Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Dziś znowu pojeździłem ostro kolegi plaidem przesiadając się bezpośrednio przed i po do M3.  Minusy tesli jakie dzis wypatrzyłem. Parujace lampy tył, parujace szyby przy uszczelkach, szczeliny wszystkie inne maska tył, klapa, lampy wszystko przykrecone byle jak i każda strona inaczej. Wnętrze jest ok takie na poziomie jakiejś Toyoty czy Hondy za max 150tyś BMW daleko do BMW tragedii nie ma ale jak na auto za 500tyś trochę słabo. Zawieszenie twarde minimalnie większy komfort niż w m3. Hamulcy brak. Kompletnie nie ogarniają tego co auto potrafi. Minute od rozpoczecia jazdy były już zgrzane i trzeba było odpiścić. Ceramiki o której pisał Adam nie da się zamówić więc auto przyspiesza ale nie hamuje nawet jak hamulce są wychłodzone nie mają podejścia do tego co jest w M3 a to auto ma 1000KM! Prowadzenie przy normalnej jeździe ok nad wyraz dobre ale przy dynamicznej zawias nie nadąża za autem. Generalnie bardzo szybkie ale nic nie jest przystosowane do takiej mocy. Tak jakbyśmy w 200KM golfie zrobili nagle 500KM nie wymianiając nic więcej dokladnie taki jest Plaid. Wracając do m3 wrażenie że słabo jedzie ale frajda z jazdy zwlaszcza dynamicznej ogromna. W plaid szokuje tylko przyspieszenie reszta auta jest mocno przeciętna a frajda z jazdy tak naprawdę żadna. Ten samochód nie powinien mieć więcej niż 300 koni bo się po prostu do tego nie nadaje i nie jest mu to potrzebne. Nie jest to napewno auto dla kogoś kto lubi mocne spalinowe samochody bo poza mocą cały samochód jest nudny i nie ma nic w sobie. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rav 4 jest droższa od Tesli Y. Z tego co widzę i słyszę to ludzie kupujący Toyoty tak w nie wierzą, że Tesla nie jest dla nich żadną konkurencją. Ludzie którzy kupują Toyoty nie zaryzykują takiej marki jak Tesla. Poza jednostkami oczywiście.

Ludzie kupujący Toyto nie szukają osiągów ani technologii tylko spokoju i taniej eksploatacji.

https://pdf.sites.toyota.pl/spec_rav4_my24.pdf

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, --maly-- napisał(a):

Dziś znowu pojeździłem ostro kolegi plaidem przesiadając się bezpośrednio przed i po do M3...

Dobra recenzja 👍

1 godzinę temu, --maly-- napisał(a):

Ceramiki o której pisał Adam nie da się zamówić więc auto przyspiesza ale nie hamuje nawet jak hamulce są wychłodzone nie mają podejścia do tego co jest w M3 a to auto ma 1000KM!

W Norwegii sama ceramika jest w sklepie Tesli po ~55k PLN a caly zestaw (z 20" kutymi felgami i zdjeciem ogranicznika i predkoscia maks 320 km/h) za ~70k PLN

https://shop.tesla.com/no_no/product/model-s-plaid-track-package

 

PS. Sprobuj tez przetestowac Taycana w jakiejs mocniejszej wersji jak masz mozliwosc i daj znac czy ma lepsze zawieszenie od Plaida i jak wyglada porownanie apropo funu/handlingu etc do M3.

Ciekawy jestem czy bedziesz mial podobne wnioski bo po prostu elektryki Cie nudza mimo mocy czy to jednak "wina" Plaida.

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
17 minut temu, Kriss33 napisał(a):

ja nie wierze, że można M3 zastąpić jakimkolwiek elektrykiem, ani żadnej innej M-ki, tu o inne emocje chodzi

masz jakies 3-4 lata zeby sie nawrocic albo G80 pod koc do garazu ;>

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
14 minut temu, adamjttk napisał(a):

masz jakies 3-4 lata zeby sie nawrocic albo G80 pod koc do garazu ;>

Cytując autora artykułu, nerwosol w mniejszej dawce 🙂

https://autogaleria.pl/bmw-m3-neue-klasse-ev-2027

Nerwosol w mniejszej dawce, czyli światełko w tunelu

Jeśli już rozciągaliście palce, aby napisać jakiś komentarz o tym, że "BMW się skończyło" to spieszymy z wyjaśnieniem.

Spalinowe BMW M3 będzie również istnieć.

BMW nie poddało się, jeśli chodzi o silniki spalinowe i dotyczy to również M3. Samochód otrzyma prawdopodobnie nową wersję silnika S58, dostosowanego do normy Euro 7. Bawarczycy planują trzymać w swojej gamie silniki spalinowe tak długo jak to będzie możliwe. Jednym z nich na pewno będzie kolejne BMW M3, które będzie oferowane równolegle z elektrycznym "M3 Neue Klasse". Po prostu oferta będzie poszerzona.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam sam z ciekawości chciałbym przetestować tycana i na pewno przy najbliższej okazji to zrobię. Jestem ciekawy czy po prostu Tesla mi nie pasuje czy wszystko co elektryczne. 

