Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33 czyli temat masy 1270kg vs locha tesla około 2 tony już nie istnieje?  W przypadku m5 tłuczone było tutaj na ten temat wielokrotnie a teraz nagle cisza.

Istnieje tylko najwyrazniej jestes zbyt malo inteligentny zeby zrozumiec, ze porownuje sie auta z podobna moca czy chociaz podobnymi osiagami. no i segment oczywiscie.

Opisywana Skoda to segment C, auto ze 100-150KM? i 8-10s do setki?

TM3P to 3-3,5 s do setki, segment D i >500 HP

 

Wez do porownania 1000kg Nissana Micre, wyjda Ci jeszcze lepsze wnioski apropo fruwania po rondach 🤣

 

 

 

 

Edytowane przez Ponta
Niestosowny język.

.

Opublikowano
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Czy Ty uważasz, że Skoda Octavia i Tesla Y to takie samo gówno dlatego je zestawiasz razem?

Dla mnie różniące się pod pewnymi względami, ale tak, finalnie jedno i drugie auto jest gównem.

Opublikowano

Przez cały Q1 najeżdżali jak to nikt nie kupuje Tesli. Zaklinali rzeczywistość na każdą stronę. Codziennie nagłówki w mediach oczerniające Teslę. Tu proszę wyniki za Marzec 

image.thumb.png.0f5cf7f674befdea9a183f09544e1cb9.png

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, bartez9088 napisał(a):

Dla mnie różniące się pod pewnymi względami, ale tak, finalnie jedno i drugie auto jest gównem.

Ty jeździsz BMW 320d z 2010 roku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

@adamjttk za to porównanie tm3 z BMW m5 z segmentu wyżej jest już ok? Brawo ty!

@Jac3kBMW podlicz sumę wszystkich sprzedanych modeli z grupy vag vs to co sprzedała tesla i wróć z wynikami i nie zapomnij że marzec to jest pierwszy miesiąc po wprowadzeniu nowego modelu y więc napaleńcy co czekali, odbierali. A vw według fanbjojow miał umrzeć 

 

poza tym wysiłem się trochę i znalazłem sprzedaż za ten sam miesiąc e zeszłym roku.

https://www.acea.auto/files/Press_release_car_registrations_March_2024.pdf

rok 2023  pomad 41 tysi

Rok 2024 28 tysięcy 

rok 2025 18 tysięcy

masz racje 2 krotny spadek sprzedaży to drobnostka a te złe media lewicowe kłamią bo przecież nie ma o czym pisać. Pragnę tylko przypomnieć że jeden z fanbojow bełkotał coś tutaj o produkcji 2 milionów egzemplarzy rocznie w Berlinie.

Edytowane przez słonik40
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Ty jeździsz BMW 320d z 2010 roku?

Obecnie stingerem GT, z wszystkim co dało się do niego dopchać i który jest o wiele lepiej wykonany od wymienionych przeze mnie gówien. E91 się pozbyłem i za wszelkiego rodzaju nowsze BMW serdecznie dziękuję.

Edytowane przez bartez9088
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, adamjttk napisał(a):

PS. Jak czytam Twoje wypociny czy kolegi BMFun to coraz czesciej wydaje mi sie, ze nie ma problemu z "fanbojami" Tesli tylko jest problem z plujcami/hejterami rodem z Onetu ^^

No i jak tu polemizować z takimi „mocnymi” argumentami. To jest świetna wizytówka przedstawiciela środowiska fanów Tesli, który obraża innych na forum BMW.

Widzę u kolegi @adamjttk silną potrzebę polaryzowania ludzi na forum: „my fani”, oni „nie fani” = plujcy/hejterzy. Każdy sobie może odpowiedziec na pytanie co jest hejtem, a co merytorycznym wskazywaniem hipokryzji. 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 2
Opublikowano

Rozmawiałem ostatnio z dealerem BMW i na BMW i5 M60 mogę dostać 37% rabatu. Fajna konfiguracja za 570 tyś do wzięcia za 357 tyś.

Wniosek jest taki, że we Wrześniu kończy mi się leasing na TMS i nie ma co kupić.

Zasięg elektrycznego i5 to śmiech na sali. Ze względu na technologię i malutką baterię odpada kompletnie. Praktycznie mógłbym zamienić 2 letnią TMS na i5 M60 bez większej dopłaty tylko po co? W tej klasie samochodu bateria 84 kWh przy zerowej efektywności zużycia to porażka BMW na maksa. Gdyby i5 M60 było takim samym samochodem elektrycznym jak TMS to zamówienie byłoby już złożone. 

