Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Nigdy nie mówię nie, będzie karta bmw charging wiec przynajmniej na ta kawe do Sopotu kilka razy się wybiorę chociażby zeby nacieszyć się trochę nowa zabawka.

 

Mi "efekt nowej zabawki" w trasie przeszedł po 3 dłuższych trasach. Ciekawość zaspokojona, więc teraz elektryk świetnie się realizuje jako wół roboczy po mieście na krótkich trasach, gdzie jest jego naturalne środowisko. Jadę wkrótce na narty w Alpy i nawet iskierka pomysłu nigdzie się nie zrodziła żeby pojechać elektrykiem. Nawet gdyby w garażu stała Tesla ultra hiper performance z napędem na 6 kół ;-)

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@BMFun u mnie zapewne bedzie tak samo. Bylem juz w trasie xc40/ix3/id4/taycan okolo 250km w jedna strone. Za kazdym razem przez pol podrozy sluchalem narzekania zony i corki dlaczego jedziemy wolniej od reszty, co za gowno i ze trzeba miec z glowa cos nie tak zeby tyle wydac na auto a pozniej wlec sie jak jakim s starym rumorem :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bo w pewnym momencie BMW wpadlo we wlasna pulapke ciaglych wzrostow sprzedazy i zaczelo konkurowac rowniez o klienta Skody czy Toyoty.

Stad byly w cenniku swego czasu rodzynki jak 316i, 518d, absolutnie gole i wesole na 17" felgach, po 120-150k PLN.

A skoro z daleka nie widac roznicy to po co przeplacac, w koncu sztuka jest sztuka :norty:

Dobre :D BMW konkuruje ze Skoda i Toyota, co w niektórych segmentach jest akurat prawda i nie mam z tym problemu. Sam bym chyba wolał uboższe BMW mając taki budżet (albo bardziej używane czy z premium selection).

Ciekawe ze jak się Tesle porównuje ze Skoda czy Toyota, co jest znacznie bardziej uprawnione, to jest dla Ciebie Adam obraza świętości i wielkie oburzenie. Czyżbyś miał podwójne standardy czy może tak wielki masz żal do marki BMW? I jeszcze ta metafora do „Dosi”. :D :D

No to zdecyduj sie w koncu bo zgadzasz sie ze mna i sie nie zgadzasz (i oburzasz) jednoczesnie.

Oburzam się że Ty się oburzałeś na porównanie Tesli do Toyoty, kiedy to dla mnie jest naturalna konkurencja tylko z inną jednostką napędową, której cechą jest że ma z reguły wyższe moce niż ICE - taki "gratis" technologi EV lepiej skalowalnej niż ICE. Ja przy zakupie porównywałem BMW X3 2.0d/i 184KM do iX3 286KM, a Ty sugerowałeś sam elektrowozowi porównywanie Tesli TMY SR/LR po obniżkach do ICE 2.0 184KM Audi, BMW, Mercedes. Ale oburzasz się jak się porówna TMY do RAV, która na przykładzie Norwegii jest wypierana przez subsydiowaną TMY. Przypominam że RAV4 ma min 173KM, a w wersji Hyprid 220KM-306KM. Porównanie takiego ICE do TMY SR czy LR jest jak najbardziej na miejscu!


Oczywiste że wszystkie BMW <200-220tys to konkurencja do Skody, VW, czy nawet Toyoty, bo "trochę dołożysz" i masz "trochę" lepsze auto. A jak ktoś lubi metki, to i metkę. Najlepszym przykładem jest to że 330i wyparło Mondeo, Skodę Superb i Insignie z policyjnej nieoznakowanej drogówki - da się kupić lepiej jeżdżącego golasa w podobnej lub minimalnie wyższej cenie niż poprzednicy.


BMW stała się częściowo masową firmą poprzez powyższe. Jako że metki dla mnie nie mają znaczenia i nie liczę liczby znaczków na karoserii jak coniektórzy, to mnie to grzeje bo oceniam produkt a nie metki.

 

Napisalem wyraznie - auta budzetowe/flotowe, z najgorszymi/najwolniejszymi napedami, z minimalnym wyposazeniem podbieraja klientow Skodzie/Toyocie/VW etc. W imie sprzedazy 2M aut rocznie.

Zamień BMW na "Tesla po obniżkach" i zrozumiesz co Ci piszę od wielu miesięcy :) Nie mówię że to jest źle, wręcz przeciwnie, taka jest strategia Tesli konsekwentnie realizowana.