Kolega który jest właścicielem tego Plaida ma też G80 i w pierwszym tygodniu był tak podniecony teslą że chciał sprzedać M3. Teraz po miesiacu mówi że musi być jedno i drugie bo to całkowicie inne auta i do czego innego a Teslą jeździ głównie żona lub cała rodzina. Był zresztą ze mną brat, ktory też ma G80 i wszyscy wnioski mieliśmy jednakowe. 

A jeszcze żeby było uczciwie. W bmw też coraz gorzej jest ze spasowaniem aczkolwiek nie tak źle jak w Tesli.

W X5 G05 prelci mieliśmy źle spasowaną maskę wystawała przy szybie rogiem. W moim M3 drzwi tył wymagały poprawy trzeba było je trochę schować bo wystawały a z drugiej strony były dobrze. Maska też miała minimalnie nierówne szczeliny a na to mam zboczenie więc musiałem poprawić. 

W G05 LCI mamy źle spasowany zderzak z tyłu do klapy jest za duża szczelina i lampa tył z lewej strony nie zgrywa się ta w klapie z tą w błotniku a powinny tworzyć linie.

Także tutaj akurat myślę że to jest efekt chińskich samochodów i właśnie Tesli. Inni producenci uczą się od nich że nie wszystko musi być tak idealnie i na pewnych rzeczach można zaoszczędzić a jak trafi się czepialski i dokładny klient to najwyżej się poprawi.

Edytowane przez --maly--
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33 tesla model y rwd dostępna od ręki 198k - 27k dopłaty = 170k, rav4 według strony toyoty, rok modelowy 23: Od 155k, rok modelowy 24 od 175k. Kilka lat temu za 150k wyjeżdżało się rav4 w najbogatszej wersji…

 

jeździłem zarówno m4, jak i taycanem turbo. Wykonanie/smaczki w środku na podobnym poziomie. Pod względem jazdy mocno różne auta. Taycan dużo lepiej przyspiesza ale pomimo że bajecznie się prowadzi czuć masę w zakrętach. M4 (jeździłem wersja rwd) dużo bardziej zwiewne, zdecydowanie bardziej czuć preferencje tyłu co jest bardziej angażujące i daje banana na twarzy. Najlepiej mieć oba, bez dwóch zdań. Sam się zastanawiam czy nie dokupić jakiegoś hot hatcha czy jakaś biedniejsza wersję boxstera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
12 godzin temu, BMFun napisał(a):

M3. Samochód otrzyma prawdopodobnie nową wersję silnika S58, dostosowanego do normy Euro 7. Bawarczycy planują trzymać w swojej gamie silniki spalinowe tak długo jak to będzie możliwe. Jednym z nich na pewno będzie kolejne BMW M3, które będzie oferowane równolegle z elektrycznym "M3 Neue Klasse". Po prostu oferta będzie poszerzona.

Jak na moje za 4 lata:

a) nowe M3 bedzie juz dostepne tylko w wersji BEV

b) jezeli bedzie spalinowe to bedzie to hybryda R4 ala obecna c klasa amg

 

11 godzin temu, --maly-- napisał(a):

Teraz po miesiacu mówi że musi być jedno i drugie bo to całkowicie inne auta i do czego innego

No trzeba zaczac jednak od tego ze Plaid to segment E i duza (ponad 5m) i ciezka (2,25t) locha, to nijak nie ma prawa jezdzic jak sportowy segment D.

Ja dlatego czekam z niecierpliwoscia na odswiezona topowa wersje TM3 - Plaid na dzis ma niecale 9,5s na cwiartke a obecne TM3P i G80 maja ~11,5s.

Jak nowe TM3P dokoksuja do 650-700KM i bedzie robilo cwiartke w ~10,5s a setke realnie ponizej 3,0 s i zachowa to obecna mase 1,9t to chcial nie chcial pojde do salonu z pieniedzmi w zebach, w Norwegii to auto przy obecnym kursie korony bedzie kosztowalo niecale 210k PLN, za takie osiagi itechnologie to grzech nie kupic w tej cenie.

11 godzin temu, --maly-- napisał(a):

A jeszcze żeby było uczciwie. W bmw też coraz gorzej jest ze spasowaniem aczkolwiek nie tak źle jak w Tesli.

W X5 G05 prelci mieliśmy źle spasowaną maskę wystawała przy szybie rogiem. W moim M3 drzwi tył wymagały poprawy trzeba było je trochę schować bo wystawały a z drugiej strony były dobrze. Maska też miała minimalnie nierówne szczeliny a na to mam zboczenie więc musiałem poprawić. 

