Skocz do zawartości

F30 LCI 318i uszkodzony silnik a dobra wola producenta


318iLCI

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, Mam problem z moim czteroletnim 318i i chciałem zapytać Was o doświadczenie z procedurą gestu handlowego/dobrej woli ze strony producenta. Mianowicie moje auto ma około 85k km przebiegu, jest serwisowane w bmw(pakiet service inclusive 100k) i wygląda na to, że padł w nim silnik. Ostatni raz w serwisie na wymianie oleju było 5000km temu. Aktualna diagnoza w ASO pokazuje brak kompresji na jednym cylindrze. Dalsza diagnoza to zdjęcie głowicy, wału i miski olejowej co kosztuje w ASO ponad 7k i dopiero po takiej diagnozie mogą występować do BMW o pokrycie kosztów/partycypowanie w kosztach. Mam spore wątpliwości czy pokrywać taki koszt diagnozy czy za tę cenę kupić drugi używany silnik i naprawiać poza ASO. Miał ktoś doświadczenie z tą procedurą i może się podzielić wrażeniami? Już nie dziwię się czemu tego silnika nie ma w G20…


Swego czasu auto świat testował 218i z tym samym silnikiem i tam w trakcie testu też padł silnik: cyt „Fachowcy szybko stwierdzili, że doszło do uszkodzenia łożyska oporowego wału korbowego (!). Powód: za duży luz, który znikał po rozgrzaniu silnika i dlatego nie dał znać o sobie od samego początku, lecz dopiero po 30 tys. km.”, u mnie niestety padł po gwarancji. Z góry dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale nie rozumiem, przecież wygląda na to że auto jest na gwarancji. Co ma do tego "dobra wola"?

Ja miałem w F25 rozwalony silnik, co opisałem na forum. Ale to się stało miesiąc po gwarancji i po przekroczeniu 100.000 km o... 9.000. Dlatego była mowa o "dobrej woli", bo było "chwilę" po gwarancji. Wzięło ją (tę "dobrą wolę") w łeb, bo mi BMW wykazało, że przy 40.000 przekroczyłem limit wymiany oleju o (jak pamiętam) 3.000 (nie zdążyłem przed wakacjami), a dopuszczalne jest 1.500. No i to miało wpływ, że przy 109.000 rozleciał się wał. Nie było siły.... Dodatkowo BMW twierdziło, że auto jest za stare. Na nic zdały się argumenty, że jak może być "za stare" auto, które miesiąc temu było jeszcze na gwarancji. Mało tego, przy 50.000 to ja sam wykupiłem przedłużoną gwarancję i wtedy nie było problemu że przekroczyłem kilometry wymiany oleju.

Jednym słowem - jak mowa o "goodwill" to nie w przypadku BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tylko dobra wola producenta nie oznacza, że zawsze pokrywa naprawę w 100%.

Więc na dobrą sprawę, nie wiesz, ile będziesz musiał wydać w serwisie.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dobra wola producenta nie oznacza, że zawsze pokrywa naprawę w 100%.

Więc na dobrą sprawę, nie wiesz, ile będziesz musiał wydać w serwisie.

mam tego świadomość, stąd pytanie o wrażenia z tej procedury jeżeli ktoś pod nią podlegał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że nie usłyszysz konkretnej odpowiedzi pozwalającej Ci policzyć ewentualne koszta po twojej stronie. Nic pewnego, bo tak jak wyżej było napisane dowiadujesz się po diagnozie.

Powiem Ci jak u mnie wyglądała wymiana xdrive - sądzę, że można tu doszukać się analogii.

Chodzi o to, że nie miałem już gwarancji BMW (BMW Repair) tylko miałem gwarancje na zasadzie ubezpieczenia WAGAS.

Zgłosiłem się na serwis.

Na serwisie diagnostyka nie wykazała, żadnych błędów w xdrive i na poziomie badań diagnostycznych nie mozna było stwierdzić wady xdrive.

Jednak podczas jazd próbnych były symptomy uwalenia xdrive.

Serwisant wypisał kwit do WAGAS, że zepsuty xdrive i trzeba wymienić.

Powinienem mieć wymienione z ubezpieczenia WAGAS i tyle. Ale z tego co się dowiedziałem WAGAS ma taką politykę, że w przypadkach drogich części zgłasza się właśnie do BMW AG. I tutaj tak było.

