Skocz do zawartości

Koła zimowe czy przekładka 19 cali


ans01

Rekomendowane odpowiedzi

hejka,

Mam 540i z oponami przód: 245/40/R19, tył: 275/35/R19. Zastanawiam się czy zakupić same opony i robić przekładkę na obecnym felgach 2 razy w roku czy jednak zestaw nowych kół, ale to już wychodzi dużo drożej.

Jak robicie ? Czy przy przekładce 19 cali run flat majstry mogą coś uszkodzić lub koło może się rozczelnić po kilku przekładkach czy to tylko straszą tak w ASO ?

Czy mogę mieć 4 x 245/40/R19 ? Czy jednak tak jak teraz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie możesz założyć na tylna felgę 245, bo felga jest za szeroką.

Tu masz gotowy zestaw:

https://sklep.autofus-group.pl/pl/p/Kola-zimowe-BMW-19-M-Y-Spoke-845M-Seria-5-G30G31-36115A55577/1401

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ans01 napisał(a):

Tylko pytanie czy nie warto jednak zakupić samych opon i robić przekładkę, po co mi kolejne felgi

Masz dwie szerokości felg. Więc dużo trudniej o opony by obwody się zgadzały. Zostaje Ci zakup opon homologowanych a tu jest bardzo mały wybór. Ja w swoim na zimę kupiłem nowe felgi w jednym rozmiarze i do tego opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie warto przekładać opon. Tym bardziej run flatów. Szkoda opon i kasy. Zdecydowanie lepiej mieć 2 komplety całych kół. Przy okazji nieco look można sobie na pół roku zmienić 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dokładnie tak zrobiłem

kupiłem RIAL X12  , czujniki + run flaty 18 x 245  i wyszło mnie to mniej niż zakup zimówek do felg mieszanych  19" 245 / 275

https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/rial-x12-black-gloss-8-00x18-5x112-00-et30-00#57784735

z dekielkami BMW wizualnie trudno odróżnić , że to nie  OEM  a przy 18" jakbym gdzieś wylądował w górach na nartach to nie ma problemu z łańcuchami jakby co 😁

 

 

Edytowane przez Woytas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, s0nar napisał(a):

Nie warto przekładać opon. Tym bardziej run flatów. Szkoda opon i kasy. Zdecydowanie lepiej mieć 2 komplety całych kół. Przy okazji nieco look można sobie na pół roku zmienić 🙂

Ale coś może się stać z oponą przy przekładaniu jeden raz w roku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

G30 na 18" wygląda słabo. Lepiej 20" na lato i 19" na zimę (i to też tylko dlatego, że nie na 20" run flatów klasy premium z homologacją BMW). 18" wchodzą na hamulce sportowe M. Nie wchodzą na M Performance (tutaj faktycznie od 19").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
6 minut temu, ans01 napisał(a):

Ale coś może się stać z oponą przy przekładaniu jeden raz w roku ?

Ha, książkę mógłbym o tym napisać. Od porysowanych felg czy uszkodzeń powłoki ceramicznej, przez pobrudzenie felgi do połamania felgi włącznie. Poza tym run flat to specyficzna opona. Jej tajemnica polega na sztywności boku opony. A niestety przekładki ten bok wyginają. Ja zdecydowanie wolę kupić cały komplet oryginalnych kół i nie bawić się w przekładki opon u Januszy biznesu. A tak, sam mogę w każdej chwili przełożyć koła, nie czekam w sezonowych kolejkach, nikt mi nie nap...dala pneumatem śrub, nikt mi nie rzuca kołem o podłogę, do tego jak sam zmieniam to sobie wszystko elegancko wyczyszczę, dokręcę odpowiednim momentem i jest git. Jadę do wulkanizacji tylko jak mi coś nie pasuje, tzn. na wyważenie. Ale nowych i wyważonych kół zazwyczaj nie muszę dodatkowo wyważać przez kilka sezonów, a po kilku sezonach i tak kupuję nowe koła, więc w sumie nie jeżdżę na wyważanie. I nie mam problemów takich jak miałem, gdy kupowałem osobno opony. A to problem z wyważeniem, bo nie umieją, a to felgę uszkodzą, a to pobrudzą. Jednego sezonu ponad 2000zł wydałem na optymalizację, testy drogowe itp. A finalnie i tak się wk...łem i kupiłem całe oryginalne koła. Już nie mówiąc o tym, że w Trójmieście za przekładkę run flatów na feldze 19 czy 20", z czujnikami itd. biorą 600-700zł. I jeszcze cyrki. Nie, dziękuję, wolę całe koła i sam sobie przekładać. 40 minut roboty i gotowe, w dodatku trening zaliczony.

Edytowane przez s0nar
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
32 minuty temu, ans01 napisał(a):

hamulce kolorowe (czerwowne/niebieskie zaciski) to które ? Bo dla nich to raczej minimum 19 cali

No właśnie nie o czym pisałem już wcześniej. Jeśli nie jesteś pewien to na 90% masz zwykłe hamulce sportowe M (kod wyposażenia to 2HN, zaciski niebieskie, czerwone lub czarne - w zależności od modelu). Do tych hamulców pasują felgi 18", choć do G30 tak mała felga średnio pasuje wizualnie. Są jednak jeszcze hamulce akcesoryjne M Performance (za jakieś 24k pln z montażem). Mają zaciski czerwone, a tarcze są nawiercane. Tutaj felga minimum 19". Planuję kupić takie heble jak mi się zużyją te fabryczne, sportowe M, stąd trochę znam temat, bo już pytałem ASO co i jak możemy zrobić. Nie dało się tych hamulców zamówić konfigurując auto. To jest ten zestaw:

 

https://bmwsklep.pl/produkt/hamulce-bmw-serii-5-g30-g31-6-g32-7-g11-g12-m-performance/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chcesz to sobie wymieniaj choćby co tydzień. Tylko nie rozumiem po co pytasz skoro i tak wiesz lepiej, a zrobisz po taniości? Co ma Ci powiedzieć serwis opon? Gdyby powiedzieli inaczej to by stracili klienta. W warzywniaku też pytasz czy te warzywa są świeże? 🤣

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam M-hample i 18 na zimę a lato ogumienie mieszanie na 19-stkach.

