Skocz do zawartości

M40i LCI - koła zimowe


sosen85

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Mój samochód powinien przybyć na Zimę, więc zastanawiam się nad zestawem kół zimowych (felga plus opona).

Jaki zestaw lepiej się sprawdzi z M40i według Waszego doświadczenia:

19" - 245/50R19 (przód i tył takie same koła)

20" - 245/45R20 przód; 275/40R20 tył


Może ktoś stoi przed podobnym wyborem? Gdzie kupujecie?


Interesuje mnie komfort i walory estetyczne bo cena to przepaść niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim M40d mam 245/50/R19 i polecam takie rozwiązanie. Wizualnie wygląda OK, nie jest to małe koło. Na zimę lepiej mieć więcej gumy bo nie uszkodzisz tak łatwo felgi jak zaliczysz dziurę w jezdni :) Z opon polecę Ci Pirelli Sottozero 3 chyba że trafisz promocje na Micheliny. Kupowałem opony i felgi w http://www.felgi-niemieckie.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 19” M40i/d ? Rlly ? Oczywiście kwestia subiektywna, ale na 19” średnio to wygląda, jak podstawowa wersja - piszę z perspektywy X4 (może dlatego), ale sporo X3 widuję na codzień na różnych felgach i dopiero na 20” wygląda „normalnie”. Ja jeżdżę cały czas na ogumieniu mieszanym 20” zarówno latem jak i zimą na sezonowych Pirelli. Komfort wystarczający nawet na trybie sport (mam adaptacyjny zawias). Z felgą tak czy siak trzeba się pilnować, ale wystarczy opony z ochroną rantu felgi (Pirelki takie są) i o wiele mniej stresu.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby spadł śnieg, kto wie, to lepiej będzie się sprawować 19” prawda? W prowadzeniu na suchym czuć różnicę? Estetycznie to wiem, że 20 lepsze ale zastanawia mnie czy to rzeczywiście przepaść. Nie widziałem na żywo.

 

Śnieg nie ma nic do prowadzenia. Rozmiar im większy tym lepiej się prowadzi ale jest sztywniej i precyzyjniej. Wg mnie 20 cali to optymalny wybór na zimę. Sam czekam na auto i zamówiłem na 21 (letnie), a na zimę kupiłem 20 cali mieszane.


19 cali w X3/X4 wygląda jak balon, trochę jak 16/17 cali w zwykłej 3.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śnieg nie ma nic do prowadzenia. Rozmiar im większy tym lepiej się prowadzi ale jest sztywniej i precyzyjniej.

 

To jakaś nowa teoria, czy coś przeoczyłem? Zawsze uczono, że im węższa i mniejsza opona na śnieg to lepiej - no ale może się fizyka zmieniła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że zimą/na śniegu im mniejsza szerokość tym lepiej - nie ma co dywagować. Jak ktoś twierdzi inaczej, to znaczy, że dyletant motoryzacyjny i tyle.

Samo BMW jest tego świadome i do X5MC oferuje na zimę koła 21", ale na WĄSKIEJ gumie.

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śnieg nie ma nic do prowadzenia. Rozmiar im większy tym lepiej się prowadzi ale jest sztywniej i precyzyjniej.

 

To jakaś nowa teoria, czy coś przeoczyłem? Zawsze uczono, że im węższa i mniejsza opona na śnieg to lepiej - no ale może się fizyka zmieniła ;)

 

Pisałem o calach nie o szerokości. Z tego co wiem to opona się nie staje cieńsza z każdym calem :-) :duh: :duh: :duh:

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że zimą/na śniegu im mniejsza szerokość tym lepiej - nie ma co dywagować. Jak ktoś twierdzi inaczej, to znaczy, że dyletant motoryzacyjny i tyle.

Samo BMW jest tego świadome i do X5MC oferuje na zimę koła 21", ale na WĄSKIEJ gumie.

 

Brawo! ale nie wsadza tam 19 cali jak nie którzy twierdzą bo lepsza na zimę :mad2:

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że zimą/na śniegu im mniejsza szerokość tym lepiej - nie ma co dywagować. Jak ktoś twierdzi inaczej, to znaczy, że dyletant motoryzacyjny i tyle.

