Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, słonik40 napisał(a):

to napisz uczciwie że wielka trójca niemiecka, tesla i kilka Chińczyków to jest top jeśli chodzi o rozwiązania ev. Że jednak 800v sporo zmienia bo skraca czas 10-80 o połowę a to jest dużo. Podkreśla to zarówno bjorn jaki grzyb. Że tesla próbuje 800v (cybertruck, supercharger w wersji v4) ale na razie słabo jej to wychodzi. Gdybyś pisał uczuciwie zamiast powtarzanego w kółko bełkotu o mitycznych przewagach To nic bym nie powiedział.

No nadal nie rozumiesz, ok, cierpliwie tlumacze dalej:

1. 800V na dzis nic w praktyce nie zmienia. Raz do roku jadac np do Wloch i ladujac sie czesto na DC moglbym ladowac sie ~10min krocej niz w Tesli kazdorazowo. Tyle ze pozniej bym stracil te 10 min i tak jadac miedzy ladowaniami bo zuzycie energii w takim etronie jest poki co nadal wieksze o ~10%. Sumujac --> korzysci zero nawet te kilka razy do roku

2. Wielka niemiecka trojka to ZADEN top jesli chodzi o EV, czy Ty sobie ze mnie zartujesz? Mamy 2025r a BMW nie ma nawet kur** jednej domyslnej platformy czysto elektrycznej w ofercie (nie zaczynaj o iX nawet), elektryki sa robione na kolanie w spalinowych budach na przestarzalych technologicznie komponentach. Bez frunkow, z tunelami, z dluga maska etc etc Wstyd dla marki i tyle, minelo 5 lat od zalozenia watku a firma jest w szczerym polu mamiac ciagle ludzi "juz za chwile"

Audi? Pokazalo 800V bez wplywu na laczny czas trasy. TM3 RWD z 60kWh bateria  jedzie 1000km +/- 10 min ten sam czas co fura za pol miliona z 100kWh bateria. To jest wg Ciebie postep technologiczny?

MB? O ich elektrykach nawet nic nie pisze bo ich na ulicach w NO przynajmniej nie ma, nikogo te auta nie interesuja poza fanatykami MB.

Sprzedaz EQA i EQB (2 najpopularniejsze modele w NO) to ~10% sprzedazy Tesli. 10 %, czujesz?

WIelka trojca niemiecka jak Ty to okreslasz, sprzedaje swoje elektryki na dzisiaj po DUMPINGOWEJ cenie (ratujac finanse firmy  poki co ICE) bo w cenach katalogowych nikt tego badziewia nie kupuje, place zalegaja a dziadki w zwiazkach zawodowych w DE wyciagaja lapy, bronia swoich przywilejow i "po nas chocby i potop". Impas.

Wielka niemiecka trojca skomle conajwyzej, ze albo EU cofnie zakaz 2035 dla ICE albo pojda z torbami a za nimi cala niemiecka gospodarka bo z Tesla i chinczykami konkurowac nie potrafia pomimo swojej swietnej technologii (nawet cla nie pomagaja o zgrozo)

Pisalem Ci 100 razy - Ty fundamentalnie nie rozumiesz co to znaczy technologia.

Dla Ciebie technologia to jak ktos oferuje naturalna skore, lasery, ambienty czy 800V.

A ja Ci do znudzenia powtarzam, ze jak firma na tym nie zarabia to nie jest to technologia tylko upadajacy biznes.

Technologia jest wtedy, jak biznes sie spina i ludzie wybieraja Twoj produkt zamiast produktu konkurencji a Ty na tym zarabiasz.

Nienawidze Toyoty ale nie wstydze sie przyznac, ze ich miekkie hybrydy to TECHNOLOGIA przez duze T. 

To co oferuje wielka trojca na dzis w sferze elektromobilnosci to jest miotanie sie na lewo i prawo poki co i rotacje CEO czy masowe zwolnienia tylko to potwierdzaja.

24 minuty temu, słonik40 napisał(a):

btw miałem ostatnio pomagać i4 zarówno w środku jak i na zewnątrz. Bardzo fajne i przyjemne auto. Klapa bagażnika wiele praktyczniejsza jak w tm3, zasięg podobny, czas ładowania taki sam. Oba auta (tm3 jak i i4) przez 400v technologicznie trochę z tyłu.

No i tak sie te auta sprzedaja. Ludzie pomacaja, widza znaczek BMW i kupuja.

A pozniej przychodzi otrzezwienie jak sie poobcuje z tym autem kilka tygodni na codzien bo to gowno w pazlotku.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To ty nadal nie rozumiesz. Masz kilka postów wyżej porównanie zużycia eqs, model s oraz a 6 stron. Tms jest na 19 calowych kołach reszta na 20-21. Różnica w zużycie to 0.1 do maks 2kwh na 100 km gdzie każde z nich ma większą baterie. Powtarzasz kolejny mit, nic więcej. Bardzo dobry wynik dla tesli bjorna wynika jak sam powiedział z idealnego wykorzystania krzywej ładowania dla tesli natomiast w przypadku innych aut nie znając ich tak dobrze jak tesli nie był w stanie wbić się w idealną krzywą ładowania. Wyniki grzyba natomiast pokazuje że Niemcy potrafią być on top tesla pomimo nie wszystkich ładowarek 800v po drodze. To że tobie każdorazowe sterczenie 15-20 minut więcej nie przeszkadza nic nie znaczy

 

btw na dziś dzień po wejściu Chińczyków na rynek najwięcej spadła sprzedaż …. Tesli

Edytowane przez słonik40
Opublikowano

Przecież tych super szybkich ładowarek ( 350 kw ) prawie nie ma, jakieś pojdeyńcze na mapie PL są.