 

Co do porownania Tesla/Toyota/Skoda etc - odpowiadalem, ze to glupoty bo porownywales spalinowe 120-150KM Octavie czy inne Corolle do 300-400KM TM3 SR/LR, auta rozniace sie osiagami czy budzetem nierzadko o 100%.

Jak porownasz konkretne modele elektryczne - np Enyaqa/ID4/5 do TMY to zgadzam sie, niektore wersje sie calkowicie podgryzaja i rowniez nie mam z tym zadnego problemu. Tyle ze tutaj iX3 nie jest rowniez zadnym wyjatkiem niestety, gra dokladnie w tej samej lidze co Enyaq czy ID.4.

W wielkim przeciwienstwie do takiej X5M za to, zeby nie bylo :cool2:

Mi zupełnie nie przeszkadza że w X5 można tanio zamówić golasa 25d który podobnie wygląda, a dla większości być może tak samo :) Wręcz jest to dla mnie zaleta, ale ja nie mam skrzywienia na punkcie metek.

 

A tymczasem nowe modele S dotarly do Norwegii, czas na jazde probna! :)


52678571675_33eb20f777_o.jpg


PS. Tak patrze na gielde, wzrost akcji Tesli o prawie 100% w ciagu miesiaca, chyba juz wiemy jak inwestorzy zareagowali na obnizki cen, chyba jednak "banka nie peka" :roll:

 

Nie mogę się doczekać zachwytów nad Plaid. Mam nadzieję że obiektywnie porównasz rzetelnie jak się jeździ w porównaniu do np M5 ;P

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tymczasem nowe modele S dotarly do Norwegii, czas na jazde probna! :)


52678571675_33eb20f777_o.jpg

Ej, ale dlaczego wkleiłeś zdjęcie starego modelu? :lol:

 

"Last time I drove M2.. I was thinking there is no turbo lag, throttle response is so good but after getting out of model 3 - this feels DEAD ON THE THROTTLE, can't believe that I'm saying this about an M car"

"it is the same or less chassy/road communication in M2 than in a Tesla, and I can't believe I'm saying that""

Ale ja mam takie samo wrażenie z M2. Jak tylko wysiadam z czegoś mocnego/szybkiego to podpisałbym się pod tym sam.

Bardzo bym chciał, żebyś i Ty Adamie mógł się kiedyś o tym przekonać, że TM3P również daje takie same wrażenie "powolności porównawczej" jeśli przesiądziesz się do niego z szybkiego ICE. Serio serio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no utarl mi nosa ostatnio jeden taki lotr w tm3 na bramkach pod Poznaniem. Zaplacilem i ruszylem spokojnie, nagle widze jak mnie wyprzedza tm3 performer. Pol minuty pozniej minalem go jadac spokojnie na tempomacie :D Jazda elektrykiem to jest jak seks z nastolatkiem. Jurne to, checi ma duze ale doswiadczenie male i konczy zanim zacznie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem słoniku, że masz doświadczenia erotyczne z nastolatkiem... :lol:


Ale tak na poważnie - oczywiście, że masz rację. Tesle są fajne do szpanowania szybkim ruszaniem, ale w trasie szybko wymięka, bo co chwilę by trzeba było ładować. Ale spójrzmy na to z drugiej strony - można w czasie podróży nadrobić braki serialowe na Netflixie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oburzam się że Ty się oburzałeś na porównanie Tesli do Toyoty, kiedy to dla mnie jest naturalna konkurencja tylko z inną jednostką napędową, której cechą jest że ma z reguły wyższe moce niż ICE - taki "gratis" technologi EV lepiej skalowalnej niż ICE.

Twoj argument latwo zbic.

1. Toyota na dzisiaj nie istnieje w EV wiec juz lepiej pasuje jakis VW/Skoda jezeli mielibysmy mowic o porownywaniu do marek popularnych.

2. Na YT masz dwa miliony filmikow z porownan TM3P do M2/M3 czy innych aut "sportowych" na torze, na kresce, na kretych drogach czy to samo dla TMS/Y do jakichs X5M czy Taycanow/RS6/M5 etc etc

Widzisz tam gdzies jakiegos Enyaqa czy inne RAV4 w porownaniach? Tesla od poczatku postawila na osiagi, tam gdzie inne firmy maja sufit (taki VW czy Skoda 100-300KM, niewazne czy ICE czy BEV), tam Tesla ma podloge (300-1000 KM), wiec nie mow o tej latwej skalowalnosci bo to bzdura tzn wiekszosc marek popularnych ma w nosie handling, moc, pozycje za kierownica, frajde z jazdy, dodatki sportowe etc

 

Ale oburzasz się jak się porówna TMY do RAV, która na przykładzie Norwegii jest wypierana przez subsydiowaną TMY. Przypominam że RAV4 ma min 173KM, a w wersji Hyprid 220KM-306KM. Porównanie takiego ICE do TMY SR czy LR jest jak najbardziej na miejscu!

