Skocz do zawartości

Pękające przyciski paneli sterowania.


Rastko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, już kilka miesięcy temu zauważyłem, że w moim F31 mam pęknięcia na dwóch przyciskach wewnątrz samochodu, na panelu radia i włączniku świateł. Spotkał się ktoś z czymś takim, czy to tylko u mnie takie cudo? Rozumiem, że nie wymienię samych przycisków tylko całe panele o ile nie całe urządzenia???


Poniżej zdjęcia owego problemu: https://drive.google.com/open?id=1ZQPE8BoqnZ6qIFVSr9EHU0XHTx4FvrO1

BMW F31 318d 143pk aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, to z pewnością nie dzieci. Te dwa przyciski są wręcz wybrzuszone jak wylane kondensatory na płytach głównych. Tak jakby żarówka/dioda podświetleniowa była zbyt mocna. U mnie niestety po gwarancji. Kupiłbym zepsute panele za kilka groszy i podmieniłbym przyciski, ale nie wiem czy są demontowalne.
BMW F31 318d 143pk aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie zstawy naprawcze do F10, nie wiem czy są też do F30. Ale na pewno da się je zdemontować.

Przykładowo https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/9313922-zestaw-naprawczy-nakladek-przyciskow


Tak na marginesie to jest jakaś wada, miałem F30 i tam też miałem pęknięcie na "1" jak kolega z pierwszego postu.

Teraz w F10 mam podobne pęknięcie na przycisku "auro hold".

Auto kupiłem używane i też myślałem, że ten "auto hold" wcześniejszy użytkownik porysował, tym bardziej, że jest on na tunelu środkowym. Ale widzę, że to chyba generalnie jakaś wada przycisków w BMW serii F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informacja o mozliwosci wymiany przelacznika swiatel z pewnoscia bedzie mi bardzo pomocna. Kupie jakis uzywany za pare groszy i wymienie. Co do klawisza 1 na panelu radia to chyba sie nie obejdzie bez zakupu innego panelu. Moze ludzie zaczna zglaszac usterke i BMW zrobi akcje na to.
BMW F31 318d 143pk aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Reklamowałem na gwarancji pęknięte przyciski w BMW. Wymieniają to (cały panel) bez problemów w ramach podstawowej gwarancji. Rozszerzona tego nie obejmuje. Martwi mnie jednak, że ów defekt u mnie pojawił się po roku (jakieś 25k km). Nie pocieszył również Pan z serwisu, który stwierdził że jest to bardzo częste. Wygląda to tak:

20200123-074537-1.jpg.

Niestety zakładam, że za rok sytuacja się powtórzy.

Może ma ktoś doświadczenia jak to zabezpieczyć lub czy jest jakaś sensowniejsza metoda regeneracji tych przycisków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem nie zabezpieczysz tego, ponieważ pęka plastik. Nie porysowałeśs tego od zewnątrz, żeby np. powłoka bądź folia pomogła.

Sądzę, że plastik jest zbyt twardy w stosunku do swojej grubości, jak do tego dojdzie temperatura w lecie w kabinie + drgania (pomimo niezłego zawieszenia to i tak wszystko pracuje nawet jak tego nei odczuwamy) to sukces w postaci pęknięć murowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.