Moc 250 wystarczy, Supercharger i opcja 12 gniazdek w super cenie to mega wygodna wygodna opcja jak się ma SuC w pobliżu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest sieć IONITY z której korzystałem w 99 procentach a ona jest 350kw. Tam gdzie ładowałem się czymś wolniejszym brak suc i nic się nie zapowiada przez najbliższe lata w odległości ze 200km. Takie jest moje doświadczenie ze 100 tyś kilometrów zrobionych po Polsce z czego 95 procent to trasy.

Opublikowano

Super ta sieć, żadnej ładowarki w Warszawie i okolicach, jakieś 50km przed Trójmiastem jadąc od południa, no bajka.

SuC więcej bez porównania i ciągle oddają ( W Gdańsku i sąsiedniej Rumi oddają niebawem duże SuC świetnie położone, podobnie Poznań Komorniki, Ciechocinek powiększą ). I tam masz 12-16 gniazdek, a nie max 4 szt.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W stylu nie znam się a wypowiem się? Wyjeżdżając z Warszawy a2 na zachód masz jakieś 100km za Warszawą przy samej autostradzie po obu stronach na mop pierwsze ładowarki IONITY. Dalej masz pod łodzią na a1 i 70km przed Gdańskiem. Z kolei Jak chcesz jechac a na południe to masz port radomsko i dalej Ostrava. Jeśli chcesz na zachód to jadąc a2 masz przy obwodnicy Poznania i dalej swiecko. Jak wolisz wybrać z Warszawy do Gdańsk s7 to masz IONITY w Nidzicy także każdy kierunek masz obstawiony tak że ja mając 500km w dwie strony do wawy ląduje się 100km przed wawa na IONITY na a2 i wracając 100km za. W samej wawie ładowarkami głowy nie zawracam sobie wcale..:.

Opublikowano (edytowane)

Na trasy nawet ok, na codzień tragedia jak mieszkasz w mieście. Ładowanie można zorganizować mają w sumie łacznie SuC, Ionity i GreenWay bez tych amibicjonalnych pojazdów na Teslę, z którą masz mega kłopot kupując paździerzowe iX1. W sumie rozumiem, też byłbym zły patrząc na to BMW a Y LR AWD Juniper.

Edytowane przez Exposito
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, słonik40 napisał(a):

W stylu nie znam się a wypowiem się? Wyjeżdżając z Warszawy a2 na zachód masz jakieś 100km za Warszawą przy samej autostradzie po obu stronach na mop pierwsze ładowarki IONITY. Dalej masz pod łodzią na a1 i 70km przed Gdańskiem. Z kolei Jak chcesz jechac a na południe to masz port radomsko i dalej Ostrava. Jeśli chcesz na zachód to jadąc a2 masz przy obwodnicy Poznania i dalej swiecko. Jak wolisz wybrać z Warszawy do Gdańsk s7 to masz IONITY w Nidzicy także każdy kierunek masz obstawiony tak że ja mając 500km w dwie strony do wawy ląduje się 100km przed wawa na IONITY na a2 i wracając 100km za. W samej wawie ładowarkami głowy nie zawracam sobie wcale..:.

Potwierdzam lokalizacje Słonika, bo testowałem je. Na A1 "najgorsza" ładowarka ionity jest w Kaszewach Kościelnych 500m od autostrady z bezproblemowymi zjazdami w obu kierunkach i przy samej stacji Shell z dobrą kawą i oczywiście hot dogami 🙂 

A jak ktoś jedzie tranzytem przez Warszawę i koniecznie chce stracić 1-2h wjeżdżania do Warszawy zamiast ładować się na MOP jak człowiek, to ma co najmniej 3 lokalizacje Ekoen 350kW po 6 stanowisk ( w cenach 1.60-2.30 zależnie od pory dnia) działających na kartę myBMW, Elocity itp. https://ekoen.pl/lokalizacje/

 

EDIT: Właśnie patrzę że ekoen rozbudowało się mocno na trasach i ma fajne lokalizacje ładowarek na MOPach. Ładowałem się w tej sieci wiele razy i zawsze moc i stabilność bez zarzutów (czego o wielu punktach greenway nie można powiedzieć). Spokojnie dorównuje jakości ionity, a ceny znośne i bez abonamentów: https://ekoen.pl/ceny/

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
12 minut temu, BMFun napisał(a):