Patrz wyzej, 300KM RAV4 to ostatnia nowosc, chyba najmocniejsza w historii i oczywiscie podgryza najslabsze TMY (czy vice versa), natomiast nadal - tam gdzie konczy sie HP w jednej firmie, zaczyna sie dopiero w drugiej. Ale z grubsza nie zebym wielce oponowal, na dzisiaj przecietny klient na crossover w segmencie D miesza wszystko ze wszystkim bo ceny BEV/hybryd sa b. podobne i moc ma juz malo do gadania, nie jest to wynacznikiem zakupu a jedynie jakims tam dodatkowo argumentem do podjetej decyzji.

 

Oczywiste że wszystkie BMW <200-220tys to konkurencja do Skody, VW, czy nawet Toyoty, bo "trochę dołożysz" i masz "trochę" lepsze auto. A jak ktoś lubi metki, to i metkę. Najlepszym przykładem jest to że 330i wyparło Mondeo, Skodę Superb i Insignie z policyjnej nieoznakowanej drogówki - da się kupić lepiej jeżdżącego golasa w podobnej lub minimalnie wyższej cenie niż poprzednicy. BMW stała się częściowo masową firmą poprzez powyższe.

Dlatego powtarzam, nie wiem skad oburzenie. Te 2M sprzedanych BMW nie wzielo sie z ///M czy nawet 330i, wzielo sie w wiekszosci z bida silnikow, z bida wyposazeniem - taka marka premium z wiekszoscia aut nie majacych nic wspolnego z premium - stad pewnie dzial marketingowy z taka zaciekloscia "pielegnuje" spuscizne ///M i umieszcza po 20-30 znaczkow gdzie sie da w kazdej 318 czy 520, zeby dumny wlasciciel wciskajac pedal gazu i ziewajac (bo nic sie nie dzieje), pamietal ze ma auto "premium" i "sportowe" :cool2:

 

Nie mogę się doczekać zachwytów nad Plaid. Mam nadzieję że obiektywnie porównasz rzetelnie jak się jeździ w porównaniu do np M5 ;P

Plaid sie broni cyferkami sam :cool2:


BMW M3 2021 Competition x-drive 100-200km/h - 8.4s

BMW M5 CS 2021 100-200km/h - 6.5s

Tesla Plaid 2021 100-200km/h 3.9s

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tymczasem w Real life


Niemiecka autibahna

1. Tesla model 3 130km/h

2. Tesla s plaid 130km/h

3. Tesla model y performance 110km/h

4. Bmw 520d 160km/h

5. M 200+ km/h


Kartonowe osiągi nie bronią się w realnym zyciu. Przy 130 faktycznie można zasnąć z nudów, chyba ze się podróżuje podskakująca jak piłka tesla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam, dyskutujesz sam ze sobą, wiec nie wiem jaka tezę „zbijasz”.


Pisze ze klienci przechodzą głównie z Toyoty do Tesli. To jest fakt który potwierdzają chociażby wyniki sprzedaży gdzie spada a gdzie rośnie. Z RAV4 która była w Norwegii na topie przechodzą do TMY która jest na topie. Z BMW do Tesli raczej marginalne i głównie migruja do ix, etron, itp.


Dlatego pisałem wielokrotnie ze Tesla to taka Toyota która idzie na masę, tylko ma średnio wyższa moc indygo gorsza jakość. Ale za to ładniejsze GUI, Netflix i elektryczna klapkę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

No i się okazało.

Powodzenie aut elektrycznych w Norwegii wyniki z głosowania portfelem.

Wystarczyło zmieniać dotowanie i elektryki minus 80% m/m


https://topcarnews.net/norway-plug-in-car-sales-collapsed-by-80-in-january-2023-s203307.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@bmfun nie wiem czy widziałeś film co kriss wkleił z testem zasięgu do kompletnego wyczerpania baterii. Zawieźli tesle z wyczerpana bateria laweta pod ładowarkę ale nie dało się auta naładować bo nie dało się otworzyć elektrycznej klapki. To co Adam zachwalał jest zwykłym bublem inżynieryjnym, nic więcej.


