Skocz do zawartości

dziwne wibracje przy około 120 - przedni dyfer się kończy?


nomad66

Rekomendowane odpowiedzi

Przeguby wewnętrzne tył mam wymienione na nowe. Film w którym jest nakręcony most wal i jeden przegub pięknie pokazuje że tam jest wszystko dobrze. Drgania dochodzą z przodu najbardziej z prawej strony.

Co wymieniłem:

dwa razy półosie przód

przeguby wewnętrzne tył

dwa razy poduszki silnika Febi na Lamforder

poduszkę skrzyni Vaico

tuleja centrująca wału

podpora wału

łączniki elastyczne wału przód wał tył

łożysko podpierające półoś prawą

nowe opony zima lato

regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego

koło pasowe corteco

dwa wieszaki wydechy

Ręce opadają strasznie irytujące są te drgania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No drgania są irytujące tym bardziej, że to są samochody lekko wyższej klasy i powinny jeździć bez dodatkowych efektów :-)


To, że czujesz to z prawego przodu może być mylące. A próbowałeś aby ktoś Cię woził tym samochodem. Siedząc na różnych miejscach można czasem usłyszeć/poczuć inne efekty niż zza kierownicy.


Szukając na ślepo dalej. Skoro mówisz, że prawy przód to może coś z piastą nie teges (skrzywiona albo co) lub z górnym łożyskiem i poduszką kolumny macphersona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jedna felga była krzywa - ważenie plus prostowanie opony nowe na zimówkach taki sam objaw.

Wczoraj przełożyłem przód na tył bez zmian.

Tak jeździłem z tłu i najbardziej jest to odczuwalne z przodu z prawej strony. Ale co do tego macphersona to po wymianie półosi i opuszczeniu samochodu na koła wyjeżdżając z garażu coś strasznie mocno gruchnęło właśnie z prawej strony, żona stała blisko i się wystraszyła twierdzi że to uderzenie dobiegło z dołu z okolicy koła. Właśnie po tym zdarzeniu auto zaczęło drgać na postoju. Pomyślałem że to sprężyna przeskoczyła bo do wyjęcia półosi trzeba ją dość mocno odchylić. I zaczęła się jazda z poduszkami,najpierw febi jak na zerwanych poduszkach na tych lamforderach jest dobrze ale nie jest tak komfortowo jak było. Drgania podczas jazdy były już dużo wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X5 ma jedną poduszkę skrzyni zamontowaną na skrzynce rozdzielczej jest wymieniona na nową Vaico. Stara była już naprawdę wysłużona.

Link do filmu z półosią film jest obrócony o 180*:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczę dalej - film powyżej przekonał mnie do zakupu nowych półosie SKF jak przyjdą zamontuję i napiszę czy jest lepiej. Auto w mieście jeździ pięknie w trasie także, jestem zadowolony tylko ten jeden mankament, te drgania. Dzisiaj wymieniałem przewody hamulcowe elastyczne przód (przewody corteco) i naszła mnie tak refleksja - czy może te drgania powodować ten przedni dyfer? A jeżeli tak, to czy nie powinien dawać jakiś objawów zużycia (poza drganiem oczywiście). Jak spuszczałem z niego olej pierwszy raz to olej był jak nowy, troszkę tylko śmierdział. Dyferencjał nie wydaje żadnych (niepokojących) dźwięków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wessało gdzieś mój post. Tylne półosie polecam z używki takie bez luzu, lepsze niż zamienniki.

Sprawdź poduszki amortyzatora. Ściągnij kapturki na kielichu, poruszaj autem na boki. Jeżeli oś amortyzatora rusza się na boki 3mm to masz winowajcę. U mnie tyle się ruszało i było masakra. Wymieniłem to samo co Ty, kasy poszło w opór a to były poduszki :duh: Nadmienię, że od góry wyglądały jak nowe, od dołu na całym obwodzie pęknięte. Widać to dopiero jak rozbierzesz amortyzator.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie myślę, że to raczej nie przedni dyfer...

