Skocz do zawartości

BMW E90 LCI - NOXEM 130 (2009 170KM 2.0 320i)


mateusz1364

Rekomendowane odpowiedzi

Przygotowuję się do wymiany czujnika nox, wybór padł na emulator NOXEM 130, co zresztą polecaliście na forum.

Napiszcie proszę przy jakim przebiegu wykonaliście taką wymianę i jak długo juz go już używacie no i oczywiście opinie :)


https://bimmerprofs.com/noxem-130/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

u mnie co prawda N53 i Noxem129, ale przeżycia mogę opisać :) samochodem jeżdżę już 6 lat, do tej pory żałuję, że prawie 6 jeździłem w trybie homogenicznym, sonda padła przy przebiegu 76tys km, nie wymieniana od nowości, samochodzik z końca produkcji. Pewnie by jeszcze podziałała, ale zabiły ją moje miejskie jazdy oraz brak na tamtym etapie świadomości w jak skomplikowany silnik się wpakowałem (bardzo malutko było 330i z N53 na tamten okres, a na forach w PL informacji jak na lekarstwo).



Na Noxem zdecydowałem się dopiero w tym roku (wcześniej sonda byla wykodowana z ECU, działał tylko tryb homogeniczny) spalanie wtedy to było 11,5-12l w mieście (duze miasto, śląsk) oraz 7,5-8 trasa. Po zamontowaniu noxem przepaść... miasto 9-10l, trasa schodzę poniżej 6l przy średniej prędkości 80-100 km/h. Zasięg przy trasie na wakacje pokazało mi 1000km na pełnym baku. Żałuję, że dopiero teraz zdecydowałem się, bo przy cenach benzyny jakie mieliśmy w ostatnich latach zakup zwrócił by się już spokojnie dwa razy, średnio w 3l benzynie oszczędzam 2-2,5l na 100km, silnik pracuje tak samo dobrze jak wcześniej (świeze cewki, wtryski, pompa paliwa, adaptacje mieszczące się w normie) co zauważyłem to rura nie robi się okopcona sadzą tylko bardzo powolutku w miarę upływu km szarzeje końcówka, wystarczy opłukać na bezdotyku :)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zainstalowałem NOXEM do mojego n43 143 KM niecały tysiąc km temu (obecnie ok 161500). Na pewno samochód jest cichszy, spalanie spadło o ok 1 litr. Przed instalacją średnie spalanie przy udziale ok 70% trasy (do max 120 km/h) i 30% miasta (Warszawa) wynosiło ok 8-9 litrów na 100 km. Teraz na ostatnim baku średnie spalanie to 7,4, w analogicznych warunkach.

Też żałuję, że zainstalowałem NOXEM dopiero po 15000 km przebiegu.


Zatem, kupuj, instaluj i ciesz się jazdą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za opinię, powiedz mi proszę jeszcze czy robiłeś adaptacje silnika po takiej wymianie?

 

Tak, należy wykonać adaptację za pomocą INPY lub ISTY. Godzina wolnego czasu, kabel i laptop z programem. Wykonałem 5 lub 6 przejazdów, razem jakieś 60 km i "zaczerniły się" wszystkie adaptacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli ktoś nie ma mocno rozjechanych adaptacji to silnik sam co kilkadziesiąt kilometrów wykonuje sobie adaptacje

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem chyba jedną z pierwszych osób w Polsce, które kupiły NOXem, a zapewne pierwszą, która to opisała wraz ze zdjęciami i screenami (przeszukaj sobie moje posty to znajdziesz). Jak długo to mam i ile km zrobione?

Rok i pół miesiąca. Przebieg: 14,000 km (zacząłem przy 105,500, a obecnie 119,500 km).

Czy warto i czy to coś daje? Absolutnie tak. Spalanie po mieście nigdy nie przekroczyło 10 l/100 km, z reguły jest to mniej. Średnia mi spadła z jakoś 9.1 do 8.5 w tym okresie, acz miałem wakacyjnego tripa, głównie po autostradach, gdzie średnia z 3130 km wyniosła 6.83 l/100 km. Silnik pracuje w porządku, a to spalanie jest największą różnicą. W N43 oszczędności są nieco mniejsze niż w N53, ale i tak okolice 1 l/100 km spokojnie, a zapewne im więcej tras, tym większe oszczędności, bo to właśnie tam tryb uwarstwiony błyszczy. Od tego czasu nie wyskoczył ani jeden błąd związany z sondą NOx, zasiarczeniem kata czy cokolwiek takiego, jest czysto.


W moim poście masz dokładnie opisane jakie adaptacje zrobiłem i w jaki sposób. Później samochód będzie je sobie robił na bieżąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Przygotowuję się do wymiany czujnika nox, wybór padł na emulator NOXEM 130, co zresztą polecaliście na forum.

Napiszcie proszę przy jakim przebiegu wykonaliście taką wymianę i jak długo juz go już używacie no i oczywiście opinie :)


https://bimmerprofs.com/noxem-130/

Gdzie to kupić? I jaka cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Boże święty.. trochę zaangażowania... podobno tak czytałeś z zapartym tchem tą stronę... brak słów!!!

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 miesiące temu...
W dniu 29.06.2020 o 17:21, lukaszewski napisał(a):

u mnie co prawda N53 i Noxem129, ale przeżycia mogę opisać 🙂 samochodem jeżdżę już 6 lat, do tej pory żałuję, że prawie 6 jeździłem w trybie homogenicznym, sonda padła przy przebiegu 76tys km, nie wymieniana od nowości, samochodzik z końca produkcji. Pewnie by jeszcze podziałała, ale zabiły ją moje miejskie jazdy oraz brak na tamtym etapie świadomości w jak skomplikowany silnik się wpakowałem (bardzo malutko było 330i z N53 na tamten okres, a na forach w PL informacji jak na lekarstwo).

