Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

@BMFun - tak jak pisalem wczesniej -  zapasy w blocie . Napisz mi jeszcze 2 strony o leksykologii reklamy/marketingu/dzialan marketingowych i czego tam jeszcze chcesz a na koniec dnia masz nadal firmy legacy wydajace setki milionow dolcow na promowanie sie w mediach, niektore gazety motoryzacyjne czy strony internetowe sa wrecz poprzez sponsoring reklamowy tubami propagandowymi danych marek w ktorych kazdy artykul jest pisany na jedno kopyto i zgodnie z linia partii.

https://insideevs.com/news/343546/story-behind-one-of-the-most-influential-tesla-evangelists-of-our-time/

Bjorn wg stanu na 2019r. ma dzięki referalom kilka samochodów po ponad $100k za free oraz chwalił się w SM że ma ponad milion km za free na SC z ważnością 90 lat. Co ma dzisiaj, to już każdy może sam sobie dopowiedzieć. Trzeba być albo skrajnie naiwnym albo skrajnie cynicznym, żeby na forum wypominać "firmom legacy" wydawanie setek milionów $ na promowanie się w mediach nie podejrzewając że takie same setki milionów $ wydaje Tesla, tylko w trochę inny sposób. Na forum elektrowozu jest wątek z podziękowaniami za użycie referali, który mam 1 miesiąc i już kilka stron. Za jakiś czas pewnie przebije liczbę stron contentu tego wątku 🙂 Btw. przypomnę, że kiedyś miałeś tutaj Adam w stopce link do referala, ale go usunąłeś żeby nikt nie podejrzewał Ciebie o brak "obiektywności" 😉 

Bjorn dwoi się i troi żeby pokazywać swoją obiektywność, ale z tyłu głowy z pewnością ma te darmowe samochody i inne benefity. Fajnie czyta się info o otrzymanych darmowych pojazdach, a poniżej story o Tesla 3 LR z hasłem "efficency king" 🙂

image.thumb.png.e6512bf026cef87de62d0d89ae188e41.png

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

 

Cytat
Cytat

W Norwegii mandat za korzystanie z tel. podczas jazdy wynosii ~3000 PLN

Korzystanie z tabletu podczas jazdy jest legalne i wyjatkowo wygodne.

przecież to jest smiech na sali, wygodne są przyciski a niebezpieczny tak samo jest telefon jak i tablet

 

Edytowane przez gorik79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, BMFun napisał(a):

Bjorn dwoi się i troi żeby pokazywać swoją obiektywność, ale z tyłu głowy z pewnością ma te darmowe samochody i inne benefity.

Mozesz miec racje, w sumie jego nick to Teslabjørn.

Ja uwazam go za calkiem rzetelnego youtubera (choc nie sledze zbytnio jego radosnej tworczosci), uzywa duzo cyferek i je popiera testami.

Zlapales go na jakichs klamstwach, przejaskrawieniach czy pomijaniu ewidentnym wad/usterek Tesli etc?

Moj referral - tak, mialem przez chwile w stopce, usunalem z rok-dwa lata temu zeby nie dyskutowac o tym z psycholami pokroju Panpierr czy jakos tak. 

Przypominam Ci tez ze rozmawialismy kiedys przed Twoim zakupem elektryka na privie, jezeli odczules ze Cie "nagabuje" na Tesle czy tez wspominalem o jakichs referalach to daj znac 🙂

 

A wracajac do tematu watku, bo tak sobie pomyslalem ze jestes swietnym reprezentatywnym przykladem, lubisz BMW i nie jestes zamkniety na ICE (w koncu jezdzisz od 2 lat BEV) - mam do Ciebie 2 pytania, w koncu bullshit walks money talks jak to mowia i ktorego dobitnym przykladem jest na tym forum slonik ^^

1. Jakie bedzie Twoje nastepne auto po spalinowym X5M - czy myslisz o drugim BEV w domu czy po 2 latach z iX3 uwazasz ze 2 BEV w domu nie da rady i bedzie to dalej auto spalinowe? 

2. Czy jezeli rozwazasz drugie BEV to czy naturalnym zastepca X5M bedzie iXM60 czy jednak pojdziesz do konkurencji.

Pytania dadza odpowiedz n/t technologii jako takiej i tego jak na dzisiaj fun marki zapatruje sie na to co oferuje BMW.

