Skocz do zawartości

Drganie kierownicy i auta od 100km/h


AndrzejWxx

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Przegub musi pracować. Jak przyrdzewieje to ten luz się zmniejsza. Im mniejszy luz rym bardziej moga się pojawia wibracje, bo przegub nie może się ustawić do prędkości i obciążenia.

Ma mieć luz osiowy, dokładnie taki jaki sprawdzasz na filmiku. To co pierwsze sprawdzasz na filmiku, to za mały luz ma. Z drugiej ok.

A przesmarowanie, to może faktycznie opcja, żeby pod gumy smaru wcisnąć i pojeździć, może się rozrusza, ładuj pod wszystkie 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie tak. Jak zawieszenie pracuje góra/dół to ośka wydłuża się lub skraca. Jeśli nie ma luzu wzdłużnego to będą naprężenia na zawieszeniu. I smar typowo do przegubów. To co napisałem, że do sprzęgła to bez sensu skoro jest do przegubów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.09.2023 o 21:10, AndrzejWxx napisał(a):

Mi też wydaje się, że nie powinno być różnicy między stronami, zresztą po rozpędzeniu auta do 120 na kobyłkach bo słychać od tej strony taki cykliczny dźwięk jakby tarcia. 

Myślę że wymienię dla świętego spokoju tą prawą półoś. 

Nie ma różnicy między lewą półosią i prawą półosią, gdy kupujesz nową w sklepie..... 

Na moje oko uszkodzony jest przegub.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ten duży luz uważany przezemnie za nieprawidłowy jest tak naprawdę ok, a to lewa prawie nieruchoma półoś jest problemem ?? 

Jeśli dobrze rozumuje bo już mam mętlik 🙃.

W wolnej chwili zdejmę osłony, nawale smaru do przegubów i wezmę auto na przejażdżkę po autostradzie co by się wszystko trochę rozruszało i dam znać czy coś pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to już wiem co trzeba robić.

Czy orientuje się ktoś ile mniej więcej gram smaru potrzebuje na obie półosie ?

Jaki smar będzie najlepszy ?

Zastanawiałem się nad tym jednym większym albo tymi kilkoma z febi.

 

https://motostacja.com/p/FEBI-BILSTEIN-FEB03630/

https://motostacja.com/p/HOLTS-HMTN1501A/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, AndrzejWxx napisał(a):

Czy orientuje się ktoś ile mniej więcej gram smaru potrzebuje na obie półosie ?

jedno opakowanie takiego Febi na jeden przegub. No, chyba że chcesz wymienić smar w każdym przegubie, to kup puszkę.

tylko zrób to sam, lub zleć komuś do kogo masz zaufanie. Ja zleciłem warsztatowi, skasowali za usługę, a jak wróciłem do Norge to wtedy dopiero sprawdziłem i  okazało się że zapłaciłem za usługę której nie wykonali....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Wszystkie przeguby zostały nasmarowane smarem molibdenowym od Febi. Półoś udało się rozruszać jednak przy ruszaniu dyfer-koło na lewym przegubie słychać wyraźne stukanie, na prawym tego nie ma, więc prawdopodobnie lewy będzie do wymiany. Narazie jeszcze nie miałem jak sprawdzić czy coś to pomogło na te wibracje.

Swoją drogą odradzam filtry kabinowe hengst, są jakoś dziwnie zbudowane i mają taki odstający plastik który nigdzie się nie chowa, średnio to pasuje, lepiej filtrona zarzucić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Sytuacja wygląda na dzień dzisiejszy tak że autko dalej sobie wesoło drży. 
 

Jedyne co jeszcze zmieniłem to tuleje bananów z przodu. Drgania na kierownicy jakby trochę się zmniejszyły za to bardziej czuć w nogach i to zwykle gdy mocniej wciskanie gaz. 

Półosi narazie nie ruszałem. 
 

Prawdopodobnie w czerwcu oddam auto do facetów co robią tylko BMW i są fanatykami właśnie starszych modeli. Będą po kolei wszystko sprawdzać i zobaczymy co wyjdzie

 

Proszę o niezamykanie tematu gdy rozwiąże sprawę to dam tutaj odpowiedź dla potomnych 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeszcze nie ogarnąłem sprawy. Miałem dać teraz wał do sprawdzenia i na wymianę poduszek skrzyni i silnika ale będę potrzebował auto i muszę odpuścić narazie. Myślę że oddam ja w połowie lipca. Wstrzymaj się z naprawami bo szkoda kasę topić. Zaobserwuj temat a ja dam znać w lipcu czy pomogło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hejka I jak rozwiązałes problem ja wszystko porobilem przy swojej i dalej drgania podczas jazdy od 120 km/h wszystko sprawdzone rozebrane wymienione bicie tarcz zerowe przód tył. Wahacze przód tył nowe tarcze zaciski itp I dalej drgania na kierownicy takie minimalne magiel bez luzow końcówki drążków itp również perfekcyjny stan. Nie wiem co jej odbiło 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej I jak ogarneliscie to bicie podczas jazdy tylko i wyłącznie. U mnie bije delikatnie lewo prawo i wszystko nowe przód tył wahacza łożyska piasty zbieżność koła opony wszystko nowe w ciągu 3 ostatnich miesięcy poduszki amorow amory maja 3 lata i dalej są wibracje na kierownicy lewo prawo. Dzięki pzodrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Też mam u siebie ten problem. Widać na kierownicy ale trzepie całą buda. W zależności od prędkosci bardziej lub mniej. Zawieszenie nowe, tarcze piasty. Teraz obstawiam łącznik walu lub półosie, gdzieś czytałem że to może być przyczyną. Łącznik walu ma u mnie widoczne spękania. U mnie chyba najbardziej czuć koło 80kmph na równej drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
10 godzin temu, rbk napisał(a):

to luzy na maglownicy.  NA 99%.... 

 

W dniu 19.06.2024 o 17:17, Kamcio28bmw napisał(a):

magiel bez luzow

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.