000 km przebiegu. Olej w skrzyni wymieniony statycznie około 5000 km temu. Do tej pory nie było żadnych problemów. Czy te objawy wskazują na konwerter czy może spadł poziom oleju (wyciek)? To ślizganie pewnie będzie się pogłębiać, więc próbuje oszacować, na jakie koszta się nastawić. 

Screenshot_20240123_154225_BimmerLink.jpg

ad®ian™
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno przy wymianie oleju przy wyższych przebiegach (btw widziałem takie f10 z 2010 co miały 250tys przebiegu ale do 2013, oczywiście na ogloszeniu 300 tys przebieg w 2023 ) konieczne jest demontaż konwertera i dokładne go czyszczenie, bo podczas klasycznej wymiany oleju wszystkie paprochy osadzają się na konwerterze. 

Nie mniej jednak dobrze że statycznie wymieniłeś bo przy dynamicznej pewnie już by pół skrzyni było zmielone z olejem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Usuń  adaptacje  skrzyni   wszystko  co tam jest, niech się przyuczy do nowych warunków   tym bardziej  , że olej był wymieniany .

Możesz,  też  usunąć  adaptację   silnika ( masy powietrza    itp)  nie zaszkodzi mu to  na pewno 

  Zamiast wydawać 15 tyś 😆

 

 

 

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, aramiel123 napisał(a):

 Usuń  adaptacje  skrzyni   wszystko  co tam jest, niech się przyuczy do nowych warunków   tym bardziej  , że olej był wymieniany .

Możesz,  też  usunąć  adaptację   silnika ( masy powietrza    itp)  nie zaszkodzi mu to  na pewno 

  Zamiast wydawać 15 tyś 😆

 

 

 

Najlepiej na długim prostym odcinku jednostajnie przyspieszając do 2000 obrotów aby skrzynia mogła się przepiąć swobodnie od 1 do 8 a później zredukować spowrotem do 1. Robiłem tak jak kupiłem samochód, po 30tys wymieniałem olej I wyglądał git 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie słuchaj tych glupot! nie usuwa się adaptacji skrzyni po wymianke oleju! a w szczególności jak masz wysokie adaptacjey na + (na koszu E)

skrzynia adaptuje się ciagle

ile razy już bylo na tym czy innych forach

adaptację kasuję sie tylko i wyłącznie orzy mechanicznej ingerencji w skrzynię konwerter czy mechatronikę!!!

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra panowie to od czego zacząć? Jutro jadę sprawdzić stan oleju. Potem pojeżdżę i sprawdzę na innych biegach czy uślizg występuje. Myślicie, że to może być konwerter? To sprawia wrażenie, jakby lock up się zapinał z opóźnieniem akurat na tym biegu. Wczoraj na szybko jak sprawdzałem, to w trybie manualnym nic się nie ślizgało. Dzieję się to tylko w D/S i przy obciążeniu. Przy zwykłej jeździe po mieście nie ma tego efektu.

ad®ian™
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń i umów się do warsztatu zajmujacego się naprawą skrzyń automatycznych. Masz gdzieś ubytek ciśnienia! (panewka tłok...)

Jeszcze raz umów się do specjalisty!

Jak od razu zajmiesz się tematatem to najprawdopodobniej zmieścisz się w 10-12tyś jak będziesz tak jeździł to 15tyś+

Używka 2tyś wymiana 1.5tyś serwis używki (olej filtr z wymianą 2tyś) po drodze jakiś łącznik elastyczny mocowanie skrzyni się okaże ze trzeba od razu wymienić i masz los na loterii za 6tyś... zamontujesz okaże sie ze nowa STARA skrzynia szarpie kopie... i znów demontaż pakowanie wysyłka roboczogodziny lecą $$$

Sam mam 8HP45Z 260tyś skrzynia chodzi bardzo dobrze... ale pod koniec roku skrzynia leci do weryfikacji (rozebrać wymienić co się zużyło złożyć) i spokój na kolejne 250tyś. 

