Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

A możecie tak nie śmiecić?

Trudno w tym chaosie "content" wyłapać :mrgreen:

 

Wiesz, tak naprawdę cały ten temat to jedno wielkie śmietnisko, obrzucanie się goownem i promowanie 2 różnych wersji tego samego świata od 560 stron. Myślę że przez kolejne 5600 stron nic się nie zmieni i żadna ze stron drugiej nie przekona. Wiekszego śmietniska nie ma na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiesz, tak naprawdę cały ten temat to jedno wielkie śmietnisko, obrzucanie się goownem i promowanie 2 różnych wersji tego samego świata od 560 stron. Myślę że przez kolejne 5600 stron nic się nie zmieni i żadna ze stron drugiej nie przekona. Wiekszego śmietniska nie ma na tym forum.

Nikt nie musi sie czuc przekonany, na szczecie mamy swiat cyferek i sprawozdan kwartalnych a tam czarno na bialym widac co rosnie, co maleje i komu.

Mozna sie ewentualnie spierac o powody czy autor watku ktory o tym pisal juz 3 lata temu mial racje czy nie.

Mysle ze dyskusja bardzo sie zmienila przez 3 lata i troche juz ludzie zapomnieli od czego sie wszystko zaczelo.

Jezeli nie podoba Ci sie forma watku, proponuje nie zagladac, lepsze to niz przekomarzanie sie jednozdaniowe kto jest madrzejszy bo to poziom piaskownicy.

I klakierek ma racje, przyslaniacie wartosciowy content :norty:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Jezeli juz mowimy o PL to dla przykladu - u nas sie sprzedalo cos kolo 4k sztuk 3-er i drugie tyle X3 w 2022r (pi razy drzwi byly takie cyfry w notce prasowej BMW PL) To sa auta z przedzialu 200-300k PLN.

I teraz jak w zeszlym roku sprzedalo sie 1200szt czy cos kolo tego modelu 3/Y, auta z przedzialu 200-300k PLN to sobie pomysl czy te Tesle zabieraja klientow BMW czy potencjalnym klientom Corolli za 100-120k PLN :cool2:

Pomyśl? A masz jakieś dane ta temat przepływu klientów z BMW do Tesli? Choćby na tym forum ilu klientów znalazła Tesla?

Ja znam przypadek klienta (nie z forum, czy Youtuba), który zamówił i4, w przedłużającym się oczekiwaniu zakupił Teslę, odebrał i4 i teraz zastanawia się nad drugim i4, bo Tesla "to nie to samo".

Górnolotne "pomyśl" to trochę za mało na poważne rozmowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adamie spojrzyj na rynek USA skoro polski nieadekwatny, bmw zaliczyło spadek całe 1.3 procenta, wiec kosmetyka. Elektrowoz widzie jak zwykle formie. Ceny tesli w de szoruja po dnie a dziesiątki aut wciąż dostępnych od reki :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

2. Jezeli juz mowimy o PL to dla przykladu - u nas sie sprzedalo cos kolo 4k sztuk 3-er i drugie tyle X3 w 2022r (pi razy drzwi byly takie cyfry w notce prasowej BMW PL) To sa auta z przedzialu 200-300k PLN.

I teraz jak w zeszlym roku sprzedalo sie 1200szt czy cos kolo tego modelu 3/Y, auta z przedzialu 200-300k PLN to sobie pomysl czy te Tesle zabieraja klientow BMW czy potencjalnym klientom Corolli za 100-120k PLN :cool2:

Pomyśl? A masz jakieś dane ta temat przepływu klientów z BMW do Tesli? Choćby na tym forum ilu klientów znalazła Tesla?

Ja znam przypadek klienta (nie z forum, czy Youtuba), który zamówił i4, w przedłużającym się oczekiwaniu zakupił Teslę, odebrał i4 i teraz zastanawia się nad drugim i4, bo Tesla "to nie to samo".

Górnolotne "pomyśl" to trochę za mało na poważne rozmowy.

