Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

https://www.ionity.eu/ionity/press-releases/ionity-first-to-procure-megawatt-charging-system-alpitronic-hyc1000?fbclid=IwY2xjawJ3VqRleHRuA2FlbQIxMABicmlkETA4b0g5ckpKZ0FscXdYeE9TAR6G0Hgn7xPQAXqfbYudyA8m8_tF7sczLVTwn1VXzS7GmrjzQxUe-1P5_Lvt0w_aem_OKK6Yk6wxt5kkkCRsfYZYA

  • IONITY wyznacza nowy standard ultraszybkiego ładowania w Europie, integrując ładowarki Alpitronic HYC1000 nowej generacji 
  • Ultraszybkie ładowanie do 300 km zasięgu w mniej niż 8 minut, przy wsparciu pojazdu 
  • Uruchomienie pierwszych punktów ładowania o mocy do 600 kW w całej sieci IONITY zaplanowano na drugą połowę 2025 r. 
  • Walidacja HYC1000 na poligonie IONITY w Monachium rozpocznie się w 
    maju
Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

https://www.ionity.eu/ionity/press-releases/ionity-first-to-procure-megawatt-charging-system-alpitronic-hyc1000?fbclid=IwY2xjawJ3VqRleHRuA2FlbQIxMABicmlkETA4b0g5ckpKZ0FscXdYeE9TAR6G0Hgn7xPQAXqfbYudyA8m8_tF7sczLVTwn1VXzS7GmrjzQxUe-1P5_Lvt0w_aem_OKK6Yk6wxt5kkkCRsfYZYA

  • IONITY wyznacza nowy standard ultraszybkiego ładowania w Europie, integrując ładowarki Alpitronic HYC1000 nowej generacji 
  • Ultraszybkie ładowanie do 300 km zasięgu w mniej niż 8 minut, przy wsparciu pojazdu 
  • Uruchomienie pierwszych punktów ładowania o mocy do 600 kW w całej sieci IONITY zaplanowano na drugą połowę 2025 r. 
  • Walidacja HYC1000 na poligonie IONITY w Monachium rozpocznie się w 
    maju

Lata świetlne przed SC 🙂 Kiedy Tesla dogoni?

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, Kriss33 napisał(a):

https://www.ionity.eu/ionity/press-releases/ionity-first-to-procure-megawatt-charging-system-alpitronic-hyc1000?fbclid=IwY2xjawJ3VqRleHRuA2FlbQIxMABicmlkETA4b0g5ckpKZ0FscXdYeE9TAR6G0Hgn7xPQAXqfbYudyA8m8_tF7sczLVTwn1VXzS7GmrjzQxUe-1P5_Lvt0w_aem_OKK6Yk6wxt5kkkCRsfYZYA

  • IONITY wyznacza nowy standard ultraszybkiego ładowania w Europie, integrując ładowarki Alpitronic HYC1000 nowej generacji 
  • Ultraszybkie ładowanie do 300 km zasięgu w mniej niż 8 minut, przy wsparciu pojazdu 
  • Uruchomienie pierwszych punktów ładowania o mocy do 600 kW w całej sieci IONITY zaplanowano na drugą połowę 2025 r. 
  • Walidacja HYC1000 na poligonie IONITY w Monachium rozpocznie się w 
    maju

Wszystko fajnie. chciałbym zobaczyć komplet czyli ładowarkę i samochód który przyjmie taką moc. Pewnie 50tys km na takiej ładowarce i bateria do wyrzucenia.

Można narzekać na Tesle ale Tesla ma cały ekosystem który sprawdził sie w praktyce. wiemy że na baterii można jeździć 0,5mln kilometrów i wszystko działa. 

Pewnie Tesla też może puścić taką moc na V4 ale co z tego jak rozwali szybko baterie każdego samochodu jeżdżącego obecnie po drogach.

 

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Haha 2

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Wszystko fajnie. chciałbym zobaczyć komplet czyli ładowarkę i samochód który przyjmie taką moc. Pewnie 50tys km na takiej ładowarce i bateria do wyrzucenia.

Można narzekać na Tesle ale Tesla ma cały ekosystem który sprawdził sie w praktyce. wiemy że na baterii można jeździć 0,5mln kilometrów i wszystko działa. 

Pewnie Tesla też może puścić taką moc na V4 ale co z tego jak rozwali szybko baterie każdego samochodu jeżdżącego obecnie po drogach.

 

Obawy uzasadnione o trwalosc sa ale to GENIALNA wiadomosc ogolnie dla elektromobilnosci.

