Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bądź precyzyjny. Dała się kilku zagorzałym fanboyom przejechać z pracownikiem obok i sztabem ludzi w centrum sterowania 😀

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, słonik40 napisał(a):

Bądź precyzyjny. Dała się kilku zagorzałym fanboyom przejechać z pracownikiem obok i sztabem ludzi w centrum sterowania 😀

Początki są trudne  😀

Mi się najbardziej podoba w Tesli , że łamie te skostniale schematy 😀

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem co masz na myśli na temat skostniałych schematów ale ja tu widzę wielki kolejny kapiszon i podążanie dokładnie ta sama droga co Waymo 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skostniiale schematy, czyli zeby mieć auto o dobrych osiągach musiałeś do tej pory kupować drogie auta spalinowe, wydawać duzo pieniędzy na eksploatację itd, a teraz jest alternatywa w postaci aut elektrycznych, które mogą być również fajne, a w codziennym życiu nawet lepsze. Wiadomo o co chodzi.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Nie wiem co masz na myśli na temat skostniałych schematów ale ja tu widzę wielki kolejny kapiszon i podążanie dokładnie ta sama droga co Waymo 

Pierwszy prawdziwy samochód elektryczny czyli TMS, sieć supercharger, aktualizacja OTA, brak serwisów itp. Założę się że do końca roku Tesla będzie miała dwa razy więcej samochodów na Robotaxi oraz dwa razy większy obszar działania. Przecież to wszystko i dużo więcej zapoczątkowała Tesla.

Porównując Waymo do Tesli wiem że nie wiesz o czym piszesz. Za 2 lata Waymo z tą technologią przestanie istnieć i tyle.

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
49 minut temu, Kriss33 napisał(a):

zeby mieć auto o dobrych osiągach musiałeś do tej pory kupować drogie auta spalinowe, wydawać duzo pieniędzy na eksploatację itd, a teraz jest alternatywa w postaci aut elektrycznych,

100% zgody i mi sie to BARDZO podoba 😄

Jeszcze kilka lat temu przyspieszenie 0-100km/h w 3-3,5s to mialy ultra drogie auta, creme de la creme motoryzacji,  niedostepne dla 99,9% ludzi na swiecie, w salonie zostawialo sie worek zlota, palilo toto 15l/100km, serwis byl piekielnie drogi, mechanika delikatna, trzeba bylo rozgrzewac, chlodzic, jakies procedury startu zeby byly deklarowane osiagi, wymiany oleju co kilka k km bo podzespoly wrazliwe etc etc

Dzisiaj? Dzisiaj Kowalski moze sobie isc i za niecale 250k PLN czyli tyle ile kosztuje jakis Passat, kupic Tesle czy innego BYDa czy Hyundaia i ma te 3,5s do setki na zawolanie, bez zadnych procedur startu, bez rozgrzewania silnika, bez chlodzenia po palowaniu, serwis kosztuje orzeszki bo naped prosty jak cep, po miescie pali toto za 10-20 PLN/100km, auta praktycznie bezawaryjne, na napedy producent daje ROTFL 8 lat gwarancji, mozna palowac te silniki ile sie chce. Wsiadasz, depczesz i masz 3,5s do setki - dla mnie value takiego napedu jest olbrzymie. A te utyskiwania na brak brum-brum? to tak jak utyskiwania purystow ze Spotify jest blee bo nie trzeba przewijac jak kasety magnetofonowej czy zmieniac plyty winylowej. Fortepiany i pianina tez sa piekne ale co poradzic jak elektryczne pianina czy inne syntezatory mozna kupic za ulamek kwoty i miec i sie nimi cieszyc w kazdym domu.

.

Opublikowano (edytowane)

@adamjttk @słonik40 to nie mój przejazd, także ciężko mi się odnieść. Kierowca robił „challenge” 1000 km w 1 dzień, czas na ładowanie - 28 minut. 
Ten screen wrzucony przeze mnie wcześniej to konkretnie trasa Monachium - Stuttgart. 
 

IMG_1505.jpeg

Edytowane przez Damianero74
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Jac3kBMW możemy się założyć o waymo. Wszak to taka firma krzak której właścicielem jest alphabet czyli Google. Co oni tam mogą wiedzieć o oprogramowaniu…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 minut temu, Damianero74 napisał(a):

@adamjttk @słonik40 to nie mój przejazd, także ciężko mi się odnieść. Kierowca robił „challenge” 1000 km w 1 dzień, czas na ładowanie - 28 minut. 
Ten screen wrzucony przeze mnie wcześniej to konkretnie trasa Monachium - Stuttgart. 
 