W G05 LCI mamy źle spasowany zderzak z tyłu do klapy jest za duża szczelina i lampa tył z lewej strony nie zgrywa się ta w klapie z tą w błotniku a powinny tworzyć linie.

Także tutaj akurat myślę że to jest efekt chińskich samochodów i właśnie Tesli. Inni producenci uczą się od nich że nie wszystko musi być tak idealnie i na pewnych rzeczach można zaoszczędzić a jak trafi się czepialski i dokładny klient to najwyżej się poprawi.

Moze byc tak jak mowisz (nie mam az takiego zboczenia na punkcie rownych szpar, przyznaje) a moze byc tak ze to jednak amerykanskie fabryki sa po prostu slabsze (mniej precyzyjne) w porownaniu do europejskich - z tego co sie orientuje SUVy BMW sa montowane w USA, X3 czy X5 pochodza z fabryki w Spartanburgu.

Mialem chinska Tesle TM3 SR z Szangchaju, mam TMYP z Berlina i wykonanie (szpary) jest imho nienaganne i sporo lepsze od mojej TM3P z USA (ale fetyszem jak mowilem nie jestem i jak nie widac "na oko" krzywego spasowania to nie szukam problemu)

10 godzin temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33 tesla model y rwd dostępna od ręki 198k - 27k dopłaty = 170k, rav4 według strony toyoty, rok modelowy 23: Od 155k, rok modelowy 24 od 175k. Kilka lat temu za 150k wyjeżdżało się rav4 w najbogatszej wersji…

 

Duzy i pakowny crossover elektryczny segmentu D, wyposazony pod korek juz w podstawie, za realne 170k PLN to zabranie argumentow przeciwnikom elektrykow ktorzy skupiali sie przede wszystkim na argumencie "za drogie w porownaniu do aut spalinowych".

Jest jeszcze segment C oczywiscie i tam  elektryki z 50-60kWh bateriami  powinny oscylowac w okolicach 130-140k PLN i wtedy jak dla mnie, przy obecnych cenach aut spalinowych, argument cena znika z dyskusji apropo elektromobilnosci. Mozna Tesle lubic albo nie lubic ale wojna cenowa jest jak dla mnie mega pozyteczna z perspektywy klienta bo inne firmy BEDA MUSIALY sie dopasowac jezeli nie beda chcialy patrzec na spadajaca sprzedaz.

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zapytałem dzisiaj kolegę, który kupił nie dawno Rav4 czy Tesla Y jest konkurencją dla Toyoty.  Odpowiedział, że żaden elektryk nie jest , bo on ceni wolność i nie będzie tracił czasu na ładowanie i szukanie ładowarek. Koleś jak typowy Polak i przeciwnik elektryków jeździ raz w roku na wakacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Odpowiedział, że żaden elektryk nie jest , bo on ceni wolność i nie będzie tracił czasu na ładowanie i szukanie ładowarek.

Uczciwe postawienie sprawy i ja to szanuje, jak ladowarka DC bedzie pod kazdym Lidlem, pod kazdym Makiem, pod kazda Biedra i na kazdym Orlenie/BP, a do tego co 50 km hub z 10-20 stanowiskami na kazdym MOPie to i obawy zwiazane z ladowaniem w trasie znikna. Tym bardziej jak jeden sasiad kupi elektryka, drugi kupi --> presja tlumu robi swoje, to samo bylo w NO dziesiec lat temu.

 

Natomiast nie wiem czy czytales ten artykul:

„Operacja zostanie sfinansowana na koszt Orlenu”. Kurs giganta nurkuje - Bankier.pl

Nowa "skladka solidarnosciowa" w wysokosci ~15 miliardow zlotych bedzie nalozona na Orlen zeby miec z czego zamrozic ceny energii i gazu dla Kowalskiego.

Jaki to bedzie mialo wplyw na ceny benzyny/oleju na stacjach benzynowych - nie musze mowic.

Jak Twoj sasiad podjedzie na Orlen i zamiast 6,50 PLN/l zobaczy 8,0 czy 8,50 PLN/l (a bedzie to predzej niz pozniej) to i swoja "wolnosc" jeszcze raz przeliczy i znajdzie ta chwile na poszukanie dostepnej ladowarki DC 😉 

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Jak na moje za 4 lata:

a) nowe M3 bedzie juz dostepne tylko w wersji BEV

b) jezeli bedzie spalinowe to bedzie to hybryda R4 ala obecna c klasa amg

Gdzieś na bimmerpost czytałem, że to ma być S58. Mi intuicja mówi że skończy się na hybrydzie, albo przynajmniej mild hybryd jak np aktualny RS6, bo jednak trzeba będzie spełnić surowe normy Euro7+.

 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

No trzeba zaczac jednak od tego ze Plaid to segment E i duza (ponad 5m) i ciezka (2,25t) locha, to nijak nie ma prawa jezdzic jak sportowy segment D.

