Skocz do zawartości

[G20 320i] Tylne klocki do wymiany przy 16.000 km


Berkcent

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam problem wymieniony w temacie. Auto kupiłem w listopadzie z przebiegiem 8.000km, dostałem informacje ze „nie ma odczytu z klocków wiec powyżej 80%”. Ja zrobiłem przez 2 miesiące 6000km, i wyskoczyła informacja ze za 2500km TYLNE klocki będą do wymiany. Pojechałem do ASO, dostałem info w stylu „może tak być, ten typ tak ma”, jednak coś mi nie pasuje. Klocki, i to tylne zużyte w 16.000km? Wiem ze auto zanim je kupiłem jeździło w czteromiesięcznym wynajmie, nawet się nie łudzę ze było delikatnie traktowane - ale ja jeżdżę dość spokojnie, większość przez te 2 miesiące zrobiłem w trasie wiec tym bardziej to zużycie klocków mnie zdziwiło.


Co polecacie zrobić? Dostałem wycenę wymiany tych klocków, jest znośna, ale chodzi mi o sam fakt. Rozumiem ze klocki nie są objęte gwarancja, ale żeby wytrzymały tylko 16.000? Co pół roku mam klocki wymieniać w przyszłości? Trochę jestem zawiedziony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard. Ja teraz w F30 mam do wymiany tarcze i klocki (tarcze przeżyły jedne klocki). Tylna oś w BMW ma dużo mniejszą średnicę a pracuje tak samo jak przednia bo jest tzw system przeciw nurkowaniu. Jak hamujesz to tylko oś jest dociskana mocniej żeby Ci przód nie nurkował dlatego często w BMw szybciej kończy się tył nić przód.


Przygotuj sie, że przy kolejnych klockach pewnie w okolicach 30-35 000 km wymienisz tarcze:-)

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie no bez przesady czy przód czy tył to 16tyś km to za mało nawet w x5 jeżdżąc dynamicznie i dużo w mieście klocki wytrzymują ok 30tyś km. Może auto było testowe a że trakcja przeważnie łapie tył i po prostu było mocno jeżdżone ale chyba nie da się aż tak. Oby nie było jak u mojego kolegi. Kiedyś kupił od jednego z Warszawskich aso F10 było to ich demo. Auto miało 6 miesięcy i przebieg 12tyś co się okazało samochód był po korekcie w rzeczywistości miał ponad 30tyś km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, nie wiem jak Wy to robicie ale ja mam u siebie w 330ix przy przebiegu 77 tys. jeszcze oryginalne klocki. Komputer pokazuje przód do wymiany za 5 tys. a tył za 9 tys.

Styl jazdy dość dynamiczny, miasto 30% drogi podmiejskie, trasa 70%, hamulce m pakietowe. Pozdrawiam

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Chyba ktoś pisał w innym wątku, że aktywny tempomat hamuje tyłem, może z tego dużo korzystasz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Ale wiecie że te 2500 km może być przez następne 5000 km? Chyba że algorytm w g20 jest mądrzejszy niż w f30..

Tak czy owak we wszystkich bmw serii F jakie miałem klocki tył były do wymiany jako pierwsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dynamiczniej się jeździ to może być to standard i bynajmniej dynamiczniej niekoniecznie chodzi o częste hamowania. Chociażby ESP może często wkraczać do akcji lekko przyhamowując. Elektroniczny hamulec czy system zapobiegania cofnięciu na wzniesieniu też się do tego przyczynia. Być może jak ktoś pisze aktywny tempomat również.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć,

mam problem wymieniony w temacie. Auto kupiłem w listopadzie z przebiegiem 8.000km, dostałem informacje ze „nie ma odczytu z klocków wiec powyżej 80%”.

 


Normalne... Ja przod wymieniłem po 17k km.

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
ja pisałem w innym wątku ze mialem ten problem, dokładnie 18.000 i koniec klocka, teraz koncie drugi komplet ...dokladnie 18.000 przejechałem na następnym, przypadek ? ja to musze sprawdzić teraz okiem jak to wyglada rzeczywiście, nie bede wierzył komputerowi. w E90 30.000 to bylo absolutne minimum Edytowane przez szaroopl
http://www.bmw.com/com/en/_common/shared/img/id_moduls.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

około 2mm :duh: :duh:

no ale tak wygląda Panowie „darmowy” przegląd po ok. 25.000, że przy okazji trzeba zawsze coś zrobić odpłatnie :x jako ciekawostke powiem że olej mi wymienili też przy okazji klocków czyli 18.000 bo po ściągnieciu danych z kluczyka stwierdzili że z powodu dynamicznej jazdy olej kwalifikuje się do wymiany. Oni stwierdzić mogą to jedynie na miejscu z kluczyka ponieważ zdalnie nie widzą tylu informacji - zalecam wcześniejsze wizyty w serwisie (olej)

http://www.bmw.com/com/en/_common/shared/img/id_moduls.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.