Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jak można skorygować ułożenie kierownicy? Lekko jest przesunięta w lewo (zbierzność jest raczej ok, nic nie ściąga). Podobno można to skorygować gdzieś od strony układu kierowniczego.

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano
kierownice przełoz o jeden zabek na wieloklinie powinno byc ok
myślę że to będzie za duży skok, u mnie jest różnica jakieś 0,5cm. Wiem że np w toyocie koryguje się to bez wyciągania z wieloklina. Czy w E36 też tak można??

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano
jezeli masz zbieznosc ok to ustaw koła na prosto i kierownice przełoz o jeden zabek na wieloklinie powinno byc ok
A później będą posty o tym że w lewo skręca mu lepiej niż w prawo albo na odwrót. Regulacja na wieloklinie to raczej kiepski pomysł.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
Mnie yak sir zrobilo po wymianie sworzni wewnetrznych i zenwetrznych i ma lekko krzywą kierę czy moge pojezdzic jeszcze z dwa tygodnie na tym dopóki nie otworza na nowo warsztatu gdzie ustawiam zbierznosc czy to w czyms szkodzi po wymianie sworzni z przodu
Opublikowano
Kierowicy na wieloklinie się nie przestawia. Od dołu są znaki na obudowie maglownicy i wałku kierowniczym, jeżeli są zgrane to kierownica musi być na prosto. Odchylenia takie koryguje się kręcąc drążkami kierowniczymi jak przy ustawianiu zbieżności. Jak ktoś zna się na geometrii i jej ustawianiu to wie o co chodzi.
Opublikowano
Kierowicy na wieloklinie się nie przestawia. Od dołu są znaki na obudowie maglownicy i wałku kierowniczym, jeżeli są zgrane to kierownica musi być na prosto. Odchylenia takie koryguje się kręcąc drążkami kierowniczymi jak przy ustawianiu zbieżności. Jak ktoś zna się na geometrii i jej ustawianiu to wie o co chodzi.

 

a jak ktos sie na tym nie zna?

Ja mam lekko skrecona kierownice w prawo (tak sie zrobilo po ustawieniu zbieznosci). Wymienialem wachacze ze swozniami i drazki stabilizatora. Ciagnie mi auto na lewo, ale nie zawsze. Nieraz na prawo, a niraz jedzie prosto. Ciezko sie skreca w prawo, a w lewo leciuto. Nie wiem czy to uz bylo na forum, podlaczylem sie do tematu i chcialem zapytac o wasza opinie, co moze byc nie tak. Wymienialem tez koncowki drazkow ierowniczych. Felgi sa proste, auto nie bite.

Opublikowano
Kierowicy na wieloklinie się nie przestawia. Od dołu są znaki na obudowie maglownicy i wałku kierowniczym, jeżeli są zgrane to kierownica musi być na prosto. Odchylenia takie koryguje się kręcąc drążkami kierowniczymi jak przy ustawianiu zbieżności. Jak ktoś zna się na geometrii i jej ustawianiu to wie o co chodzi.

 

a jak ktos sie na tym nie zna?

Ja mam lekko skrecona kierownice w prawo (tak sie zrobilo po ustawieniu zbieznosci). Wymienialem wachacze ze swozniami i drazki stabilizatora. Ciagnie mi auto na lewo, ale nie zawsze. Nieraz na prawo, a niraz jedzie prosto. Ciezko sie skreca w prawo, a w lewo leciuto. Nie wiem czy to uz bylo na forum, podlaczylem sie do tematu i chcialem zapytac o wasza opinie, co moze byc nie tak. Wymienialem tez koncowki drazkow ierowniczych. Felgi sa proste, auto nie bite.

 

napewno masz dobrze zrobiona geometrie kol??

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano
Facet w "Stacji kontroli pojazdow PKS" ktory ustawial mi zbieznosc, mowil ze wszystko jest (niby) w porzadku. Ale kata pochylenia kol nie potrafil sprawdzic. Zbieznosc ustawil maxymalnie ile sie dalo, a i tak nie jest ona zgodna z ksiazkowym ustawiniem (nie dalo sie niby bardziej podkrecic). Nie pamietam jakie to wartosci byly, bo juz tak jezdze ze 3 miesiace i nie mam czasu sie tym zajac. Jadac po naszych wspanialych drogach w koleinach auto jest ledwo do opanowania, lata mi po calej drodze, a na dobrej nawiezchni to im szybciej jade tyl latwiej sie go prowadzi. Przy ponad 200km/h to juz jedzie jak po sznurku. Ale ja z taka predkoscia jezdze raz na ruski rok. Bo poprostu nie ma gdzie sie tyle bujnac :) Podejzewam ze to cos z ukladem kierowniczym. Jesli ktos sie z czyms takim spotkal to prosze o porade, jak se z tym poradzic. Czy to mozliwe, ze mechanik ktory mi to robil cos zle zrobil, albo wachacze sa jakies krzywe? Raczej na diagnozowanie w serwisie BMW to mnie na razie nie stac, a co dopiero na naprawienie tam auta.
[bMW... i wszystko jasne]
Opublikowano
Facet w "Stacji kontroli pojazdow PKS" ktory ustawial mi zbieznosc, mowil ze wszystko jest (niby) w porzadku. Ale kata pochylenia kol nie potrafil sprawdzic. Zbieznosc ustawil maxymalnie ile sie dalo, a i tak nie jest ona zgodna z ksiazkowym ustawiniem (nie dalo sie niby bardziej podkrecic). Nie pamietam jakie to wartosci byly, bo juz tak jezdze ze 3 miesiace i nie mam czasu sie tym zajac. Jadac po naszych wspanialych drogach w koleinach auto jest ledwo do opanowania, lata mi po calej drodze, a na dobrej nawiezchni to im szybciej jade tyl latwiej sie go prowadzi. Przy ponad 200km/h to juz jedzie jak po sznurku. Ale ja z taka predkoscia jezdze raz na ruski rok. Bo poprostu nie ma gdzie sie tyle bujnac :) Podejzewam ze to cos z ukladem kierowniczym. Jesli ktos sie z czyms takim spotkal to prosze o porade, jak se z tym poradzic. Czy to mozliwe, ze mechanik ktory mi to robil cos zle zrobil, albo wachacze sa jakies krzywe? Raczej na diagnozowanie w serwisie BMW to mnie na razie nie stac, a co dopiero na naprawienie tam auta.