Nie mam wygórowanych wymagań, chciałbym sobie tylko 50km zasięgu autostradowego dorzucić w nowym samochodzie i zachować osiągi poniżej 4s do 100 a tu lipa i nie ma co wybrać. Gdzie jest konkurencja? Samochód chciałbym odebrać w Październiku/Listopadzie tego roku. 

Ktoś coś doradzi? Przeszukałem internet i nic ciekawego nie widzę. Chyba jednak TMS zostanie na kolejny rok, może coś wymyślą ciekawego wartego zakupu/zamiany. 

 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A6 Etron, taycan. Oba mają większe baterie oraz duuuzo szybsze ładowanie. O wykończeniu, wyposażeniu nie wspominając  ewentualnie Eqs 580 

Edytowane przez słonik40
Opublikowano
6 minut temu, słonik40 napisał(a):

A6 Etron, taycan. Oba mają większe baterie oraz duuuzo szybsze ładowanie. O wykończeniu, wyposażeniu nie wspominając 

Ok, Taycan 93.4 kWh brutto, A6 etron 100 kWh jedynie przy A6 masz znikomo lepsza pojemność ale stracisz na zużyciu/efektywności. Czyli praktycznie to samo przy dużo lepszym software od Tesli i lepszej efektywności. 

Rozważałem Audi ale ludzie skarżą się na software do tego stopnia, że samochody wracają na lawetach 🙂 Chyba jedyny samochód warty rozważenia to S6 e-tron z tym że cena minus conajmniej 25%

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nowy taycan ma 105 brutto, eqs masz 120kwh baterii. Przy wyższych prędkościach taycan będzie bardziej wydajny dzięki skrzyni o ile weźmiesz 19 felgi aero

p.s. powodzenia w sprzedaży modeli s za ponad 350k. Za tą cenę to ludzie kupują kilku letnie taycana 4s, gts, turbo

Edytowane przez słonik40
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, słonik40 napisał(a):

Nowy taycan ma 105 brutto, eqs masz 120kwh baterii. Przy wyższych prędkościach taycan będzie bardziej wydajny dzięki skrzyni o ile weźmiesz 19 felgi aero

p.s. powodzenia w sprzedaży modeli s za ponad 350k. Za tą cenę to ludzie kupują kilku letnie taycana 4s, gts, turbo

Z tego co obserwuje Otomoto to jest rotacja w tych cenach i znikaja. Weź pod uwagę, że nie każdy chce Taycana, nawet na niego nie spojrzy tylko szuka Tesli. Pewnie ma wpływ to że nie można kupić nowej i moja wersja kosztuje nowa 520tys i bez rabatów oczywiście. Jak ktoś chce Tesle to kupi i 350tys to atrakcyjna oferta. 

Ostatnio za 365tys była wystawiona w Porsche Katowice, pewnie ktoś wymienił za Taycana i poszła. Pewnie odkupili za 340tys.

Zresztą, ja nie sprzedaje narazie.

Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jeśli temat zacząłeś po to by bełkotać o cenie to daj sobie spokój. Nowe i5 masz za 370, używanego taycana turbo także entych pieniądzach. Ceny na OtoMoto modelu s zaczynają się od 250 tysięcy a ten nowy za 390’cy czas regularnie wypływy spowrotem. Ogłoszenie na OtoMoto kosztuje ponad 500 złotych i to ze auto znika nie znaczy ze się sprzedało a często ktoś daje sobie spokój i próbuje za jakiś czas. Idź do jakiegokolwiek salonu i spróbuj oddać swój wynalazek w rozliczeniu a później wróć na forum i pochwal się odpowiedzią 😀

p.s. za 365 był wystawiony plaid. A salon na pewno narzucił marżę że 20 profent

Edytowane przez słonik40
Opublikowano
12 minut temu, słonik40 napisał(a):

Jeśli temat zacząłeś po to by bełkotać o cenie to daj sobie spokój. Nowe i5 masz za 370, używanego taycana turbo także entych pieniądzach. Ceny na OtoMoto modelu s zaczynają się od 250 tysięcy a ten nowy za 390’cy czas regularnie wypływy spowrotem. Ogłoszenie na OtoMoto kosztuje ponad 500 złotych i to ze auto znika nie znaczy ze się sprzedało a często ktoś daje sobie spokój i próbuje za jakiś czas. Idź do jakiegokolwiek salonu i spróbuj oddać swój wynalazek w rozliczeniu a później wróć na forum i pochwal się odpowiedzią 😀

p.s. za 365 był wystawiony plaid. A salon na pewno narzucił marżę że 20 profent

Ja nic nie pisałem o cenach. Wróć się i Ty zacząłeś pisać o cenach. 

