Skocz do zawartości

G01: niestabilna jazda na wprost przy dużych prędkościach


MarekX3

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Aktualizacja.

Źle spasowane drzwi które niszczyły akustykę auta zostały naprawione. Zawieszenie?


Auto ma za dużo luzów, tłumaczenie, że auto tak ma" mnie nie interesuje.


Niestety Panowie to jest prawdą "AUTO TAK MA" to prawdziwe słowa tylko, że powinnni je ubrać w "AUTO JEST PO PROSTU SPIER****"

Przepraszam za słownictwo ale wiecej wymagałem od marki BMW. Nie powinni takiego syfu klientom wciskać.

Auto jest oddawane i czekam do końca miesiąca na X5 40i - jeżeli nie trafi się żadne to zmieniam na Audi Q8.

 

co do drzwi, kolega ma to samo, podklejał jakieś tasmy ;)

dobrze że poprawna regulacja to poprawia...


przy 40kmh to się nie buja, zakręty czy ronda idzie bardzo dobrze

jak pisałem zawieszenie M sportowe nawet na runflatach wydaje mi się komfortowe

te "luzy" o których piszesz to mogą być zbyt miękkie elementy gumowo-stalowe (tzw silentblocki) i powodują ze auto jest gumowate

u mnie fabrycznie geometria była rozjechana i moze to było na skutek przypięcia mocnego pasami w transporcie?

po regulacji u Fusa baaaaardzo się poprawiło ale zrobiłem kolejne 500km po autostradzie podczas porywistego wiatru i X3 jest czułe na podmuchy

ja to porównuje do Tiguana który jechał jak po szynach i bez stresu robiło sie trasy

niestety X3 jest jakimś wyjątkiem, nie dopuszczam ze BMW źle zaprojektowało zawieszenie, prędzej że coś jest źle dobrane/ustawione

kazde inne auto z rozjechana geometria moze lekko ściagac ale nie bedzie tak czułe i myszkowało

może zmienić silentblocki na polurietan 75sh ;)

dlatego próbuję drążyć temat tuleji / wahaczy X3M


tryb sportowy ukł kierowniczego nic (albo niewiele) u mnie nie zmienia

ja jeszcze zmieniłem na minimum ingerencje aystsenta pasa ruchu i juz tak nie szarpie

jak juz pisałem ten asystent pozwala dojechać autu az do linii a potem dość gwałtownie reaguje, w tiguanie cały czas trzymał środek pasa i robił to delikatniej

ale być moze to nie była przewaga VW tylko auto nie wymagało takich kontr ;)


ja jeszcze poczekam ze 2 miesiące az się wszystko ułozy, zmieniam na 20 cali letnie i ponownie robię geometrię, bo do 10 tys km ASO musi to zrobić gratis

jesli jest ktoś z Warszawy któremu X3 jedzie jak po szynach do 200kmh (były tu takie wpisy) to chętnie bym się takim przejechał ;)


ps. a moze jakiś księgowy zaoszczędził na tulejach i sa zrobione z chińskich trampek ;P


ps.ps. to jest rzeczywiście skandal żeby BMW z pakietem M było gumowate jak napisałeś, aż nie do wiary że nie znaleźli przyczyny i nie zrobili akcji serwisowej na to? :shock:


daj moze jeszcze szanse BMW Autofus? moge Ci podac PW numer do opiekuna p, Michała i powiedz zeby zrobili tak jak mnie i wrzuć tu wydruk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja.


Auto oddali mi po kilku dniach.

Źle spasowane drzwi które niszczyły akustykę auta zostały naprawione. Zawieszenie?


"Nasi najlepsi eksperci przejechali się Pana autem i nie wykryli żadnych nieprawidłowości"

No to moge spokojnie uznać, że eksperci z "Nie FUSA" w WWa zapewne każdego dnia jak wracają do domu to żona ich nap***** jak worem ziemniaków skoro to normalne, że jadąc tym autem 40km/h w zakręt auto się kładzie a każdy pasażer obija się o drzwi latając jak ziemniaki.

Auto ma za dużo luzów, tłumaczenie, że auto tak ma" mnie nie interesuje.

