Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
@rkmi09 rozkminiam temat z moim elektrykiem\podzwonilem tez po sklepach i co do tej hondy ktora ty zamowiles to elektryk mi napomknal ze nie bardzo sie nadaje poniewaz nie ma stabilizacji napiecia. Jak sobie radzisz z tym tematem?

 

Tak wiem o tym. Dokupię zewnętrzny stabilizator. Zależało mi na hondzie za w miarę rozsądne pieniądze a takie nie mają ani AVR ani automatycznego startu:(

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nadrabiam zaległości na forach po dłuższej przerwie i natknąłem się na takie coś w wątku o iX3:

„Właśnie zakończyłem wycieczkę po Skandynawii (Kraków-Nordkapp-Kraków) i mogę podzielić się informacją o zużyciu na odcinku niemal 6900km. Z całej trasy średnie zużycie według komputera to 16,9 kWh/100km.

Do czasu wjechanie na teren RP wynosiło 16,7 kWh :)”


Trochę zaskoczony jestem tymi wynikami, bo wyglada na to że nie umiem jeździć elektrykami ;) A Ty Adam jakie wyniki na roadtrip do PL osiągałeś w TM3P i TM3 rwd?


Btw. Udało mi się w czasie wakacji dorwać TMY z wypożyczalni i miałem bezpośrednie porównanie z dłuższa jazda BMW 430i i powiem szczerze że niespodziewanie Tesla bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła ;-) Wbrew pozorom nie są takie głupie te auta, chociaz nie bez wad. W wolnej chwili napisze krótka recenzje z prawie 2tys km testu w dosyć trudnych warunkach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mijalem wczoraj biała tesle y na a1 w kierunku Gdańska na norweskich numerach. Jaki to jest brzydki, garbaty kaszalot. Lo matko :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprzedaz tesli 3 pikuje w dół jak japoński kamikadze. Czysty tesla modelem y kanibalizowala jedynie sama siebie?
Opublikowano
Pewnie tak, w końcu to TMY miała być wg Muska najlepiej sprzedającym się modelem marki, a dzięki optymalizacjom fabryk przynoszącym największy zysk.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No elon grubo optymalizuje. W nowej wersji y będą baterie od chińskiego startupu o nazwie BYD. Kiedyś kolega Adam się śmiał ze w BMW będą baterie z tesli to ja się teraz pośmieje ze w tesli będą baterie od Chińczyka, chociaZ już i tak od wielu lat sa :D :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
baterie od chińskiego startupu o nazwie BYD

startup :norty:


ev-top-battery-makers-battery-trends-2022.png

.

Opublikowano
baterie od chińskiego startupu o nazwie BYD

startup :norty:


ev-top-battery-makers-battery-trends-2022.png

 

Oczywiście, że startup - jest DOPIERO trzeci, dopiero się rozpędza w biznesie. Wyprzedzając Panasonica... xD

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście, że startup - jest DOPIERO trzeci, dopiero się rozpędza w biznesie. Wyprzedzając Panasonica... xD

No i zatrudnia tylko 300k ludzi na swiecie a kapitalizacja na gieldzie jest tylko 1,5x wieksza od PKB Polski :norty:

Slonikowe cytaty z tego watku to kopalnia memow :twisted:

 

Nadrabiam zaległości na forach po dłuższej przerwie i natknąłem się na takie coś w wątku o iX3:

„Właśnie zakończyłem wycieczkę po Skandynawii (Kraków-Nordkapp-Kraków) i mogę podzielić się informacją o zużyciu na odcinku niemal 6900km. Z całej trasy średnie zużycie według komputera to 16,9 kWh/100km.

Do czasu wjechanie na teren RP wynosiło 16,7 kWh :)”

Trochę zaskoczony jestem tymi wynikami, bo wyglada na to że nie umiem jeździć elektrykami ;) A Ty Adam jakie wyniki na roadtrip do PL osiągałeś w TM3P i TM3 rwd?

U mnie to bylo 19kWh w TM3P i 16kWh w TM3 SR+

To jest przy spokojnej jezdzie ~120-130km/h, elektryki ucza cierpliwosci w trasie ^^

Btw. Udało mi się w czasie wakacji dorwać TMY z wypożyczalni i miałem bezpośrednie porównanie z dłuższa jazda BMW 430i i powiem szczerze że niespodziewanie Tesla bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła ;-) Wbrew pozorom nie są takie głupie te auta, chociaz nie bez wad. W wolnej chwili napisze krótka recenzje z prawie 2tys km testu w dosyć trudnych warunkach.

