Skocz do zawartości

Doposażenie kamery cofania i brak obrazu


grzesiek811

Rekomendowane odpowiedzi

Te duże to już 12" i mi się akurat ten sposób montażu nie podoba.

Nie powiem, myślałem o tym androidzie ale nie ufam jakoś tym chińczykom z kamerą za 10$. Jak chińczyk padnie to tracę kamerę, a OEM to OEM. Androida zawsze można dołożyć, choćby nawet jako moduł car Play / android auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, oczywiscie, ponad 12 cali. Sorry, za przejezyczenie. Mam juz rok, ten akurat co pokazalem i smiga jak zloto. Wkladasz tam karte SIM i masz niezaleznie internet. Ja akurat zawsze kupowalem te Androidy od producenta sprawdzonego, bezposrednio z Chin i nigdy nie mialem zadnych problemow, wiec nie wiem jak to wyglada z innych zrodel. Kiedys to montowalem ludziom, jak jeszcze w Polsce mieszkalem i tez, nawet po wielu latach nikt nie zglosil problemu. Kamera, nawet jak sie zepsuje (chociaz tu nie ma co sie zepsuc w sumie), albo nawet ja sam uszkodzisz, to kupujesz nastepna, znow za grosze. Ceny uzywanych, oryginalnych kamer i modulow, ciagle sa wysokie. Chcialem zonie, do X3 zalozyc, bo tam ma Professionala, ale odpuscilem, bo nawet do starszych modeli trzyma to cene. Wymiana podstawowego HU na CIC nie zmienia Ci wiele, no moze poza twardym dyskiem, ale w erze duzych pendrivow, to tez zadna zaleta.

Ty niestety juz sie zapedziles w strone oryginalnych rozwiazan, wiec musisz w to brnac dalej. W mojej opinii, jezeli w HU pojawila Ci sie opcja kamery, to jest ono do niej przystosowane. Cos pomieszales z polaczeniami. Porownywales wszystko ze schematami, ktore Ci pokazuje ISTA, gdy przejdziesz do nich bezposrednio z bledu?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Isty za bardzo nie znam, głównie tylko sprawdzam błędy. Nawet nie wiedziałem, że z błędu można przejść do schematu, ale według schematów z sieci i newtis wygląda, że podłączone jest ok. Wrzucałem tu nawet zdjęcia. Sprawdzałem potem jeszcze raz czy piny z wtyczki z modułu są doprowadzone do dobrych pinów HU i wygląda, że jest ok.

Nie zrobiłem tylko jednej rzeczy co powinienem zrobić na początku. Sprawdzić numer seryjny mojego champ2, bo jak teraz patrzę w RealOem, to rzeczywiście są wersje obsługujące S3AG i nie obsługujące.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=MX11-EUR-01-2012-F11-BMW-520d&diagId=65_2121

Edytowane przez grzesiek811
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie numer seryjny, tylko part number.

Zauważ że to czy jest S3AGA na Yes, czy na No - są te same numery.

Numer części zalezy tam od czegoś innego.

 

Zrób zdjecie od tyłu złacza - bo jeśli są wyprowadzone piny to na 99% masz obsługę. Wpinając piny we wtyczkę - nie oznacza że one wchodza do HU.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A takie podstawowe pytanie. Skad wytrzasnales zestaw przewodow? Czy to jest zestaw doposazeniowy konkretnie do F10? Bo moze piny w przewodzie do kamery nie sa na swoich miejscach?

Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, luk_byd napisał(a):

Zauważ że to czy jest S3AGA na Yes, czy na No - są te same numery.

jeżeli jest co najmniej jedno "yes" to jest ten sam numer (pewnie jest video switch jak jest więcej źródeł obrazu), tylko jak wszystkie są "no" to jest inny.

  • Dziękuję 1
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój champ2 ma numer 65129272006. Wydaje mi się, że to ta wersja bez obsługi kamery ale może źle czytam RealOem.

Wrzuciłem dzisiaj wieczorem CICa. Na razie jeszcze bez uruchomienia nawigacji. Nie wiem czemu ale nie mogę zmienić języka z angielskiego, ani na polski, ani na niemiecki. Ale to temat na inny wątek. Dodałem 609 zamiast 606 do FA i przekodowałem HU_CIC. Coś jeszcze trzeba kodować?

Niestety chyba dostałem ręce do łopaty a nie elektryki, bo złamałem dwa piny przy próbie przepięcia pinów kamery w quadlocku. I sam quadlock trochę zmęczyłem.

Muszę teraz kupić piny i próbować jeszcze raz włożyć. Albo dać jakiemuś elektrykowi jak nie dam rady.

Także walka ciągle trwa. Trochę się porwałem z tym retrofitem i może przeceniłem swoje zdolności ale chciałem coś samemu zrobić. Najgorsze wydawało się przeciąganie wiązki przez auto, a dodatkowo przeciągałem USB do podłokietnika z bagażnika, ale to wszystko poszło w miarę sprawnie.