Piszesz, że drgania są w przedziale 100 - 120km/h przy przyspieszaniu, zatem przy obciążeniu podzespołów.


X-drive przy tej prędkości w zasadzie już nie przenosi mocy na przód (jeśli nie ma uślizgu przedniej osi), zatem praktycznie cały napęd przedni kręci się już tylko napędzany od toczących się kół. Nie jest obciążony więc nie powinien wpadać w jakieś drgania związane z obciążenie z uwagi na przyspieszanie.


Mówisz, że drgania pojawiają się przy 100-120 i najwyższym biegu? Rozumiem, że wrzucisz w skrzyni 5 lub 4 to drgań nie ma?

W układzie napędowym masz dwie prędkości.

Jedna jest związana z obrotami silnika i ta prędkość jest do skrzyni biegów.

Druga jest związana z prędkością jazdy - obroty kół, półosi, praca dyfrów i wałów. Począwszy od transferboxa masz wirujące elementy powiązane z prędkością jazdy.


Jeśli te drgania występują przy 100km/h TYLKO na szóstym biegu a na innych nie występują to ja bym szukał przyczyny rezonansu (bo to on powoduje okresowo występujące drgania) gdzieś w układzie silnik - skrzynia biegów.


Pisałeś, że coś chrupnęło - sprawdź te górne łożyska (razem z poduszką) kolumn macphersona. To nie jest jakiś wielki problem.


Jeśli drgania występują przy 100km/h ale też na innych biegach to bym szukał w elementach napędu od transferboxa do kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - ja nie mam Xdrive i przód ciągnie cały czas. Drgania występują tylko w przedziale 100 - 120 km/h tylko na piątym biegu (jest to najwyższy bieg skrzyni GM) tylko przy przyśpieszaniu. auto wpada w rezonans (drgania są regularne), czuć je pod nogami. Co do łożyska mcpherson - sprawdzę odkręcę amory i zobaczę. Ale czy takie objawy może generować uszkodzony dyfer!?

Nakręciłem trzy filmy pod autem jeden z wałem dyfrem tył i widać jeden przegub wewnętrzny nic tam nie drży. Drugi film z półosią prawą ten film wrzuciłem powyżej gdzie widać jak półoś drży strasznie. Trzeci filmy kręciłem przedni most z półosią lewą film wyszedł słabo bo kręciłem po zmroku ciężko coś z niego wywnioskować. Władowałem 6 tyś. w auto i dalej drży dobrze że zrobiłem ten konwerter. Dzisiaj żona powiedziała że mam sprzedać ten samochód.

Nomad66 - faktyczne wessało twój post pojawił się w końcu. Sprawdzę te poduszki piszesz że z góry po zdjęciu kapturków będzie widać luz jutro sprawdzę.

Edytowane przez Raziell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mialem kiedys x5 u siebie, na xdrive wiec prosciej sprawdzic bylo odpinajac wtyczke. Klient upieral sie na wibracje ze skrzyni, mi nie pasowalo. Okazalo sie ze to przednia lewa poloska. Zalozylem nowa skf i bylo ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj założyłem SKF prawą półoś (nie pisałem o tym bo zamówiłem także wczoraj lewą) dla czego bo po wymianie było bez zmian. Zobaczymy jak wymienię lewą. Może faktycznie coś jest z tymi poduszkami nad amorami ale czy uszkodzona poduszka macphersona nie generowała by drgań na postoju????????????????????????????????????