 

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, Randall napisał(a):

 

369623053_6562163820536613_1675782810520638457_n.jpg

 

Wyglada ochydnie, kolega z nadwaga moze? (nie bronie foteli TMX, tam ewidentnie sa za duze powierzchnie bez przeszyc - designerska wtopa)

ALe na szybko tez, GLE, tez z 2016r

Mercedes-Benz GLE | FINN.no - 130k km

279_1687734047.jpg

BMW X5 2016 - 150k km - zerknij oprocz popekan u kierowcy i jak wyglada czesc na plecy -  na gore fotelu pasazera

BMW X5 | FINN.no

143_1525527746.jpg

 

 

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja uwazam bmw ix za lepsze technologicznie auto od Eqe czy etrona np. problemem jest jego design i jak komuś się podoba to powinien brać. Na dziś dzień daje najlepszy stosunek osiągów/zasięgu/wyposazenia na rynku jesli chodzi o wyzsza polke elektrycznych suvow. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Od 8 minuty - "nie da się przewidzieć, czy w 2040 napędem przyszłości będą e-paliwa, wodór czy prąd". I kilka innych ciekawostek. A że to cytat od niemieckiego ministra transportu, możemy jednak być pewni, że co jak co ale on na tą przyszłość ma wpływ w EU. Trzymam kciuki, aby elektro-propaganda nie wyprała więcej ludziom mózgów. Ale wydaje się, że poza nielicznymi, racjonalne podejście co raz bardziej przebija się do głównego nurtu. 

 

@adamjttk

Bajki bajkami, a liczniki w mph i kmh to nigdy nie istniały, a przed ekranami w samochodach mieliśmy całkiem sporo napisów. Nie widziałem też w 518d zaślepek po przyciskach do ustawiania twardości zawieszania czy skrzyni z M5. 

 OBC_IV.jpg.c084b5656167cfd499490fd3715b5408.jpg

Co do OTA, to nawet żal strzępić klawiatury. Tak jest cudowne, bo naprawia błędy Twojego auta. Podziękuję, postoję.

 

A na koniec chciałem tylko dodać, że stare auta miały swoje wady, generalnie mają gorsze osiągi/spalanie i bezpieczeństwo. Ale jakość bije na głowę nowe plastikowe zabawki. Właśnie wczoraj myłem mojego SECa i zawsze kiedy się czyści auto, potem wyciera, to się człowiek mu bardzo dokładnie z bliska przygląda. I takiej jakości nowe kilkuletnie M760 czy inne syfy z salonów co teraz wychodzą to nie mają ani w 50%. Lakier którego nie trzeba oklejać folią bezbarwną, bo jest tak mocny, uszczelki które nie przepuszczają litra wody do wnętrza czy bagażnika, nie trzeba się martwić, że dysza za blisko to coś uszkodzi.... Kupując marne auta dzisiaj, wspieramy upadek jakości motoryzacji jutro. Serio, nie trzeba się zgadzać na bylejakość, bo potrzebujemy na już nowe auto.

 

IMG-20230910-WA0004copy.jpg.23b42d51684c8254b0280cd33e186574.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, Slawomir napisał(a):

"nie da się przewidzieć, czy w 2040 napędem przyszłości będą e-paliwa, wodór czy prąd". 

powiedzieli Toyoda czy Froehlich ze lzami w oczach jak im podziekowano za dalsza prace ^^

 

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Wyglada ochydnie, kolega z nadwaga moze? (nie bronie foteli TMX, tam ewidentnie sa za duze powierzchnie bez przeszyc - designerska wtopa)

ALe na szybko tez, GLE, tez z 2016r

Mercedes-Benz GLE | FINN.no - 130k km

279_1687734047.jpg

BMW X5 2016 - 150k km - zerknij oprocz popekan u kierowcy i jak wyglada czesc na plecy -  na gore fotelu pasazera

BMW X5 | FINN.no

143_1525527746.jpg

 

 

On bez nadwagi ale jest handlarzem, może jeździł nią wyjątkowo spasły Norweg z papierem ściernym na rękach? Zdjęcie x5 potwierdza że jakość foteli to inna liga, co ciekawe celowo wrzuciłeś jasne wnętrza żeby bardziej było widać uszkodzenia, muszę poszukać jakiś model x z białymi „skórami” dla odniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów zaorany zakaz sprzedaży spalinówek po 2035:

Cytat

Strategia ta nie tylko ma poważne wady, jeśli chodzi o faktyczne ograniczenie emisji gazów cieplarnianych, zwłaszcza biorąc pod uwagę ślad węglowy setek kilogramów akumulatorów na pokładzie każdego pojazdu, ale także tworzy kaskadę problemów przemysłowych, gospodarczych, finansowych i społecznych. 

https://francuskie.pl/europejski-trybunal-obrachunkowy-krytykuje-przejscie-na-samochody-elektryczne-zakaz-w-2035-roku-jest-niemozliwy-do-realizacji/

No i dobry komentarz do tego:

Cytat

tak jak rosjanie przekupili urzędasów UE w temacie gazu, tak USA i Chinom na rękę absurdalne przepisy zakazu sprzedaży aut spalinowych w UE po 2035

Także ten, EV to napęd przyszłości, tak tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, Randall napisał(a):

On bez nadwagi ale jest handlarzem, może jeździł nią wyjątkowo spasły Norweg z papierem ściernym na rękach?

To mial byc dowcip czy wrociles narobic znowu troche chlewu w tym watku?

Natomiast z meritum ciezko sie nie zgodzic, klient w kategorii aut 200-300k PLN jest w stanie wybaczyc producentowi duzo wiecej niz klient na auto za 400-500k PLN, jak Tesla chce zwiekszyc sprzedaz swoich aut w segmencie E (przynajmnie w Europie) bedzie sie musiala postarac duzo bardziej jezeli chodzi o materialy i wykonczenie detali.

 

@Slawomir

Sa takie sytuacje w zyciu, ze rzeczywistosc wali Ci plaskacza wprost w twarz na otrzezwienie.

Jezeli niemiecki minister transportu czy finansow, z kraju, ktory przez dekady byl europejska POTEGA MOTORYZACYJNA i wyznaczal wszelkie trendy motoryzacyjne, mowi w 2023r ze nie wie jaki rodzaj napedu bedzie za 12 lat dominujacy - gdy jednoczesnie Amerykanie w niecale 2 lata zbudowali w srodku Niemiec fabryke elektrykow, z ktorej po roku produkcji, ich auto jest najczesciej sprzedawanym modelem w Europie - to nie jestem w stanie sobie wyobrazic co pobudzilo by taka osobe do samorefleksji czy samokrytyki.

Tzn wiem, to tak jak banki ktore dzisiaj oferuja klientom po 15 latach kredytow frankowych ugody i sa zdziwione, ze nie ma chetnych jak w sadach przegrywaja 98-99% spraw.

 

Napisze Ci to po raz setny zebys mogl sie kiedys do tego posta odniesc - w 2035r nikt w EU nie bedzie pamietal, ze mozna jeszcze kupic cos takiego jak samochod spalinowy.

Juz w 2030r, za 7 lat, pies z kulawa noga w EU nie bedzie zainteresowany napedem spalinowym w aucie osobowym.

Nie wiem na ile ludzie sledza co sie dzieje na swiecie, ale w 2023r, 12 lat przed tym banem, co czwarte auto kupowane w Chinach to czysty elektryk, tutaj do 2030 nie bedzie co zbierac z aut spalinowych a Ty o jakims banie w 2035 ^^

https://cleantechnica.com/2023/07/05/35-plugin-vehicle-market-share-in-china-china-ev-sales-report-2/

 

 

 

 

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

My tu gadu gadu a tu model y long range Gotowy do odbioru już od 235k mińus dopłata 205k. Ceny najpopularniejszego samochodu w Europie topnieją jak śnieg na wiosnę. Już za chwile, już za momencik będzie model y performance łapiący się pod dopłatę 👍🏼

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Efekt Dunninga-Krugera to zjawisko psychologiczne, według którego osoby o niskim poziomie kompetencji w danym obszarze często przeceniają swoje umiejętności, ponieważ nie są w stanie dostrzec swoich braków. Z kolei osoby o wysokim poziomie kompetencji są bardziej skłonne do niedoceniania swoich umiejętności, ponieważ zdają sobie sprawę z ograniczeń swojej wiedzy i umiejętności. Efekt ten jest wynikiem nierównomiernego rozmieszczenia pewności siebie w związku z rzeczywistą kompetencją.

Kruger i Dunning zwrócili uwagę na liczne wcześniejsze badania, które zdają się sugerować, że w przypadku umiejętności tak różnorodnych jak obsługa pojazdów mechanicznych, gra w szachy czy tenisa „ignorancja częściej jest przyczyną pewności siebie, niż wiedza”.