 

Edytowane przez grzesiek811
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7 godzin temu, grzesiek811 napisał(a):

Mój champ2 ma numer 65129272006. Wydaje mi się, że to ta wersja bez obsługi kamery ale może źle czytam RealOem.

Wrzuciłem dzisiaj wieczorem CICa. Na razie jeszcze bez uruchomienia nawigacji. Nie wiem czemu ale nie mogę zmienić języka z angielskiego, ani na polski, ani na niemiecki. Ale to temat na inny wątek. Dodałem 609 zamiast 606 do FA i przekodowałem HU_CIC. Coś jeszcze trzeba kodować?

Niestety chyba dostałem ręce do łopaty a nie elektryki, bo złamałem dwa piny przy próbie przepięcia pinów kamery w quadlocku. I sam quadlock trochę zmęczyłem.

Muszę teraz kupić piny i próbować jeszcze raz włożyć. Albo dać jakiemuś elektrykowi jak nie dam rady.

Także walka ciągle trwa. Trochę się porwałem z tym retrofitem i może przeceniłem swoje zdolności ale chciałem coś samemu zrobić. Najgorsze wydawało się przeciąganie wiązki przez auto, a dodatkowo przeciągałem USB do podłokietnika z bagażnika, ale to wszystko poszło w miarę sprawnie.

 

Skad w ogole jestes? Moze Ci bym pomógł Odpisalem Ci w innym watku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
23 godziny temu, grzesiek811 napisał(a):

Nic z tego wyposażenia u mnie nie ma.

Mam tylko S6FG - dvd dla tylnych foteli, ale to jest chyba niezależne.

A wiązka nowa nr, 61122183660 sklep potwierdzał, że ma pasować do auta.

Tak, wiazka jest ok. Sam robilem doposazenie w jakiejs F10 z ta wiazka. Wg mnie cos spitoliles i nie ma tu znaczenia Twoja HU, bo masz blad komunikacji miedzy modulem kamery i kamera. Nawet jak wypniesz kabel z HU to ten blad bedziesz mial nadal, wiec wymiana HU nie ma sensu. Jaki masz numer tego modulu kamery?

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sorry, mój blad. Na szybko to przegladalem i nie przeanalizowalem tego dobrze. Ty masz blad lacznosci kabla wysylajacego obraz z modulu kamery do HU (CVBS) a nie z kamera. Problem na LIN do kamery masz tez, ale to moze wynikac z problemow z komunikacja z HU. A probowales odpinac HU i spojrzec jakie sa bledy? Bo widzialem, ze kamere odpiales i podales bledy, ale nie widzialem zebys odpinal wtyczke z HU i podal co tam wyszlo.

Patrzyles tez, tak jak ktos Ci tu radzil, czy w HU sa piny w miejcach gdzie wpiales piny to wtyczki? Czyli 21, 23, 24. Jak one tam sa, to HU powinno sie nadawac do oblugi kamery, no chyba, ze oni to robia uniwersalnie i kazdy ma to. W takim wypadku, decyzja czy HU obsluguje kamere, czy nie jest czysto software'owa. Mozna na chama sprobowac przeprogramowac HU, z dopisanym kodem wyposazenia w kamere.

A pewny jestes na 100%, ze nie zamieniles plus z minusem w tym kablu CVBS?

Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo w jednostce ma wszystkie piny, czyli jest uniwersalne. A schematy sprawdzałem już 100 razy.

Wg mnie jest to wersja bez oslbslugi kamery i innych wejść wideo, ale nie wiem czy dobrze czytam te numery jednostek, głowy nie dam.

Dlatego, żeby uciąć niepewność idzie CIC. Potem chciałem sprawdzać kamerę i moduł jak nie znikną błędy jednostki. Muszę tylko piny poprawić, bo urwałem przy próbie przepięcia. A druga sprawa to walczę z jednostką CIC, bo nie chce zmienić języka na polski. W zasadzie na żaden inny niż angielski.

Edytowane przez grzesiek811
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak zamieniles kod w wyposazeniu na 609, to wystarczy przekodowac HU i zegary wg VIN. Jezeli kupiles CIC z auta przed 2010 rokiem, o ile pamietam i nikt nie update'owal tego HU, to soft nie zawiera jezyka polskiego. Moze dlatego masz problem. Musisz przeprogramowac jednostke.

Co do CHAMPa, to mozesz sprawdzic opornosc na tych pinach. Jak jest kompletnie otwarty obwod, to bedziesz pewny,ze te piny nigdzie nie ida na plyte glowna i sa tylko pinami w gniezdzie.

Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to musi byc polski jezyk bez zadnego dodatkowego, recznego  kodowania zwiazanego z jezykiem. W CIC z UK, masz cala liste europejskich jezykow, polski rowniez. Przekodowales zegary tez po dodaniu kodu wyposazenia 609?

Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Przekodowałem VO Code HU i Kombi. Jeszcze szukałem podobnych wątków o zmianie języka i w kombi można zmienić podobno, sprawdzę wieczorem. Założyłem nawet wątek oddzielny, żeby tu nie zaśmiecać.