Jak już wspominałeś to w Porsche mieli czarną wersję LR za 365tys z roku 2023. Pokaż mi taki rocznik krajowy bezwypadkowy na Otomoto. Nie znajdziesz poniżej 350tys. Czekam na linki. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Sam zacząłeś bełkotać że za cene dwuletniej s kupisz nowe i5 m60. Przy aktualnych cenach najmów na takie i5, czy taycana nowych aut trzeba mieć nierówno pod sufitem żeby dać ponad 300k za używanego elektryka ale jak chcesz to sobie żyj w swojej bańce. Jak sprzedasz to pogodamy. 
 

 Mając 350k w kieszeni, wkładasz 300 w obligacje na 3 lata na 5.9 procent rocznie. Robisz niecałe 50k brutto wpłaty na i5 m60, płacisz ratę 1700 netto. Po odliczeniu połowy VAT-u i części dochodowki auto kosztuje Cię 80k, gdzie 50k zarabiasz na obligacjach. Za 30-40 tysięcy jeździsz pachnącym nowością i5 m60i. A jak tej kasy nie masz i na używany model s musisz wiązać leasing to za same odsetki leasingowe masz najem i5 przy zerowej utracie wartości i realne 30km więcej zasięgu w modelu s nie ma wtedy żadnego znaczenia.

Edytowane przez słonik40
  • Lubię to 2
Opublikowano
45 minut temu, słonik40 napisał(a):

Sam zacząłeś bełkotać że za cene dwuletniej s kupisz nowe i5 m60. Przy aktualnych cenach najmów na takie i5, czy taycana nowych aut trzeba mieć nierówno pod sufitem żeby dać ponad 300k za używanego elektryka ale jak chcesz to sobie żyj w swojej bańce. Jak sprzedasz to pogodamy. 
 

 Mając 350k w kieszeni, wkładasz 300 w obligacje na 3 lata na 5.9 procent rocznie. Robisz niecałe 50k brutto wpłaty na i5 m60, płacisz ratę 1700 netto. Po odliczeniu połowy VAT-u i części dochodowki auto kosztuje Cię 80k, gdzie 50k zarabiasz na obligacjach. Za 30-40 tysięcy jeździsz pachnącym nowością i5 m60i. A jak tej kasy nie masz i na używany model s musisz wiązać leasing to za same odsetki leasingowe masz najem i5 przy zerowej utracie wartości i realne 30km więcej zasięgu w modelu s nie ma wtedy żadnego znaczenia.

Ja to wszystko wiem i pewnie we Wrześniu dojdę do wniosku że mam nie potrzebnie umoczona kasę w samochodzie i tak zrobię. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W tym roku mamby pokazany nowy model s. Może w końcu dogoni konkurencję i włożą tam 800-1000v 😀

Opublikowano
22 minuty temu, słonik40 napisał(a):

W tym roku mamby pokazany nowy model s. Może w końcu dogoni konkurencję i włożą tam 800-1000v 😀

Poczekamy, zobaczymy. Może dogoni 🙂 BMW już dogoniło z i5 M60.

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

 

 

 

4 godziny temu, Jac3kBMW napisał(a):

Rozmawiałem ostatnio z dealerem BMW i na BMW i5 M60 mogę dostać 37% rabatu. Fajna konfiguracja za 570 tyś do wzięcia za 357 tyś.

Wniosek jest taki, że we Wrześniu kończy mi się leasing na TMS i nie ma co kupić.

Zasięg elektrycznego i5 to śmiech na sali. Ze względu na technologię i malutką baterię odpada kompletnie. Praktycznie mógłbym zamienić 2 letnią TMS na i5 M60 bez większej dopłaty tylko po co? W tej klasie samochodu bateria 84 kWh przy zerowej efektywności zużycia to porażka BMW na maksa. Gdyby i5 M60 było takim samym samochodem elektrycznym jak TMS to zamówienie byłoby już złożone. 

Nie mam wygórowanych wymagań, chciałbym sobie tylko 50km zasięgu autostradowego dorzucić w nowym samochodzie i zachować osiągi poniżej 4s do 100 a tu lipa i nie ma co wybrać. Gdzie jest konkurencja? Samochód chciałbym odebrać w Październiku/Listopadzie tego roku. 