Można powiedzieć, że tak jak u mnie WAGAS tak u Ciebie Ty jesteś.

U mnie było tak, że pomimo tego, że komputery diagnostyczne serwisu nic nie wykryły to okazało się, że na serwerach w Monachium były jakieś logi odnośnie mojego xdrive wysyłane przez moje auto i BMW AG uznało wadę xdrive. Skończyło się tak, że BMW AG przysłało nową skrzynię, ale WAGAS zapłacił za robociznę. A więc jakbym nie miał WAGAS to być może byłaby ta różnica że ja płaciłbym za robociznę.

Z resztą kiedys miałem podobnie ze skrzynią DSG w Skodzie. Potrzebę wymiany miałem dosłownie 3 dni po gwarancji. Skoda tak samo podchodziła do tego - dali DSG i chcieli żebym zapłacił połowę za robociznę (połowę dawał serwis). Chociaż w końcu nic nie płaciłem ale to już inny temat (serwis dał d.py wczesniej).

Niestety z tego co piszesz u Ciebie problem taki, żeby diagnozę zrobić to koszt 7 tys. A może spróbuj w innym ASO ruszyć temat - naprawdę wszystko zależy od ludzi i od ich podejścia. Może jest jakąs możliwość dodatkowej tańszej diagnozy - żeby złapać wcześniejsze błędy sprzętu itp. jeszcze w trakcie trwania gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik bez wady konstrukcyjnej (z początku produkcji)jest na Allegro za 5000-6000 a jego montaż jakies 1100zl

W nowych jedynkach czy x1 dalej ten silnik występuje.

Ostatnio wprowadzono w TIS oleje rekomendowane nowy olej do niego jako zalecany czyli 0w20 norma 17fe+( ten sam co do nowego aston martina...)

http://produkty.total.com.pl/pl/products/fs7-35/QUARTZ-INEO-DYNAMICS-0W-20

Bmw jeszcze u nas w kraju nie leje tego nowego oleju bo nie jest dostepny choc posiada juz swoj numer OEM u nich na magazynie. :roll:

Ci co chca byc update z TIS powinni lac wiec ten od total.

Interwał olejowy tego silnika to 12 000 nalotu na rynkach poza Europa.

Nie słyszałem jednak by jakiś 1.5t rozleciał się w rosji,Azji czy Australii ,RPA na tamtym forum użytkowników.

Twój silnik jest 2-3? na naszym forum jaki padł tyle ze każdy z nich rozleciał się z zupełnie innej przyczyny.

Jedynym wspólnym mianownikiem tych forumowych było to iż były z 2015 roku i miały interwał 30000 wymiany oleju.

W Rosji i Australii sprzedano ich dużo więcej niż u nas a nie sypia się by można to było gdzieś odnotować.

Ja w swoim wymieniam olej raz do roku poza aso bo dużo nie jeżdżę a jakbym miał czekać na darmowa wymianę przy 30000 to bym się nie doczekał.

Olej jest tani i jego wymiana co 8-10 tys nie jest jakaś kosztowna.

Koszt diagnozy jest jakiś wygórowany i nie słyszałem nigdy o takiej sumie nawet przy dużo droższych autach z mocniejszymi silnikami.

Może rzeczywiście trzeba sprawę zlecić w innym aso?

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik bez wady konstrukcyjnej (z początku produkcji)jest na Allegro za 5000-6000 a jego montaż jakies 1100zl

...

Dzięki za wypowiedź. Możesz coś więcej napisać na ten temat? Po czym poznać silnik z wadą lub bez i na czym ona polegała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To byla wada turbosprezarki oraz softu jesli dobrze pamietam.

Nie bylo to jednak wada ktora unieruchamiala silnik.

Cos mi swita ze ktos tu kiedys pisal na tym forum o tym ze tlok mu sie przepalil z powodu braku oleju na jednym z cylindrow?