P.s. Jakbyś jechał w Alpy to przynajmniej jak ja byłem była bardzo duża różnica w cenie paliwa miedzy autostrada a dolina w której byliśmy. Na autostradzie 2.2-2.4 euro/litr, natomiast w Austrii w dolinie 1,65-1,7 wiec nie warto tankować na zapas :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
co do testowania Tesli s plaid przez Adama, ja to mam chyba za małą wyobraźnię, bo nie wyobrażam sobie kupić za swoje pieniądze 1000 konne auto, żeby jeździć po Norwegii 100 km/h. 2 sekundy przyjemności... :mad2: :mad2: :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tymczasem w Real life

Niemiecka autibahna

1. Tesla model 3 130km/h

5. M 200+ km/h

Kartonowe osiągi nie bronią się w realnym zyciu.

A na polskich "autobahnach" real life tak:

TM3 - 120 km/h, M4 90 km/h ;)

https://streamable.com/z4piqp

https://streamable.com/28fkq5

Jezdzilem xx razy niemieckimi autostradami i szczerze mowiac, o wiele czesciej wyprzedzaly mnie Passaty Varianty czy inne A6 w kombi w dieslu niz jakiekolwiek auta sportowe, ktore z reguly jezdza powoli jak na swoje mozliwosci

 

"Last time I drove M2.. I was thinking there is no turbo lag, throttle response is so good but after getting out of model 3 - this feels DEAD ON THE THROTTLE, can't believe that I'm saying this about an M car"

"it is the same or less chassy/road communication in M2 than in a Tesla, and I can't believe I'm saying that""

Ale ja mam takie samo wrażenie z M2. Jak tylko wysiadam z czegoś mocnego/szybkiego to podpisałbym się pod tym sam.

Bardzo bym chciał, żebyś i Ty Adamie mógł się kiedyś o tym przekonać, że TM3P również daje takie same wrażenie "powolności porównawczej" jeśli przesiądziesz się do niego z szybkiego ICE. Serio serio.

Ja sie Slawomir z Toba zgadzam, tylko zawsze ten jeden drobny szczegol pozostaje ktory wygodnie masz w zwyczaju przemilczac - $.

Bo to, ze masz na rynku auta dynamiczniejsze z V12 czy V8 z 3-4 turbinami ale za 3-4x wiecej $ to nie neguje, tylko dostepnosc tych aut z salonu dla przecietnych ludzi jest pomijalna mozna powiedziec.

 

Pisze ze klienci przechodzą głównie z Toyoty do Tesli. To jest fakt który potwierdzają chociażby wyniki sprzedaży gdzie spada a gdzie rośnie.

BMW w zeszlym roku spadlo 100k.

Uwazaj z "logika" argumentow ;)

 

Z BMW do Tesli raczej marginalne i głównie migruja do ix, etron, itp.

Ok, jezeli pozwala Ci to lepiej spac badz czuc sie w swoich BMW podczas jazdy :cool2:

 

Dlatego pisałem wielokrotnie ze Tesla to taka Toyota która idzie na masę, tylko ma średnio wyższa moc indygo gorsza jakość. Ale za to ładniejsze GUI, Netflix i elektryczna klapkę ;)

No pisales, mozesz napisac jeszcze sto dwadziescia razy i nadal to niczego nie zmieni :norty:

Trollujesz, ale nie ma sprawy, odpowiem merytorycznie.

Porownaj prosze dla tych 2 konkretnych marek:

1. srednia cena auta w ofercie czy tez sprzedanego

2. srednia moc, topowa moc

3. filozofia obu marek apropo produkcji, wdrazanie nowosci, OTA, GUI etc

4. ogolnie fun z jazdy, handling, rozwiazania technologiczne


Natomiast jezeli implikujesz "toyowatosc" Tesli jedynie rosnacym wciaz wolumenem sprzedazy, ja rownie dobrze moge napisac, ze Tesla jest po prostu taka dobra, ze ludzie ja wybieraja bez wzgledu na zenujacy PR BMW czy innych "legacy" producentow motoryzacyjnych, bo chyba w szamanskie wplywy Muska na oglupiony tlum milionow ludzi juz malo kto wierzy? Czy nadal aktualne?