IMG_1505.jpeg

28 minut na 1000 km, rewelacja.  Sprawdzę pozniej jak Grzybowi wyszło,  na pewno dłużej. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale jaki to problem? Jedziesz 70km/h, doładować musisz 1-2 razy i w jeden dzień spokojnie przejeżdżasz 1000km.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
28 minut temu, Kriss33 napisał(a):

28 minut na 1000 km, rewelacja.  Sprawdzę pozniej jak Grzybowi wyszło,  na pewno dłużej. 

Sprawdziłem, 52 min. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Ale jaki to problem? Jedziesz 70km/h, doładować musisz 1-2 razy i w jeden dzień spokojnie przejeżdżasz 1000km.

Porsche Taycan 70 km/h...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz, słonik40 napisał(a):

Jedziesz na wynik, pod tezę.

Ale ja pisze o tym tescie Tycana,  a nie o udowadnianiu jakiejś tezy. Nie znam czasu przejazdu, ale ewidentnie 2x mniej na ładowanie niż w Polsce to musi być roznica w infrastrukturze.

28 min ładowania na 1000 km oznacza dla mnie koniec narzekania na dłuższy czas przejazdu niż autem spalinowym dla 99 % ludzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz, Kriss33 napisał(a):

Ale ja pisze o tym tescie Tycana,  a nie o udowadnianiu jakiejś tezy. Nie znam czasu przejazdu, ale ewidentnie 2x mniej na ładowanie niż w Polsce to musi być roznica w infrastrukturze.

28 min ładowania na 1000 km oznacza dla mnie koniec narzekania na dłuższy czas przejazdu niż autem spalinowym dla 99 % ludzi.

To chyba w ramach eventu Porsche dla dziennikarzy po zaplanowanej trasie, więc infrastruktura raczej laboratoryjnie idealna. Niemniej, czasy robią niezłe wrażenie i na tej trasie ja spalinowym pokonałbym w identycznym czasie.

Poniżej relacja z polskiej ekipy:

https://antyweb.pl/1111km-mozna-przejechac-elektrykiem-szybciej-niz-google-maps-porsche-taycan

- Koblach do Bingen: 456 km ze zużyciem 21,4 kWh/100 km
- Ładowanie do ~60% zajęło 14 minut
- Bingen do Wurzburg: 191 km ze zużyciem 28,3 kWh/100 km
- Ładowanie do ~65% zajęło 15 minut
- Wurzburg do Ingolstadt: 206 km ze zużyciem 25,5 kWh/100 km
- Ładowanie do ~70% zajęło 16 minut
- Ingolstadt do Koblach: 285 km ze zużyciem 22,3 kWh/100 km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
14 minut temu, słonik40 napisał(a):

Ale jaki to problem? Jedziesz 70km/h, doładować musisz 1-2 razy i w jeden dzień spokojnie przejeżdżasz 1000km.

Spalinowe auta Porsche mamy od kilku dekad.

Sprawdz na otomoto czy innym mobile.de przebiegi tych aut (nie mowie o dieslach jakby co)

Sprawdz ile przecietne Porsche maja najechane km po 5 latach, po 10 latach czy po 20 latach.

I wtedy odpowiedz sobie na pytanie jak czesto kierowcy Porsche jezdza jak cyganie 1000km zamiast latac samolotem.

  • Dziękuję 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jednak cayenne sprzedaje się lepiej jak elektryczna nowość macan podczas gdy spalinowy macan był hitem a taycan zaliczył spektakularny spadek pomimo super produktu a lot dogrzewany kotlet w postaci panamery sprzedaje się stabilnie. Może i nie jeżdżą jak cyganie ale baterii w podłodze też nie preferują delikatnie mówiąc 

Opublikowano
18 minut temu, BMFun napisał(a):

To chyba w ramach eventu Porsche dla dziennikarzy po zaplanowanej trasie, więc infrastruktura raczej laboratoryjnie idealna. Niemniej, czasy robią niezłe wrażenie i na tej trasie ja spalinowym pokonałbym w identycznym czasie.