Ktoś coś doradzi? Przeszukałem internet i nic ciekawego nie widzę. Chyba jednak TMS zostanie na kolejny rok, może coś wymyślą ciekawego wartego zakupu/zamiany. 

 

Ale po co Ci te +50km zasięgu autostradowego? Jeszcze kilka stron temu przekonywałeś nas że to kompletnie nie ma żadnego znaczenia i jeździsz tylko w 30% trasy a reszta wokół komina za darmo. Podobnie szybsze ładowanie 18min w Taycan/Audi zamiast 32min w Tesli nie miało wtedy znaczenia 😄 

Wg tego co przez ostatnie parę miesięcy piszesz, to nawet BMW i5 byłoby wystarczające dla Ciebie. Sprawdziłem na przykładowej 900km trasie do hotelu, którą robię jadąc na narty i wg ABRP, różnica pomiędzy Teslą Model S, a BMW i5 M60, to jest 30min (1:30h ładowania w i5 vs 1h w Tesli). To biorąc pod uwagę co tutaj wszyscy użytkownicy Tesli piszą, to te 30min więcej nie powinno mieć większego znaczenia, a człowiek dojedzie bardziej wypoczęty 🙂 

No to jak jest? Ma znaczenie w przypadku BMW i innych marek, a nie ma znaczenia w przypadku Tesli? 🙂 

A mówiąc szczerze, widziałem tą ofertę i sam się zastanawiam nad i5 w elektryku (ewentualnie iX, chociaż raczej potrzebuję odmiany od SUV). Jeździłem ponad 1 tydzień BMW 520d jako zastępczy i jestem tym autem zachwycony. Mimo pogorszenia jakości materiałów, czuje się premium w środku, siedzenia komfortowe, układ kierowniczy i zawieszenie pewne i ciche, wyciszenie bardzo dobre, a bryła szczególnie w sedanie bardzo mi się podoba. 100x bardziej bym wolał i5 niż model S, nawet pomimo małej jak na tę klasę baterię (zgadzam się z Adamem w tej kwestii). Jedna uwaga: od marca 2025 i5 przeszło analogiczną zmianę silników jak w facerlift iX, więc dodatkowo są wg producenta bardziej ekonomiczne i z większym WLTP, ale to one nie są na 37% rabatu już. Te po zmianach myślę że też na niezłym rabacie można wynegocjować patrząc na pierwsze oferty na otomoto z 2025 roku.

Dodatkowym zaskoczeniem dla mnie jest, że w wersji spalinowej, wogóle tam diesla nie czuć. Nic nie drga, auto żwawe, skrzynia świetnie pracuje, a to tylko 4 cylindry, a spalanie w zakorkowanym mieście waha mi się między 6.5 a 9l/100km. Zasięg który mi pokazywał w momencie odbioru to 950km. Dawno dieslami nie jeździłem, ale ja się nie dziwię że tak sceptycznie ludzie podchodzą do elektryków. Jego koszt eksploatacji jest znikomy jako ktoś nie ma fotowoltaiki.

 

Co do Taycan, to myślę że warto się z zakupem wstrzymać, bo w Q2 ma wyjść aktualizacja infotainment'u i zmieniany jest dotychczasowy na ten oparty na Android jak w Macan, czyli sporo nowocześniejszy, szybszy i z natywną google mapą. Dla mnie to game changer.

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
Opublikowano
2 minuty temu, BMFun napisał(a):

 

 

 

Ale po co Ci te +50km zasięgu autostradowego? Jeszcze kilka stron temu przekonywałeś nas że to kompletnie nie ma żadnego znaczenia i jeździsz tylko w 30% trasy a reszta wokół komina za darmo. Podobnie szybsze ładowanie 18min w Taycan/Audi zamiast 32min w Tesli nie miało wtedy znaczenia 😄 

Wg tego co przez ostatnie parę miesięcy piszesz, to nawet BMW i5 byłoby wystarczające dla Ciebie. Sprawdziłem na przykładowej 900km trasie do hotelu, którą robię jadąc na narty i wg ABRP, różnica pomiędzy Teslą Model S, a BMW i5 M60, to jest 30min (1:30h ładowania w i5 vs 1h w Tesli). To biorąc pod uwagę co tutaj wszyscy użytkownicy Tesli piszą, to te 30min więcej nie powinno mieć większego znaczenia, a człowiek dojedzie bardziej wypoczęty 🙂 

