Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Po czysczeniu kolektora ssącego i wymianie czujnika temperatury powietrza doładowania ( błąd 4390) zaczął wyskakiwać następny:

4D03 "Czujnik ciśnienia spalin"

W RealOem znalazłem dwa czujniki idące do DPF:
image.png.07eb459a64814834a01cd3621824eb24.png

5: 13627805152
7: 13628507634

Co jest dziwne, zdjęcie nie przedstawia mojego kolektora "krewetki", mój jest bez zawinięcia ku kierowcy, ale to tylko na marginesie.

Czujnik numer 5 zakupiłem nowy, sprawdziłem opór - oba wskazania się różnią co widać w załączniku (wartość pełnej 1. jest dla nowego).
Na czujnik 7 czekam aż przyjdzie pocztą po zakupie. Sprawdziłęm też kostki i napięcia - kable są w poprawnych miejscach, komputer podaje 5V na kostkę.

Dodatkowym problemem jest fakt, że nie mogę wymusić wypalania DPF. Włącza się on samoczynnie na 5-7sek po czym równie samoczynnie się wyłącza.
Tutaj dziwną sprawą jest to, że włącza się przy ok 70% sadzy, a po tych 7sek wzrasta do ponad 83% od tak.
Domyślam się, że jest to spowodowane właśnie błędem czujnika stąd komputer nie wie jak bardzo niby zapełniony jest DPF.

W załączniku dodatkowe informacje jakie zebrałem.

Pytanie brzmi - czy potrzebuję faktycznie wymiany czujnika 7, czy może potrzebna jest jakaś adaptacja?
Będąc szczerym już zgłupiałem od momentu kiedy stary czujnik wymieniłem na nowy a błąd powraca


 

370288113_870039851349471_6305269256450453201_n.jpg

387508188_787255076507038_6007105808659210109_n.jpg

387529895_3655205548047097_7968742420433854237_n.jpg

387577279_1085349289292755_6966102501228675723_n.jpg

Opublikowano
3 godziny temu, Borsuczek napisał(a):

Sprawdź wartość ciśnienia otoczenia. Może sterownik silnika coś kombinuje?

Dzięki, sprawdzę.
Na czas obecny mam tylko bimmer-tool'a ale czujnik powinien być wylistowany.

Dzisiaj jeszcze miałem przejazd przez miasto, w środku podróży doskoczyły błędy:

- 480A "System filtracji cząsteczek stałych"
- 4011 "Czujnik ciśnienia spalin przed filtrem cząstek, sygnał
- 4B7F "DFC_SRCMinPTrbnUs"
- 481A "System filtracji cząstek stałych"

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No jak. Sprawa jest prosta a bawisz sie w jakies pomiary. Wylaczasz silnik, wlaczasz zaplon, sprawdzasz cisnienie wsteczne, ma byc takie jak otoczenia ~1bar, jesli jest, czujnik jest sprawny. 

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, kkx5 napisał(a):

No jak. Sprawa jest prosta a bawisz sie w jakies pomiary. Wylaczasz silnik, wlaczasz zaplon, sprawdzasz cisnienie wsteczne, ma byc takie jak otoczenia ~1bar, jesli jest, czujnik jest sprawny. 

Racja 😉 sprawdzę i pochwałę się wynikami.

 

Tutaj jeszcze zauważyłem, że chyba mam ten zawór uwalony (element 2 na załączniku). Wydaje mi się, że powinien wracać sam a on nie rusza się zupełnie, nawet do 4k obrotów. Jedyne co to mogę palcem. Nawet przy wyciągniętym cięgnie ono przeskakuje jakbym wrzucił dwójkę w Komarze ;D

 

diag_8t99.jpg

Edytowane przez teetx
  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

To jest do sterowania klapą bypassu, działa zależnie od temperatury płynu. Jest otwarty do temp. 50stopni.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Opublikowano
16 godzin temu, Kuj0n napisał(a):

To jest do sterowania klapą bypassu, działa zależnie od temperatury płynu. Jest otwarty do temp. 50stopni.

@Kuj0n Rozumiem więc, że odskakiwać powinien dopiero na ciepłym silniku, tak?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak masz zimy silnik to sprawdź pozycję, po odpaleniu powinieneś zobaczyć różnicę w położeniu.

Jeśli nie działa to albo stoi albo podciśnienie. Nie pamiętam czy ista ma możliwość sprawdzenia ale pewnie tak.

spacer.png

Opublikowano

@Kuj0n

Nie rusza się nic a nic. Już jedzie do mnie używka 😉

 

@kkx5

Wszystko wskazuje na to, że "w pełni sprawny" czujnik z allegro robił jeszcze więcej zamieszania niż mój stary. Mimo wszystko wskazania raczej wskazują na wymianę, prawda? Skąd taka wartość minusowa czujnika i dodatkowo uber wysokie ciśnienie skorygowane?

Screenshot_2023-10-19-19-28-54-79_1416f938ee57ce661c832da32616b710-1.jpg

Screenshot_2023-10-19-19-04-18-71_3f0de1cd7ec17a41d4dc4c60cf157b75-1.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć wszystkim.

@kkx5

@Borsuczek

Najprostsza rada. Szybkie sprawdzenie wartości i wiadomo, że "w pełni sprawny" czujnik z Alledrogo nie taki sprawny.

Finalnie podmianka drugiego czujnika - 7: 13628507634 - załatwiła sprawę.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kazde ma dwa, no moze z wyjatkiem n47a. Jeden bada cisnienie przed turbo, drugi przed dpf. 

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.