Ja dlatego czekam z niecierpliwoscia na odswiezona topowa wersje TM3 - Plaid na dzis ma niecale 9,5s na cwiartke a obecne TM3P i G80 maja ~11,5s.

Jak nowe TM3P dokoksuja do 650-700KM i bedzie robilo cwiartke w ~10,5s a setke realnie ponizej 3,0 s i zachowa to obecna mase 1,9t to chcial nie chcial pojde do salonu z pieniedzmi w zebach, w Norwegii to auto przy obecnym kursie korony bedzie kosztowalo niecale 210k PLN, za takie osiagi itechnologie to grzech nie kupic w tej cenie.

Facelifting TM3 przynosi bardzo dużo pozytywnych zmian, więc nie dziwię się że warto zrobić odświeżenie. Jak sprzedaż, to daj znać ile % utraty na wartości było. Oby układ kierowniczy w TM3 Plaid był fajny sztywny jak we wcześniejszych modelach, bo to na mnie zawsze fajne wrażenie pierwsze robiło.

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Moze byc tak jak mowisz (nie mam az takiego zboczenia na punkcie rownych szpar, przyznaje) a moze byc tak ze to jednak amerykanskie fabryki sa po prostu slabsze (mniej precyzyjne) w porownaniu do europejskich - z tego co sie orientuje SUVy BMW sa montowane w USA, X3 czy X5 pochodza z fabryki w Spartanburgu.

Mialem chinska Tesle TM3 SR z Szangchaju, mam TMYP z Berlina i wykonanie (szpary) jest imho nienaganne i sporo lepsze od mojej TM3P z USA (ale fetyszem jak mowilem nie jestem i jak nie widac "na oko" krzywego spasowania to nie szukam problemu)

W BMW też drobne niedoróbki są, ale nie są tak rażące, a jeśliby się zdarzyły, to raczej bezwzględnie by były wymienione w ASO. W 2 testowanych przeze mnie egzemplarzach Tesli "skóra" odchodziła od kierownicy. Gdybym był właścicielem, raczej bym się nie fatygował z tym nawet do serwisu.

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Duzy i pakowny crossover elektryczny segmentu D, wyposazony pod korek juz w podstawie, za realne 170k PLN to zabranie argumentow przeciwnikom elektrykow ktorzy skupiali sie przede wszystkim na argumencie "za drogie w porownaniu do aut spalinowych".

Nie do końca. Próbowałem tym argumentem zachęcić wiele osób do chociażby spróbowania jazdy elektrykiem, szczególnie że widzę jak jeżdżą głównie wokół komina. Jednak opór jest ogromny i obawa przed tymi 2-3 trasami w roku jest zbyt silna. Nie do końca jest tak, że w czasie ładowania i tak coś robisz. Ja patrząc na kilka tras, które elektrykiem zrobiłem z rodziną, to każde ładowanie to były nudzące się dzieci i żona pytająca "ile jeszcze się będzie ładować". A ja kombinuję jak tutaj jeszcze wykorzystać czas na stacji benzynowej kupując 3cią kawę. To myślenie nadal silne jest w ludziach, bo samochód daje Ci wolność, a elektryk ją trochę odbiera. Jeśli ktoś kupuje auto za 200tys, to ta ekonomia jest trochę mniej istotna i mało osób zmieni na BEV dla 10-20tys oszczędności w ciągu paru lat. Dlatego masowe przejście na BEV wymaga daleko idącej polityki, która musi pójść tak daleko jak w Norwegii poprzez bardzo mocne dofinansowanie do zakupu EV i budowy infrastruktury ładowania, a równolegle do mocnego opodatkowania ICE, żeby "zmusić" ludzi do przesiadki. Jednak co do dofinansowania, to nie każdego kraju na to stać.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bardzo dużo wynika z niewiedzy. Elektryk =pożar,  szukanie ładowarek i czekanie na ładowanie. Tacy ludzie nie zdają sobie sprawy,  że ich to by nie dotyczyło,  bo jeżdżą 1 raz w roku na wakacje,  mieszkają w domu, gdzie będą się ładować za dużo taniej niż ich diesel. To wszystko się zmieni z czasem. Jak wyjdzie przykładowo Tesla 2 za 100 tys i inne podobne auta to kto będzie te diesle kupował. Mówię o ludziach co jeżdżą na codzień po 30-50 km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

Bardzo dużo wynika z niewiedzy. Elektryk =pożar,  szukanie ładowarek i czekanie na ładowanie. Tacy ludzie nie zdają sobie sprawy,  że ich to by nie dotyczyło,  bo jeżdżą 1 raz w roku na wakacje,  mieszkają w domu, gdzie będą się ładować za dużo taniej niż ich diesel. To wszystko się zmieni z czasem. Jak wyjdzie przykładowo Tesla 2 za 100 tys i inne podobne auta to kto będzie te diesle kupował. Mówię o ludziach co jeżdżą na codzień po 30-50 km

