Skocz do zawartości

Podniesienie mocy w warsztacie dealera


michal2-4

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety nie, i każdy mod zostawi ślad jak centrala będzie grzebać, nawet box, trzeba być tego świadomym, ja jestem i czekam tylko aż dotrę haha...

Miało być 3k km a będą 2k :duh:

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim cudem widzą BOX'a?

Właśnie niedawno rozmawiałem z gościem, który robi dużo BMW i on mi właśnie polecił box'a DTE, twierdził, że nie zostaje po nim żaden ślad.

Teoretycznie zapisanie parametrów silnika w postaci np logu/rejestru zdarzeń nie stanowi żadnego problemu. Zainstalowanie boxa oczywiście zmienia parametry pracy silnika i dla kogoś kto ma pojęcie i przejrzy takie "logi pracy silnika" to bez najmniejszego problemu zobaczy że coś było grzebane.

Nie wiem co i jak dokładnie komputer bmw rejestruje, co wiedzą tunerzy a co tylko fabryka ale rejestracja takich parametrów to programowo bułka z masłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Akurat trochę osób znam i wiele boxów widzi centrala, w historii zapisują się logi, wartości doładowania itd...

I jak to centrali wyjaśnisz ze miałeś nagle 60ps więcej?

Hmmm....

Założę racechip i jadę do kolegi na serwis bmw dealer i zobaczymy co będzie widoczne po wypięciu boxa

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Kiedyś niektórzy polecali, żeby wypiąć box kilka dni przed wizyta w ASO, potem trochę pojeździć, żeby pokasować to, co sobie samochód zapisał. Natomiast obecnie większość samochodów ma stałe połączenie z internetem, wiec wcale bym się nie zdziwił, gdyby błędy na bieżąco leciały do centrali.

Kolejna kwestia jest taka, że przy grubszych awariach to nie ASO decyduje, tylko wysyła logi do centrali i od nich przychodzi odpowiedz, czy uznają awarię na gwarancji czy nie. Jak sobie tam Hans zauważy, ze turbina dmuchała 1,2 zamiast 1, to głupi nie jest, będzie wiedział, że było modzone :D

Natomiast z drugiej strony, słyszałem tylko o jednym gościu u którego się przyczepili do boxa, ale on przyjechał do ASO z wpiętym, a trochę tak mrożonych samochodów jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Obserwuje wątek o jb4 na bimmerpost i z customowymi mapami daje radę mocno.

 

Widziałeś coś może 340i z mild?

Na yt jest niedawno filmik m340i w zimę teraz na 19" zimowkach 4,3 do 100 i 15,2 do 200,calkoem ok

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Obserwuje wątek o jb4 na bimmerpost i z customowymi mapami daje radę mocno.

 

Widziałeś coś może 340i z mild?

Na yt jest niedawno filmik m340i w zimę teraz na 19" zimowkach 4,3 do 100 i 15,2 do 200,calkoem ok

 

Akurat śledzę o b48 :D

 

Obserwuje wątek o jb4 na bimmerpost i z customowymi mapami daje radę mocno.

Podeślesz linka? :)

 

https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1754480

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś niektórzy polecali, żeby wypiąć box kilka dni przed wizyta w ASO, potem trochę pojeździć, żeby pokasować to, co sobie samochód zapisał. Natomiast obecnie większość samochodów ma stałe połączenie z internetem, wiec wcale bym się nie zdziwił, gdyby błędy na bieżąco leciały do centrali.

Kolejna kwestia jest taka, że przy grubszych awariach to nie ASO decyduje, tylko wysyła logi do centrali i od nich przychodzi odpowiedz, czy uznają awarię na gwarancji czy nie. Jak sobie tam Hans zauważy, ze turbina dmuchała 1,2 zamiast 1, to głupi nie jest, będzie wiedział, że było modzone :D

Natomiast z drugiej strony, słyszałem tylko o jednym gościu u którego się przyczepili do boxa, ale on przyjechał do ASO z wpiętym, a trochę tak mrożonych samochodów jeździ.

 

Z jednej strony tak, natomiast nie są w stanie udowodnić Ci, że wpinałeś BOX'a.

Ja jestem zwykłym śmiertelnikiem proszę Pana, nie znam się na motoryzacji nie wiem o czym Pan mówi - jakie ciśnienie doładowania?


A jak masz mod'a wgrywanego no to tutaj zapisują się logi zapisu firmware i jest ewidentny ślad.