Niech inni tez probuja podniesc poprzeczke, wyscig zbrojen jest ZAWSZE dobry dla klienta, nawet jak nie wypali to beda probowac dalej, wyciagna wnioski, beda udoskonalac etc etc

To co robi Ionity z predkosciami ladowania, to co robi Porsche (800V, pneumatyczne zawieszenie w seg. D, skretna os tylna, skrzynie biegow, jakosc wykonania i personalizacja, Burmester), to co robi MB - 800km WLTP w segmencie C, to co robia Chinczycy (taniosc i masowosc,akumulatory LFP  --> to wszystko jest piekne i mobilizuje ciagly postep w elektromobilnosci!!!

 

Tak jak pisalem 5 lat temu juz - jak sie wszystkie firmy wezma na porzadnie za elektromobilnosc, zaczna inwestowac miliardy $ i tysiace inzynierow w R&D to co chwile bedziemy mieli jakies udoskonalenia --> na koniec zawsze wygra klient, bedzie cicho, czysto, tanio, szybko i do tych 1000km wltp tez pewnie kiedys dojdziemy.

 

Jeszcze Toyoty nie widze na powaznie w elektromobilnosci, ta firma tez powinna juz zaczac sie dokladac do technologii, ich marka i tradycja zobowiazuja! Licze na ich wklad w m.in masowosc oraz w niezawodnosc elektrykow.

 

 

Edytowane przez adamjttk
  • Lubię to 1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Buhahahha kilka lat pisania o mitycznych przewagach, nabijania się z niskich prędkości ladowania konkurencji vs tesla  a teraz płaczkom pozostaje bredzenie o ekosystemie (notabene nieistniejącym w PL) oraz o mitycznej trwałości baterii. @Jac3kBMW bjorn nyland to kiedyś pieknie na którymś z jego filmów wytłumaczył. Zabójcza dla baterii nie jest prędkość ładowania a wysoka temperatura no i Niemcy postawili na wydajniejsze chłodzenie stąd krzywe ładowania mają dużo lepsze przy zachowaniu bezpiecznej temperatury. Jak to w zyciu. Coś za coś. Auto zużywa ci troszkę więcej ale za to pięknie siorbie elektrony na ładowarce plus bezpieczniej i więcej możesz korzystać z osiągów (nie puchnie tak szybko jak tesla ograniczając moc). Jak pisałem, król jest nagi a taycan, macan, a6, q6, cla czy neue classe to są dzisiaj liderzy technologiczni POD KAŻDYM względem, również info rozrywki z pełną integracją chat gpt. Tesla natomiast to są papierowe osiągi. Maks ładowanie? Przez sekundę bo ani bateria ani ładowarka więcej nie da rady (ograniczenie 400v)

 

@adamjttk to nie jest do końca prawda że Niemcy nie bawili się w elektronobionosc. I3 zadebiutowała w 2011 roku, gdzie model s w 2012. Mercedes swego czasu mocno doinwestował Teslę gdzie poszedł transfer technologii. Miał też firmę joint venture (denza?) z chińskim byd. Niemcy po prostu robili to po swojemu. Zarabiali kasę na tym w czym byli już dobrzy płynnie dodając do oferty bev.

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)

@słonik40, Zobacz, będziesz podróżował bez zatrzymywania się w krzakach, Audi minus 25% od cennika. Nic tylko brać i cieszyć się wolnością podróżowania. Przewagę masz w technice więc nie ma co czekać. 

Pieprzyć elektryki. Ja bym się na Twoim miejscu nie zastanawiał. Wstydu na osiedlu też nie będzie, przecież to Q8 a nie żadna Octavia o której wspominasz tu często. 

Nie bądź miękki, technologia spalinowa ma przyszłość i jeszcze trochę lat życia. Pojeździsz i sprzedasz jakiemuś Sebixowi który nienawidzi elektryków tak jak Ty.

image.thumb.png.664a8d48b7dfc02053483f85d2da34ba.png

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słaby silnik ale 50tdi już bym rozważył. W sierpniu wykupuje Eqe z leasingu i może powoli coś wjedzie, chociaż bez pośpiechu bo mam czym jeździć.

Opublikowano
2 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Słaby silnik ale 50tdi już bym rozważył. W sierpniu wykupuje Eqe z leasingu i może powoli coś wjedzie, chociaż bez pośpiechu bo mam czym jeździć.

Po co Ci lepszy silnik. Zawsze wspominasz że nie zależy Ci na przyspieszeniu. Zresztą to ten sam silnik co 50tdi, pewnie taki sam rabat zrobią jak będziesz zdecydowany. Janek na mieście wgra Ci program i na jedno wyjdzie. Na Sierpień to akurat już musisz zamawiać żeby nie czekać za długo. Zawsze to swój konfig. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wklejasz rabat z wyprzedaży rocznika a następnie gadasz o swoim konfigu? Kiedyś jak byłem w salonie Audi to różnica w rabacie między autem do zamówienia a z palcu była kolosalna. Podobno Audi ma taką politykę że jak auto stoi na placu dłużej jak 3 miesiące to wtedy wskakuje duuuzo większy rabat, więc lepiej rozejrzeć się za czymś co już jest. Odnośnie przyspieszenia to mimo wszystko 200km (o 20 procent mniej niż w byłej g30) to jest jednak mało na tak duże i ciężkie auto. Okolice 300km będzie już ok i nie wiem czy nie wolałbym przykładowo s7 jak q8. Lubię zmieniać typy aut.