Moze po prostu ludzie glosuja portfelem i mowia, ze coraz wieksze grille, coraz wiecej znaczkow ///M, coraz wiecej kolorow oswietlenia ambientowego, coraz wieksza masa, coraz gorsze prowadzenie, nie dawanie ogrzewanych siedzen w 2023r w podstawie, notoryczne wtopy mechaniczne w ktore coraz ciezej uwierzyc ze sa dzielem przypadku czy tez WCZORAJSZA technologia (quad turbo diesle, hybrydy z zasiegiem 30-40km na pradzie) etc etc etc to nie jest dokladnie to czego oczekuja wydajac swoje ciezko zarobione pieniadze?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pojezdzilem troche nowym S (w wersji LR) i troche mieszane odczucia :roll:


Na plus na pewno w porownaniu do TM3:

- auto segment wyzej i to czuc - obszerniejsze, lepsze zawieszenie, lepsze wyciszenie, lepsza jakosc materialow/detali

- bez dwoch zdan ladniejsza/spojniejsza linia nadwozia niz TM3, powiedzialbym ze wyglada nowoczesnie i agresywnie, nie zestarzala sie wg mnie ani troche i wciaz wyglada swietnie

- liftback, dostep do bagaznika duzo lepszy

- wygodniejsze, lepiej wyprofilowane fotele, pikowane

- GUI dziala blyskawicznie po prostu, klasa sama w sobie

- wygodniejsze klamki (z zewnatrz :norty:) - same sie wysuwaja

- model podstawowy ma kopa jak TM3P, niecale 3,5s do setki, wyprzedza praktycznie wszystko i wszedzie, mega dynamiczne jak na rozmiary/mase

- czujniki parkowania sa nadal :lol:


Sporo tez minusow niestety:

- auto jest sporo wieksze od TM3 i to czuc, szczegolnie na szerokosc, do miasta zdecydowanie za duze, ciezko sie manewruje po waskich uliczkach, raczej na dluzsze trasy

- kierownica yoke to ponury zart, ergonomia poza jazda na wprost fatalna i nijak sie nie da tego pomyslu obronic, za szeroka, na rondach lipa zupelna

- brak manetek to kolejny zart, kierunkowskazy na kierownicy sa nieuzytkowe na codzien, nie da sie ich wcisnac w dowolnym momencie przy kreceniu, na smietnik rozwiazanie jak najszybciej

- fotele mimo ze lepsze niz w TM3 to nadal do komfortow BMW im sporo brakuje (jak za te pieniadze)

- materialy/detale w srodku mimo ze lepsze niz w TM3 to jednak nadal gorzej od porzadnie wyposazonej Audi/BMW etc segmentu E - w tym budzecie to problem, oczekiwalbym wiecej

- tablet 15" wydaje sie odrobine za duzy, 13" w TM3 jest chyba optymalne - yoke zaslania kawalek tabletu z lewej strony

- brak wielu rzeczy dostepnych w tej klasie aut - skretne tylne kola, headup(!!!), kamery 360, soft close (nie przystoi trzaskac drzwiami w aucie za 500k+)

- przyciski na kierownicy haptyczne - badziew

- przyciski do otwierania drzwi w srodku - tez haptyczne - badziew, w TM3 sa fizyczne i sa lepsze/wygodniejsze

- tablet maly z tylu w sumie do niczego, powinny byc 2szt wieksze na wysokosci oczu na siedzeniach jak w niemieckim premium jezeli chodzi o dzieci

- audio zawiodlo mnie - spodziewalem sie jakiegos mega wow a bylo w sumie tylko troche lepiej niz w TM3, moze to kwestia ustawien badz zrodla, nie mialem czasu za bardzo sie pobawic


Co ciekawe - dla mnie, po 2 latach jezdzenia TM3 - licznik na przeciwko kierowcy jest po prostu zupelnie zbyteczny/do wyrzucenia - nie przedstawia imho zadnej wartosci dodanej w tym aucie, wszystko co tam jest spokojnie mogloby sie znajdowac na tablecie. Nie ma tam za wiele informacji pokazywanych i chyba jest sztuka dla sztuki, o WIELE bardziej przydalby sie zamiast niego head up.


Generalnie auto wg mnie warte moze 30% wiecej od TM3P/TMYP i za tyle bym pewnie wymienil crossovera zeby wrocic do bryly sedana, w cenie dokladnie x2 TMYP podejrzewam, ze sprzedaz bedzie znikoma, nie warte imho zupelnie 550-600k PLN.


52679436435_836a76d44a_o.jpg


52679497903_f1bcdc9344_o.jpg


52679497993_42f49e38e0_o.jpg


52679285784_09a7ee16f2_o.jpg


52678489637_dc018437ac_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam czy ty masz jakaś 2 biegunowke? Post wyżej jedziesz po bmw jak po starej kobyle po ty by w następnym poście pokazać wyższość niemieckiego Premium deklarująca model s, flagowy okręt firmy :D u mojej żony w przychodni przyjmuje dobry psychiatra, mogę ci zniżkę załatwić. Chcesz? :D są tez konsultacje online.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam czy ty masz jakaś 2 biegunowke? Post wyżej jedziesz po bmw jak po starej kobyle po ty by w następnym poście pokazać wyższość niemieckiego Premium deklarująca model s, flagowy okręt firmy :D u mojej żony w przychodni przyjmuje dobry psychiatra, mogę ci zniżkę załatwić. Chcesz? :D są tez konsultacje online.