W tym wątku pewna siebie jest tylko jedna osoba, prawda @adamjttk ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jest też co takiego jak syndrom noblisty, który przekładając na realia wątku można opisać jako nadmierna pewność osoby, która osiągnąwszy jakiś sukces w istotnej dla nie jej dziedzinie przenosi uzyskaną w ten sposób pewność siebie na sprawy na których nie zna się zbyt dobrze. Myślę, że mamy do czynienia ze wzajemny wzmacnianiem się obu syndromów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
14 godzin temu, Slawomir napisał(a):

Efekt Dunninga-Krugera to..

W tym wątku pewna siebie jest tylko jedna osoba, prawda @adamjttk ?

Odpowiem Ci moim wlasnym cytatem z pierwszego postu w tym watku, minelo juz 3,5 roku.

W dniu 17.01.2020 o 14:33, adamjttk napisał(a):

Tesli model 3 widze codziennie do/z pracy 15-20 sztuk. 

W miedzyczasie Musk wybudowal w 12 miesiecy gigafactory w Chinach, za 12 miesiecy kolejne stanie pod Berlinem, w srodku niemieckiej motoryzacji, pomiedzy takimi gigantami jak Mercedes Benz, Audi czy Porsche. Siarczysty i symboliczny policzek dla Hansa i Helmuta.

Juz teraz Tesla ma 50% wieksza kapitalizacje niz BMW.

Co sie zmienilo przez te 3,5 roku?

1. Fabryka Tesli pod Berlinem juz stoi, wypluwa setki tysiecy elektrykow rocznie, ludzie je kupuja w EU zamiast aut spalinowych.

2. Kapitalizacja Tesli nie jest juz 50% wieksza od BMW, jest 1400% wieksza od BMW

3. Produkcja i sprzedaz Tesli rosnie r/r o 40-50%, sprzedaz aut BMW obecnie spada r/r.

4. W BMW wzrasta sprzedaz jedynie elektrykow (~100% r/r obecnie), dla przypomnienia decydenci firmy 3,5 roku temu mieli jeden (slownie - jeden) model auta elektrycznego (i3) gdyz szef R&D mowil wprost:

BMW Says European Customers Aren't Demanding EVs (forbes.com)

There is no customer requests for BEVs

Customers in Europe do not buy EVs. We pressed these cars into the market and they’re not wanted."

“If we have a big offer, a big incentive, we could flood Europe and sell a million cars but Europeans won’t buy these things

“We think the customers in Europe they are reluctant to buy BEVs and the plug-ins are the better option"

 

3 lata pozniej klienci w Europie:

 

53184677830_e13f193771_o.jpg

 

Reasumujac - masz racje a ja sie pomylilem, elektryki sa beznadziejne, ludzie ich nie chca bo to gorsza technologia od aut spalinowych (dokladnie tak jak pisales od poczatku!), Tesla wydmuszka zbankrutowala bo postawila wszystko na jedna karte (BEV), Musk osobiscie tez zbankrutowal etc etc

BMW mialo racje od poczatku, hybrydy i wodor to nasza przyszlosc!

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Argument w stylu 

Cytat

Jedzcie gówno. Miliony much nie może się mylić.

A najszczesliwsci są zapewne nabici w tesle którzy kupili auta w zeszłym roku 100k drożej. 50 procent straty na aucie w rok zapewne trochę boli ale milosciwy elon daje szanse nieco się odkuć na darmowych wallboksach czy tez kilometrach 👍🏼 c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A jak wyglada sprzedaz napojów colo-podobnych w Europie i jak ma się do sprzedaży soków 100%? Albo sprzedaz fastfood do sprzedaży steakow?

Z tych wyników tez jasno widać że cola i hamburgery z frytkami są lepsze niż slowfood. Ma to tez potwierdzenie w kapitalizacji odpowiednich spółek. 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
23 minuty temu, BMFun napisał(a):

A jak wyglada sprzedaz napojów colo-podobnych w Europie i jak ma się do sprzedaży soków 100%? Albo sprzedaz fastfood do sprzedaży steakow?

Z tych wyników tez jasno widać że cola i hamburgery z frytkami są lepsze niż slowfood. Ma to tez potwierdzenie w kapitalizacji odpowiednich spółek. 

Zmieniasz temat jak zwykle (ktora firma zaspala, a ktora nie zaspala) ale ok, mozesz rozwinac?