Nie ma aut bez wad, brakuje headupa, wentylowanych siedzen, lepszej wizualizacji pasow w navi, nadal jest miejsce do lepszych materialow w srodku etc.

Ale generalnie - dosyc powszechne jest to, ze kazdy kto troche dluzej pojezdzi Tesla zaczyna te auta doceniac bo zaczyna dostrzegac mnostwo detali ktore sprawiaja, ze jazda na codzien jest latwiejsza/przyjemniejsza.

Daj znac na ile doceniasz/nie doceniasz roznice pomiedzy TMY/iX3 - np klamki na przycisk, GUI, frunk, brak tunelu, SC (jezeli korzystales), brak przycisku start i tego typu drobnostki ;)

.

Opublikowano

Prawie 600 km na jednym ładowaniu.


Bjørn Nyland: BMW i4 M50 Sunday driving


Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prawie 600 km na jednym ładowaniu.

Bjørn Nyland: BMW i4 M50 Sunday driving

Dla zobrazowania dlaczego Norwedzy nie maja problemow juz dzis z przejsciem w 100% na auta elektryczne.

600km drogami krajowymi to ~11h jazdy :norty:

Konia z rzedem temu kto po 11h jazdy nie bedzie chcial zrobic 20-30 min przerwy na podladowanie sie na kolejne 10h jazdy :norty:


Ciekawy jestem jak bedzie wygladala asymilacja EV w najblizszych latach w krajach jak Polska czy Niemcy gdzie ludzie chca, moga i jezdza 160-180km/h przez wiele godzin na rownych jak stol autostradach.

Nie za bardzo chce mi sie wierzyc, ze w ciagu kilku lat BEV zaczna przejezdzac 2x wieksze odleglosci przy takich predkosciach a wiec w gre wchodzi jedynie drastyczne zmniejszenie predkosci przelotowych badz rownolegle wciaz hybrydy na trasy :think:


Z drugiej strony nie zdziwilbym sie gdyby pod pretekstem niedoboru ropy/gazu/pradu (bo wojna, bo kryzys etc) EU przeforsowala np max 120km/h na autostradach odgornie i egzekwowala to z pelna surowoscia poprzez np pomiary odcinkowe. "Ciekawe" czasy przed nami.


52301733554_e3183b37ca_o.png

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Kriss33 tak sie kiedys jezdzilo po Polsce, poki nie bylo autostrad. Korki, nerwy i kazda podroz ponad 250km to sie czlowiek 3 razy zastanowil zanim pojechal. Jesli dzis jade 2-3 godziny te 250km to az chce sie wyskoczyc gdzies na weekend w jakies fajne miejsce. Przy takich czasach jak w NO tez bym chyba siedzial co weekend w domu bo szkoda by mi bylo zmarnowanego na podroz czasu. w 11 godzin to ja do Austrii na narty jade ale jade na tydzien a nie na weekend.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
600 km w 11 h, smutne

 

Masakra jakaś.


Tu standard jazda w Polsce.

Autostrada, eska, krajówki.


Katowice (Pyrzowice)->Koszalin (stąd tylko 15 km do morza) 586 km w 5h i 12 min.


Starczył bak paliwa, bez żadnego postoju (pasazerowie spali) silnik 3.0 benzyna biturbo.

9e448285b8c18e3cmed.jpg


Robiąc to w 10 -11h, zaraz byloby jedzenie, sikanie i mega zmęczenie kierowcy.

Chyba jeszcze trochę poczekamy na odpowiednie elektryki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Katowice (Pyrzowice)->Koszalin (stąd tylko 15 km do morza) 586 km w 5h i 12 min.

Starczył bak paliwa, bez żadnego postoju (pasazerowie spali) silnik 3.0 benzyna biturbo.

Robiąc to w 10 -11h, zaraz byloby jedzenie, sikanie i mega zmęczenie kierowcy.

Chyba jeszcze trochę poczekamy na odpowiednie elektryki.