Z tego co również rozmawiałem z gościem, to wszystkie G20 wyprodukowane od sierpnia 2020 są do tego stopnia zabezpieczone, że jeszcze nikt na rynku nie wie jak tam zrobić chipsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś niektórzy polecali, żeby wypiąć box kilka dni przed wizyta w ASO, potem trochę pojeździć, żeby pokasować to, co sobie samochód zapisał. Natomiast obecnie większość samochodów ma stałe połączenie z internetem, wiec wcale bym się nie zdziwił, gdyby błędy na bieżąco leciały do centrali.

Kolejna kwestia jest taka, że przy grubszych awariach to nie ASO decyduje, tylko wysyła logi do centrali i od nich przychodzi odpowiedz, czy uznają awarię na gwarancji czy nie. Jak sobie tam Hans zauważy, ze turbina dmuchała 1,2 zamiast 1, to głupi nie jest, będzie wiedział, że było modzone :D

Natomiast z drugiej strony, słyszałem tylko o jednym gościu u którego się przyczepili do boxa, ale on przyjechał do ASO z wpiętym, a trochę tak mrożonych samochodów jeździ.

 

Z jednej strony tak, natomiast nie są w stanie udowodnić Ci, że wpinałeś BOX'a.

Ja jestem zwykłym śmiertelnikiem proszę Pana, nie znam się na motoryzacji nie wiem o czym Pan mówi - jakie ciśnienie doładowania?


A jak masz mod'a wgrywanego no to tutaj zapisują się logi zapisu firmware i jest ewidentny ślad.


Z tego co również rozmawiałem z gościem, to wszystkie G20 wyprodukowane od sierpnia 2020 są do tego stopnia zabezpieczone, że jeszcze nikt na rynku nie wie jak tam zrobić chipsa.

 

Wydaje mi się że są w stanie udowodnić że box był podpinany, jeżeli parametry są rejestrowane a prawdopodobnie tak jest, nie po to blokują ecu przed nieautoryzowanymi modyfikacjami żeby ktoś jakimś "pudełkiem " bez problemów to ominął.

Jeśli dojdzie do sprawdzania logów to raczej delikwent jest już pozamiatany i bardzo szybko mu wyjaśnią o jakie ciśnienie doładowania chodzi :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też prześledziłem wiele tematów na Bimmerpost i zgodzę się, że nawet w przypadku powerboxa zapisywane są logi. Najdelikatniejszy box to obecnie JB+, zmienia on tylko 1 parametr - ciśnienie doładowania o max 4,5 psi (jest to sterowane z aplikacji, 4,5 psi to 100% wydajności, można ustawić np. zwiększenie o 3 psi). JB4 lub Racechip to już zrobienie override'a na 2-3 obiegach/parametrach, czyli większa szansa na znalezienie tego w logach. Pytanie teraz jaki błąd jest dopuszczalny w ciśnieniu doładowania, bo zakładając że zwiększymy tylko o 3 psi w przypadku JB+ (co już i tak bardzo zmienia odczucia z jazdy czytając recenzję), to czy takie odchylenia dealer może wyłapać, czy to po prostu są granice normy.

Zakładam, że jak się nic nie zepsuje to nie będzie problemu, bo nie będzie napraw gwarancyjnych :D

Także bardzo mnie kusi ten JB+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też prześledziłem wiele tematów na Bimmerpost i zgodzę się, że nawet w przypadku powerboxa zapisywane są logi. Najdelikatniejszy box to obecnie JB+, zmienia on tylko 1 parametr - ciśnienie doładowania o max 4,5 psi (jest to sterowane z aplikacji, 4,5 psi to 100% wydajności, można ustawić np. zwiększenie o 3 psi). JB4 lub Racechip to już zrobienie override'a na 2-3 obiegach/parametrach, czyli większa szansa na znalezienie tego w logach. Pytanie teraz jaki błąd jest dopuszczalny w ciśnieniu doładowania, bo zakładając że zwiększymy tylko o 3 psi w przypadku JB+ (co już i tak bardzo zmienia odczucia z jazdy czytając recenzję), to czy takie odchylenia dealer może wyłapać, czy to po prostu są granice normy.

Zakładam, że jak się nic nie zepsuje to nie będzie problemu, bo nie będzie napraw gwarancyjnych :D

Także bardzo mnie kusi ten JB+.

 

Sterowanie silnikiem przez ecu jest bardzo precyzyjne i chyba nie jest to możliwe że granice normy są bardzo odczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz chipa to od razu po podpieciu pod komp serwisowy swieci sie ze byla modyfikacja. Co do boxa to ty odpiwiadasz za samochod ktorego uzywasz, mozesz mowic ze o niczym nie wiesz a maksymalne zapisane paramety mowia same za siebie...jak ktos wie gdzie szukac to znajdzie, to nie 20 letni passat tdi..troche siedzialem w tym temacie....