 

Adama nie przekonują decyzje ludzi na forum BMW. Ja przyznam że jakby Tesla Y LR jeszcze trochę spadła żeby się mieściła w dopłaty, to rozważę sprzedaż iX3 i wezmę tańsze licząc się z kompromisami + zyskam mocy i 4x4. Szkoda tylko że metką nie będę mógł się chwalić i garniaka na odbiór nie będę mógł założyć :duh:


Twoja teoria Adam nie ma poparcia na forum i nie ma poparcia w liczbach. Porównaj rynek Polski - Mercedesowi wzrosło, Audi wzrosło, BMW spadek -0.7% przy ogólnym spadku rynku o -6%.

https://motohigh.pl/2023/01/06/sprzedaz-marek-premium-samochody-2022/


Nie mówię że ktoś jeżdżący BMW nie kupi nigdy Tesli, ale że jest to bardziej wyjątek niż reguła.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pomyśl? A masz jakieś dane ta temat przepływu klientów z BMW do Tesli? Choćby na tym forum ilu klientów znalazła Tesla?

Ja znam przypadek klienta (nie z forum, czy Youtuba), który zamówił i4, w przedłużającym się oczekiwaniu zakupił Teslę, odebrał i4 i teraz zastanawia się nad drugim i4, bo Tesla "to nie to samo".

Jakich danych oczekujesz?

Oficjalnej ankiety BMW PL z lista ich dawnych klientow ktorzy kupili Tesle? Zartujesz sobie?

Wszystko rozbija sie o dane statystyczne a nie forum, kogo Ty znasz czy kogo ja znam.

Mozemy zakladac w uproszczeniu ze sprzedaz aut (w PL/Europie/na swiecie) jest podobna wiec jezeli jedna frma sprzedaje milion aut wiecej to pozostale firmy sprzedaja milion aut mniej. I tak, czesc z tego to bedzie marka BMW.

No chyba ze mamy covid, wojne, kryzys i dane wejsciowe sie zmieniaja ale to tez bedzie widac jak na dloni.

To wszystko mozna sobie ladnie analizowac z kwartalu na kwartal co tez staramy sie w tym watku robic.


Tutaj ciekawostka nie ze swiata Tesli a ze swiata "zaspali czy nie zaspali w tym BMW z tymi elektrykami"

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0407420EN/bmw-m-gmbh-closes-anniversary-year-with-new-sales-record


BMW i4 M50: the best-selling BMW M automobile drives locally emission-free.

At the same time, 2022 marks BMW M GmbH's successful start into the age of electric mobility. “The best-selling BMW M automobile of 2022 is the all-electric BMW i4 M50,” says Timo Resch, Head of Customer, Brand and Sales at BMW M GmbH. “For us, this is a clear signal that the unique M feeling has arrived in the world of electrified vehicles.” The BMW i4 M50 is powered by an electric motor on both the front and rear axles, which together generate a maximum output of 400 kW/544 hp. The perfectly coordinated power delivery of the two e-motors and independent suspension tuning ensure an M-typical driving experience characterised by dynamics, agility and precision, which proved to be a real crowd-puller right from the outset.


I nie chce mi sie tu go**oburzy wywolywac co jest ///M a co nie jest ///M (cytuje za BMW i ichna nomenklatura) - i4 M50 kosztuje w DE 71k EUR a M3 (edit nie M3 a M340i) kosztuje w DE 74k EUR - ten sam budzet, ta sama marka, ten sam klient ktory glosuje SWOIMI PIENIEDZMI w salonie. 2 najpopularniejsze rynki to USA i Niemcy.


I jezeli na i4 M50 trzeba czekac 12-18 mies bo takie ssanie na dzisiaj to BMW ZASPALO rewolucje w motoryzacji czy nie zaspalo?

Inne firmy sprzedaja 10x wiecej elektrykow z dostawa w ciagu 1-2 mies bo nie zaspaly.

Nie da sie tego prosciej wyrazic.


I tutaj sobie kolega bartez moze uskuteczniac swoje rozkminy do czego sie te elektryki 500KM nadaja, trzeba by podpytac klientow kupujacych i4 M50, pomimo, ze maja 70k EUR w portfelu to pewnie sami idioci, nie wiedza czego potrzebuja i powinni brac benzyne bo zaraz wykupia.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jezeli na i4 M50 trzeba czekac 12-18 mies bo takie ssanie na dzisiaj to BMW ZASPALO rewolucje w motoryzacji czy nie zaspalo?

Inne firmy sprzedaja 10x wiecej elektrykow z dostawa w ciagu 1-2 mies bo nie zaspaly.