 

Właśnie problem w tym że ładowanie nie jest tańsze niż jazda dieslem. Cena prądu powyżej limitu jest 1.40zł/kwh auto zużywa ok 25kw/h na 100km więc oszczedny diesel jeździ za podobne pieniądze.  Trzeba jeszcze pamiętać ile mamy różnych opłat i podatkow w paliwie których aktualnie nie ma w prądzie a pojawią się na pewno jak auto elektryczne będą uzyskiwały na popularność bo to bardzo duży zastrzyk dla naszego budżetu. Myślę że pojawią się w formie podatku od aut elektrycznych albo od przejechanej liczby kilometrów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

moje auto zużywa średnio 17 Kwh, a prąd max 1 zł po przekroczeniu limitu, a mój diesel pali 12 l na 100 km co daje 80 zl, to tak informacyjnie

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

moje auto zużywa średnio 17 Kwh, a prąd max 1 zł po przekroczeniu limitu, a mój diesel pali 12 l na 100 km co daje 80 zl, to tak informacyjnie

Tesla zużywa 17kWh może w mieście i przy dodatnich temperaturach i lekkiej nodze, a tam elektryk zawsze będzie tańszy. Na trasie 120-140km/h zużycie będzie bliżej 25kWh, co jest równoważne 6-7l/100km (licząc średnio 1.5zł/kWh jako mix ładowania w domu i w na DC w trasie). Na DC cena 1kWh to nawet 2zł+ i to bez podatków, które się tam prędzej czy później pojawią. W swoim iX3 po 2 latach mam globalne zużycie energii z ostatnich 17tys km 22kWh, gdzie z 70% to miasto.

Dziś może płacisz 1zł, ale na prąd są różnego rodzaju tarcze i limity. Ludzie obawiający się elektryków, obawiają się jakie będą koszty w przyszłości, a nie jakie były dotychczas. Ja jeżdżę głównie w mieście, a tutaj przewaga EV jest tak duża, że nawet przy cenie prądu do 3.5zł/kWh elektryk będzie kosztował mniej niż diesel palący 12l/100km (poprzednie 535d paliło mi w mieście na krótkich trasach 15l/100km).

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś napomknął już, bo ciężko nadążyć za tempem nowych postów pojawiających się w tym wątku, ale ostatnio wypłynęło ciekawe zestawienie dotyczące skali utraty wartości elektryków i ich cen na rynku wtórnym. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie spore zaskoczenie jak prędko i jak mocno te fury tracą na wartości w stosunku do spalinowych odpowiedników - i to też może być twardy argument w rękach przeciwników elektryfikacji - potencjalnie kupno paska w tedeiku może przeciętnemu kowalskiemu wyglądać atrakcyjniej pod kątem późniejszej odsprzedaży niż TMY w tej samej cenie...

odebrane 24.10.2022 / 150: 40W22 / 112: 16W22, 22W22, 30W22, 33W22, 39W22, zamówione 29.09.2021
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 14.11.2023 o 18:19, adamjttk napisał(a):

I podsumowujac BMW i5, coby nie trzeba bylo szukac po forum.

W porownaniu do BMW iX (ten sam segment E) jak i poprzednika G30 mamy:

- zenujaco mala baterie jak na segment E, z zasiegiem mniejszym od uwaga VW ID3 Pro (za ~35-40% ceny i5)

- wykastrowana pneumatyka

- wykastrowany soft-close

- wykastrowane topowe audio, upudrowany HK szumnie nazwany Bowersem

- wykastrowana Vernasca

- wykastrowane fotele komfortowe, bez lamania, bez poduszek, bez masazy

- wykastrowane "Digital Key Plus", plebejskie przykladanie telefonu do klamki "Digital Key" (info za oficjalnym polskim konfiguratorem)

- wykastrowany Sky Lounge

- wykastrowane lasery

- wykastrowane listwy progowe

- wykastrowane podswietlenie ambientowe w tylnych drzwiach

- dekory aluminiowo-drewniane w drzwiach w porownaniu do G30 maja 30% wielkosci

- jakosc przyciskow do szyb jak w Octavii/Tipo

- zdegradowana jakosc oslon przeciwslonecznych - twardy siermiezny plastik z ostrymi krawedziami

- wykastrowana alkantarowa podsufitka

- wykastrowane klejone szyby z tylu

- wykastrowana opcja skorzanej deski rozdzielczej

- jakosc klamek wewnetrznych (juz nie wspominam o braku opcji przyciskow elektromechanicznych do otwierania drzwi jak w iX), manetek przy kierownicy, przyciskow do regulacji fotela - wszystko duzo gorszej jakosci niz w G30

- wykastrowane lusterko chromatyczne po stronie pasazera (niepotwierdzone!)