Odczucie jazdy X3 jest jak ustawienie low ridera na poziomie HIGH i jazda powoli ulicami USA z funkcją bujania pod muzyke.

Autem nie da się jeździć. Przetestowałem go na szybkich trasach jadąc przy normalnym wietrze 160km/h każda nierówność powoduje, że auto jak pompon skacze.

Mam nagranie jak wyjeżdżam poza wiatrochron i wywaliło mnie na połowa drugiego pasa przy prędkości 135km/h

W związku z tym, że mam bardzo dużo znajomych i oni tym tematem także się zajęli przetestowaliśmy Q8 jak sobie radzi w takich warunkach.

Jeździ dokładnie jak zwykły sedan, zero bujania. Dodatkowo nie daleko trzeba było szukać BMW X5 także nie ma tych problemów.

Niestety Panowie to jest prawdą "AUTO TAK MA" to prawdziwe słowa tylko, że powinnni je ubrać w "AUTO JEST PO PROSTU SPIER****"

Przepraszam za słownictwo ale wiecej wymagałem od marki BMW. Nie powinni takiego syfu klientom wciskać.

Auto jest oddawane i czekam do końca miesiąca na X5 40i - jeżeli nie trafi się żadne to zmieniam na Audi Q8.


PS. Tak miałem klika osób starszych na pokładzie i powiedzieli, że przecież to SUV on powinien tak bujać.

I tu też daje mi to do zastanowienia bo Niemcy sobie na to nie pozwolą - przykład forum 60+ stron JE**ania BMW za tą porażkę

a Polak ? Gdy go oplują to mówi że Pada Deszcz


Nie dajcie się chłopaki :) !

To jest ta sama sytuacja.

mozesz podac namiary na to forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...I tu też daje mi to do zastanowienia bo Niemcy sobie na to nie pozwolą - przykład forum 60+ stron JE**ania BMW za tą porażkę

a Polak ? Gdy go oplują to mówi że Pada Deszcz


Nie dajcie się chłopaki :) !

To jest ta sama sytuacja.

 

Niemcy - czy oni na tym forum mają konkretne sugestie/procedury/recepty jak zwalczyć te problemy i jak rozmawiać z BMW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemcy też głównie piszą i piszą....

Niestety to niestabilne zachowanie (u mnie w g31) też odrzuca mnie od marki. Jechałem ostatnio w wietrzną pogodę Renault Capturem i przy 140 km/h w aucie odczuwałem podmuchy wiatru ale w taki sposób , że jazda była w miarę komfortowa.

W BMW przy wietrznej pogodzie i szybkiej trasie (kilka/kilkanaście razy w roku) jadę 140/km/h ze spoconymi rękami na kierownicy. Auto zachowuje się tak, jak by nie miało położenia "0" w układzie kierowniczym, trzeba wciąż kontrować, minimalnymi ruchami. W tym samym czasie lewym pasem mijają mnie auta typu Octavia, Megane, Ceed prujące po 160+ i nie widać po nich problemów.

Geometrię robiłem 2x wszystko lalka, koła ori 18" RoF zmieniłem na 19" RoF, zima jeszcze inny komplet ori 18" RoF. Jeden ch...., może minimalnie na 19" jest minimalnie lepiej, ale na pewno nie jest to rozwiązanie.

Ja odpuściłem sobie już walkę z tą "cechą". Temat w ASO jest znany i bagatelizowany.

Rozglądam się za autem do zamówienia, na przełom roku 22/23. BMW X3 LCI jest wciąż głównym typem, ale co raz więcej innych koncepcji w głowie. Na pewno polatam testowo Stelvio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę od kilku lat G30 530 Xi, samochód prowadzi się rewelacyjnie, bez względu na to z jaką jadę prędkością, przeważnie autostradami , jeśli niemieckie to nie ważne jaka pogoda 150 km/h i więcej non stop 200 też można tam gdzie jest dozwolone, więc dziwię się , że jest tyle narzekań na BMW , mam nadzieję, że mimo wszystko X3 też mnie nie zawiedzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przy wietrze 20 m/s (72 kmh) była i u mnie odczuwalna lekka niestabilność auta przy prędkościach powyżej 150, ale gdyby nie temat na forum to bym zrzucił to na karb wiatru. Problem nie występował na letnich, po zmianie na zimowki coś się zaczęło dziać, ale po zrobieniu geometrii jest w miarę ok.
***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MentalXTR napisał:

..... Niestety Panowie to jest prawdą "AUTO TAK MA" to prawdziwe słowa tylko, że powinni je ubrać w "AUTO JEST PO PROSTU SPIER****"

Zgadzam się 100%! tak jak pisałem to 2-ga moja sztuka po wymianie. Serwis Fusa na pewno starał się usunąć wadę- ponad 40 dni w serwisie w ciągu 1 roku. Podchodzili na poważnie. X3 G01 jest po prostu źle zaprojektowane. Oni mogą próbować zminimalizować wadę, ale nie usunąć... nawet jak się bardzo starają. Może niektóre egzemplarze fabrycznie złapały inny KWSZ i te jeżdżą akceptowalnie. W serwisie tego nie mogą regulować... więc kierownica nie odbija a auto myszkuje przy podmuchach. Do tego zbyt czuły układ kierowniczy, co jest ładnie ubrane "jako precyzyjny". A to że SUV, że wysoki, i że dlatego jest niestabilny to KOMPLETNA BZDURA. Jak mówią to w serwisie to jest to obraza inteligencji klienta. To mój 16 samochód, zawsze był nowy i nigdy nie jeździłem do serwisu z wyjątkiem przeglądów, nigdy nie robiłem geometrii wcześniej. XC60 które miałem przez 3 lata (2016-2019) ma porównywalne wymiary i zero niestabilności... 150-160 i pełen luz. Jechałem ostatnio do Włoch na narty nowym GLEe - ciężki, wysoki SUV z dużymi bateriami i też nie było czuć że tańczy na podmuchach. Dla mnie BMW to bardzo ładne auta, ale wad w prowadzeniu absolutnie nie akceptuję. Wyraźnie problem ciągnie się latami. Nie rozumiem dlaczego kolejne roczniki G01 nie są poprawione. Do tego Client Service na słabym poziomie, robienie z klienta idioty (także na infolinii).. Byle do końca leasingu i ...bye bye BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem dotyczy wszystkich X3 G01 oraz X4 G02 LCI i tych przed LCI.

Jednak ja bym nie wyolbrzymiał problemu.

Dobrze i precyzyjnie zrobiona geometria załatwia sprawę na tyle, że jest to prawie lub wcale nieodczuwalne.

Nie dramatyzował bym w temacie jak co niektórzy.

Po zrobieniu geometrii w ASO ( udało mi się trafić na kogoś, komu się udało prawie dobrze tą geometrię ustawić) auto jeździ o wiele lepiej i prowadzi się zdecydowanie pewniej, prędkości maksymalne już nie są problemem. :norty:

Jak masz w miarę blisko do Hypertech w Warszawie to oni sobie na pewno z tym radzą. W ASO trzeba dobrze trafić, bo niestety w większości mechanicy BMW sobie z tym nie radzą.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ans01 » 15 Lut 2022 01:21

Powiedzcie czy problem dotyczy wszystkich X3 G01 w tym nowych LCI i nawet wersji M40d lub M40i ? Będę zakładał zamówienie za tydzień i jeszcze mogę się wstrzymać.

Ja w pierwszym geometrie robiłem kilka razy - Bawaria Janki, Bawaria Czerniakowska, FUS x kilka i 2x prywatnie. Nie dało się tego wyeliminować. Finalnie BMW Polska przekazała info za pośrednictwem serwisu, że nie będą już finansowali tej naprawy. Serwis przekazał że inżynier BMW powiedział: "Ten typ tak ma. Trzeba się przyzwyczaić. Przyjechałem X3 i ma tak samo". Zrozumiałem, że w systemie była adnotacja, że gwarancyjnie nie będą naprawiali tej wady. Po roku udało się zamknąć leasing i po zapewnieniach, że nowy będzie OK otworzyłem drugi Leasing w 07.2021. Niestety ten o rok nowszy ma tak samo. Myszkuje mniej, ale przede wszystkim kierownica nie odbija do zera. Trzeba samemu szukać punktu zero, co w zestawieniu z czułym układem kierowniczym jest nieakceptowalne. Mam 12000km. Byłem raz w Bawarii, ale powiedzieli, że nic z tym nie zrobią. Szkoda mi czasu na walkę z tym. Zrobię geometrie już na letnich w marcu... i czekam 2 lata na koniec leasingu. Ja nie zaryzykowałbym już kupna G01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
inżynier BMW powiedział: "Ten typ tak ma. Trzeba się przyzwyczaić. Przyjechałem X3 i ma tak samo".