 

Ja na swoje G22 czekałem 14 miesięcy.Jest tyle zmiennych i czynników które przez ostatnie dwa lata miały wpływ na cały sektor motoryzacyjny że ustawiać jakiekolwiek tabelki ze startystykami ma sens zerowy. To że wiązki kabli były produkowane na Ukrainie dla BMW i przez to były kolejne obsuwy to świadczy o tym że BMW zaspało wg Ciebie? Były i nadal są obsuwy w czekaniu na ICE jak i BEV.

Nie wiem o jakich 1-2 miesiącach Ty piszesz, mój sąsiad zamówił TMY we wakacje i nadal czeka, jedyną indformacje jaką otrzymał że dostanie 30k rabatu ekstra, o dostawie ani słowa....

Swoją drogą, jaka firma wychodzi przed szereg i daje sama z siebie rabat,nawet u tych co już zamówili ? Nie mówie że to źle, tylko zupełnie nie naturalne i nie rynkowe zachowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

2 rzeczy są warte podkreślenia.


1. Jest zasadnicza różnica pomiędzy wyborem auta-marki itd, a następnie typu napędu, a wyborem od razu elektryka z założenia. Przykład. Kolega na codzień jeździ elektrykiem , a żona Mercedesem dieslem suvem. Dzisiaj nim przyjechał i powiedział, że fajnie się jechało bo jest Mercedesem. To dlatego zapewne ludzie wybierają i4 bo jest BMW, a w Tesli nie ma wyboru napędu i tam się po prostu kupuje elektryka..


2. Ciekawy punkt widzenia Adama co do posiadania mocy, której się praktycznie nie wykorzystuje, ale jak to mówią od przybytku głową nie boli. Podchodząc do tego z sensem i chcieć kupić elektryka z mocą 500 KM , tylko po to żeby mieć, bo konie są tanie, to nie każdy tak mysli/chce wydawać swoje pieniądze. Stąd też roznice zdań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W Norwegii stabilnie, 3x TMYP i jedna iX3 sie zalapala tez ;)


Nie sposob przywolac slow H. Forda:

"Any customer can have a car painted any color that he wants, as long as it is black."


:norty:


52647616952_51d8e6c9be_o.jpg


I kolejna ciekawostka z Norwegii - w zeszlym roku zarejestrowano z fabryki w Berlinie ponad 2x wiecej wersji TMY Performance niz wersji Long Range.


Jest sporo szumu czy 500KM komukolwiek potrzebne (tym bardziej w NO ^^) a tu klienci robia psikusa i glosuja portfelem.


W przypadku TM3 w NO wersja Perf. byla od poczatku skazana na slaba sprzedaz bo nie miala mozliwosci montazu haka a w Norwegii hak to rzecz swieta, doslownie kazdy kto ma dom uzywa regularnie przyczepki.


Na razie za wczesnie na obiektywne wnioski bo wersja Perf. mogla byc faworyzowana ze wzgledu na odrobine krotszy czas dostawy ale warto miec na oku ta tendencje czy sie utrzyma czy zaraz najtansze wersje SR+ (RWD) zaleja norweski rynek.


52647630182_03ba029370_o.jpg

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl? A masz jakieś dane ta temat przepływu klientów z BMW do Tesli? Choćby na tym forum ilu klientów znalazła Tesla?

Ja znam przypadek klienta (nie z forum, czy Youtuba), który zamówił i4, w przedłużającym się oczekiwaniu zakupił Teslę, odebrał i4 i teraz zastanawia się nad drugim i4, bo Tesla "to nie to samo".

Jakich danych oczekujesz?

Oficjalnej ankiety BMW PL z lista ich dawnych klientow ktorzy kupili Tesle? Zartujesz sobie?

Wszystko rozbija sie o dane statystyczne a nie forum, kogo Ty znasz czy kogo ja znam.

Konkrety :mrgreen: , plujesz pod wiatr :duh:

Nie mówię że ktoś jeżdżący BMW nie kupi nigdy Tesli, ale że jest to bardziej wyjątek niż reguła.

Znam takiego co kupił jako kolejny samochód i jest to informacja bez znaczenia w tym sporze ideologicznym :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Fajne zdjęcie tych tesli w no. Idealnie wpasowują się w ta 15 letnia octavię w dieslu obok :D idealnie obrazuje przekrój norweskiego rynku motoryzacyjnego. Y performance był faworyzowany tez Cena bo różnica w cenie między long range była kosmetyczna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

2. Jezeli juz mowimy o PL to dla przykladu - u nas sie sprzedalo cos kolo 4k sztuk 3-er i drugie tyle X3 w 2022r (pi razy drzwi byly takie cyfry w notce prasowej BMW PL) To sa auta z przedzialu 200-300k PLN.