- wykastrowane siatki w fotelach z tylu

 estetyczny skorzany pasek z G30 do otwierania podlokietnika tylnego zastapiony materialowa 3cm koncowka

- usuniety mechanizm chowania otworow na kubki w tylnym podlokietniku dla komfortu i estetyki 

-wykastrowane sprezyny z mechanizmu skladania tylnych foteli od strony bagaznika - trzeba popchnac reka zeby sie zlozyly (sic!)

- wiekszosc opcji w pakietach, namiastki personalizacji

@BMFun chcialem wrocic do tego postu jeszcze

Chcialbym Cie prosic zebys obejrzal na spokojnie i na ile to mozliwe obiektywnie ta recenzje nowej 5-er i sie do niej odniosl.

Autorem jest AutoTopNL - okreslaja sie sami jako BMW Fanboys, uwielbiaja marke, uwielbiaja design, przyjemnosc z prowadzenia BMW, recenzuja dziesiatki ich aut, w wiekszosci bardzo pozytywnie.

 

Zacytuje ich podsumowanie po dokladnych ogledzinach auta na zewnatrz i w srodku - "TO AUTO PO PROSTU SMIERDZI OSZCZEDNOSCIAMI" --> "This car just reeks of cost saving"

 

Kilka cytatow:

2.00 -  grill i jego jakosc - "half fake plasticky, looks and feels a bit cheapish, looks like a very very good copy by a Chinese company of a BMW"
5.40 - dyfuzor i rury wydechowe - tutaj bez komentarza, jeszcze 2-3 lata temu sie z Audi smielismy z fakeowych wydechow

8.05 - "you can feel this and look at it up close so that's why I keep saying that everything looks and feels cheap"
9.00 - wnetrze - "it looks like the designer went to Google images and he said "car interior" and this came out, it's so generic, it could be anything, literally anything"
10.20 - kierownica - "this is very cheap as well.. this could have also came from a Renault Clio"
10.40 - manetki - "the single most cheap thing I've ever felt in a BMW. It feels like I might pull it off if I use it a bit too enthusiastically, it also feels like it's been glued together, very light, very cheap so are the paddels"

 

Ogolnie w tej recenzji slowo "cheap" jest odmieniane przez wszystkie przypadki, uzyl go kilkanascie razy w ciagu kilku minut, przypominam, mowimy o BMW 5-er, limuzynie premium segmentu E ktora bez mrugniecia okiem mozemy wyspecyfikowac na 500-600k PLN 😕

 

"This car just reeks of cost saving, that is the thing that I'm going to take away from this car most.
It feels like BMW said - okay, we've built a couple of really good 5-series, now let's build one and make a lot of money because we're just going to make as cheaply as possible. It's not a good feeling, honestly."

 

Wisienka na torcie jest maska - zerknij na porownanie G30 i G60, ten sam model i silnik - 520i, zabrali nawet wygluszenie, teraz jest GOLA BLACHA 🤣

ADCreHcJMoCALe9fQtkFRtqCyR_dCamsy7f5KWWm

 

ADCreHeOBNywd6iim5V7FiiSaUl37tcHw16B1Fpn

 

Nie hejtuje, nie wysmiewam - podaje Ci konkretna recenzje nowej G60 naprawde renomowanego kanalu na YT, jak Ty sie na taka polityke firmy zapatrujesz?

(nie pisz tylko prosze "a w tesli licznikow za to nie ma" bo porownujemy G30 i G60, tutaj masz 2 auta w odstepie 4 lat)

Edytowane przez adamjttk
G80 --> G60

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

@BMFun chcialem wrocic do tego postu jeszcze

Chcialbym Cie prosic zebys obejrzal na spokojnie i na ile to mozliwe obiektywnie ta recenzje nowej 5-er i sie do niej odniosl.

Autorem jest AutoTopNL - okreslaja sie sami jako BMW Fanboys, uwielbiaja marke, uwielbiaja design, przyjemnosc z prowadzenia BMW, recenzuja dziesiatki ich aut, w wiekszosci bardzo pozytywnie.

 

Zacytuje ich podsumowanie po dokladnych ogledzinach auta na zewnatrz i w srodku - "TO AUTO PO PROSTU SMIERDZI OSZCZEDNOSCIAMI" --> "This car just reeks of cost saving"

(...)

Nie hejtuje, nie wysmiewam - podaje Ci konkretna recenzje nowej G80 naprawde renomowanego kanalu na YT, jak Ty sie na taka polityke firmy zapatrujesz?

