Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To akurat wygląda na iX5, nie iX3. Powinien mieć większą baterię. No ciekawie się zapowiada, były też plotki o wersji iX5 z range extenderem (prosty silnik spalinowy generujący prąd w razie potrzeby, jak w i3 Rex). 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 godzin temu, Damianero74 napisał(a):

To akurat wygląda na iX5, nie iX3. Powinien mieć większą baterię. No ciekawie się zapowiada, były też plotki o wersji iX5 z range extenderem (prosty silnik spalinowy generujący prąd w razie potrzeby, jak w i3 Rex). 

Faktycznie.  Za 2 tygodnie będzie premiera ix3, więc bez sensu,  żeby jeździł zamaskowany teraz. Stąd pewnie  te 950 km WLTP. IX3 ma mieć 800 km WLTP. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydajnosci 12kwh na 100 w takim bydlaku raczej nie osiągnie, musi tam siedzieć duża bateria. Jak dla mnie to jest albo x5 albo x7, auto mocno zamaskowane, wygląda też na duże (długość bagażnika od ostatniego słupka). Swoją droga dużo bardziej przemawia do mnie polityka BMW czy mercedesa. Po prostu w swoim tempie robią swoje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Faktycznie.  Za 2 tygodnie będzie premiera ix3, więc bez sensu,  żeby jeździł zamaskowany teraz. Stąd pewnie  te 950 km WLTP. IX3 ma mieć 800 km WLTP. 

Dokładnie. To ix5 na platformie CLAR ale z gen6, nowymi gęstszymi bateriami i 400kW. Większy niż ix3, więc “musi” mieć większą baterie i zasięg. Jeśli jakość nie spadnie, to byłaby alternatywa dla Cayenne nowego, bo premiera ma być w 2026 w podobnym czasie.

Ciekawe tylko czy nie będzie kompromisów w stylu brań frunk i małego bagażnika (500l) jak w ix. Samego ix podobno nie będą ruszać i go wygaszą.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Jeśli jakość nie spadnie, to byłaby alternatywa dla Cayenne nowego

Jakas alternatywa na pewno ale oszczednosci w materialach/technologii bedzie widac podejrzewam na kazdym kroku.

 Fajnie to widac jak sie w szczegolach oglada np e-tron GT i Taycana, teoretycznie "identyczne" auta, na tej samej platformie.

A jak sie przyjrzec --> Audi jest po prostu polke nizej, wszedzie tandetne plastiki tam gdzie w Porsche jest ladny plastik badz obicie skora, audio topowe w Audi to odpowiednik audio "sredniego" w P., topowa moc w Audi (RS) to dopiero srodek w Porsche (Turbo) etc etc

Dzwiek zamykania drzwi, prowadzenie, personalizacja, opcje dodatkowe etc etc --> wszedzie bedzie podejrzewam "widac" roznice

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Jakas alternatywa na pewno ale oszczednosci w materialach/technologii bedzie widac podejrzewam na kazdym kroku.

 Fajnie to widac jak sie w szczegolach oglada np e-tron GT i Taycana, teoretycznie "identyczne" auta, na tej samej platformie.

A jak sie przyjrzec --> Audi jest po prostu polke nizej, wszedzie tandetne plastiki tam gdzie w Porsche jest ladny plastik badz obicie skora, audio topowe w Audi to odpowiednik audio "sredniego" w P., topowa moc w Audi (RS) to dopiero srodek w Porsche (Turbo) etc etc

Dzwiek zamykania drzwi, prowadzenie, personalizacja, opcje dodatkowe etc etc --> wszedzie bedzie podejrzewam "widac" roznice

Zobaczymy. Łudzę się ze x5/iX5 będzie bliżej do 7 niż do 5 i będzie można skonfigurować z wysokiej jakości materiałami. Zobaczymy w przyszłym roku. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW i Mercedes maja ten „luksus” że nie maja półki nieco wyżej w koncernie. Audi musi być biedniejszym bratem Porsche więc siła rzeczy muszą tam trochę zdegradować chociażby to że Mercedes czy BMW to dalej oryginalnie tylni napędowi gdzie Audi to napęd na front a Porsche już na tył. Nie liczę tutaj oczywiście małych miejskich modeli typu seria 1 czy a klasa gdzie wygrała praktyczność. No ale pożyjemy zobaczymy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

Dla zainteresowanych nowym Cayenne...

 

  • Dziękuję 1
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Oby bylo dobre to nowe Cayenne 😉

Niemiecki przemysł motoryzacyjny w głębokim kryzysie. Ponad 50 tysięcy miejsc pracy zlikwidowanych w rok - RMF 24

To już koniec. Niemcy rezygnują z własnej nowoczesnej fabryki. Cios dla europejskiego snu o potędze (moto.pl)

"Główne problemy to spadek sprzedaży, konkurencja z Chin, kosztowna transformacja na elektromobilność oraz wysokie ceny energii i spory celne z USA."