I mając takie >doświadczenia< i dowiadując się „bezpośrednio z BMW” że ten typ tak ma i trzeba się przyzwyczaić - zamówiłeś dokładnie takie same auto? Coś mi się to nie bardzo spina…


@ans01 - nie bazuj tylko na wpisach na forum, bo nigdy nie wiesz kto jest ich autorem (nie adresuję tego personalnie do nikogo, to jest uwaga ogólna - wszak na forum „właścicielem M5” może być także 12-latek).

Najlepiej przejedź się sam i oceń - wiedząc, choćby dzięki temu wątkowi, na co zwracać uwagę. To nie zakup butów za 200PLN tylko auta za 300kPLN, żeby decyzję opierać na samych tylko wpisach…

Zwłaszcza że dla jednych osób opisana cecha to bardzo poważny problem, a dla innych coś co praktycznie nie przeszkadza i może nawet nie zwróciliby uwagi, gdyby nie trafili na tą dyskusję…


Teraz właściwie wszędzie jest blisko do jakiejś autostrady, gdzie legalnie można pojechać 140+ i sprawdzić zachowanie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mając takie >doświadczenia< i dowiadując się „bezpośrednio z BMW” że ten typ tak ma i trzeba się przyzwyczaić - zamówiłeś dokładnie takie same auto? Coś mi się to nie bardzo spina…

No.. niestety. Taki błąd mi się przydarzył. Myślenie życzeniowe i wiara w markę + zapewnienia że nowy nie będzie miał wad.

Nie wierzyłem, że BMW może mieć takie wpadki i przypadłości. U dealera mieli demo z układem kierowniczym sportowym i tam nie wyczułem negatywnego efektu (tym jeździłem na próbie i to też błąd). Więc trzeba testować ten typ który zamierza się kupować. Jazda 20 min w koło komina też nie jest miarodajna. Dzień lub weekend warto pośmigać. Kolejna sprawa to fakt, że nie we wszystkich może być problem.. może zależy to od tego jak kto trafił. Loteria.

Ja od kilku lat mam 520d którym jeździ się wyśmienicie. X3 jeździ głównie żona. X3 to samochód w trasy, w góry bo 4x4. Ja rzadziej bo nie ma radości z jazdy.

A na forum może być każdy... nic personalnego ale PR-owiec BMW także.

Edytowane przez jarek_ch3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U dealera mieli demo z układem kierowniczym sportowym i tam nie wyczułem negatywnego efektu

To jest ciekawe spostrzeżenie.

Bo zakładam że zawieszenie jest takie samo, więc dlaczego przy sportowym układzie kierowniczym opisywanych efektów brak...?

Może źródło nie jest jednak stricte w konstrukcji zawieszenia - a jedynie nieidealnie ustawiona geometria po prostu obnaża problem powodowany w rzeczywistości przez inny element auta...


Czy ktoś na codzień użytkuje egzemplarz ze sportowym układem kierowniczym i może napisać, czy w takiej konfiguracji również zauważył opisywane objawy...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źródło nie jest jednak stricte w konstrukcji zawieszenia - a jedynie nieidealnie ustawiona geometria po prostu obnaża problem powodowany w rzeczywistości przez inny element auta...


Czy ktoś na codzień użytkuje egzemplarz ze sportowym układem kierowniczym i może napisać, czy w takiej konfiguracji również zauważył opisywane objawy...?

 

tak zapewne jest, bo są auta które ze złą geometrią mozna w miare normalnie prowadzić, a X3 staje sie bardzo niestabilny

czyli trzeba było klikać to?