(nie pisz tylko prosze "a w tesli licznikow za to nie ma" bo porownujemy G30 i G80, tutaj masz 2 auta w odstepie 4 lat)

A w Tesli nie ma liczników, a nawet chiński MG ma 🙂 Miałem tak napisać w odpowiedzi na post Krissa, ale mnie ubiegłeś 😉

A co do G60, to jak piszesz bez hejtu, to aż się chce dyskutować 🙂 Obejrzę w wolnej chwili, natomiast nie przesadzajmy że AutoTopNL są jakimiś fanami BMW. Raczej zachwycają się wszystkim co jest mocne, szybkie i robi głośne "brum" i ma Max 300km/h+. Nie dziwie się że testując 520i na silniku i funie z jazdy nie mogli się skupić 🙂 A do tego pewnie testowali niezbyt bogatą wersję. Ja u nich zauważyłem skłonność do powielania obiegowych opinii z innych testów o czym parę razy się przekonałem. Można obejrzeć kilka testów Tesli od najstarszych do najnowszych, gdzie w tych najnowszych zachowawczo opisują auto, bo społeczność Tesli nie jest mała, a im jednak na koniec dnia chodzi pewnie najbardziej o liczbę subskrypcji oraz oglądalność.

Oczywiście oszczędności widać i chyba bardziej z nimi poszli nisz zwykle i trochę to boli, ale ja bym aż tak bardzo nie demonizował tego. Będzie jak zwykle - pogadają, pogadają, a potem zmieniasz auto i poruszasz się w tym co jest - porównasz z E-klasą, A6, spojrzysz na Model S i pobiegniesz z pieniędzmi w zębach zamówić i5 🙂

Pewnie widziałeś to na wątku o G60, gdzie ponarzekali ludzie na jakość i że kiedyś było lepiej (w większości zasadnie), po czym pojawił się post przełamujący klimat: "Zmieniając temat od silników z kosiarek, fatalnego wykończenia i końca premium w BMW 😉 jakie koła zimowe do G60, pasują jakieś od G30? Będę potrzebował dwa komplety." 🙂 A potem jednak wiele ludzi zaczęło dostrzegać zalety G60.

Na mnie pierwsze wrażenie i5 zrobiło bardzo dobre i te oszczędności z pewnością są, ale nie są dla mnie dyskwalifikujące, za to uważam sporo zmian na plus - wizualnie podoba mi się dużo bardziej od g30, zarówno na zewnątrz, jak i w środku, czy dużo lepszy autopilot który testowałem. Następnym razem przy wizycie w salonie, przyjrzę się dokładnie i5 pod kątem jakości materiałów. Może w moim przypadku różnica w odbiorze wynikała z tego że oglądałem najdroższą (M60) i bogato wyposażoną wersję i z ładnymi zewnętrznymi/wewnętrznymi elementami wykończeniowymi oraz skórą Nappa. Z tych wszystkich braków które wymieniłeś, mi chyba najbardziej brakowałoby naturalnej skóry na desce - mam porównanie jak to duża różnica jest pomiędzy X5 a iX3.

I tak już serio - jeśli zmieniałbym samochód i chciał limuzynę zamiast SUV, to jaką mam lepszą alternatywę na dzień dzisiejszy w cenie 400-500k? Tylko mówię o lepszej alternatywie, więc nie podawaj mi Model S Plaid 😉

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Obejrzałem i nie wiem dlaczego pominąłeś uznanie za:

- ładną linie boczna

- dobry wynik wagi auta (1700kg)

- smart podejście przy współdzieleniu platformy bev oraz ice

- very surprised how good is a drivetrain

- vegan leather is really really good

- seats are very comfy

- super smooth, powerful

- super comfy chassis 

- it’s a really good car driving wise

- super quite

- 7s lepszy czas 0-200 od 520i g30

Bardzo chwalił układ kierowniczy, zawieszenie, silnik.

Oprócz jakości zarzuca zbyt mały konserwatyzm w porównaniu do E-klasy i wnętrze które jest trochę nijakie i pasowałoby do dowolnej marki.

Pewne jest że jest jakiś niedosyt, ale część uwag jest imho pod publikę i lekko przejaskrawiona. Nadal jakość materiałów jest dużo lepsza od Model S. Warto będzie zobaczyć auto po 20, 50tys km czy plastiki nie zaczną pracować.

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
8 godzin temu, BMFun napisał(a):

Obejrzałem i nie wiem dlaczego pominąłeś uznanie za:

- ładną linie boczna

Bo powiedzial ze to auto tylko jakos wyglada jeszcze z boku, szukal jakichkolwiek pozytywow.

Powiedzial, ze przod tanii i brzydki bez nawiazania do tradycji marki (lampy), tyl brzydki, brak jakichkolwiek finezyjnych przetloczen na kroserii znanych z poprzednich wersji 5-er, duze polacie blachy ktore sa nijakie, generyczne i sprawiaja ze auto wyglada tanio i bedzie sie brzydko starzec.

Nie komentowalem tego bo to kwestia wygladu, subiektywna oczywiscie wiec dalem sobie spokoj zeby nie robic gownoburzy.