I teraz jak w zeszlym roku sprzedalo sie 1200szt czy cos kolo tego modelu 3/Y, auta z przedzialu 200-300k PLN to sobie pomysl czy te Tesle zabieraja klientow BMW czy potencjalnym klientom Corolli za 100-120k PLN :cool2:

Wiem ze jestes fanbojem, ale nawet Ty skumasz, ze te setki tysiecy sztuk modelu Y z Gigafactory rynek wchlonie i statystyki sprzedazy BMW beda to bardzo ladnie pokazywac z kwartalu na kwartal :cool2:

 

To jak Adam ma się Twoja teoria do rynku polskiego? 1226szt Tesli w 2022, a spadków w Mercedesie, Audi, BMW, Volvo jakoś nie widać. Tesla była droga, a przepływów jakoś nie widać z tych marek, bo sumaryczny wzrost był znacznie większy niż cały wolumen sprzedaży Tesli mimo -6% spadku całego rynku!


Natomiast w tym roku sytuacja może się odmienić jeśli chodzi o wolumen sprzedaży Tesli, bo cenowo Tesla Y za 200tys z pełnymi dopłatami + min 15tys bonusu podatkowego bo elektryk ma wyższy limit a większość droższych aut kupuje się w PL na firmę. Czyli Kowalski porównywać będzie 185tys za Teslę z Toyotą RAV4 od 150tys (pewnie trochę więcej za niegolasa). Jak dodamy do tego wyższe odliczenie VAT od droższej Tesli dla VATowców, to już Tesla Y jest poważnym konkurentem dla Toyoty w Polsce!


Twoja teoria Adam nie ma poparcia na forum i nie ma poparcia w liczbach. Porównaj rynek Polski - Mercedesowi wzrosło, Audi wzrosło, BMW spadek -0.7% przy ogólnym spadku rynku o -6%.

https://motohigh.pl/2023/01/06/sprzedaz-marek-premium-samochody-2022/


Nie trzeba być analitykiem rynku motoryzacyjnego żeby widzieć że Twoje teorie Adam nie mają w liczbach na przykładzie Polski żadnego pokrycia. A jak ktoś sprzeda Porsche czy BMW i kupi Teslę z jakichś ideologicznych powodów, to na elektrowozie święto i artykuły piszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

redaktor ze znanego nam tutaj portalu o samochodach elektrycznych to ma chyba 2 biegunowke. Caly zeszly rok pisal jak to kazdy chce tesle i kupia kazda ilosc za kazda cene. Naganial wrecz zeby brac juz bo jutro bedzie drozej, a teraz hops i odwrocenie merytoryki o 180% i spiewka ze tesla pozamiata rynek niskimi cenami. Tymczasem minelo juz troche od obnizek, kto zamowil ten zamowil, a terminy jak byly krotkie tak sa, a tu dzisiaj niespodzianka (pisze o rynku w Niemczech)

 

0,99% Leasing przy dostawie do 31 marca 2023 r.Dalsza informacja


0,99% Leasing przy dostawie do 31 marca 2023 r

Oprocentowanie 0,99% dotyczy wyłącznie wniosków leasingowych otrzymanych przed 11 marca 2023 r., pod warunkiem, że zamówiony pojazd zostanie zarejestrowany i dostarczony do 31 marca 2023 r. Oferta finansowa jest ograniczona i można z niej skorzystać tylko do wyczerpania zapasów.

 

dostepnych tez niemalo: https://www.tesla.com/de_DE/inventory/new/my?arrangeby=plh&zip=90-131&range=0

Czyzby obnizki nie pomogly i dalej trzeba dopychac cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BMFun - rynek polski jest bardzo specyficzny bo jak wszyscy wiemy nienawisc do BEV bije wszelkie rekordy, posrednio dzieki tytanicznej pracy pudelkow motoryzacyjnych i swiadomosci spoleczenstwa indoktrynowanego reklamami "samoladujacych sie" hybryd Toyoty. :norty:


Tesla sprzedala tu w zeszlym roku 1200szt aut, co przy 1,3M calkowitej sprzedazy wynosi 0,09%, to jest niecaly promil ich swiatowej sprzedazy :norty:


Dla porownania BMW - w PL 23,8k szt, na swiecie 2,4M (nie jestem pewny czy te 23,8k to sprzedaz marki czy grupy, bez znaczenia wiekszego) czyli BMW sprzedalo w naszym kraju w zeszlym roku 1% swoich aut.