Jak coś to mam nowe GSP półosie z wymienionym smarem (molibdenowym) bo oni do wewnętrznych przegubów walą tawot (naprawdę) oddam po cenie złomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jakiego powodu miałaby generować wibracje na postoju? Przecież ona nie ma kontaktu z silnikiem. Przy niewielkich prędkościach nie ma sił, które by powodowały jakieś odkształcenia, czy skłonność do wibracji. Przy dużych prędkościach znowu są siły które napinają poduszki tak, że znowu są sztywne. No i prędkość 100-120 musi być najprawdopodobniej taką, że chce odgiąć poduszki ale wracają do naturalnego położenia. Inaczej tego nie widzę.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w trakcie sprawdzania mcphersonów - zobaczymy. Podniosłem cały przód auta hamulec wrzuciłem na D i zacząłem kręcić kierownicą. Przy maksymalnym skręcie w lewo auto nie ma żadnych drgań, jednakże kręcąc w prawo z każdym obrotem kierownicy drgania narastają, przy maksymalnym skręcie w prawo drgania są tak mocne że cała buda się trzęsie. Zaraz zdejmę amortyzator prawy i zobaczymy. Poduszki od góry podczas szarpania nie mają luzu (naocznie nie widać) i wyglądają dobrze ori BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeoczyłem, że masz przedlifta z centralnym dyfrem i skrzynią 5 biegów.


Wiesz, w takiej sytuacji gdy koła wiszą to nie trudno o wpadnięcie w wibracje, układ nie dociśnięty, nie obciążony.

Czemu pytasz czy macpherson może generować drgania na postoju? Przecież, pisałeś że na postoju już nic nie drga tylko podczas jazdy z prędkością 100 - 120km/h.

Skoro cały czas twierdzisz, że wyczuwasz drgania z prawego przodu to tam szukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania na postoju mam minimalne. ale jak podniosłem go dzisiaj i skręciłem na maksa w prawo to cały samochód zaczoł drgać. Wyjąłem cały amortyzator nie mam ściągaczy do sprężyn tak to wygląda:

da4c4460475c.jpg

04b0a04ceb0d.jpg

8f1cc8233135.jpg

Kielich się obraca ale z oporem. Odpalę go teraz i zobaczę co się będzie działo. Bez zdjęcia sprężyny nie zdiagnozuje poduszki hmmm.

Edytowane przez Raziell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiero widać w jakim stanie jest poduszka niestety po rozebraniu amortyzatora, trochę zabawy jest, ale jak masz ściągacze to nie aż tak dużo ;)
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko skonstruowałem ściągacz, piękna robota :cool2:

449f7d015248.jpg

I tak jak kolega nomad66 przewidział poduszka jest zerwana. Łożysko nie jest uszkodzone, otworzyłem je wymyłem nowy smar i jeszcze polata.

89e15e9128b4.jpg

Zamówię poduszkę hmm - tylko jakiej firmy? Założę półoś lewą którą już zamówiłem i zobaczymy czy będzie drgał w przedziale 100 - 120 km/h.

Poduszkę zamówiłem z Lamfordera jakoś straciłem zaufanie do Febi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie są na klucz 36 nakrętka 12 kątna - Spotkałem się jeszcze z nakrętkami klucz 36 nakrętka 6 kątna i z nakrętkami klucz 41 nakrętka 6 kątna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radek79 - kup całą półoś SKF

Co do moich zmagań to wymieniłem dwie półosie SKF wymieniłem poduszkę Lamforder pod amortyzatorem. Auto dalej drga na najwyższym biegu, podczas przyśpieszania, w przedziale 100 - 120 km/h. Pomijając tę usterkę auto zachowuje się wzorowo. Czego nie wymieniłem: przeguby zewnętrzne tył, poduszki tylnego dyfra, przegub wału przy tylny dyfrze i wyważenie wału. Dużo już nie zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wyjąłem cały wał. Okazało się że na krzyżaku jest luz ciężko powiedzieć ale około 1mm. Przegub przy moście nie ma luzu ale się zacina. Drgania wału misiały być dość spore bo po wyjęciu okazało się jak obcierał najprawdopodobniej o osłonę termiczną. Na filmie który nakręciłem nie było widać tych drgań pod osłoną termiczną było za ciemno. Na poniższym zdjęciu widać jak tarło:

a33ca80022d0.jpg

No i teraz moje pytanie a w sumie dwa pytania:

regenerować?

kupić używany?

Dodam jeszcze że wał nie wydawał żadnych podejrzanych dźwięków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.