 

To ja pisalem, ale przez pomylke zalogowalem sie na login brata a nie na swoj :)

Sorka za zamieszanie. :duh:

Opublikowano

Jeżeli fachowiec ustawiał zbieżność, to ustawienie kierownicy na prosto powinien zrobić.

Jadąc prosto kierownicę masz skręconą w prawo. Jeżeli drążki kierownicze są przed osią przednią (np E30, E36) to lewy drążek kierowniczy musisz skrócić (wkręcić) a prawy wydłużyć (wykręcić). Oczywiście ilość obrotów po jednej i drugiej stronie musi być taka sama. Na początek przekręć drązki jak pisałem wcześniej o pół obrotu, jazda próbna i znów kręcenie aż do skutku. Przed regulacją sprawdź znaki przy wejściu wałka kierowniczego do maglownicy - kierownica musi być wtedy na prosto. jak coś się nie zgadza to ustaw ją przed jakąkolwiek regulacją na drążkach.

Opublikowano
mam podobnie przy ostatnim servisie robili mi z amorka wiec odrazu powiedzialem im o tym .ponoc nie jest to od zbierznosc nie pamietam o co mu chodzilo moze jak to wytlumacze.powiedzial ze jakas sruba byla strasznie zapieczona pogzal ja i troszke nastawiel ale nie jest idealnie moze 0.5cm zostalo on powiedzial ze cos sie zapieka i ciezko to ustawiec.jesli znacie sie lepiej na mechanice niz ja to bedziedziecie wiedziec co to moze byc ?.pozdrawioam
Opublikowano
Dziś postanowiłem zabrać się za to - no ale kicha, nie mogłem poluzować drążków, trzymią jakby zespawane.

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano
Moim zdaniem wina lezy po stronie tuleji metalowo-gumowych tylnich wachaczy.Mialem identycznie kiera lekko skrecona ale przyzwyczailem sie do tego.Po jakims czasie kiedy na dziurach zaczelo na tyle walic wymienilem ta tuleje,po ustawueniu zbieznosci kiera jest prosciutko :D
Opublikowano

witam

Na naszych "świetnych" drogach przykrzywienie kierownicy to nie jest sporadyczny przypadek.

Dobry mechanik ustawienie zbieżności powinien rozpocząć właśnie od ustawienia i zablokowania kierownicy na wprost, a dopiero po tym regulować zawieszenie.

Po tak ustawionej zbieżności nasze autka będą prowadziły sie pięknie, aż do kolejnej, trafionej dziury w jezdni :cool2:

 

pozdro

Jeśli się mylę ... sorki

BMW ... zbliża

Opublikowano
Poluzowałem nakrętke zaciskającą tulejke na drążku, ale to jest tak zapieczone że hej, nie chce czegoś ukręcić itp. Skocze do gościa od zbierzności. Znów 30dychy w plecy - bmw to worek bez dna, ciągle tylko dokładać i dokładać.

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano

Na naszych "świetnych" drogach przykrzywienie kierownicy to nie jest sporadyczny przypadek.

Dobry mechanik ustawienie zbieżności powinien rozpocząć właśnie od ustawienia i zablokowania kierownicy na wprost, a dopiero po tym regulować zawieszenie.

Po tak ustawionej zbieżności nasze autka będą prowadziły sie pięknie, aż do kolejnej, trafionej dziury w jezdni :cool2:

 

pozdro

Moja tak miała od razu po zakupie w Niemczech, jeśli chodzi o prowadzenie to jedzie idealnie na wprost, nic nie ściąga. Tylko wizualnie mnie wkurza lekko pochylona kiera w lewo.

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano
Też miałem kierownicę krzywo i przestawienie jej na wieloklinie pomogło w trzy minuty , zapewniam że nie skręca lepiej w żadną stronę a jak komuś się wydaje że to może zaszkodzić przy ustawionym zawieszeniu to jest strasznym fatalistą :mad2:
Nie ma tego złego co by mi dobrze nie wyszło!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.