Reasumujac - mowimy o 10x wiekszej sprzedazy BMW w naszym kraju pomiedzy markami gdzie na swiecie roznica jest juz obecnie mniejsza niz 2x pomiedzy tymi dwiema markami.


Ta statystyka bedzie sie bardzo szybko zmieniac wraz z popularyzacja BEV w PL :twisted:


Dla przykladu - drugi biegun gdzie elektryki swieca triumfy - Norwegia:

https://www.focus2move.com/norwegian-auto-market/


sprzedaz aut BMW - 14.000 sztuk (0,6% swiatowej produkcji)

sprzedaz Tesli - 21.300 sztuk (1,6% swiatowej produkcji)


Czyli malutka Norwegia kupuje ~2x mniej BMW niz Polska, za to 20x wiecej Tesli niz Polska.

To daje tez jako taki poglad na priorytety stawiania SC w Polsce :roll:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ok, ale mowa jest gdzie przepływają klienci. Ani w Polsce ani USA ani na świecie nie widać w wynikach przepływu klientów z tych marek co wymieniłem do Tesli.


Za to pełna jest wykresów jak nawet 2cyfrowo spada Renault, GM, Skodom, VW itp.


Norwegia to aberracja, bo kończy się dopłaty i ludzie brali co na stocku, bo 4x4, bo hak.


A w Polsce mimo wszystko entuzjazmu jest więcej niż sceptyków EV. To tylko kwestia ekonomii i tco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam podane przez ciebie wyniki z Norwegii pokazuja jak swietnie zbudowane na platformie ICE BMW zamiata sprzedaz tesli. Z tego co podales beniaminek w BEV (podobno zaspany), sprzedal polowe tyle co lider rynku. Spojrzmy jeszcze na liczby:



bmw i4, procentow brak bo nowy model ale wyprzedzilo dosyc wyraznie sprzedaz tesli model 3 (0 20%)

bmw IX sprzedalo sie tyle co 1/3 najpopularniejszego modelu tesli Y pomimo, ze model jest wyraznie drozszy.


tesla model 3 - spadek 74%

tesla model y: tutaj ladny wzrost, ale biorac pod uwage ze sprzedaz modelu 3 szorowala po dnie w stosunku do roku poprzedniego wiekszosc wzrostu to dalsza kanibalizacja modelu 3. Ewentualnie wybrali BMW i4? Skoro sprzedaz modelu 3 mocno spadla a i4 mocno wzrosla to kto komu zabral klienta? Chyba sam kilka postow wyzej napisales :D waga, przyjemnosc z jazdy, netflix? Norki przestali to doceniac? :D Co bedzie ze sprzedaza modelu Y jak wejdzie elektryczne x3 z napedem od i4 (500km, 4x4)? podzeli los modelu 3?



Wniosek z tego taki, ze na rynku Norweskim ludzie sa spragnieni innych marek BEV poza tesla i jak tylko cos sie pojawi to schodzi jak gorace bulki bez wzgledu na wyraznie wyzsza cene.

new-passenger-car-reg-norway-12b-2022-source-ofv.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przydatność netflixa i podgrzewanej klapki pokazują Norwegowie przy porównaniu sprzedaży Model X oraz BMW iX.


Jak nam to Adam wytłumaczysz? Norwegowie nie chcą premium Modelu X tylko ta „udawana” i niedoskonała platformę BMW która nie jest projektowana pod elektryki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przydatność netflixa i podgrzewanej klapki pokazują Norwegowie przy porównaniu sprzedaży Model X oraz BMW iX.

Jak nam to Adam wytłumaczysz? Norwegowie nie chcą premium Modelu X tylko ta „udawana” i niedoskonała platformę BMW która nie jest projektowana pod elektryki?

 

Wyciagasz ciekawe wnioski, moze troche tla:

1. Tesla model X jest sprzedawana od 7 lat na rynku norweskim a ostatnie 2 lata sprzedaz zupelnie siadla bo wszyscy czekali na zapowiadany lifting a Tesla przeciez zupelnie przestala sprzedawac ten model w Europie (nie mozna bylo nawet zamawiac na ich stronie - to samo model S)

2. BMW iX to absolutna nowosc od uwielbianej tu marki i jak kazda nowosc rzadzi sie swoimi prawami - boom jest ogromny zeby po chwili opasc.Dokladnie identyczna historia byla np z etronem ktory w 2020 czy 2021r byl najczesciej kupowanym autem w NO.