Jezeli jakis tuner mowi ze boxa nie wykryja to zarzadaj pisemnej gwarancji na samochod w razie odmowy gwarancji przez producenta jak znajda boxa....zobaczymy czy da...

Jest tylko jedno uzadzenie ktorego sie nie dalo wykryc , albo raczej bylo bo logi ida przez internet o czym firma nie powie, a ma darmowych testerow... Zgrywalo sie wszystkie sterowniki przed chipem, urzadzenie tak zmnienialo program ze nie zapisywala sie ilosc programowan ecu( bo to tez sie zapusuje jak bys zrobil chipa a potem wgral serie) a w razie w wgrywalo sie sie dane sprzed chipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdźcie mi jeszcze proszę, czy skoro jest napisane "gwarancja 2 lata" na pojazd, to oznacza, że to są 2 lata na silnik i inne elementy mechaniczne?

Jeśli tak, to od bólu można przeczekać :D

 

Tak, na wszystko oprócz elementów eksploatacyjnych. 2 lata, chyba że ktoś wykupił przedłużenie gwarancji i ma np. 3, 4 albo 5 lat.

Tak jak ktoś wcześniej wspomniał, to nie 2005, każda nawet chwilowa ingerencja w parametry silnika jest odnotowana w logach i jak strzeli cokolwiek związanego z silnikiem, to jak będą chcieli, to znajdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wydaje mi się że są w stanie udowodnić że box był podpinany, jeżeli parametry są rejestrowane a prawdopodobnie tak jest, nie po to blokują ecu przed nieautoryzowanymi modyfikacjami żeby ktoś jakimś "pudełkiem " bez problemów to ominął.

Jeśli dojdzie do sprawdzania logów to raczej delikwent jest już pozamiatany i bardzo szybko mu wyjaśnią o jakie ciśnienie doładowania chodzi :norty:

 

A ja mysle ze jest calkiem odwrotnie, jezeli po wypieciu boxa nie zostaja zadne fizyczne slady - to jest to slowo przeciw slowu.

BMW Ci powie - musiales grzebac bo nam sie logi nie zgadzaja, Ty powiesz - nic nie grzebalem, jezdze autem jakie dostarczono, jezeli nie trzyma wewnetrznych norm to wasz problem.


Podejrzewam ze jest to "urban legend" jak opony BMW z gwiazdka i problemami z ubezpieczalnia.


Konkretnie:

1. kto na forum mial sytuacje ze mial wpiety box, silnik/osprzet kleknal i ASO odmowilo naprawy gwarancyjnej (po uprzednim wypieciu boxa ma sie rozumiec)?

2. Kto mial opony "nie homologowane przez BMW" (bez gwiazdki) i ubezpieczalnia odmowila wyplaty odszkodowania po wypadku?


Tylko bez "wydaje mi sie" "na pewno dojda" etc - konkretne przypadki z zycia a nie bajdurzenie i przemadrzanie sie typu "wiem bo troche w tym siedzialem......." :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że są w stanie udowodnić że box był podpinany, jeżeli parametry są rejestrowane a prawdopodobnie tak jest, nie po to blokują ecu przed nieautoryzowanymi modyfikacjami żeby ktoś jakimś "pudełkiem " bez problemów to ominął.

Jeśli dojdzie do sprawdzania logów to raczej delikwent jest już pozamiatany i bardzo szybko mu wyjaśnią o jakie ciśnienie doładowania chodzi :norty:

 

A ja mysle ze jest calkiem odwrotnie, jezeli po wypieciu boxa nie zostaja zadne fizyczne slady - to jest to slowo przeciw slowu.

BMW Ci powie - musiales grzebac bo nam sie logi nie zgadzaja, Ty powiesz - nic nie grzebalem, jezdze autem jakie dostarczono, jezeli nie trzyma wewnetrznych norm to wasz problem.

 

BMW odmawia naprawy no i sprawa jest kierowana do sądu.

Tam pan inżynier z BMW przedstawia wydruki, że między lutym a czerwcem czujniki pojazdu wykryły zmianę parametrów działania silnika, identyczną z tymi których spodziewać można się przy boxie X albo chipie Y, które to wróciły do normy tydzień przed oddaniem auta do serwisu.

A potem wchodzisz Ty i zgrywasz głupa.


To nie jest słowo przeciwko słowu, tylko dowód przeciwko słowu. Jak myślisz, kto wygra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Konkretnie:

1. kto na forum mial sytuacje ze mial wpiety box, silnik/osprzet kleknal i ASO odmowilo naprawy gwarancyjnej (po uprzednim wypieciu boxa ma sie rozumiec)?

2. Kto mial opony "nie homologowane przez BMW" (bez gwiazdki) i ubezpieczalnia odmowila wyplaty odszkodowania po wypadku?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.