Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 13.05.2025 o 15:51, Jowi992 napisał(a):

Zdania są tutaj bardzo podzielone. Na razie to chyba dobra decyzja.

__

Tesla ubezpieczenie oc ac

Generalnie,  gdzie trzech Polaków, tam pięć różnych zdań 😉

Dobrze, że zdania są podzielone, bo gdyby wszystko było takie samo, mielibyśmy ChRL z czasów Mao.

Zwolennikom aut na baterie dedykuję sytuację z Półwyspu  Iberyjskiego, sprzed zaledwie dwóch tygodni.  Z powodu trzech pozornie drobnych przerw w dostawach prądu, spora część Hiszpanii i Portugalii zapoznała się bliżej z  blackoutem, trwającym miejscami prawie 48 godzin. Jak łatwo się domyślić,  samochody elektryczne były ostatnie w "kolejności odśnieżania", parafrazując drogowców. 

😉

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Uważam, że to dobra decyzja. Elektryki nie są jeszcze dla każdego... silniki spalinowe wciąż mają sens, zwłaszcza poza miastem. Ważne, żeby dać ludziom wybór

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No w swietle ostatniego odkrycia zloza ropy naftowej to jedyna sluszna decyzja dla Polakow 😉

  • Moderatorzy
Opublikowano

Mhm, a potem okaże się że po tym "odkryciu" ceny paliw wzrosną bo koszty wydobycia są tak duże, że tanio się nie da 😄

spacer.png

Opublikowano

Odkąd czarodziej Łobajtek gdzie indziej kręci lody, z czegoś przecież trzeba będzie sfinansować budowę platform wiertniczych 😉

A potem byle Pcim wprowadzi własną SCT i tak wszystko diabli wezmą 😂😂

Opublikowano

Mam nadzieję, że BMW naprawdę nie zrezygnuje z silników spalinowych. Dla mnie to esencja tej marki...dźwięk, osiągi i przyjemność z jazdy są nie do porównania z elektrykami. Technologia idzie do przodu, ale nie wszystko trzeba od razu wyrzucać. Spalinówki mają jeszcze sporo do zaoferowania

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, kowalontrack napisał(a):

Mam nadzieję, że BMW naprawdę nie zrezygnuje z silników spalinowych. Dla mnie to esencja tej marki...dźwięk, osiągi i przyjemność z jazdy są nie do porównania z elektrykami. Technologia idzie do przodu, ale nie wszystko trzeba od razu wyrzucać. Spalinówki mają jeszcze sporo do zaoferowania

Tyle że tak BMW jak i inni producenci nie mają ostatniego zdania w tej sprawie. Ono należy do polityków.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pitu pitu, będą robić tak długo jak będzie zapotrzebowanie. Pewnie to "mądra" próba na windowanie cen bo to "ostatnie" spalinowe.

spacer.png

Opublikowano (edytowane)

Może tak być. Tylko po co likwidują linie technologiczne, zastępując je tymi na bateryjki? Malo tego, takie firmie jak nasza, muszą te linię też zamknąć - lub ewentualnie przenieść produkcję do USA. Pomarańczowa małpa ogłosiła bowiem koniec ekologii w amerykańskiej motoryzacji;)

Tak się też zastanawiam, ileż to BMW zarobi na tym, że uprzedza kontrahentów o kupowaniu komponentów tylko do2027?

Edytowane przez yeti19
  • Moderatorzy
Opublikowano

Za pół roku będzie kolejny artykuł, że pod naciskiem BMW jakaś Helga się ugięła i jednak nie rezygnują 😄

Dobrze, że nikt nie boi się o przyszłość spalinowych silników w agregatach prądotwórczych bo straciłbym pracę. Możemy spokojnie ładować 95litrowe diesle bez żadnego DPFa ani nawet kata🙂

spacer.png

Opublikowano (edytowane)
59 minut temu, Kuj0n napisał(a):

Za pół roku będzie kolejny artykuł, że pod naciskiem BMW jakaś Helga się ugięła i jednak nie rezygnują 😄

Dobrze, że nikt nie boi się o przyszłość spalinowych silników w agregatach prądotwórczych bo straciłbym pracę. Możemy spokojnie ładować 95litrowe diesle bez żadnego DPFa ani nawet kata🙂

No widzisz, ale ja nie piszę o artykule sprzed pół roku, czy za pół roku. Piszę o tym, że u nas w zakładzie póki co zrestukturyzowano 560 osób, bo BMW zrezygnowało z jednej z najważniejszych części w swoich spaliniakach - to nie te czasy, kiedy produkowało się na oślep, bo ktoś kupi. 560 osób dotąd tylko u nas, a w ciągu następnych  18 mcy, kolejne dwie linie. Nie wszystko da się przestawić na innych producentów- zresztą,  oni też sukcesywnie ograniczają zamówienia. I zanim jakiś artykulik pojawi się w gazecie, najpierw podpisywane są poważniejsze porozumienia  😉

Teoretycznie zostaje rozwijający się rynek w Stanach,  tam w końcu jest największą fabryka BMW, ale po celnych wygłupach pomarańczowej małpy, zmuszona jest amerykanizować w większym stopniu produkcję. 

Ps. Pisząc ZF, miałem nie na myśli nie Frankturter Zeitung ( FZ ), a ZF ( Zahnfabrik) Friedrichschafen AG.

😉

Edytowane przez yeti19

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.