Potwierdzam lokalizacje Słonika, bo testowałem je. Na A1 "najgorsza" ładowarka ionity jest w Kaszewach Kościelnych 500m od autostrady z bezproblemowymi zjazdami w obu kierunkach i przy samej stacji Shell z dobrą kawą i oczywiście hot dogami 🙂 

A jak ktoś jedzie tranzytem przez Warszawę i koniecznie chce stracić 1-2h wjeżdżania do Warszawy zamiast ładować się na MOP jak człowiek, to ma co najmniej 3 lokalizacje Ekoen 350kW po 6 stanowisk ( w cenach 1.60-2.30 zależnie od pory dnia) działających na kartę myBMW, Elocity itp. https://ekoen.pl/lokalizacje/

 

EDIT: Właśnie patrzę że ekoen rozbudowało się mocno na trasach i ma fajne lokalizacje ładowarek na MOPach. Ładowałem się w tej sieci wiele razy i zawsze moc i stabilność bez zarzutów (czego o wielu punktach greenway nie można powiedzieć). Spokojnie dorównuje jakości ionity, a ceny znośne i bez abonamentów: https://ekoen.pl/ceny/

Przecież jak puszczą prąd do ładowarek, które już stoją to SC Tesli jest bezkonkurencyjny. Warszawa, Odolion 24x, Rumia, Gdańsk, Wrocław, Legnica, Koszalin, Bytom, Poznań i jeszcze inne w drodze. Wszędzie conajmniej 12x, gdzie podjeżdżasz to zawsze się naładujesz, podpinasz kabel bez żadnych aplikacji i płacisz conajmniej połowę mniej niż u konkurencji i zawsze bezawaryjnie. Możesz liczyć, że się naładujesz. Awaryjnie przecież naładujesz się u konkurencji za trochę drożej. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
16 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Przecież jak puszczą prąd do ładowarek, które już stoją to SC Tesli jest bezkonkurencyjny. Warszawa, Odolion 24x, Rumia, Gdańsk, Wrocław, Legnica, Koszalin, Bytom, Poznań i jeszcze inne w drodze. Wszędzie conajmniej 12x, gdzie podjeżdżasz to zawsze się naładujesz, podpinasz kabel bez żadnych aplikacji i płacisz conajmniej połowę mniej niż u konkurencji i zawsze bezawaryjnie. Możesz liczyć, że się naładujesz. Awaryjnie przecież naładujesz się u konkurencji za trochę drożej. 

Ale nie o tym jest temat, tylko że podobno nie ma ładowarek 350kW które potrzebują pojazdy 800V. Jeśli powstają te SUC, to wspaniale, bo to poprawi infrastrukturę w PL, rozładuje obecne punkty i będą awaryjne punkty.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, Jac3kBMW napisał(a):

Przecież jak puszczą prąd do ładowarek, które już stoją to SC Tesli jest bezkonkurencyjny. Warszawa, Odolion 24x, Rumia, Gdańsk, Wrocław, Legnica, Koszalin, Bytom, Poznań i jeszcze inne w drodze. Wszędzie conajmniej 12x, gdzie podjeżdżasz to zawsze się naładujesz, podpinasz kabel bez żadnych aplikacji i płacisz conajmniej połowę mniej niż u konkurencji i zawsze bezawaryjnie. Możesz liczyć, że się naładujesz. Awaryjnie przecież naładujesz się u konkurencji za trochę drożej. 

tak to prawda, jak juz otworzą te wybudowane to  tak będzie

 

image.png.7f4b1a9be87f5a59d8b15172a2f5bc69.png

 

image.png

Edytowane przez Kriss33
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

teraz lepiej widac

image.png.4af4fbf94baad8631ba4eedaa232af3d.png

 

 

 

 

Edytowane przez Kriss33
  • Lubię to 1
Opublikowano
2 minuty temu, Kriss33 napisał(a):

teraz lepiej widac

image.png.f4adabe876222cc9e95d6da70381a941.pngimage.png.f9c97a1fc67ae54bd0207a8267cbe814.png

Tak, i większość Ionity to są 4 ładowarki jak stare Kostomłoty i Ciechocinek wybudowane prawie 10 lat temu.

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

W sumie rozumiem, też byłbym zły patrząc na to BMW a Y LR AWD Juniper.

Ta i cała reszta Twoich wypowiedzi śmierdzi mi fanboyem tesli i nie zapominaj że jeżdżę akurat Eqe za który kupiłbym 2 junipery performance ale tak nisko na szczęście nie muszę upaść

@Jac3kBMW jak prawdziwy Zając gonisz marchewke, nie zapominaj że będzie to v4 z dużą dozą prawdopodobieństwa otwarte dla wszystkich bo z dużym dofinansowaniem unii więc ci z architekturą 800v będą mieli dobry ubaw patrząc na właścicieli tesli i odjeżdżając po 15 minutach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz jest 13 stacji Ionity i 14 Tesli, za chwilę będzie 20 Tesli, wszystkie nowe po 12 szt. Razem 33 i kazdy bedzie mógł sie ładować 🙂 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No i skorzystają wszyscy a najbardziej ci z architekturą 800v bo będą ładować się szybciej 😀

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.