Masz to byl ten kolega co mial wymieniony silnik :



https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=359010&p=2604239#p2604239

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
ASO zdiagnozowało problem i mój silnik jest kolejnym, w którym został uszkodzony tłok, jest ukruszony. BMW zgodziło się na pokrycie kosztów części ale koszt robocizny ma być po mojej stronie. Wycena takiej pracy wg ASO, ponad 15k! To jest ponad 20% wartości tego auta, marka premium, śmiech na sali...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem o to samo BMW Polska i nie ma takiej możliwości, zamontować te części może tylko ASO, które wystąpiło o gest do BMW. Poza tym u mnie nie jest do wymiany silnik tylko tłoki, jakimś cudem gładź cylindra nie jest ruszona. Więc ponad 15k za wymianę tłoków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy coś ruszyło w sprawie wymiany tego silnika ? Sam zamierzam na dniach kupić 318i a tu ten problem teraz :(

Orientuje się ktoś czy jak samochód jest na gwarancji to można poza ASO wymienić częściej olej ? Wie ktoś ile tam wchodzi tego oleju to 3 cylindrowego silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej kup 5L i ci starczy - wchodzi 4,25L.

Możesz spokojnie wymieniać olej poza ASO, pomiędzy wskazaniami.

Silnik się posypał koledze i mu współczuje, bo problem spory, ale czy to świadczy, że z automatu każdy egzemplarz się posypie - moim zdaniem nie.

Przecież to nie jedyna jednostka, która się posypała.

Ważne żebyś się przejechał takim autem. Jeśli do twoich potrzeb wystarczy Ci taka jednostka i spełni twoje oczekiwania to dlaczego nie.

Jeśli nie będzie Ci przeszkadzać opinia innych że to silnik od kosiarki - to dlaczego nie. Niestety takie mamy czasy i wszystko się zmienia. I takie są silniki i tyle.

Tym bardziej z tego co widzę piszesz, że auto na gwarancji - to warto się zastanowić.


Ja 2 lata jeździłem F30LCI 318i i w sumie ani nie miałem z nim żadnych problemów i byłem zadowolony. Olej wymieniałem poza ASO, poza BSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pocieszyles go z tym ze moze rozkraczyc sie silnik zanim jeszcze go kupil :P

Silniki padaja jesli oliwa rzadko wymieniana,katowany na zimnym itd.

Tak jak pisalem wczesniej slyszalem o max 2 u nas i 2 w niemczech co padly.

Wiekszosc byla z pierwszego rocznika produkcji auta.

Nie slyszalem jednak o zadnym z RPA,rosji i australii/singapurze,turcji...

To sa kraje gdzie te auta byly sprzedawane w dosc duzych ilosciach.

Inna sprawa ze w tych krajach powyzej interwal olejowy jest ustalony na 12000km przebiegu przez producenta pojazdu :roll:

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zaciekawieniem przeczytałem ten wątek, kilka doświadczeń z podobnej sprawy ale z inną marką premium. Silnik 2L diesel padł prawie 3 lata po gwarancji (choć przebieg był tylko 80 kkm). Na 99% było wiadomo co jest (typowa wada fabryczna), ale zdjęcie głowicy w celu diagnozy 1.500 zł. Nowy silnik (słupek) z montażem i wszystkim wokół cennikowo 37,5 tys. zł (w tym ww diagnoza), gwarancja oczywiście 2 lata. Intensywne rozmowy z dealerem, importerem a w końcu centralą zaowocowały przyzwoitym opustem. 3-cyl. silnik BMW powinien być tańszy, biorąc pod uwagę całokształt musisz walczyć o max 15 tys. zł.

Alternatywą był silnik używany 13 tys. zł plus transport 500 zł plus montaż 2 tys. lub naprawa "na patent" tego uszkodzonego 8-9 tys. zł. Gwarancja w obu przypadkach wątpliwa, strach w tyłku cały czas gdzieś z tyłu głowy.

Oczywiście że niewłaściwa eksploatacja (olej, katowanie itd.) może wykończyć wszystko, ale jeśli jest wada fabryczna to mimo najszczerszych starań i tak może wywalić. A nawet jeśli silnik nie jest obciążony wadą wrodzoną to i tak jakiś pojedyńczy błąd produkcyjny może go załatwić. W końcu nawet samoloty czasami się psują, a przecież to zupełnie inna technika projektowania, badania, produkcji i eksploatacji.