 

Wyglada jakby wszystko sie sprzysieglo przeciwko niemieckiej motoryzacji w tej samej chwili:

- wojna EU z Rosja --> cena energii w DE leci do gory

- Chinczycy/Amerykanie zalewaja EU tanimi autami --> w Norwegii ladny Macan to 1,5M NOK, TMY czy inne chinskie crossovery to 0,5M NOK (slonik powie wiadomo ze to zupelnie inna klientela 😉 )

- USA narzuca cla na niemieckie auta wiec i tam sprzedaz pikuje

- elektryki Porsche (w przeciwienstwie do aut spalinowych) niezbyt sie wyrozniaja od innych producentow pod wzgledem napedu czy baterii - jakas Tesla czy inne Xiaomi robia to tak samo dobrze jak nie lepiej (osiagi, efektywnosc)

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I do tych nieszczęść jeszcze Polacy nie chcą zbierać u nich szparagów. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Primo to amerykańska elektryczna motoryzacja jest w tyle są Europejska i chińska (800, 900v, 12-18 minut ładowania) a secundo tesla obrywa też bardzo mocno przez konkurencje. Elon zapowiadał 30 procentowy wzrost sprzedaży w tym roku a będzie pewnie spory spadek no i zysk coraz mocniej szuka DNA no ale fanboye tesli niczym króliki nadal gonią marchewkę 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, karbo napisał(a):

I do tych nieszczęść jeszcze Polacy nie chcą zbierać u nich szparagów. 

Szparagi szparagami, jest gorzej - zaczynaja sie poznawac na niemieckiej motoryzacji 😜

Nawet ekspert jest zaskoczony. Takie samochody kupują teraz Polacy (money.pl)

1 godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Primo to amerykańska elektryczna motoryzacja jest w tyle są Europejska i chińska (800, 900v, 12-18 minut ładowania) 

sloniku, 800V to fajna sprawa ale zaden deal-breaker dla miazdzacej wiekszosci szukajacych BEV

Tesle tego nie maja, BMW czy VW tego nie maja a mimo tego ktos te elektryki milionami kupuje.

Wiekszosc ludzi jezdzi wokol komina i laduje sie w domu, na stacje DC zajezdza od wielkiego dzwonu.

Reasumujac - fajnie miec (szczegolnie w drozszych autach), ale zaden deal-breaker przy zakupie imho.

  • Lubię to 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

15 min od 10 do 80% ten cayenne sie ładował 

Opublikowano

15 min dla baterii 108 kW...

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
26 minut temu, rkmi09 napisał(a):

15 min dla baterii 108 kW...

W Norwegii sprzedaja sie juz tylko auta elektryczne.

Tutaj 50 najpopularniejszych wg sprzedazy w 2025r

Wnioski sobie kazdy wyciagnie sam jak bardzo wazne jest 800V

Zrzut-ekranu-2025-08-27-222631.jpg

 

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk drogi jesteś mistrzem w odwracaniu kota ogonem. Rzuciłeś tezę że amerykańskie i chińskie formy wyprzedziły technologicznie i sprzedażowo motoryzację. Jak dałem ci przykład konkretnej technologii to zaczynasz wmawiać że nikomu to niepotrzebne a za przykład dajesz statystyki sprzedaży w których grupa vag dosyć wyraźnie wyprzedza tesle w sprzedaży. Jesteś arcymistrzem propagandy 😀

@Kriss33 Porsche to nie jedyna firma która zrezygnowała z produkcji in-house baterii. Dasz znać na jakim etapie są in-house baterie tesli 4680 które miały być postępem technologicznym?

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Rzuciłeś tezę że amerykańskie i chińskie formy wyprzedziły technologicznie i sprzedażowo motoryzację

Podasz cytat?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttk drogi jesteś mistrzem w odwracaniu kota ogonem. Rzuciłeś tezę że amerykańskie i chińskie formy wyprzedziły technologicznie i sprzedażowo motoryzację. Jak dałem ci przykład konkretnej technologii to zaczynasz wmawiać że nikomu to niepotrzebne a za przykład dajesz statystyki sprzedaży w których grupa vag dosyć wyraźnie wyprzedza tesle w sprzedaży. Jesteś arcymistrzem propagandy 😀

@Kriss33 Porsche to nie jedyna firma która zrezygnowała z produkcji in-house baterii. Dasz znać na jakim etapie są in-house baterie tesli 4680 które miały być postępem technologicznym?

nie pracuje w Tesli, więc nie mam takich informacji  🙂 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.