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jack - Strong, no to mnie ''pocieszyłeś". Jeszcze z 50 tys.km. i pewnie będę musiał się przygotowywać do remontu skrzyni. Kilka wymian w roku oleju Ravenol nie pomogło na szarpnięcia przy ruszaniu na zimnym. Przy rozpędzaniu się na zimnej skrzyni czuć wyraźnie zmiany biegów. Mam taką jak Ty. 

 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jack- strong 

Hahaha

Pierniczysz głupoty   w twoim toku myślenia  to  niech Odrazu  auto  sprzeda 😆

 

 Adaptacja nic nie kosztuje  a ta skrzynia może  pojeździć jeszcze   długo ,,

Sam ma ten automat  320kk  nalatane adaptacje  skrzyni  robiłem kilka razy  

ale po  co lepiej dać    komuś zarobić    i faktycznie bedzie miał nowe  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat uczy się ciągle  masz rację ale pewne żeczy   warto  przyuczyć  od nowa   bo skrzynia  uczy się też  nawyków   ,które  są  nie  pożądane .

Np . chodziła na  zajechanym oleju   i po    wymianę  dostała  nowy  świeży olej a dalej ma   stare adaptacje  które same z siebie się nie  usuną a  będą powodować szapanie   bo  zmienia się drastycznie  właściwość  oleju i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie tylko po co robiłeś kilka razy... czyż by po kilku set  kilometrach problem ze skrzynią wracał 😉

Z własnego doświadczenia pełne zaadaptowanie koszy sprzęgieł po resecie  gdy nie przeprowadzimy zaraz po resecie jazdy adaptacyjnej zajmuje ok 2000tyś kilometrów!!! 

największą głupotą jaką mozna zrobić i szkodą dla skrzyni jest reaet adaptacji bez procedury jazdy adaptacyjnej w przypadku gdy mamy wysokie dodatnie wartościadaptacyjne na którymś z koszy sprzęgieł!

 

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie oleju skrzynia sie zaadoptuje sama a nauka stylu jazdy co coś zupełnie innego nie mylić z adaptacjami sprzęgieł koszy!

Dam ci naprawdę prosty przykład:

załóżmy ze na którymś z koszy sprzęgieł mam dosatnia adaptację +250mbar ( jak kolega który założył post na koszu E)

po wymianie oleju sterownik musi doadaptować wartość do +400mbar bo świeży olej  czytaj żadki niezabrudzony scierem gdzieś gdzie skrzynia gubiła colisnienie na starym oleju to na świeżym zeby nie wiem co to siraczej nie doszczelni... 

nie resetując adaptacji sterownik będzie dążył z +250mbar do +400mbar

po resecie dalej będzie dążył do +40bar ale od 0mbar przez co przez 2 a nawet 3 tysiące kilometrów niepotrzebne będzie podcierał sprzegla na danym koszu!

Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba bylo zapytać lub doczytać sa dostepne serwisówki i różne opracowania czasem na fomum jak się dobrze poszpera to idzie coś wartościowego znaleźć 

te skrzynie są już na rynku ponad 20 lat (6hp i 8hp nie wiele się od siebie różnią) można powiedzieć ze wszystko o nich  wiadomo slabe mocne strony dolegliwości...

a ty piszesz ze sam resetowaleś i ze nic nie zmienilo bo wartości po jakimś czasie wrocily do tych samych wcale mnie to nie dziwi bo tak to zostało  zaprojektowane i tak to działa...

i radzisz drugiemu teraz żeby zrobił to samo tak skrzyni nie uzdrowisz nie stety

😉

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Skrzynia po resecie  po kilku km  widziałem nowe   ciśnienia na sprzęgłach 

 Także nie tysiace  a  parę km  resztę pewnie  mniej ważnych czynności później się douczy 

  A po drugie  kolega po  wymianę oleju ma  250mbarow    

To czyli co  automat sie nie przystosowal do  nowych warunków   . Jak to rozumiesz ???

 Dlatego reset  pomaga   w takich  sytuacjach  wymusza nowe adaptacje 

 

Te automaty tez do pewnego  momentu się adaptują   

później  dostosowują    się   tylko do kierowcy     jako styl  jazdy 

Parametry pracy skrzyni to co innego 

Edytowane przez aramiel123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.