Wg Ciebie Twoje elektryczne iX3 badz spalinowe X5M sa tymi sokami 100%, stekami i slowfood? :D:D:D

I to ja podobno jestem fanbojem w tym watku ^^

 

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
40 minut temu, adamjttk napisał(a):

Zmieniasz temat jak zwykle (ktora firma zaspala, a ktora nie zaspala) ale ok, mozesz rozwinac?

Wg Ciebie Twoje elektryczne iX3 badz spalinowe X5M sa tymi sokami 100%, stekami i slowfood? :D:D:D

I to ja podobno jestem fanbojem w tym watku ^^

 

Nie, to taka dygresja że co masowe nie musi być lepsze 🙂 szczególnie jak jest mocno subsydiowane. Diesel taki kiedyś był, bo mało CO2 wydzielał, ale wiemy gdzie to zaprowadziło.

Nadal jesteś fanbojem Tesli 🙂 ale w głębi duszy "cierpiącym" i wzdychającym do BMW 😜 Ja lubię BMW, ale widzę dużo wad i błędów które wg mnie są popełniane. Ty widzisz same zalety Tesli i tylko jakieś minorowe wady, a tych majorowe bagatelizujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te porównania BMW do Tesli naprawdę są nie na miejscu. Szczególnie modeli elektrycznych do aut typu x5m. Trzeba być totalnym ignorantem aby to robić no,ale wiadomo jak coś pasuje do swojego widzimisię no to się to lobbuje. 

Temat skór to moja branża. BMW dalej stosuje dobre skóry. Jasne nie jest to poziom z tych starych serii E,ale dalej to lepsza jakość aniżeli Mercedes czy audi. Największym problemem w nowych autach z naturalną skórą jest to,że nie jest impregnowana, często sucha jak wiór przy odbiorze więc warto zabezpieczyć i wtedy można robić setki km i nic się wielkiego nie stanie natomiast cerata jak strzeli no to po ptakach. 

Po g32 640i kupiłem m550i bo chciałem v8 i po prostu kawał porządnego samochodu a jeżdżę głównie po mieście. Zapłaciłem za używkę, że spokojnie miałbym nówkę trójkę i to nie w podstawie,ale... Cholera auto ma cieszyć,ma mi się micha uśmiechać jak na nie patrzę a Tesla? No po prostu nie i już. 

Chciałbym też poznać wasze zdanie odnośnie transportu i elektryków. Mam trzy busy w firmie. Jeden śmiga po UE,jeden po kraju,jeden wokół komina. 

W jaki sposób miałbym zrezygnować z diesla i kupić do firmy elektryki? Ile mają zasięgu,ile kosztują? Jakie mam według Ciebie Adamie możliwości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Nie, to taka dygresja że co masowe nie musi być lepsze 🙂

Jezeli masz dwa produkty, w tej samej kategorii, w tych samych pieniadzach i jezeli jeden produkt sprzedaje sie 10x lepiej od drugiego to zazwyczaj jest "lepszy".

Nie zawsze i nie dla kazdego oczywiscie, ale z reguly po prostu tak jest. Klient glosuje portfelem, wybiera dla siebie lepsza opcje.

Negowanie tego jest delikatnie mowiac niezbyt niemadre.

 

Tak sobie mysle - ciezkie jest zycie na forum:

- Tesla sprzedaje malo --> ee, wydmuszka, nie umie w produkcje, nie umie w fabryki,

- Tesla sprzedaje duzo --> ee, toyota, masowka, Fiatow tez duzo sprzedaja, miliony much nie moga sie mylic

- Tesla sprzedaje drogo --> ee, kosza frajerow, auta nie warte swojej ceny, to dlatego Musk jest bogaty

- Tesla sprzedaje tanio --> ee, nedzna jakosc to i niska cena, zobaczymy jakie teraz beda mieli marze i na czym beda oszczedzac jeszcze, hehe dlatego manetek nie ma

- kurs Tesli na gieldzie nisko --> haha, bankrutuja, wiedzialem ze to scam

- kurs Tesli na gieldzie wysoko --> haha, ale spekulacja, ubieraja frajerow

i tak na okraglo, logika tego forum czasami poraza ^^

 

I dla odmiany m.in slonikowe opowiesci:

- BMW sprzedaje malo --> premium musi byc ekskluzywne, marka powinna byc dla bogaczy a nie plebsu

