Skocz do zawartości

Jakie zawieszenie do G31 540d


tunix

Rekomendowane odpowiedzi

Próbuję sobie zbudować konfigurację dzieciowozu i trochę się gubię w opcjach zawieszenia. Chiałbym setup, który najmniej buja, najlepiej skręca i jest możliwie najtwardszy. Która opcja jest właściwa - "Zawieszenie Adaptive Drive" czy może "Zawieszenie Sportowe M". Jeśli to ostatnie to z czy bez tylnej osi skrętnej?


I jeszcze pytanie - czy G31 i G30 różnią się zawieszeniowo?


Dzięki z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W G31 masz stabilizację poziomu tylnej osi, dlatego BMW wypakowane na wakacje po dach nigdy nie siedzą na tyle :). Ja mam w G31 zawieszenie mpakietowe ale mieszkam w DE i tutaj się sprawdza. Jak pojeździlem po np Krakowie to jest słabo. Trasy przelotowe są już świetne ale miasta nadal słabo wypadają. Jak kumpel pojeździł moim autem do sobie do G30 wziął mpakiet ze zwykłym zawiasem. Być może adaptive drive jest w stanie zlikwidować ten problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w G31 zawieszenie mpakietowe ale mieszkam w DE i tutaj się sprawdza. Jak pojeździlem po np Krakowie to jest słabo.

 

Jakie masz koła? I co rozumiesz przez słabo? Słaby komfort czy za bardzo buja? Mi zależy żeby była w miarę precyzja i nie bujało. Teraz rodzinnie jeździmy M2C i na komfort nikt nie narzeka :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chiałbym setup, który najmniej buja, najlepiej skręca i jest możliwie najtwardszy.

 

Najtwardsze jest zawieszenie M-sport, przy zawieszeniu adaptacyjnym nawet jak ustawisz na sport to i tak nie osiągniesz takiej twardości jak przy M-sport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G30 czy G31 będzie na każdym typie zawieszenia miękkie. M-Pakiet trochę twardszy ale i tak kanapa.

Nie wiem do czego porównujesz zawias w G30 ale w M paku nie jest to kanapa. Mam porównanie do wersji Luxury ze standardowym zawiasem i tam to jest rzeczywiście miękko aż buja.

Dla porownania w A7 w S-line i pneumatyczny zawias był w moim odczuciu podobny do Luxury ale M pak twardszy zdecydowanie.

@tunix Najlepiej sprawdż sam na jeździe próbnej co Ci pasuje bo to kluczowa decyzja co wybierasz tak żeby potem nie narzekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Porównuje do twardego zawiasu z którym dobrze się skręca i się nie buja. Samochód z m pakietem możesz bez problemu rozbujać trzymając za reling.

Zwykłe zawieszenie to już w ogóle nie nadaje się do szybszej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w G31 zawieszenie mpakietowe ale mieszkam w DE i tutaj się sprawdza. Jak pojeździlem po np Krakowie to jest słabo.

 

Jakie masz koła? I co rozumiesz przez słabo? Słaby komfort czy za bardzo buja? Mi zależy żeby była w miarę precyzja i nie bujało. Teraz rodzinnie jeździmy M2C i na komfort nikt nie narzeka :twisted:

 

Koła mam 19, słabo - miałem na myśli niski komfort na kiepskiej nawierzchni, napisałeś ze chcesz dzieciowóz, a że sam taki posiadam to u mnie np chodzi też o to by się dzieciom „kredki nie rozsypywały” na każdej dziurze ;) . BTW - Jak ktoś da radę rozbujać legalnie nawet zwykle zawieszenie po KRK to szacun, ale może przy trzecim kółku na matecznym o 4 nad ranem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła mam 19, słabo - miałem na myśli niski komfort na kiepskiej nawierzchni, napisałeś ze chcesz dzieciowóz, a że sam taki posiadam to u mnie np chodzi też o to by się dzieciom „kredki nie rozsypywały” na każdej dziurze ;) . BTW - Jak ktoś da radę rozbujać legalnie nawet zwykle zawieszenie po KRK to szacun, ale może przy trzecim kółku na matecznym o 4 nad ranem.

 

Chcę dzieciowóz (gabarytowo) ale nie ponton. Komfort to rzecz względna, dla mnie to oznacza jak najmniejsze bujanie :) Dzięki za swoją perspektywę, chyba bez organoleptycznego porównania się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tunix ja nie doświadczyłem bujania w M paku.