 

Zmienny, sportowy układ kierowniczy

1200 ZŁ

Adaptacyjny sportowy układ kierowniczy z funkcją Servotronic umożliwia bardziej bezpośrednie i zwinne kierowanie pojazdem przy mniejszym nakładzie siły. Reaguje na skręt kierownicy z różnym przełożeniem. Redukuje przy tym wymaganą ilość obrotów kierownicy przy bardzo dużych skrętach kół. Oferuje adaptacyjne wspomaganie kierownicy zależne od prędkości jazdy. Zmniejsza wspomaganie przy większych prędkościach, zapewniając bardziej bezpośrednie i precyzyjne prowadzenie i zwiększa wspomaganie przy mniejszych prędkościach, zwiększając komfort np. przy parkowaniu czy manewrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś na codzień użytkuje egzemplarz ze sportowym układem kierowniczym i może napisać, czy w takiej konfiguracji również zauważył opisywane objawy...?

 

Mam M40d ze sportowym układem kierowniczym. Nawet powyżej prędkości "autostradowych" opisywana tu dolegliwość nie występuje. Samochód prowadzi się bardzo stabilnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inżynier BMW powiedział: "Ten typ tak ma. Trzeba się przyzwyczaić. Przyjechałem X3 i ma tak samo".

 

I mając takie >doświadczenia< i dowiadując się „bezpośrednio z BMW” że ten typ tak ma i trzeba się przyzwyczaić - zamówiłeś dokładnie takie same auto? Coś mi się to nie bardzo spina…


Uważam tak samo jak Pe.te

A każdy kolejny wpis ,,Pechowca" tylko mnie w tym utwierdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten sportowy układ kierowniczy to jest inna kolumna czy może tylko software'owy ficzer?

ciekawe czy można doposażyć auto w ta opcję?

Mam takowy u siebie. Zawsze go włączam, ale trudno mi się doszukać usztywnienia układu po jego aktywacji. Jest minimalna różnica, ale jak dla mnie, rozczarowująco mała.

Dopytywałem o to w serwisie - standardowa odpowiedź - TTTM (ten typ tak ma).

Pytałem też (w Auto FUS), czy nie ma przypadkiem jakiejś aktualizacji oprogramowania układu kierowniczego - usłyszałem że raczej nie, poza tym serwis musi mieć zgodę na wgranie od BMW, bo jedna aktualizacja może mieć negatywny wpływ na pozostałe, a na koniec powiedzieli mi, że BMW się nie zgodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale opcja 2VL "Zmienny sportowy układ kierowniczy" nie polega na tym, że układ jest sztywniejszy.

Chodzi o to, że zamiast liniowej, ma zmienną charakterystykę przełożenia. Dzięki temu dużo mniejszy ruch kierownicy przekłada się na bardziej zdecydowaną reakcję auta - stąd większa "zwinność".


vss-jpg.409447


I właśnie to może być powodem, dlaczego koledzy z opcją sportowego układu kierowniczego - z uwagi na inną przekładnię kierowniczą - nie widzą opisywanych problemów.

A to z kolei by znaczyło, że źródłem niestabilnego zachowania w czasie jazdy... niekoniecznie musi być zawieszenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. M40d ma sportowy układ kierowniczy i kierownica będzie się zachowywać jak trzeba, czyli będzie wracać do punktu zero po skręcie.

We wszystkich G01 i G02 może wystąpić niedokładne ustawienie geometrii w fabryce, co będzie skutkować niestabilną jazdę, myszkowanie przy wyższych prędkościach - tzn od 140 km/h i wyżej.

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem ostatnio na jeździe testowej X3 LCI 30d z sportowym układem kierowniczym i nie zauważyłem żeby było coś nie tak. Może jednak nie jest tak źle

- z jaką maksymalną prędkością?

- dopytuję, bo poniżej 120 km/h zjawisko prawie nie występuje lub występuje w niewielkim stopniu i nie jest niebezpieczne - taka jest moja opinia - proszę jej nie uogólniać - dotyczy mojego egzemparza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.