No to jak jest? Ma znaczenie w przypadku BMW i innych marek, a nie ma znaczenia w przypadku Tesli? 🙂 

A mówiąc szczerze, widziałem tą ofertę i sam się zastanawiam nad i5 w elektryku (ewentualnie iX, chociaż raczej potrzebuję odmiany od SUV). Jeździłem ponad 1 tydzień BMW 520d jako zastępczy i jestem tym autem zachwycony. Mimo pogorszenia jakości materiałów, czuje się premium w środku, siedzenia komfortowe, układ kierowniczy i zawieszenie pewne i ciche, wyciszenie bardzo dobre, a bryła szczególnie w sedanie bardzo mi się podoba. Jedna uwaga: od marca 2025 i5 przeszło analogiczną zmianę silników jak w facerlift iX, więc dodatkowo są wg producenta bardziej ekonomiczne i z większym WLTP, ale to one nie są na 37% rabatu już. Te po zmianach myślę że też na niezłym rabacie można wynegocjować patrząc na pierwsze oferty na otomoto z 2025 roku.

Dodatkowym zaskoczeniem dla mnie jest, że w wersji spalinowej, wogóle tam diesla nie czuć. Nic nie drga, auto żwawe, skrzynia świetnie pracuje, a to tylko 4 cylindry, a spalanie w zakorkowanym mieście waha mi się między 6.5 a 9l/100km. Zasięg który mi pokazywał w momencie odbioru to 950km. Dawno dieslami nie jeździłem, ale ja się nie dziwię że tak sceptycznie ludzie podchodzą do elektryków. Jego koszt eksploatacji jest znikomy jako ktoś nie ma fotowoltaiki.

 

Co do Taycan, to myślę że warto się z zakupem wstrzymać, bo w Q2 ma wyjść aktualizacja infotainment'u i zmieniany jest dotychczasowy na ten oparty na Android jak w Macan, czyli sporo nowocześniejszy, szybszy i z natywną google mapą. Dla mnie to game changer.

Te 50km zasięgu to tak żeby sobie polepszyć trochę. Faktycznie u mnie z ostatniego roku 18% ładowania poza domem. Przebieg 42tys w 1,5 roku. W zimie i5 zrobi 250 km na baterii, to trochę mało. Ja zimą z domu do Wiednia spokojnie dojeżdżam tj.350km. 

Z Tesla jest to że SC są niezawodne a w tym roku będzie wysyp w PL. 

@BMFun, może BMW 550e ? Orientujesz się jak wygląda rabatowanie na poliftowe iX ?

 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

Opublikowano
10 minut temu, BMFun napisał(a):

 

 

 

Ale po co Ci te +50km zasięgu autostradowego? Jeszcze kilka stron temu przekonywałeś nas że to kompletnie nie ma żadnego znaczenia i jeździsz tylko w 30% trasy a reszta wokół komina za darmo. Podobnie szybsze ładowanie 18min w Taycan/Audi zamiast 32min w Tesli nie miało wtedy znaczenia 😄 

Wg tego co przez ostatnie parę miesięcy piszesz, to nawet BMW i5 byłoby wystarczające dla Ciebie. Sprawdziłem na przykładowej 900km trasie do hotelu, którą robię jadąc na narty i wg ABRP, różnica pomiędzy Teslą Model S, a BMW i5 M60, to jest 30min (1:30h ładowania w i5 vs 1h w Tesli). To biorąc pod uwagę co tutaj wszyscy użytkownicy Tesli piszą, to te 30min więcej nie powinno mieć większego znaczenia, a człowiek dojedzie bardziej wypoczęty 🙂 

No to jak jest? Ma znaczenie w przypadku BMW i innych marek, a nie ma znaczenia w przypadku Tesli? 🙂 

A mówiąc szczerze, widziałem tą ofertę i sam się zastanawiam nad i5 w elektryku (ewentualnie iX, chociaż raczej potrzebuję odmiany od SUV). Jeździłem ponad 1 tydzień BMW 520d jako zastępczy i jestem tym autem zachwycony. Mimo pogorszenia jakości materiałów, czuje się premium w środku, siedzenia komfortowe, układ kierowniczy i zawieszenie pewne i ciche, wyciszenie bardzo dobre, a bryła szczególnie w sedanie bardzo mi się podoba. Jedna uwaga: od marca 2025 i5 przeszło analogiczną zmianę silników jak w facerlift iX, więc dodatkowo są wg producenta bardziej ekonomiczne i z większym WLTP, ale to one nie są na 37% rabatu już. Te po zmianach myślę że też na niezłym rabacie można wynegocjować patrząc na pierwsze oferty na otomoto z 2025 roku.