 

No ja też to samo pomyślałem. Recenzja wygląda rzetelnie jak na fana Tesli i szczerze mówiąc mam ochotę w paru kwestiach bronić Tesli po tej recenzji ;-) np softclose - mimo że czasem się przydaje (np jak dziecko śpi i jedzie się w nocy), to kolejny raz nie uznałbym tego za must have, bo i tak wszyscy trzaskają drzwiami, a jak jest auto premium to ten dźwięk z reguły jest całkiem fajny.


Parę razy zdarzało się Adamowi - jednego dnia i4 jest "bardziej premium", drugiego to największy badziew, także nie zdziwię się jak jutro okaże się że jak weźmie się Model S z opcją normalnej kierownicy (jest już ta opcja w cenniku), to się okaże że najważniejsze wady usunięto i pojawi się tekst w stylu że niemiecki przemysł będzie miał mokre gacie bo zaraz Model S zmiecie wszystkie 5er, E-klasse, A6 w górę. A kto się z tym nie zgadza, to jest troll :mad2:


Nie zmienia to faktu że Model S od zawsze mi się podobał mimo że ma 12 lat. Ładnie się starzeje.


Fajnie ze jakiś wartościowy post z testu nowego Modelu S. Jakaś odmiana od trollingu i wychwalania Tesli pod niebiosa, a myśle ze jako pierwszy albo jeden z pierwszych miał okazje się tym przejechać. W Polsce o Model S w testach można pomarzyć. Nawet starszej wersji nigdy nie mieli.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oczywiście mój post należy traktować z odrobina humoru, fakt recenzja dosyć rzetelna. Mnie się jeszcze rzuciła szmata na drzwiach widoczna na zdjęciach. Taka sama ja w moim golasie ix1 :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam czy ty masz jakaś 2 biegunowke? Post wyżej jedziesz po bmw jak po starej kobyle po ty by w następnym poście pokazać wyższość niemieckiego Premium deklarująca model s, flagowy okręt firmy :D u mojej żony w przychodni przyjmuje dobry psychiatra, mogę ci zniżkę załatwić. Chcesz? :D są tez konsultacje online.

Stary, trzy rzeczy a wlasciwie cztery.

1. Gdzie Ty tu widzisz deklasacje? Wyjdzie za pol roku i5 to bedzie mozna rzetelnie porownac calosciowo auta biorac pod uwage cale spektrum BEV - technologie, platforme, materialy, osiagi, value, soft etc etc

2. Ja nie pisze wielu waznych rzeczy dla BEV ogolnie typu - krzywa ladowania, najlepszy zasieg w segmencie, siec SC, fantastyczne GUI etc etc bo to sa powiedzmy rzeczy "z dobrodziejstwem inwentarza" do ktorych juz jestem w Tesli przyzwyczajony. Testujac auto jezdzac na codzien np 5-er 530i zwracalbys uwage na zupelnie inne rzeczy podejrzewam, stad to tylko zbior przemyslen na szybko ktore mi sie rzucily w oczy jako uzytkownikowi TM3 majac w pamieci tez F10/G20.

Troche ala - zawsze staram sie znalezc rzeczy ktore mi sie nie podobaja, ktore mozna poprawic a o oczywistych zaletach juz sie nie rozpisuje, a to auto ma ich dziesiatki zeby nie bylo.

3. Apropo krytyki - zacznij odrozniac poszczegolne rozwiazania technologiczne konkretnych firm czy tez materialy, GUI etc etc od calosciowo marek/samochodow - BMW moze miec np slabszy naped a super swiatla czy piekna Nappe albo wygodne komfortowe fotele i na koncu klient glosuje portfelem biorac pod uwage na czym mu bardziej zalezy.

4. Trzeba oddzielic wrazenia z jazdy autem za 250-300k PLN a wrazenia z jazdy autem za 550-600k PLN, inny klient, inne preferencje i oczekiwania. TM3 wg mnie oferuje duzo wiecej value w swojej cenie od TMS - podobny zasieg, podobna moc, podobne wyposazenie a za cala reszte bylbym sklonny doplacic ze 30% ale na pewno nie 100% (bardzo subiektywna opinia oczywiscie jak wszystko co pisze).