Poniżej relacja z polskiej ekipy:

https://antyweb.pl/1111km-mozna-przejechac-elektrykiem-szybciej-niz-google-maps-porsche-taycan

- Koblach do Bingen: 456 km ze zużyciem 21,4 kWh/100 km
- Ładowanie do ~60% zajęło 14 minut
- Bingen do Wurzburg: 191 km ze zużyciem 28,3 kWh/100 km
- Ładowanie do ~65% zajęło 15 minut
- Wurzburg do Ingolstadt: 206 km ze zużyciem 25,5 kWh/100 km
- Ładowanie do ~70% zajęło 16 minut
- Ingolstadt do Koblach: 285 km ze zużyciem 22,3 kWh/100 km

To akurat inny test. Ten, który wspomniałem mial miejsce wczoraj. Pewnie niebawem pojawi się jakiś szerszy raport z niego.

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Bądź precyzyjny. Dała się kilku zagorzałym fanboyom przejechać z pracownikiem obok i sztabem ludzi w centrum sterowania 😀

rynek wycenił to mał istotne wg Ciebie  wydarzenie 

image.png.8bb3f6fbc7cf7af2b835ce93e3040cf2.png

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie rajdy są co kilka dni, za każdym razem jak Elon coś pierdnie po czym jest marsz w dół. Na razie Elon przedstawił teatrzyk dla kilku youtubowych fanboje marki a realnie jest jakieś 8 lat za waumo od Google które po prostu robi swoje 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://pl.investing.com/news/stock-market-news/akcje-tesli-ograniczaja-wzrosty-w-zwiazku-z-doniesieniami-o-naruszeniach-przepisow-przez-robotaksi-985674

 

ups, rok grzania tematu robotaxi, bajki o wspaniałym fsd skalowalnym na cały kraj na koniec dnia uruchomiona usługa na malutkim obszarze przedmieść z prostymi ulicami, teleoperatorem w centrali oraz pracownikiem tesli nerwowo cały czas naciskajacym jakiś przycisk, rok czasu na naukę kilku ulic przez a ai a tu na pokazach pierwszego dnia 

- jazda pod prad

- przekraczanie ciągłej linii

- kilkukrotne przekroczenie prędkości 

brawo Elon 👍

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Osiagi tego auta wygladaja jak jakies sci-fi, jak wehikul ze Star-Treka

 

.

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@Jac3kBMW możemy się założyć o waymo. Wszak to taka firma krzak której właścicielem jest alphabet czyli Google. Co oni tam mogą wiedzieć o oprogramowaniu…

@słonik40 Tu masz w skrócie dlaczego Waymo przestaje istnieć. Za rok nikt nie będzie kojarzył nazwy firmy 

I co ciekawe każda Tesla na rynku jest gotowa do pełnienia funkcji Robotaxi, czyli masz już miliony Robotaxi na rynku, gdzie jest Waymo w tym kontekście? 

image.thumb.png.81bef11c9bacd5734a184a5064eafbce.png

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A tu masz odpowiedź dlaczego opowiadasz glupoty

https://www.cnbc.com/2024/07/23/alphabet-to-invest-5-billion-in-self-driving-car-unit-waymo.html

No i trochę faktow

1. Flotą waymo to dziś ponad 1500 pojazdów 

2. waymo wykonuje 250 tysięcy przejazdów tygodniowo

3. działa od 8 lat komercyjnie a od 12-13 pracuje nad jazda autonomiczna

4. Działa już w kilku miastach Phoenix, San Francisco, Los Angeles, and Austin, with plans to expand to Atlanta, Miami, and Washington, D.C. in 2026

5. Własnie dopina deal z toyota

6. Otrzymała kolejna rundę wsparcia finansowego w wysokości bagatela 5 miliardów dolarow

 

i teraz się zastanów chłopie dlaczego największa firma softwarowa na rynku mająca za sobą miliony autonomicznych przejazdów, leader technologii oprogramowania na świecie, leader w ai (Google Gemini), w technologii przetwarzania obrazów, właściciel systemu android którego używa większość telefonów na świecie, miliona bibliotek oprogramowania które są używane przez praktycznie każda firmę na świecie, Google maps i waze jest używane niemal w każdym poruszającym się po świecie pojeździe wciąż używa kodaków, radarów i kamer. Fsd tesli to wydmuszka, która w dniu debiutu nie potrafiła bezbłędnie przejechać kilku ulic, kopiuje dosłownie krok po kroku sposób wdrażania autonomicznych taksówek przez Waymoo (geofencing, teleoperatorzy, pracownik firmy w aucie przy pierwszych przejazdach). Tesla po roku od zapowiedzi nie jest w stanie przejechać bezbłędnie dosłownie kilku ulic a musk bełkocze coś o skalowalności i flocie milionów aut. Niezły żart. Będzie taki sam sukces jak cybertruck

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.