Opublikowano
1 minutę temu, słonik40 napisał(a):

Wklejasz rabat z wyprzedaży rocznika a następnie gadasz o swoim konfigu? Kiedyś jak byłem w salonie Audi to różnica w rabacie między autem do zamówienia a z palcu była kolosalna. Podobno Audi ma taką politykę że jak auto stoi na placu dłużej jak 3 miesiące to wtedy wskakuje duuuzo większy rabat, więc lepiej rozejrzeć się za czymś co już jest. Odnośnie przyspieszenia to mimo wszystko 200km (o 20 procent mniej niż w byłej g30) to jest jednak mało na tak duże i ciężkie auto. Okolice 300km będzie już ok i nie wiem czy nie wolałbym przykładowo s7 jak q8. Lubię zmieniać typy aut.

Na forach piszą że Audi daje 25% na modele zamawiane do produkcji. Mają teraz promocję. Pewnie nie chcą linii zatrzymywać przez wojnę celną i wolą produkować i sprzedawać. To był tylko przykład pierwszy z brzegu. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jakiś czas temu słyszałem co innego no ale w takim razie przejrzę bazę modelowa i może coś wpadnie w oko chociaż niezbyt jest w czym wybierać. A6 ma sąsiad, a7 to już stary dziadek, Suva mam więc może warto zrobić odmianę. Na dziś dzień najbardziej pasuje mi panamera, wisi tego sporo na OtoMoto może też w końcu się złamią i dadzą porządny rabat na wyprzedaż rocznika. Ewentualnie może rs3 jako zabawka plus dalsze wyjazdy. Z suvow to nie wiem czy najbardziej nie pasowało by mi x7

Edytowane przez słonik40
Opublikowano

W ramach ciekawostki - Taycan 4S ST, 140 km/h na tempomacie po autostradzie, takie wyniki (10% SoC w momencie wykonania zdjęcia poniżej - na 90% baterii przejedziemy ponad 400 km):

image.thumb.jpeg.7eef135ace239859eddd15b3709c7721.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, słonik40 napisał(a):

Tymczasem średnia na zdjęciu to całe 113km/h 😀👍

Dokładnie 🙂 Mój prywatny test wersją 4S Cross Turismo na 5km odcinku i średniej 138km/h dało 26.6kWh/100km. Na podobnym odcinku i średniej z komputera 157km/h, to już 38.3kWh/100km. Pogoda ładna, sucho, ok 7st C, opony zimowe.

Opublikowano

Owszem, ale to normalna średnia biorąc pod uwagę wyjazd z miasta, potem powrót + odcinkowe ograniczenia. Tak to wygląda w DE - w tym przypadku A3 w NRW. U nas podobnie - utrzymać prędkość średnią większą niż 115 km/h na A4 jadąc z południa woj. śląskiego do Legnicy, to też jest wyzwanie przy normalnym ruchu. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby utrzymać średnią 140 to trzeba ze 180 km/h. Więc po co te gadki , że średnią 113? Rozumiem,  że zakładamy, że obowiazujaca prędkość w Polsce na autostradzie to 140 to tyle ustawiamy na tempomacie i jedziemy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, Kriss33 napisał(a):

Żeby utrzymać średnią 140 to trzeba ze 180 km/h. Więc po co te gadki , że średnią 113? Rozumiem,  że zakładamy, że obowiazujaca prędkość w Polsce na autostradzie to 140 to tyle ustawiamy na tempomacie i jedziemy.

Ja często wieczorami jeżdżę i tam nie ma problemu z uzyskiwaniem blisko max, szczególnie na A1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Całkowicie się z tym nie zgodzę.  Wystarczy wykasować przy wjeździe na autostradzie i strzelić fotkę przy końcu testu no ale to wynik byłby dużo gorszy więc wyjedzie taki jeden z drugim w godzinach największego szczytu, 140/h zobaczy przez kilkanaście sekund a później wkleja foty wypisując pierdoly. U mnie srednia nieco ponad 100km/h wychodzi przy spokojnym dojeździe do autostrady ze 70km plus jazda autostradą na tempomacie 120-130km/h. Przez jakieś 170km

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz, BMFun napisał(a):

Ja często wieczorami jeżdżę i tam nie ma problemu z uzyskiwaniem blisko max, szczególnie na A1

Ale ustawiasz tempomat na 140?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Ale ustawiasz tempomat na 140?