 

Oczywiście mój post należy traktować z odrobina humoru, fakt recenzja dosyć rzetelna. Mnie się jeszcze rzuciła szmata na drzwiach widoczna na zdjęciach. Taka sama ja w moim golasie ix1 :D

"Szmata" to element dekoracyjny i akurat jest milym akcentem w srodku, ladnie sie komponuje, tak samo alcantara na podsufitce :cool2:

 

Parę razy zdarzało się Adamowi - jednego dnia i4 jest "bardziej premium", drugiego to największy badziew,

Obie opcje sie wzajemnie nie wykluczaja, technologicznie i calosciowo i4 to ogolnie "badziew", glownie ze wzgledu na platforme i jej ograniczenia (w przeliczeniu na $ oczywiscie i jak na mozliwosci firmy BMW, nie zmienia to faktu, ze wolalbym na codzien nadal jezdzic i4 nawet 200KM niz 500KM KIA EV6 zeby nie bylo) i wcale mu to nie przeszkadza miec sporo premium w porownaniu do TM3 chociazby (materialy w srodku, spasowanie, swiatla, headup, elektryczny hak etc).

 

także nie zdziwię się jak jutro okaże się że jak weźmie się Model S z opcją normalnej kierownicy (jest już ta opcja w cenniku), to się okaże że najważniejsze wady usunięto i pojawi się tekst w stylu że niemiecki przemysł będzie miał mokre gacie bo zaraz Model S zmiecie wszystkie 5er, E-klasse, A6 w górę. A kto się z tym nie zgadza, to jest troll :mad2:

Gadalem o tym z chlopakiem w Tesli (w sensie o kierownicy)

Okragla kierownica nie rozwiazuje problemu o ktorym pisalem - nadal nie ma manetek, nadal nie da sie korzystac normalnie z kierunkowskazow, nadal wybieranie trybu jazdy (palcem po ekranie) jest nieszczesnym rozwiazaniem. Tyle ze chociaz na rondach nie trzeba dziwnie rak krzyzowac.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Idzie lifting modelu 3, ptaszki ćwierkają ze ma być minimalizacja środka, wiec te wszystkie usprawnienia na które narzekasz najprawdopodobniej trafia do 3/y

 

Szmata" to element dekoracyjny i akurat jest milym akcentem w srodku, ladnie sie komponuje

 

Dlatego u mnie będzie jej dużo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
także nie zdziwię się jak jutro okaże się że jak weźmie się Model S z opcją normalnej kierownicy (jest już ta opcja w cenniku), to się okaże że najważniejsze wady usunięto i pojawi się tekst w stylu że niemiecki przemysł będzie miał mokre gacie bo zaraz Model S zmiecie wszystkie 5er, E-klasse, A6 w górę. A kto się z tym nie zgadza, to jest troll :mad2:

Gadalem o tym z chlopakiem w Tesli (w sensie o kierownicy)

Okragla kierownica nie rozwiazuje problemu o ktorym pisalem - nadal nie ma manetek, nadal nie da sie korzystac normalnie z kierunkowskazow, nadal wybieranie trybu jazdy (palcem po ekranie) jest nieszczesnym rozwiazaniem. Tyle ze chociaz na rondach nie trzeba dziwnie rak krzyzowac.

 

Tesla się z tego wycofa, bo to udziwnienie jest i wyglada jak kontynuacja tabletyzacji. Myśle ze ta moda przeminie i kiedyś zaczną wracać najważniejsze przyciski. Ja x5 wybrałem zamiast q8 w dużej części przez tablety haptyczne. Eliminacja kolejnych przycisków w x5 LCI wyglada słabo. Najlepsze sterowanie Klima mam w ix3 - klasyczny potencjometr którym szybko ustawie temperaturę, w x5 prelci już trzeba klikać kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no przeniesienie wszystkiego do tabletow nie jest wygodne, potwierdza to praktycznie kazda recenzja, no ale przyzwolenie na taniosc i oszczednosci jest wiec producenci w to brna. Ja jadac w alpy bardzo docenilem mozliwosc szybkiej recznej zmiany trybu pracy wycieraczek. Na codzien to nie przeszkadza, jezdze na automacie ktory sprawdza sie bardzo dobrze, jednak jak przejechalem dluzsza trase w roznych warunkach desz/snieg/snieg z deszczem automat sobie nie zawszed radzi. np jak pada suchy snieg to uruchomienie wycieraczek konczy sie ich szorowaniem po suchej szybie, jednak co jakis czas trzeba snieg mimo wszystko zgarnac. Tutaj mega mi sie przydawala zmiana trybu pracy w rwzie potrzeby bedaca pod reka.