Inaczej - w Norwegii mozesz miec i Ferrari SF90 i ta 600km trase nadal bedziesz w 11h robil bo czynnik limitujacy to drogi, a nie naped auta.

Brak autostrad, krete drogi w dolinach gor, pelno tuneli, promow po drodze etc.

Stad Norwegom na pewno latwiej sie przesiadac na EV bo nie czuja ich ograniczen za bardzo.


W PL taka trasa jak Twoja to w i4/TM3 musisz dodac 30-40 min na ladowanie po drodze i predkosci przelotowe mozesz miec ~takie same jak w C43.

A na ile taki postoj to deal-breaker w posiadaniu EV kazdy musi sobie sam odpowiedziec.

 

Chińczycy dostarczą baterię do nowych elektryków BMW.

https://e.autokult.pl/45819,chinczycy-dostarcza-baterie-do-nowych-elektrykow-bmw

W tej chwili i tak Chinczycy dostarczaja najwiecej baterii do BMW (CATL)

Z tego co czytalem rozbija sie o to, ze do Neue Klasse BMW chce juz stosowac format baterii, ktore Tesla niedawno zaprezentowala - 4680

Jak zgapiac to od najlepszych ;)

https://electrek.co/2022/08/17/bmw-reportedly-adopt-tesla-4680-battery-format/

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wychodzi na to, ze Chinczycy wyrastaja na leadera technologii jesli chodzi o baterie. Cala reszta, lacznie z tesla moze sie jedynie grzecznie po zakupy ustawic. To ze BMW bedzie mialo takie same baterie jak w tesli oznacza, ze tesla najwyrazniej nie ma zadnych patentow, nie ma zadnej przewagi technologicznej bo wlascicielem technologii sa firmy produkujace baterie, Zreszta baterie cylindryczne sa na rynku od kilkudziesieciu lat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zasoby to jedno a Know how to drugie. Jeszcze pare lat temu zachód miał know how i eksploatował takie państwa jak Chiny. Teraz to chińskie firmy maja i technologie i zasoby. Role się odwróciły. Zachodnie firmy kierowane rządzą maksymalnego zysku przenosiły produkcje tam gdzie taniej a sprytni Chińczycy czerpali z tego garściami wynosząc technologie śrubka po śrubce z zachodnich fabryk. Jeszcze trochę to zachód oprócz rynku zbytu nic nie będzie miał

Chinom do zaoferowania. Smutne to.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zasoby to jedno a Know how to drugie. Jeszcze pare lat temu zachód miał know how i eksploatował takie państwa jak Chiny. Teraz to chińskie firmy maja i technologie i zasoby. Role się odwróciły. Zachodnie firmy kierowane rządzą maksymalnego zysku przenosiły produkcje tam gdzie taniej a sprytni Chińczycy czerpali z tego garściami wynosząc technologie śrubka po śrubce z zachodnich fabryk. Jeszcze trochę to zachód oprócz rynku zbytu nic nie będzie miał

Chinom do zaoferowania. Smutne to.

Nie widze w tym nic smutnego.

Kiedys, jezeli chodzi o elektronike/motoryzacje, dominowala Japonia, teraz paleczke przejmuje Korea Poludniowa, a za 10-15 lat przejma ja Chiny. Naturalna kolej rzeczy.

Azjaci sa bardziej pracowici i zdyscyplinowani jako spoleczenstwo w porownaniu do Europy, ktora patrzac wszelka miara popadla obecnie w stagnacje i dekadencje.

Na szczescie nasz kontynent zdazyl sie w miedzy czasie porzadnie rozwinac kulturowo i technologicznie i zgromadzic duzy majatek z ktorego bedzie mozna jeszcze czerpac wiele dekad.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no wlasnie ta przewage technologiczna tracimy na rzecz Chin, ktore notabene jest panstwem totalitarnym zaczynajacym dyktowac nowy porzadek na swiecie. Nie maja oporow przed wspolpraca z Rosja, nie przeszkadza im atak Rosji na Ukraine i maja tez coraz wieksze zapedy na Tajwan a to nie wrozy zbyt dobrze dla nas Europejczykow. Chiny potrzebuja Rosji jako dostawcy surowcow i jeszcze troche to my nie bedziemy mieli nic do zaoferowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.