Skocz do zawartości

E60 525D - Wymiana akumulatora


Aaronier0O

Rekomendowane odpowiedzi

Przychodzę z zapytaniem.

W swojej E60 mam już słaby akumulator (Po 10 minutach na zapłonie auto już nie odpali) w związku z tym planuję go niedługo wymienić. Z tego co rozkodowałem ze swojego VIN'u (WBANC51080B130215) to jest zwykły 90Ah. Jednakże rozważam włożenie AGM'owego lecz pytanie - czy w ogóle warto? Czy nie ma sensu inwestować i wkładać normalnie 90Ah? Oczywiście wiem, że muszę potem zarejestrować wymianę akumulatora.

Było:

BMW E60 525D WBANC51020B134888 - Rozbita

BMW E60 525D WBANC51080B130215 177KM -> 221KM + xHP Stage 3 - Sprzedana

Aktualnie:

Mercedes W212 E200 CGI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie agm wytrzyma dłużej w aucie, wiec jeśli tylko chcesz wydać te parę złotych więcej to jak najbardziej bierz agm
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Taki sam.

Ale trzeba uwzględnić to ile jeździsz?

Jeśli mało z dużą ilością uruchomień to każdy akumulator ma ciężkie życie.

Trzeba niestety co jakiś czas doładować prostownikiem.

Ja ładuję trzy razy w roku a jeżdżę codziennie po kilkadziesiąt kilometrów.

AGM w takiej sytuacji zdecydowanie dłużej wytrzyma.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy AGM'owy akumulator dobierać analogicznie do zwykłego czy jest jakiś "przelicznik"?

Taki sam, aczkolwiek jak patrzałem wcześniej na różne aku to agm'y przy takich samych parametrach Ah jak kwasiak miały większy prąd rozruchowy

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam.

Ale trzeba uwzględnić to ile jeździsz?

Jeśli mało z dużą ilością uruchomień to każdy akumulator ma ciężkie życie.

Trzeba niestety co jakiś czas doładować prostownikiem.

Ja ładuję trzy razy w roku a jeżdżę codziennie po kilkadziesiąt kilometrów.

AGM w takiej sytuacji zdecydowanie dłużej wytrzyma.

 

Staram się jeździć autem tylko dłuższe trasy (minimum 30km na odpalenie). Po mieście jeżdżę bardzo mało bo moja lokalizacja pozwala mi wszędzie dojść na piechotę. Dzięki za info

Było:

BMW E60 525D WBANC51020B134888 - Rozbita

BMW E60 525D WBANC51080B130215 177KM -> 221KM + xHP Stage 3 - Sprzedana

Aktualnie:

Mercedes W212 E200 CGI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz wymieniać to sprawdź czy w samochodzie jest akumulator podtrzymujący napięcie. Wujek się kiedyś tak wywalił na szaro, odpiął akumulator a później była lipa bo samochód nie chciał odpalić.

 

A gdzie jest ulokowany ten akumulator podtrzymujący napięcie??

Było:

BMW E60 525D WBANC51020B134888 - Rozbita

BMW E60 525D WBANC51080B130215 177KM -> 221KM + xHP Stage 3 - Sprzedana

Aktualnie:

Mercedes W212 E200 CGI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie się znajduje to nie wiem, dla pewności możesz podłączyć pod klemy (przez kable) dodatkowy akumulator 12V (jak kupowałem kiedyś akumulator to widziałem jak mechanik podłączył przez kable akumulator 12V motocyklowy, wyciągnął stary, zamontował nowy i wszystko chodziło). Chodzi o to żeby elektryka miała cały czas napięcie 12V. Inni tez podłączają prostownik pod klemy, ale moim zdaniem lepszym sposobem będzie podłączenie dodatkowej baterii, na czas przełożenia nowego akumulatora.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Pytanie....Czy zmianę zwyklego 90 na agm 95 trzeba kodować? Czy tylko nadać nowy akumulator.?

Co może sir stać że nie zakoduje się?


Trzeba kodować, o ile pamiętam to są do wyboru kaswóki albo AGM i podane pojemności. W AGM chyba trochę inaczej napięcia się zachowują, albo inną krzywą ładowania ma, kiedyś to rozkminiałem.


A co do podtrzymywania napięcia - pod maskę można wpiąć, nie trzeba na klemach, bo to utrudnia robotę. A jak się rozkoduje to wystarczy zrobić synchornizację EWS (immobilizer, czy jak to tam się nazywa) w INPA i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Jak będziesz wymieniać to sprawdź czy w samochodzie jest akumulator podtrzymujący napięcie. Wujek się kiedyś tak wywalił na szaro, odpiął akumulator a później była lipa bo samochód nie chciał odpalić.

 

pokaż ten akumulator podtrzymujący w E60...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


pokaż ten akumulator podtrzymujący w E60...

 

Chyba koledze chodzi o to, żeby włożyć dodatkowy na czas wymiany, który będzie podtrzymywał, żeby immo się nie rozkodowało :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.