Napisz koniecznie jak się sprawa rozwija i jak się skończy. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się czym przejmować :) Póki jest gwarancja. Przerabiałem wyminę silnika B48M na gwarancji po 27 tyś. przebiegu. Nie dotrwał do pierwszego przeglądu. Olej wymieniałem co 10 tyś., nie karałem go na zimnym, starannie docierałem. Wada wrodzona, nie poradzisz. Ale wiem, że gdybym jeździł jak dziadek, to do dziś bym się o tym nie dowiedział. Załóżmy, że jeździłbym po mieście i do stryjka w innej wsi z prędkościami do 150 km/h, to żyłbym w nieświadomości. Sprzedałbym auto w wieku 5 lat i było by ok. Nowy właściciel miałby inny temperament i choroba by wyszła szybko. Teraz serwis olejowy robię co 15 tyś. w serwisie, płacę jak za zboże, ale chcę mieć w systemie dowód na to, że starałem się jak tylko mogłem. Na nowym słupku silnika zrobiłem już 30 tyś. i wszystko narazie jest ok. Nie podpinam się w oceny typu: "serwis nie złoży tego jak fabryka". Złoży, albo i nie. Tak samo jak w fabryce. Czytałem kiedyś, że produkcja w fabryce BMW w Dingolfing (gdzie powstał m.in. mój pojazd) została wstrzymana na 2 godziny przez dwóch pijanych Polaków przy taśmie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez dwóch pijanych i raz naćpanego Polaka ze śląska z niemieckim paszportem jak już.Zreszta pisałem wam kiedyś wcześniej ze rodacy nawet porsche panamera składają w lipsku pod wpływem ale to nie ma związku z wada silników w obu wypadkach.Silniki trafiają do fabryki na taśmę już złożone i nikt tam ich nie kontroluje w srodku.

W tym wypadku tłok o jakim piszemy jest zastosowany w wielu silnikach tego producenta wiec teoretycznie musiały by się psuć różne silniki serii B w którym zastosowano ten tłok w tym również w mini cooper ujeżdżanym przez kobiety.

Nie spotkałem się jednak z masowym pękaniem tych tłoków wiec przyczyna musi leżeć w czymś innym?

To ze seria f30/31 jest za ciężka pod silnik b38 to wstępnie wiemy bo dynamika mini z tym silnikiem jest całkiem dobra.

W teorii problem z tłokiem w silniku wynika z wady materiałowej,słabego smarowania,chłodzenia itd.

Jakim jednak cudem wada tłoka ma dotyczyć tylko serii fXX a nie X czy mini?

Czy ktoś z was słyszał by w silniku i8 padł ten tłok?

 

3-cyl. silnik BMW powinien być tańszy

Tak jest tanszy dokladnie o 10 tysi od 4cylindrowego...

(6 cylindr benzyna 67900zl)


1.jpg 1.jpg

Zdjęcia na aukcje Allegro

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U mnie koszt wymiany silnika wraz z częściami wyszedł ok 47 tys zł. ASO od razu zdecydowało o wymianie całej jednostki z uwagi na pęknięty tłok i nie bawili się w wymianę poszczególnych elementów silnika. Co ciekawe nowy silnik przyjechał wadliwie zmontowany przez producenta i po odpaleniu od razu szlag trafił wałek rozrządu :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo dali odrzut produkcyjny na taka darmowa wymianę...

Dobrze wiedzieli co dają bo testują silniki po montażu.

Pewnie nie trzymał parametrów a winowajca okazał się wałek.

Myśleli ze pochodzi 24 msc i będzie po kłopocie a tu się rozkraczyl zaraz po wymianie.

Heheheh

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Czy coś ruszyło w sprawie wymiany tego silnika ? Sam zamierzam na dniach kupić 318i a tu ten problem teraz :(

Orientuje się ktoś czy jak samochód jest na gwarancji to można poza ASO wymienić częściej olej ? Wie ktoś ile tam wchodzi tego oleju to 3 cylindrowego silnika ?

 

Właśnie też planuję wymianę aktualnego samochodu... Mam golfa od lipca 2019. Nie jestem do końca zadowolony, już pojawiły się też niewielkie problemy (min. skrzynia, zawieszenie). I stąd myśl o wymianie na F30 318i w automacie (aktualnie mam manual).


Jak to w końcu jest z tymi 1.5 3 cyl.?



`

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej po zakupie od razu swapa na 335i albo 340i :lol:


Godny następca N42 widzę :)

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.