8 godzin temu, BMFun napisał(a):

- dobry wynik wagi auta (1700kg)

Wagi nie komentowalem bo jest niska tylko dla wersji 520i RWD czyli wersji ktora:

a) w ogole nie powinno byc w tej klasie bo 200KM to maja dzis miejskie elektryki segmentu B/C po 130k PLN typu ten chinski MG

b) benzynowe 520i to byl promil promila sprzedazy w 5-er od zawsze, beda sie sprzedawac diesle AWD, hybrydy i elektryki - a tam waga jest zdecydowanie inna (2-2,5 tony to nie powod do chluby..)

8 godzin temu, BMFun napisał(a):

- smart podejście przy współdzieleniu platformy bev oraz ice

smart?

Kurcze odnioslem zupelnie inne wrazenie - np ogladajac bagaznik auta stwierdzil ze wersja benzynowa wyglada jak elektryczna, ze nie wie gdzie sie podzialo  pol bagaznika z tylu bo nie ma tam ani kola zapasowego ani baterii, i tak jak teraz nad tym mysle to nie wiem ktora wersja gorzej na wspoldzieleniu wyszla - czy elektryczna (nie ma frunka, jest wal, duza waga, malo miejsca w srodku), czy moze ta spalinowa - nieproporcjonalnie podniesiona karoseria, oszczednosci wynikajce z wprowadzenia nowego napedu i przekierowaniu tam funduszy na nowe linie montazowe, R&D, marketing etc.

8 godzin temu, BMFun napisał(a):

- very surprised how good is a drivetrain

no dla mnie naped w tym aucie to akurat najgorsza rzecz bo najtansze elektryki za polowe ceny maja podobna moc i osiagi ale znowu - rzecz subiektywna wiec nie komentowalem bo ktos moze szukac akurat takiej wersji.

8 godzin temu, BMFun napisał(a):

- vegan leather is really really good

tak, to slyszalem i cieszy mnie to bo jest w podstawie i nie trzeba za nia doplacac dodatkowo ale o tym trabilem juz od 4 lat w tym watku gdy BMW kupilo firme zajmujaca sie wege tapicerkami

8 godzin temu, BMFun napisał(a):

- seats are very comfy

Mowil co innego - ze sa wygodne (nadal) ale gorsze od poprzednika

8 godzin temu, BMFun napisał(a):

Bardzo chwalił układ kierowniczy, zawieszenie, silnik.

I nie mam z tym zadnego problemu, to sa rzeczy ktore sie nie zmienily od poprzedniej generacji wiec nie komentowalem tego (nie recenzuje auta jako takiego przypominam - pisze o mega zauwazalnych cieciach i oszczednosciach jedynie w stosunku do G30)

Moze my inaczej rozumujemy filozofie motoryzacji - ja widzac ta recenzje G60 520i, gdybym byl zainteresowany zakupem 5-er, poszedlbym do salonu po poprzednia wersje G30 bo nie widze tu postepu a widze zauwazalny regres. Tak po prostu. 

Tzn widze 20-30 rzeczy ktore zmienily sie na gorsze i moze 5 rzeczy ktore zmienily sie na lepsze w porownaniu do G30.

A wtedy jaki jest sens nowego modelu? (mowi o identycznych wersjach silnikowych w starej i nowej generacji)

Dla mnie "nowa buda" to nie jest automatycznie zaden powod do pojscia do salonu bo nie kupuje auta zeby sie sasiad gapil - za tym zakupem musi isc zauwazalny postep - lepszy naped, lepsze opcje, wiekszy komfort etc etc - a tu jest w sumie odwrotnie, oszczednosci, oszczednosci i wykastrowanie polowy opcji, cuda na kiju.

8 godzin temu, BMFun napisał(a):

Pewne jest że jest jakiś niedosyt, ale część uwag jest imho pod publikę i lekko przejaskrawiona. Nadal jakość materiałów jest dużo lepsza od Model S. Warto będzie zobaczyć auto po 20, 50tys km czy plastiki nie zaczną pracować.

Jakosc materialow jest lepsza od modelu S, nikt, a na pewno ja, z tym nie dyskutuje.

Do tego wersja bazowa jest nadal duzo, duzo tansza niz najtanszy model LR wiec jak ktos potrzebuje segmentu E i nie potrzebuje osiagow i wystarczy mu 200KMi to nadal swietne i rozsadne auto, ale dla mnie osobiscie to regres i wersja G30 wyglada po prostu lepiej, bardziej luksusowo, ma lepsze opcje dodatkowe. Nie widze tu zadnego postepu.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja miałem 3 serie BMW 5 i przez wiele lat uważałem, że to idealne auto dla mnie i mojej rodziny. Teraz nie widzę pół argumentu za tym, żeby kupić serię 5 zamiast Tesli Y. Ciekawe ilu jest/ będzie tak myślących ludzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.