Ze 20 lat temu jak byłem ostatni raz na giełdzie to widziałem jak szpece kołyszą samochodem trzymajac za relingi zeby określic stan amorków. Nie wiedziałem, że dziś tez tak sie robi :lol:

Mam 2 dzieci i czasem myślę, że dla ich komfortu mogłem wybrać inny zawias, bardziej komfortowy bo jednak miękko nie jest przy 19". Przy 18" jest lepiej. Mam pechowo krawężnik na wjeździe na posesje i jest on dosyć wysoki. Przy 19" czuć jak zawias dostaje nawet mocno zwalniając a przy 18" jakoś tego tak nie czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeździłem dzisiaj G31 z zawieszeniem M-pakietowym na 20" runflat. Nie ma się do czego przypiąć, bardzo fajny setup :)

Jeździłem dzisiaj G31 LCI z zawieszeniem M-pakietowym na 20" runflat. Bardzo poręczny w prowadzeniu (przy silniku 20d). Zawieszenie ciche, zaskakująco dobrze radzi sobie na większych dziurach. Za mocno jak dla mnie przenosi do kabiny małe nierówności, co zaczęło mi przeszkadzać po +/- 50km.

Rok temu jeździłem G30 preLCI z zawieszeniem M-pakietowym, z felgami 18 lub 19” (niestety nie pamietam, zastępczy z wypożyczalni - to mógł być 18”). JW., z tym zw lepiej wyprasowywał lekkie fałdowania asfaltu.


Jak widać, trzeba sprawdzać osobiście. Dużo zależy od przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orzeł napisz coś więcej, jakie zawieszenie zakładałeś, co z tylnym?

 

Eibach pro kit na przód, w zestawie są regulowane cięgna do tyłu wymienia sie, później trzeba doregulować i tyle w temacie :). Bez zadnych kombinacji z kompem.


W zeszłym roku jeździłem na ROF 19, seryjnym zawieszeniu i specjalnej różnicy nie czuje. Jedynie trzeba bardziej uważać bo auto niżej, ale przy dojeżdżaniu do krawężnika sam załącza kamery i parktronik i piszczy ze już blisko :D


0bd7bd8574d6.jpg


https://naforum.zapodaj.net/0bd7bd8574d6.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wygląda zacnie. Zastanawiam się tylko czy utwardzenie przodu a tył jedynie obniżenie poprzez regulację ciśnienia w miechach nie zmieni właściwości jednych. Czy nie czujesz bujania na tyle za to sztywnego przodu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nic z tych rzeczy, dokładnie taki sam zestaw mialem przez 5 lat w F11. Eibach wbrew pozorom jest bardziej komfortowy od seryjnych sprężyn. Wysokość seryjnej sprężyny i eibacha jest identyczna na stole, za to eibach ma więcej zwojów siada o 20-25mm niżej i lepiej pracuje moim zdaniem. Nie ma żadnego odczucia różnicy twardości przód/tył.


Koszt samych przednich sprężyn tez jest niski więc polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuję sobie zbudować konfigurację dzieciowozu i trochę się gubię w opcjach zawieszenia. Chiałbym setup, który najmniej buja, najlepiej skręca i jest możliwie najtwardszy. Która opcja jest właściwa - "Zawieszenie Adaptive Drive" czy może "Zawieszenie Sportowe M". Jeśli to ostatnie to z czy bez tylnej osi skrętnej?


I jeszcze pytanie - czy G31 i G30 różnią się zawieszeniowo?


Dzięki z góry za pomoc.

 

Witam, moim zdaniem każdy kto pisze Ci swoją opinię, pisze ją ze swojej perspektywy, dla jednego dane zawieszenie będzie za miękkie a dla innego za twarde.

Od kilku miesięcy moim Daily jest M550i z zawieszeniem adaptacyjnym M i byłem nim zachwycony, mega komfortowe i odpowiednio sportowe zarazem (tak uważałem). Dwa tygodnie temu BMW trafiło na tydzień do serwisu i na codzień zacząłem jeździć 911 4S, po pięciu dniach zacząłem tęsknić za BMW pod względem komfortu. Po ponad tygodniu odebrałem BMW z serwisu i zacząłem nim ponownie jeździć, komfort oceniam w nim ponownie bardzo wysoko ale co do usportowionego prowadzenia zmieniłem zadanie o M550i, to nie jest auto, które dla mnie prowadzi się sportowo (owszem jest szybkie). Jest genialne na trasy, nie wyobrażam sobie lepszego ale do jazdy dla frajdy już dzisiaj dla mnie nie. Dla tego moim zdaniem wypożycz sobie z jakiejś wypożyczalni, auto w specyfikacji jaka jesteś zainteresowany a potem Sam podejmij decyzję bo opinie zawsze będą subiektywne. Pozdrawiam.