Samo BMW jest tego świadome i do X5MC oferuje na zimę koła 21", ale na WĄSKIEJ gumie.

 

Brawo! ale nie wsadza tam 19 cali jak nie którzy twierdzą bo lepsza na zimę :mad2:

 

Bo tam się 19" ze względu na tarcze hamulcowe i zaciski nie zmieści; za to w X5 G05 spokojnie takie są zalecane :).

Tak zaleca BMW, a niektórzy wolą inaczej, ale to ich sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 19” M40i/d ? Rlly ? Oczywiście kwestia subiektywna, ale na 19” średnio to wygląda, jak podstawowa wersja - piszę z perspektywy X4 (może dlatego), ale sporo X3 widuję na codzień na różnych felgach i dopiero na 20” wygląda „normalnie”.

 

Zależy co komu się podoba... M40d LCI na 19" wygląda tak

25efa0c6dd18.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Szerokość opony to jedno (wiadomo, na zimę nieco węższa) ale i nad profilem (a przez to nad średnicą felgi) też można się zastanowić.

Im większa felga, tym niższy profil opony - łatwiej uszkodzić felgę.

A w warunkach zimowych nasze drogi pozostawiają sporo do życzenia. I nie chodzi o śnieg, lecz o częste przechodzenie temperatury przez 0... ubytków nawierzchni jest dużo więcej niż latem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Na 19” M40i/d ? Rlly ? Oczywiście kwestia subiektywna, ale na 19” średnio to wygląda, jak podstawowa wersja - piszę z perspektywy X4 (może dlatego), ale sporo X3 widuję na codzień na różnych felgach i dopiero na 20” wygląda „normalnie”.

 

Zależy co komu się podoba... M40d LCI na 19" wygląda tak

25efa0c6dd18.jpg

 

Możesz jeszcze raz wrzucić link? Nie działa. Ja się nastawiam na zimę na 19 bo różnica cenowa jest naprawdę duża w stosunku do 20". Przy najmie nie bardzo mi się chce inwestować w koła aż tyle. Pytanie jak to ma 19 będzie stabilnie jechało bo jak będzie jak łódź, no to tego nie zniosę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To czy auto buja nie zależy od opon tylko zawieszenia :cool2:

Lincolna z lat 80' jak naciśniesz na kielich to ci odsprężynuje i jak fala i się ustabilizuje po 4 machnięciach z powodu zawieszenia, a nie tego jakie ma opony.

19" bez obaw, chill.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy auto buja nie zależy od opon tylko zawieszenia :cool2:

Lincolna z lat 80' jak naciśniesz na kielich to ci odsprężynuje i jak fala i się ustabilizuje po 4 machnięciach z powodu zawieszenia, a nie tego jakie ma opony.

19" bez obaw, chill.

Ponta np ale większy bok opony jednak bardziej się kładzie, no ale trochę mnie uspokajasz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Przepaliłem trochę gum. Ogólnie to SUV nie jest do wchodzenia w zakręt z wys. prędkością z powodu wysoko umieszczonego środka ciężkości i nic tego nie zmieni, przecież nie będziesz SUVa sprężynami obniżał, nie po to on jest.

Wzmacniane opony XL i serio, resztę tworzy placebo w twojej głowie, że jest niestabilnie czy cokolwiek.

To nie są czasy Dębicy w lata 90' 195/65 :mrgreen:

No, ale zawsze możesz założyć 22" na naleśnikach + rft i mówić, że jest stabilnie, jak niektórzy na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
z powodu wysoko umieszczonego środka ciężkości i nic tego nie zmieni

No, chyba że iX3 :wink: w którym środek ciężkości jest nieprzyzwoicie nisko :D

Aczkolwiek wchodzenie w zakręty to jeszcze inna historia w tym aucie - w elektrykach dochodzi bowiem kwestia masy całkowitej.


Choć prawdę powiedziawszy w iX3 z adaptacyjnym zawieszeniem M nie jest źle, a nawet całkiem sympatycznie.

Niestety na 20-calowe fabryczne felgi dla tego modelu nie ma możliwości założenia opon RFT, a szkoda, bo byłoby jeszcze sympatyczniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.