 

Podsumowując odnośnie wielkości tarcz:

M-hamulce  345mm (diesle R4 i R6 i benzyny do 530i włącznie) oraz 374mm (dla 540i) pasuje 18 cali

W M550i jest 395mm (jak pamiętam) i tam już 19 cali na zimę

M-Performance to właśnie 395mm tarcza może być gładka lub nawiercana/nacinana

jeśli coś pomieszałem to poprawcie.

Edytowane przez mike_G31
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 4.12.2023 o 13:25, s0nar napisał(a):

Jadę do wulkanizacji tylko jak mi coś nie pasuje, tzn. na wyważenie. Ale nowych i wyważonych kół zazwyczaj nie muszę dodatkowo wyważać przez kilka sezonów, a po kilku sezonach i tak kupuję nowe koła, więc w sumie nie jeżdżę na wyważanie. I nie mam problemów takich jak miałem, gdy kupowałem osobno opony. 

Ja również sam przekładam sobie całe koła jednak przed każdym sezonem jadę je na nowo wyważyć.

Jeszcze nigdy nie zdarzyło się tak, żeby po pół roku jazdy na maszynie pokazało 0/0.

Więc teraz sam ściagam stare odważniki i tasmę dwustronną przed wizytą u wulkanizatora...

Edytowane przez pikopiko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak @pikopiko odklejam odważniki, wyważam u dobrego wulkanizatora i sam przekładam koła.  

Po przekładce samych opon czy założeniu nowych opon na felgi należy  "zoptymalizować" ułożenie opony na feldze (na maszynie z testem drogowym Hunter GSP9700). ASO BMW ma takie maszyny obrandowane swoim logo od lat, wulkanizatora trzeba poszukać z takim sprzętem. Mając wydruk bicia promieniowego nowej opony można ją łatwo reklamować (jeśli nie spełnia norm). 

Wiec przekładka co roku samych opon na jeden komplet felg to papranie się z tym wszystkim za każdym razem.

Najwygodniej mieć dwa komplety całych kół które są ogarnięte i nawet jeśli ich co roku nie wyważę to jest ok (zrobiłem tak w Accordzie który lata teraz koło komina, w BMW robię zawsze).

 

Z ciekawostek: na oryginalnych kołach BMW stosuje ciężarki Hofmann'a 359 które odklejają się bez śladu na feldze (kto sam usuwał ciężarki to wie o czym piszę-ze zwykłych ciężko usunąć tą taśmę piankową), mój wulkanizator ma Hofmanna (uniwersalne) i określa je jako VIP'owskie 

https://www.hofmann-powerweight.com/en/service/originals-for-originals 

 

Edytowane przez mike_G31
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mike_G31 napisał(a):

 

Nie trzeba optymalizować opony na feldze. Robi się to wtedy gdy występuje zbyt duże bicie... 

Zwykłe ciężarki hofmann'a są fajne jak wulkanizacja zdziera stary klej (my akurat zdzieramy). Przy naszych klientach nie musimy używać krążków to jesteśmy do przodu z czasem. 

Autorowi tematu proponowałbym zakup drugiego kompletu kół. Przy fachowej wymianie nie uszkodzisz opon, ale szkoda czasu i kasy. Drugi komplet zostawisz sobie w depozycie na przykład i tyle. Wymiana opon na 19' rft, gdzie felgi bmw są z gównolitu może się źle skończyć w przyszłości. Użytkując jeden komplet lato i zima to szybko go załatwisz też 

Mało takich samochodów u nas przyjeżdża na opony, zdecydowana większość przyjeżdża z całymi kołami

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyższe w zasadzie wyczerpuje temat. Ja się nie wahałem ani chwili i kupowałem pełen komplet kół zimowych. 

Przy wcześniejszym aucie felgi dostawałem pomazane tak, że długo się męczyłem nad doprowadzeniem ich do ładu. Teraz wymiana trwa krótko i nie mam obawy o stan kół po całej tej operacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tą reklamacją opon mając nawet wydruk z Huntera nie jest tak prosto, przerabiałem 2szt. opon. Wulkanizator winił opony, dał wydruki bicia, a producent opon reklamacji nie uznał mówiąc, że wszystko w normie, a tymi wydrukami mogę się generalnie podetrzeć. Przepychanka, dzwonienie, pisanie, skanowanie kolejnych wyników testów drogowych i nic. Klient nie miał na czym jeździć, mógł co najwyżej iść do sądu. Zabawę w kotka i myszkę zakończyłem kupując całe koła w ASO. Od tamtej pory zero problemów, a kupiłem w ten sposób już 4 komplety. Co do wyważania, ja mało jeżdżę. Skoro zdejmując koła po pół roku i dystansie ~6tys. km wszystko jest ok to i po ponownym założeniu będzie. Jeżdżę na takim komplecie kół max 3 sezony, czyli z 18tys. km i zmieniam koła (letnie zrobią 18kkm i zimowe 18kkm)...albo samochód 😀

Edytowane przez s0nar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.