Piotr U

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Absolutnie nic z tych rzeczy, dokładnie taki sam zestaw mialem przez 5 lat w F11. Eibach wbrew pozorom jest bardziej komfortowy od seryjnych sprężyn. Wysokość seryjnej sprężyny i eibacha jest identyczna na stole, za to eibach ma więcej zwojów siada o 20-25mm niżej i lepiej pracuje moim zdaniem. Nie ma żadnego odczucia różnicy twardości przód/tył.


Koszt samych przednich sprężyn tez jest niski więc polecam :)

 

Mam taki sam zestaw w e91 ale tam nie ma pneumatyki na tyle i jestem zadowolony.

Rozważam montaż u siebie w G31.

Czy same właściwości jezdne się poprawiły? Bo w e91 znacząco na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orzeł napisz coś więcej, jakie zawieszenie zakładałeś, co z tylnym?

 

Eibach pro kit na przód, w zestawie są regulowane cięgna do tyłu wymienia sie, później trzeba doregulować i tyle w temacie :). Bez zadnych kombinacji z kompem.


W zeszłym roku jeździłem na ROF 19, seryjnym zawieszeniu i specjalnej różnicy nie czuje. Jedynie trzeba bardziej uważać bo auto niżej, ale przy dojeżdżaniu do krawężnika sam załącza kamery i parktronik i piszczy ze już blisko :D


0bd7bd8574d6.jpg


https://naforum.zapodaj.net/0bd7bd8574d6.jpg.html

 

Cześć jaki rozmiar i model masz tych JR ? fele dają radę, nie pokrzywiły się? Pytam, bo różne opowieści w necie krążą.

Auto prezentuje się bardzo fajnie :)

Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu BMW trafiło na tydzień do serwisu i na codzień zacząłem jeździć 911 4S, ...................ale co do usportowionego prowadzenia zmieniłem zadanie o M550i, to nie jest auto, które dla mnie prowadzi się sportowo (owszem jest szybkie).

No po 911-tce to i M5, mimo że szybkie, jest "mało sportowe" :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu BMW trafiło na tydzień do serwisu i na codzień zacząłem jeździć 911 4S, ...................ale co do usportowionego prowadzenia zmieniłem zadanie o M550i, to nie jest auto, które dla mnie prowadzi się sportowo (owszem jest szybkie).

No po 911-tce to i M5, mimo że szybkie, jest "mało sportowe" :cool2:

 

Tu nie chodzi o to jakie jest BMW w porównaniu do 911, ale o to że każdy ma inny punkt odniesienia i doradzanie koledze co jest twardym a co jest miękkim zawieszeniem, każdorazowo będzie nieobiektywne i samemu trzeba to sprawdzić co nam odpowiada.



Piotr U

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nic z tych rzeczy, dokładnie taki sam zestaw mialem przez 5 lat w F11. Eibach wbrew pozorom jest bardziej komfortowy od seryjnych sprężyn. Wysokość seryjnej sprężyny i eibacha jest identyczna na stole, za to eibach ma więcej zwojów siada o 20-25mm niżej i lepiej pracuje moim zdaniem. Nie ma żadnego odczucia różnicy twardości przód/tył.


Koszt samych przednich sprężyn tez jest niski więc polecam :)

 

Mam taki sam zestaw w e91 ale tam nie ma pneumatyki na tyle i jestem zadowolony.

Rozważam montaż u siebie w G31.

Czy same właściwości jezdne się poprawiły? Bo w e91 znacząco na plus.

 

Prowadzi się pewniej niż w serii :)



 

Orzeł napisz coś więcej, jakie zawieszenie zakładałeś, co z tylnym?

 

Eibach pro kit na przód, w zestawie są regulowane cięgna do tyłu wymienia sie, później trzeba doregulować i tyle w temacie :). Bez zadnych kombinacji z kompem.


W zeszłym roku jeździłem na ROF 19, seryjnym zawieszeniu i specjalnej różnicy nie czuje. Jedynie trzeba bardziej uważać bo auto niżej, ale przy dojeżdżaniu do krawężnika sam załącza kamery i parktronik i piszczy ze już blisko :D


0bd7bd8574d6.jpg


https://naforum.zapodaj.net/0bd7bd8574d6.jpg.html

 

Cześć jaki rozmiar i model masz tych JR ? fele dają radę, nie pokrzywiły się? Pytam, bo różne opowieści w necie krążą.

Auto prezentuje się bardzo fajnie :)

 

JR34 , 20". Też się dużo naczytałem. Na tą chwilę wszystkie proste i jestem zadowolony. Wziąłem bo wzór mi się mega podoba:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.