Na oko 😉 tak jak na oko czytam jak to Tesla mało zużywa energii od użytkowników

Opublikowano
12 minut temu, słonik40 napisał(a):

Całkowicie się z tym nie zgodzę.  Wystarczy wykasować przy wjeździe na autostradzie i strzelić fotkę przy końcu testu no ale to wynik byłby dużo gorszy więc wyjedzie taki jeden z drugim w godzinach największego szczytu, 140/h zobaczy przez kilkanaście sekund a później wkleja foty wypisując pierdoly. U mnie srednia nieco ponad 100km/h wychodzi przy spokojnym dojeździe do autostrady ze 70km plus jazda autostradą na tempomacie 120-130km/h. Przez jakieś 170km

Autor nagrania wyjeżdżał z miasta - nie kasował prędkości średniej będąc dopiero na autostradzie. W filmie wspomina też o trasie i prędkościach - można obejrzeć z angielskim lektorem AI. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 minut temu, BMFun napisał(a):

Na oko 😉 tak jak na oko czytam jak to Tesla mało zużywa energii od użytkowników

No bo przeciez jak ktos wkleja takie screeny to tak naprawde swoim 500KM autem jezdzi tylko do kosciola 30 km/h a tak naprawde to nie jest 18kWh tylko 28kWh bo Tesla klamie 😜 

52608534185_69b99c336f_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
20 minut temu, BMFun napisał(a):
21 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Żeby utrzymać średnią 140 to trzeba ze 180 km/h. Więc po co te gadki , że średnią 113? Rozumiem,  że zakładamy, że obowiazujaca prędkość w Polsce na autostradzie to 140 to tyle ustawiamy na tempomacie i jedziemy.

Ja często wieczorami jeżdżę i tam nie ma problemu z uzyskiwaniem blisko max, szczególnie na A1

Spojrzałem właśnie w aplikacji BMW konkretne odcinki trasy z takich wieczornych jazd. BMW rejestruje automatycznie od startu do zatrzymania np na MOP.

Ku mojemu zdziwieniu przy małym ruchu wieczorną jazdą mam średnią 20-30km/h mniejszą niż wydaje mi się że jadę, a im większa prędkość tym ta różnica do średniej jest większa. Czyli np "wydaje mi się na oko" że jadę 140km/h (większość na tempomacie z automatycznym hamowaniem i przyspieszaniem oraz autonomii), to w praktyce mam 110-120km/h średnią i tak trzeba na to patrzeć porównując zasięg w elektryku.

Z tego wniosek jest, że jadąc Taycanem na narty, jestem w stanie 400km autostradą przejechać, co jest niezłym wynikiem w praktyce.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A takie screeny z letnich spokojnych przejazdzek drogami podmiejskimi 300KM autem to herezje 😜

52249012862_51ae485a85_o.png

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

 

Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

No bo przeciez jak ktos wkleja takie screeny to tak naprawde swoim 500KM autem jezdzi tylko do kosciola 30 km/h a tak naprawde to nie jest 18kWh tylko 28kWh bo Tesla klamie 😜 

52608534185_69b99c336f_o.jpg

 

Z innej beczki: czy śledziłeś @adamjttk roadmapę planowanych zmian i kiedy w tym doskonałym UI Tesli dojdzie standardowa funkcja w ramach fantastycznego OTA jak zużycie od stanu fabrycznego? W BMW jest od chyba 15 lat, a w innych markach pewnie podobnie. Bawi mnie zachwalanie UX i tego jak się słucha użytkowników Tesli, gdy każdy screen fana Tesli ze zużycia ma te zabawne wpisy "nie kasować". Ciekawe co by się wydarzyło jakby żona albo dzieci skasowały przez przypadek. Chyba gruba afera 😉 a to 2 linijki w kodzie 😄 

Średnich prędkości też Tesla nie pokazuje w tych zużyciach, co jest standardem w BMW od 15 lat... Nie dziwię się że potem wklejają fani Tesli screeny - jechałem 140km/h a zużycie miałem 12kWh i na dowód screen oczywiście bez średniej prędkości 🙂 W sumie to nie ich wina że sieją potem takie nieweryfikowalne i nieporównywalne do siebie screeny z których niewiele wynika. Pewnie jeden "przy tempomacie ustawionym na 140km/h" ma średnią 120km/h, a drugi 102km/h, a chcąc zabłysnąć w środowisku, wybierze przypadek gdy miał najkorzystniejsze warunki np z wiatrem i lekko z górki.

 

Kolejne pytanie, czy w aplikacji myTesla da się obejrzeć historycznie każdy odcinek trasy ze średnią prędkością i zużyciem paliwa/energii? Coś w ten deseń:

image.thumb.png.dd04bef3106dd1eae3ff1099c05cb527.png

Edytowane przez BMFun

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.