Badzmy powazni - BMW to BMW i nawet gdyby ich nowy elektryk wygladal jak Fiat Multipla to kilka tysiecy fanbojow zawsze sie znajdzie gotowych polozyc na stol pieniadze - czy to w PL czy to w NO (nie zdziwilbym sie jakby taki byl wlasnie plan betonowego zarzadu - zrobmy cos na szybko a ludzie i tak z rozpedu kupia bo sila marki jest przeciez ogromna, tyle ze pewnie nie spodziewali sie az tak duzego zainteresowania BEV) :cool2:


Ja spytam inaczej - czy sadzisz, ze wyniki sprzedazy BMW nie bylyby kilkukrotnie lepsze gdyby firma miala dedykowana platforme zarowno dla iX jak i i4? I gdyby potrafila te samochody sprawnie dostarczac? (bo mialaby ogarniete baterie, nowe linie produkcyjne etc)

Czy uwazasz za normalne, ze firma z raptem 10 letnia historia sprzedaje prawie 2x wiecej aut (!) od marki takiej jak BMW w Norwegii?

Bo dla mnie to jest grubo NIENORMALNE ale moze ja jakis dziwny jestem i za duzo od BMW wymagam :oops:

 

Fajne podsumowanie Tesli oraz calego rynku EV z perspektywy inwestora:

https://dnarynkow.pl/tesla-spada-o-ponad-70-czy-inwestowanie-w-samochody-elektryczne-ma-dzis-sens/

 

Fajny artykul :cool2:

 

Inwestor zainteresowany pojedynczymi podmiotami realnie powinien, myśląc o sektorze EV wybierać właśnie między tymi dwoma podmiotami. Tesla oraz BYD to dwie firmy rozwijające się w tempie o wiele szybszym niż cały rynek. Średnie tempo wzrostu przychodów za ostatnie 5 lat wynosi dla Tesla absurdalne 50%. Dla BYD to 16%. W zestawieniu z pozostałymi koncernami motoryzacyjnymi to wciąż sporo. Dla porównania średnioroczny wzrost przychodów Volkswagena za ostatnie 5 lat to 4%, a BMW 5%.

Tesla to dziś zdecydowany lider całej branży. Sukces i rozwój całego sektora został zdefiniowany przez tą jedną spółkę. Tempo wzrostu przychodów jest abstrakcyjne. Podobnie zresztą, jak liczba produkowanych samochodów. W 2012 roku produkcja nie przekraczała 3 tys. sztuk. W 2022 roku przekroczy milion aut. To spółka, która de facto działa już jako masowy producent samochodów, a jego marże są porównywalne z niszowymi producentami aut luksusowych.

 

Nie dalej jak 3 tyg temu slonik tu pisal, ze BMW sie szybciej rozwija ^^

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
BMFun - rynek polski jest bardzo specyficzny bo jak wszyscy wiemy nienawisc do BEV bije wszelkie rekordy

 

Adam o czym Ty piszesz? Używane przez Ciebie słowa dla mnie świadczą o strasznym rozgoryczeniu, ze nie możesz kupić elektrycznego BMW o mocy 500 KM w cenie 320d. "Betonowy zarząd BMW" i wiele podobnych. Ty naprawdę jesteś przekonany, że elektryczne auta są takie super, ale Polacy są tak ślepi i uparci ( "zatwardziali petrolheadzi" ) , że specjalnie kupują gorszą technologię? Do postu nt mojego Jeepa z przed ery Tesli to nawet się nie zniżyłeś, że działa wszystko automatycznie tak jak w Tesli, a sam pisałeś, że o to chodzi. No oczywiście muzykę przenoszę na dysk na pendrivie, a nawigacja się w nocy nie aktualizuje co jest oczywiście słabe, ale ja samochód używam do jeżdżenia, a nie zabawy w GUI i to jest bez znaczenia.

Czy BMW już zareagowało na te obniżki Tesli ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolega jest chyba jakims nieogarem bo w zeszłym roku było sporo y dostępnych od reki. Jest tez możliwość, ze zamówił kolor którego tesla nie umie wyprodukować. Tak, tak tesla po wprowadzeniu nowego koloru karze sobie czekać długimi miesiącami.