 

 

Na Noxem zdecydowałem się dopiero w tym roku (wcześniej sonda byla wykodowana z ECU, działał tylko tryb homogeniczny) spalanie wtedy to było 11,5-12l w mieście (duze miasto, śląsk) oraz 7,5-8 trasa. Po zamontowaniu noxem przepaść... miasto 9-10l, trasa schodzę poniżej 6l przy średniej prędkości 80-100 km/h. Zasięg przy trasie na wakacje pokazało mi 1000km na pełnym baku. Żałuję, że dopiero teraz zdecydowałem się, bo przy cenach benzyny jakie mieliśmy w ostatnich latach zakup zwrócił by się już spokojnie dwa razy, średnio w 3l benzynie oszczędzam 2-2,5l na 100km, silnik pracuje tak samo dobrze jak wcześniej (świeze cewki, wtryski, pompa paliwa, adaptacje mieszczące się w normie) co zauważyłem to rura nie robi się okopcona sadzą tylko bardzo powolutku w miarę upływu km szarzeje końcówka, wystarczy opłukać na bezdotyku 🙂

Napisałeś, że miałeś wykodowaną sondę, rozumiem że przed założeniem Noxem, wróciłeś do oryginalnego softu?

Mam jeszcze jedno pytanie, jak mogę sprawdzić lub po czym poznać, że mam wykodowaną sondę? Auto mam pół roku więc dość krótko. Check się nie świeci, ale jak podłaczę lapka to błędy sondy nox są... Check nie zapala się również na zapłonie, przed uruchomieniem silnika. Dziwne dość, do tej pory w każdym aucie jakie miałem, check na zapłonie się świecił, po uruchomieniu silnika gasł, w BMW jest inaczej?  E61, n53, 2009. 

Pozdrawiam, Paweł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

masz zdrutowany soft przez jakiegoś turbo magika, do wgrania ori soft i montaż NOXEM wraz z rejestracją sondy i kata nox w ISTA i przeprowadzenie procedury readaptacji silnika 🙂

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
9 godzin temu, kosti84 napisał(a):

Napisałeś, że miałeś wykodowaną sondę, rozumiem że przed założeniem Noxem, wróciłeś do oryginalnego softu?

Mam jeszcze jedno pytanie, jak mogę sprawdzić lub po czym poznać, że mam wykodowaną sondę? Auto mam pół roku więc dość krótko. Check się nie świeci, ale jak podłaczę lapka to błędy sondy nox są... Check nie zapala się również na zapłonie, przed uruchomieniem silnika. Dziwne dość, do tej pory w każdym aucie jakie miałem, check na zapłonie się świecił, po uruchomieniu silnika gasł, w BMW jest inaczej?  E61, n53, 2009. 

Pozdrawiam, Paweł 

nie, do ori softu wróciłem po kilku latach, kwestia jaki drut został zrobiony 🙂 u mnie pseudo wykodowanie polegało na wywaleniu permanentnie błędów z DTC, co robi 99% pseudo znawców. Są robione też akcje z permanentnym włączeniem trybu homogenicznego, co już jest gorsze, bo przed montażem noxem będzie potrzebne wgranie ori softu

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew😉 generalnie to ten wóz spala ogromne ilości paliwa, po mieście 18-19 litrów..

Po krótce:

*Delikatne poszarpuje przy przyspieszaniu, sporadycznie się to dzieje

*Delikatne falowanie obrotów, przy rozgrzewaniu, ale tak o max 50-100 obrotów

*Problemów z brzydkimi obrotami,odpalaniem, wypadaniem zapłonów nie zarejestrowałem. 

*Bimmer tool pokazuje korekty na wtryskiwaczach bliskie zeru, zmieniają się tylko dziesiętne po przecinku

Chciałbym postawić to auto na nogi. Laptopa mam, programy posciagalem typu inpa, ista. O ile wykasować adaptacje jest opisane jak zrobić na stronie producenta noxem, tak nie wiem czy mogę sam wgrać Ori soft. Da radę zrobić to laik, czy potrzebny jest już większy stopień wtajemniczenia?

Pozdrawiam, Paweł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

pojechałem dziś do magika, wgrał mi Ori soft, okazało się że check dalej na zapłonie się nie świeci. Wyjął licznik, okazało się że dioda zaklejona czarnym silikonem. Bez komentarza. Nie wiem jak ten człowiek od którego kupiłem auto patrzy w lustro...  Po Ori sofcie, przejażdżka, mini poszarpywanie, mini falowanie było, ale auto zaczęło przerzucać między trybem pierwszym a drugim. Jakiś to postęp jest. Na połowę stycznia jestem umówiony na naprawę wycieków, jednej sondy przed katem i wymianę termostatu. Do tego czasu jeżdżę tak jak jest. W tym miejscu, napisze tak:

lukaszewski, chętnie odezwę się do Ciebie prywatnie. Napisze Ci prywatną wiadomość z moim numerem tel, odezwij się , łatwiej będzie porozumiewać się przez jakiś komunikator.  Mam plan, że jeśli wtryski są ok, to wkładam noxem. Jestem z Lublina.

Serdeczne dzięki, pozdrawiam Paweł 

 

 

Edytowane przez kosti84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.