- BMW sprzedaje duzo --> (wiecej od Fiata i Skody razem wzietych ^^) --> dobry produkt to sie dobrze sprzedaje, ludzie glosuja portfelem

- BMW sprzedaje tanio --> BMW otwiera sie na nowych klientow, pobudza sprzedaz

- BMW sprzedaje drogo --> a za ile maja sprzedawac jak popyt na produkty premium przewyzsza znaczaco podaz

- kurs BMW leci w dol --> ee tam, kurs nie ma nic wspolnego z jakoscia aut i filozofia firmy

- kurs BMW leci w gore --> no wiadomo, swietne auta to i swietna wycena na gieldzie

 

Ot forumowa logika ^^

 

Godzinę temu, BMFun napisał(a):

Ja lubię BMW, ale widzę dużo wad i błędów które wg mnie są popełniane. Ty widzisz same zalety Tesli i tylko jakieś minorowe wady, a tych majorowe bagatelizujesz.

No jezeli auto za 200-300k PLN jest najczesciej kupowane w Europie obecnie to mozna by delikatnie podejrzewac, ze auto ma wiecej minorowych wad a nie tych majorowych (uzywajac Twojej terminologii), czy jednak nie zgadzasz sie z tym? 😉

 

Godzinę temu, Seque napisał(a):

Mam trzy busy w firmie. Jeden śmiga po UE,jeden po kraju,jeden wokół komina. 

W jaki sposób miałbym zrezygnować z diesla i kupić do firmy elektryki? Ile mają zasięgu,ile kosztują? Jakie mam według Ciebie Adamie możliwości?

Nie znam sie na busach, ani spalinowych ani elektrycznych.

Mam wyrobiona opinie o takim jednym busie premium ale staram sie gryzc w jezyk bo wywoluje niezdrowe emocje 😜

 

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttk odpowiedź jest prosta:

- rozstrzał cenowy TM3 to 219 - 310k

- rozstrzał cenowy BMW3 to 192 - 700k razem z M3, a jak doliczysz M3CS to nawet pewnie z 800 czy 900k

Sprzedaż w BMW rozkłada się pewnie jak w rozkładzie Gaussa i Tesla jest może konkurencją/alternatywą dla BMW 3 maksymalnie w pierwszej 1/3 części cennika BMW3. Jeśli ktoś bardzo chce BMW M3, to nie kupi Tesli jako substytutu, bo to znaczy że nie chciał tak naprawdę BMW 3. To są kompletnie inne samochody. Jeśli ktoś nie kupi BMW M3, to pójdzie do Porsche po 911 albo inne podobne alternatywy.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale siedzisz w temacie,przytaczasz dużo ciekawostek odnośnie osobówek elektrycznych to fajnie jakbyś przy tym zaczął zgłębiać temat aut użytkowych od caddyego,sprintera po ciężarówki przewożące od kilku do kilkunastu ton. W jakim kierunku idzie technologia i jakie wizjonerzy mają dla nas pomysły?

Wyskoczyła mi jakiś czas temu reklama elektrycznego Ducato. Napisałem formularz,dostałem szybko telefon od Pana z Częstochowy tak zapraszamy udostepnimy auto na testy.. zasięg na pusto to około 220km realne tak mi przekazał handlowiec. Więc w jaki sposób takie auto ma mi się opłacać? 

Domyślam się, że pijesz do v klasy i szczerze... Ja mam z tym autem problem bo na mnie ten samochód nie robi wrażenia ani nie uważam by był lepszy od transportera VW szczególnie, że jak to nowe mercedesy jest dość słabo wykonana.  Dwa nowe sprintery,które mam i zastąpiły poprzednia generację też są już gorzej wykonane,ale silniki na szczęście są jeszcze dość trwałe i kierowcy nie narzekają jak i mój budżet.  Aczkolwiek daleko im do Iveco daily 3.0 diesel w automacie... Czasem biorę to auto by coś sobie przewieźć i... To jest diesel. 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Seque nie wymagaj od kogoś żeby odrobil za ciebie prace domowa. To ty tutaj jedynie wiesz jak wykorzystujecie busy w firmie, ile przebiegów dziennie robią, czy miałbyś ewentualnie gdzie je ładować i za ile, następnie porównać ceny zakupu przeglądów oraz wyposażenia. To wymaga pracy, odwiedzin kilku salonów, przejrzenia otomoto itd itd… jednemu się to zepnie, innemu nie ale to dosyć indywidualna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.