 

BMW iX to absolutna nowosc od uwielbianej tu marki

 

Ale jak to, nie tylko w przaśnej Polsce patrzą na metki? Poza tym przyrosty procentowe sprzedaży bmw ma wiele

Większe. To ze procent przychodów w tesli rośnie to chyba raczej normalne biorąc pod uwagę ze jeszcze pare lat temu jechała na stracie? Ja bym napisał tak, w końcu zaczęła zarabiać.


@bmfun rady „eksperta” który od razy linkuje do portalu z opcja zakupu akcji ja bym na poważnie nie brał mówiąc delikatnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przydatność netflixa i podgrzewanej klapki pokazują Norwegowie przy porównaniu sprzedaży Model X oraz BMW iX.

Jak nam to Adam wytłumaczysz? Norwegowie nie chcą premium Modelu X tylko ta „udawana” i niedoskonała platformę BMW która nie jest projektowana pod elektryki?

 

Wyciagasz ciekawe wnioski, moze troche tla:

1. Tesla model X jest sprzedawana od 7 lat na rynku norweskim a ostatnie 2 lata sprzedaz zupelnie siadla bo wszyscy czekali na zapowiadany lifting a Tesla przeciez zupelnie przestala sprzedawac ten model w Europie (nie mozna bylo nawet zamawiac na ich stronie - to samo model S)

2. BMW iX to absolutna nowosc od uwielbianej tu marki i jak kazda nowosc rzadzi sie swoimi prawami - boom jest ogromny zeby po chwili opasc.Dokladnie identyczna historia byla np z etronem ktory w 2020 czy 2021r byl najczesciej kupowanym autem w NO.

 

Siadła sprzedaż Model X oraz potem eTrona, bo się pojawiła konkurencja większa. I Ty wmawiasz że to klienci to Tesli uciekają, jak w segmencie Model S/X widać na dłoni po wynikach że jest dokładnie odwrotnie. Model X to części promila całej sprzedaży w NO, a tymczasem samo BMW iX w 5mln Norwegii sprzedaje połowę sprzedaży Modelu X w 330mln USA! Łączna sprzedaż iX, eTron i EQC w NO = sprzedaż Model X w USA. A patrząc po spadkach sprzedaży Modelu X w Europie, Chinach i USA, nie trzeba być geniuszem żeby wiedzieć gdzie uciekają klienci. Podpowiem, że nie jest to Toyota RAV4 ;-)


 

Badzmy powazni - BMW to BMW i nawet gdyby ich nowy elektryk wygladal jak Fiat Multipla to kilka tysiecy fanbojow zawsze sie znajdzie gotowych polozyc na stol pieniadze - czy to w PL czy to w NO (nie zdziwilbym sie jakby taki byl wlasnie plan betonowego zarzadu - zrobmy cos na szybko a ludzie i tak z rozpedu kupia bo sila marki jest przeciez ogromna, tyle ze pewnie nie spodziewali sie az tak duzego zainteresowania BEV) :cool2:

Czyli jednak legenda marki jest i niektórzy chcą lekko przepłacać za markę czy tam za to całe premium.

 

Ja spytam inaczej - czy sadzisz, ze wyniki sprzedazy BMW nie bylyby kilkukrotnie lepsze gdyby firma miala dedykowana platforme zarowno dla iX jak i i4? I gdyby potrafila te samochody sprawnie dostarczac? (bo mialaby ogarniete baterie, nowe linie produkcyjne etc)

Czy uwazasz za normalne, ze firma z raptem 10 letnia historia sprzedaje prawie 2x wiecej aut (!) od marki takiej jak BMW w Norwegii?

Bo dla mnie to jest grubo NIENORMALNE ale moze ja jakis dziwny jestem i za duzo od BMW wymagam :oops:

To już odleciałeś dalej niż rakiety Muska dolecą :)


Wybrałeś sobie wąską kategorię, żeby jakąś dziwną teorię udowodnić. Fakty są takie, że:

1. Równie dobra można wybrać 10 faktorów w których BMW bije na głowę Teslę jak dynamika sprzedaży EV, sprzedaż w Polsce, Europie i wiele innych, ale sprowadzi to rozmowę do poziomu przedszkolnego w którym dzieci chwalą się co to ich dziadek nie może zrobić.