Swoja droga na czesto tu cytowanym portalu o samochodach elektrycznych pojawiaja sie recenzje testowanego c40 i o dziwo sa w pozytywnym tonie. Jezdzilem xc40 przez weekend i bylem tym samochodem zachwycony. Do tego ten przeswit, ponad 20cm :D Najwyrazniej konwerswja spalinowki na BEV nie przeszkadza zrobic dobrego elektryka. swoja droga fajny cytat z elektrowozu:

 

Pierwsza obserwacja na marginesie: samochód jadący 140 km/h wyprzedza właściwie wszystkich, nie licząc naprawdę pojedynczych egzemplarzy innych aut (Audi lub BMW)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Idzie lifting modelu 3, ptaszki ćwierkają ze ma być minimalizacja środka, wiec te wszystkie usprawnienia na które narzekasz najprawdopodobniej trafia do 3/y

Jezeli bedzie lifting TM3P i zejda ponizej 3s do setki, dodadza Ryzen, dodadza pikowane fotele i poprawia wyciszenie - pojde z moimi pieniedzmi do salonu po nowe.

Jezeli wywala wszystkie manetki i bedzie jak w TMS - moich pieniedzy nie zobacza bo dla mnie ergonomia jest wazna.

Wycieraczki, ustawianie kierownicy czy klimy na tablecie to dla mnie zaden problem czy niedogodnosc - robie to rzadko i jest to latwodostepne w TM3 w razie co, podoba mi sie to rozwiazanie.

Ale kierunkowskazy MUSZA byc przy kolumnie kierownicy, kierownica tez MUSI byc okragla, inaczej dla mnie to deal breaker.

 

Szmata" to element dekoracyjny i akurat jest milym akcentem w srodku, ladnie sie komponuje

Dlatego u mnie będzie jej dużo :D

rotfl, +1 :norty:

 

Tesla się z tego wycofa, bo to udziwnienie jest i wyglada jak kontynuacja tabletyzacji. Myśle ze ta moda przeminie i kiedyś zaczną wracać najważniejsze przyciski. Ja x5 wybrałem zamiast q8 w dużej części przez tablety haptyczne. Eliminacja kolejnych przycisków w x5 LCI wyglada słabo. Najlepsze sterowanie Klima mam w ix3 - klasyczny potencjometr którym szybko ustawie temperaturę, w x5 prelci już trzeba klikać kilka razy.

tak jak pisalem wyzej - wycieraczki, klima --> to wszystko w TM3 dziala imho bardzo funkcjonalnie, zero zastrzezen na codzien.

kierunkowskazy i kierownica --> to musi byc old-school, chyba nie da sie tego zrobic lepiej/latwiej/intuicyjniej (poza prawdziwym FSD oczywiscie)


co do wybieraka i kierunku jazdy - mam mieszane uczucia - tzn Tesla sie chwalila ze na podstawie kamer/czujnikow/GUI bedzie przewidywac kierunek jazdy i wrzucac D/R sama - gdyby to dzialalo chociaz w 90% poprawnie (a technologia/pomysl nie wydaje sie jakas fizyka jadrowa) - to wtedy moga wywalic manetke i zostawic jak jest w TMS, jezeli nie umieja tego ogarnac powinien byc wybierak/manetka.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli bedzie lifting TM3P i zejda ponizej 3s do setki, dodadza Ryzen

Adam, czy poniżej 3s do setki znaczy, że będziesz mógł szybciej jechać 120kmh po autostradzie? :D

W jaki sposób Ryzen wpływa na komfort jazdy?


Przy okazji, chciałem przytoczyć pewną historię - mam w 7er tryb jazdy "adaptive" - sam dopasowuje ustawienia, żebym ja nie musiał. Nigdy z tego nie korzystam, bo żaden komputer nie przewidzi tego co ja oczekuję i na co mam ochotę. Takie "inteligentne" rozwiązania bardzo dobrze wpisują się w "M-power" - czyli w wolnym tłumaczeniu "siła marketingu".


Co do przewidywania kierunku jazdy, mówisz o 90% - zdajesz sobie sprawy z tego, jak daleko jesteś od rzeczywistości z takim stwierdzeniem? Podczas wyjeżdżania z placu i parkowania w punkcie docelowym i potem drugi raz na powrót zmieniasz kierunek jazdy kilka razy. Np. 10. Tzn, że raz na każdy wyjazd Tesla źle wybiera kierunek jazdy. I co wtedy, walisz w murek, bo auto jedzie do tyłu zamiast do przodu czy jak? To musi działać poprawnie w 99.99% przypadków, żeby było użyteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.