 Lista języków jest, polski jest, ale zmienia się tylko język w zegarach, a w menu idrive ciągle angielski i czas AM/PM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czym Ty to w ogole kodujesz? Bo powiem Ci, że jak widze takie zdanie "Przekodowałem VO Code HU i Kombi.", to nie wiem czy Ty do końca rozumiesz co robisz. Nie chcę Cię w żaden sposób pomniejszać Twoich umiejętności, tylko chciałbym być pewny, że wszystko robisz prawidłowo.

Jeszcze tak się zastanawiam, czy może nie jest tak, że soft w HU z Anglika nie jest trochę inny niż w kontynentalnej Europie i stąd problemy. Mam na myśli, to, że auto ma kierownicę po prawej stronie. Może by trzeba było tego CICa przeprogramować. Może jakieś info z Gateway, FRM, CAS albo innego modułu powoduje, że jest taki efekt.

Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umiejętności to nie mam, uczę się dopiero.

Koduje w ten sposób:

Zakładka coding, read, activate FA, read SVT, i na wybranym module prawy przycisk i code.

Jak w tanim razie trzeba kodować te moduły HU i kombi?

Mmiejsza o to na chwilę, bo z kamerą coś poszło do przodu. Podłączyłem wiązkę do CICa i sprawdziłem kamerę.

Kamera ciągle nie działa, ale już pojawiły się linie  i przeszkody.

IMG-20230811-191941-01.jpg

Ista pokazuje teraz już jeden błąd CA8C04 LinBus Camera not responding.

IMG-20230811-192605-01.jpg

Czyżby kamera albo moduł.

A CICa kupiłem na Allegro, mam zwrot do 14 dni. Jak taki problem, to może go oddać lepiej zanim będę czyścił do nawigacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pytalem czym, w sensie jakim programem. 🙂 Ale juz widze, ze Esys. No robisz tak jak trzeba. Powiem Ci, ze faktycznie chyba cos musi byc uwalone w kamerze, bo zle sie podlaczyc tego kabla nie da. 🙂 Obejrzyj dokladnie piny wszystkie w tych wtyczkach w kamerze i module. One sa malutkie. Zrob sobie fote telefonem i powieksz. Zobacz czy tam cos nie jest uszkodzone. Obejrzyj tez piny te zenskie w kablu z obu stron. Moze przez przypadek cos uszkodziles. Jak jest ok, to sprobuj wymienic te kamere na poczatek.

Co do CICa, to poczytaj w necie, czy z Anglikami nie ma takiego klopotu i nie trzeba flashowac.

A z jakiego rynku (w sensie kraju pochodzenia) jest Twój samochód?

Edytowane przez mmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczki przewodu kamery są tak skonstruowane, że chyba nie można ich uszkodzić wpinając, ale sprawdzę jeszcze. W płycie głównej PC kiedyś gniazdo uszkodziłem demontując procesor, a też myślałem, że się nie da.

W każdym razie teraz połączenie HU z modułem chyba jest OK.

Jak wypiąłem przewód, kamery to błąd był inny, "camera not connected".

Poproszę, o wymianę kamery, sprzedający mówił, że ma jeszcze i może wymienić jakby coś było nie tak.

Moje auto było na rynek szwedzki, ale kupiłem od Polaka co tam pracował i w champ2 polski język był bez kłopotu. Tu nawet nie mogę zmienić jednostek km, ani temperatury. Także nie tylko z językiem jest problem, albo to połączone zależności.

Sam nie zrobię flasha jednostki, to nie wiem czy bardziej nie opłaca mi się wymienić na inną póki mogę zrobić zwrot niż płacić za programowanie dodatkowo.

Edytowane przez grzesiek811
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No dlatego pytam o uszkodzone piny, bo cos tam modul widzi, ale nie do konca. Wyglada jakby zasilanie dochodzilo, moze nawet obraz tez, ale na LIN nie ma lacznosci. Moze byc odwrotnie, zasilania nie ma i przez to nie widzi LIN, ale ma jakies polacznie na kablach video i przez to nie zglasza odlaczonej kamery. Nie wiem jak dokladnie ten modul diagnozuje usterke.

Z tym CICem, to tak jak Ci pisalem. Mozliwe, ze CIC ma info z innego modulu, jak Gateway, CAS lub nawet zegary, ze auto nie jest z UK i tworzy sie problem. Mozna zrobic taki eksperyment, ze ustawic klucz kodowy na auto z UK, przekodowac zegary oraz CICa i zobaczyc, czy zacznie prawidlowo wybierac jezyk. To jest rozwiazanie w przypadku gdyby zegary powodowaly problem dla CICa.

Przejrzyj jeszcze liste wyposazenia porzadnie, bo moze masz jakis dziwny kod, ktory Ci tworzy problem. Np. w autach angielskich z CHAMPem jest kod KK05 CIC Basic installation. Nie wiem jaki to ma wplyw przy wymianie na CIC, ale jest cos takiego. A kodowales tez comboxa po wymianie w FA kodu 606 na 609?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.