2. BMW na poważnie wziął się za elektryki może ze 2 lata temu i dopiero 2022 i może 2021 jakieś pierwsze efekty widać. VAG jest tutaj 1-2 lata przed BMW, Tesla może z 4-5 lat, a porównujesz wyniki na rynku zdominowanym przez EV.

3. BMW nie jest do końca firmą nastawioną na maksymalny wolumen. Owszem, trochę staje się firmową masową w segmentach 1-3 i wielu bestsellerem jest blisko VW czy Skody, czy nawet pojedyncze wersje 5 business sprzedawany za 189 900zł. Jednak nadal będzie sprzedawał z trochę większą marżą i trochę lepszej jakości niż Tesla.

 

Fajne podsumowanie Tesli oraz calego rynku EV z perspektywy inwestora:

https://dnarynkow.pl/tesla-spada-o-ponad-70-czy-inwestowanie-w-samochody-elektryczne-ma-dzis-sens/

 

Fajny artykul :cool2:

Tesla jak i cały przemysł EV jest skazany na rozwój, ale do ściany też dotrze kiedyś. Tesla ma bardzo duże perspektywy, ale będzie mocno spychana do segmentu tańszych aut, co już widać na przykładzie nawet Norwegii. Nie zmienia to faktu, że wolumen będzie rósł, bo ma potencjał do obniżania ceny, ma dobry marketing i przede wszystkim co odróżnia od reszty, to że jest też firmą technologiczną stawiającą na IT, a jednak niemieckim producentom bliżej jest do bycia integratorem. I to jest potencjał Tesli i dlatego Tesla tak ucieka od standardów, bo wierzy że będzie w stanie standardy swoje wprowadzać, póki co mam wrażenie że trochę bezskutecznie. Tesla samodzielnie pracuje nad technologią FSD, tymczasem BMW czy Mercedes kupują technologię zdaje się od Intela. Jest dużo innych spółek specjalizujących się w FSD, które będą dla całego przemysłu samochodowego sprzedawać technologię. Ja uważam że inwestowanie w Tesle jest nadal trochę spekulacją i dlatego od wielu lat inwestuję w ETF, chyba nawet tego o którym wspomniane jest w artykule.

 

Inwestor zainteresowany pojedynczymi podmiotami realnie powinien, myśląc o sektorze EV wybierać właśnie między tymi dwoma podmiotami. Tesla oraz BYD to dwie firmy rozwijające się w tempie o wiele szybszym niż cały rynek. Średnie tempo wzrostu przychodów za ostatnie 5 lat wynosi dla Tesla absurdalne 50%. Dla BYD to 16%. W zestawieniu z pozostałymi koncernami motoryzacyjnymi to wciąż sporo. Dla porównania średnioroczny wzrost przychodów Volkswagena za ostatnie 5 lat to 4%, a BMW 5%.

Tesla to dziś zdecydowany lider całej branży. Sukces i rozwój całego sektora został zdefiniowany przez tą jedną spółkę. Tempo wzrostu przychodów jest abstrakcyjne. Podobnie zresztą, jak liczba produkowanych samochodów. W 2012 roku produkcja nie przekraczała 3 tys. sztuk. W 2022 roku przekroczy milion aut. To spółka, która de facto działa już jako masowy producent samochodów, a jego marże są porównywalne z niszowymi producentami aut luksusowych.


Nie dalej jak 3 tyg temu slonik tu pisal, ze BMW sie szybciej rozwija ^^

 

Nie jest dziwne, że Tesla która jest liderem EV ma największe wzrosty, bo startuje "z niczego". Wybrałeś znów factor ktory ma Twoją tezę udowadniać. Weźmy średnią za ostatnie 10 lat, albo najlepiej 100 lat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po spadkach sprzedaży Modelu X w Europie, Chinach i USA, nie trzeba być geniuszem żeby wiedzieć gdzie uciekają klienci. Podpowiem, że nie jest to Toyota RAV4 ;-)

To Tesla w końcu konkuruje z Toyotą czy z producentami premium?

 

Tesla ma (...) dobry marketing

O, to może kolejna innowacja Tesli: dobry marketing bez wydawania budżetu na reklamy.

 

Rok 2023

1. Do oferty bmw trafia i7 oraz ix1

2. Tesla nie mając nic do zaoferowania tnie ceny

i7 nie trafiło do oferty w zeszłym roku?

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.