Dodatkowym zaskoczeniem dla mnie jest, że w wersji spalinowej, wogóle tam diesla nie czuć. Nic nie drga, auto żwawe, skrzynia świetnie pracuje, a to tylko 4 cylindry, a spalanie w zakorkowanym mieście waha mi się między 6.5 a 9l/100km. Zasięg który mi pokazywał w momencie odbioru to 950km. Dawno dieslami nie jeździłem, ale ja się nie dziwię że tak sceptycznie ludzie podchodzą do elektryków. Jego koszt eksploatacji jest znikomy jako ktoś nie ma fotowoltaiki.

 

Co do Taycan, to myślę że warto się z zakupem wstrzymać, bo w Q2 ma wyjść aktualizacja infotainment'u i zmieniany jest dotychczasowy na ten oparty na Android jak w Macan, czyli sporo nowocześniejszy, szybszy i z natywną google mapą. Dla mnie to game changer.

A dla mnie porażką na całej linii jest to że obecne Taycany tego nie dostaną. W Tesli najnowszy software dostają modele 10 letnie. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, Jac3kBMW napisał(a):

A dla mnie porażką na całej linii jest to że obecne Taycany tego nie dostaną. W Tesli najnowszy software dostają modele 10 letnie. 

Porażką nie jest, bo tak samo było w Tesli - tam masz wymianę hardware na całkowicie inny. Co najwyżej że sobie retrofit nie można oficjalnego zrobić żeby wymienić hardware jak w Tesli.

Na dziś masz w Taycan do wyboru - kupić istniejące z placu z nieoptymalną konfiguracją Taycana ze starym softem ale na bardzo dużym rabacie, lub zamówić nowiutki, szyty pod siebie z nowym hardware i software, ale z mniejszym rabatem. Chyba kierując się logiką Słonika, lepiej wziąć najnowsze co jest, bo cieszysz się lepszym, a część kasy przy sprzedaży + dobierając optymalną konfigurację odzyskasz.

W przypadku i5, personalizacja jest mniejsza i większość jest napakowana pod korek i nie ma tutaj tego problemu. Powiem coś przewrotnego, ale ja lubię ten nowy Drive 8.5 jak się już go nauczysz. Ma fajny duży ekran dobrej jakości, mapy fajnie na nim wyglądają. A te milion ikonek to faktycznie kiepski pomysł, ale to szybko się człowiek przyzwyczaja. Ja kilka razy jeździłem z tym w wypożyczanych X5, czy BMW5 i jak patrzę na mój obecny, to mi brakuje zmiany 🙂 

 

25 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Te 50km zasięgu to tak żeby sobie polepszyć trochę. Faktycznie u mnie z ostatniego roku 18% ładowania poza domem. Przebieg 42tys w 1,5 roku. W zimie i5 zrobi 250 km na baterii, to trochę mało. Ja zimą z domu do Wiednia spokojnie dojeżdżam tj.350km. 

W zimie przy 140km/h na liczniku, to mój stary iX3 z mniejszą baterią, starszą generacją eDrive i dużo gorszą aerodynamiką zrobi od 100% do 0% z 280km po autostradzie.

Zacytuję klasyka - raz czy dwa razy w roku można się przemęczyć dodatkowym ładowaniem na 10min. Ja dodam od siebie że takiej trasy nigdy nie robię na raz. Co najmniej raz się na jakąś kawę czy coś zatrzymam.

 

25 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

Z Tesla jest to że SC są niezawodne a w tym roku będzie wysyp w PL. 

Z BMW masz kartę z dużo większym pokryciem ładowarkami oraz dużo lepszymi ładowarkami ionity gdzie masz plug&charge i lepszą od SC lokalizację.

 

25 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

@BMFun, może BMW 550e ? Orientujesz się jak wygląda rabatowanie na poliftowe iX ?

Nie pytałem. Patrzyłem tylko na otomoto. Patrząc na parametry 550e też by dla mnie były satysfakcjonujące. Te auta świetnie jeżdżą i z wyglądu podobnie jak iX mi się opatrzyły i oba się bardzo podobają.

 

Edytowane przez BMFun

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.