Skocz do zawartości

dziwne wibracje przy około 120 - przedni dyfer się kończy?


nomad66

Rekomendowane odpowiedzi

ja bym dał do regeneracji,wymienią uszkodzone części wyważą odmalują,używany może na tą chwile być dobry a po paru kilometrach będziesz miał to samo,zrobić raz a porządnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No to regeneracja - w poniedziałek zadzwonię i się umówię mam nadzieję że także na poniedziałek. Muszę jechać do Czarlina niedaleko Tczew bo nic bliżej nie ma.


Edit:


Dzisiaj zawiozłem wał do regeneracji niestety musiałem jechać do Pruszcza Gdańskiego (Gość spod Tczewa nie robi wałów z przegubem kulowym) - powodem opóźnienia był zakup nowego przegubu. Nowy ori kosztuje 1200 zł. kupiłem przegub PASCAL 155 zł. zamontowałem i zawiozłem. A gość do mnie że przegub ma luz (myślałem że mnie kur... strzeli tak się wkur... że gdyby nie żona to nie wiem...). Nie było nic innego na aledrogo. I zaczęła się polemika między panami w zakładzie, zobaczymy w piątek odbieram wał 400 zł koszt wymiany krzyżaka plus wyważenie. Po założeniu napiszę jak to się ma w praktyce.

A jeszcze jedno - jeżeli macie luz na wieloklinie przegubu kulowego tudzież na wieloklinie środkowym regeneracja jest nieopłacalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam identyczny problem ,walczę z tym od roku i włożyłem trochę kasy. Co wymieniłem,drugie koła,nowe opony,nowe zawieszenie przód tył,nowe tarcze klocki łącznie z zaciskami,amortyzatory,podpora wału ,4 nowe półosie,piasty,jak sobie coś przypomnę dopiszę.Może uda nam się wspólnie rozwiązać problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj hmm (wczoraj jest już 1/00) odebrałem wał, dzisiaj zamontuje test drogowy i napiszę jak się auto zachowuje. Miałem niewielki luz na krzyżaku prawie nie wyczuwalny. Przy energicznym ruszaniu wałem, wał dzwonił w imadle lekko wyczuwalny luz.

No i wywalone 7 stów i nie ma żadnej poprawy. Auto drży tylko na najwyższym biegu tylko podczas przyśpieszania (odpuszczenie lekko gazu drgania znikają) i tylko w przedziale prędkości 100 - 120 km. Najbardziej są odczuwalne pod nogami z przodu. Nie ma już co wymieniać skończyły mi się pomysły nie wiem co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raziell, a nie dałoby się w jakiś sposób odłączyć wał od przodu i zablokować na chwilę dyfer centralny tak aby ciągnął tylko tył? Wtedy byś chociaż ustalił czy drgania są z przednich elementów napędowych czy z tylnych.


Tak kombinuję jak eliminować elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w polifcie +, że wyjmiesz kostkę, bezpiecznik i zobaczysz :D Minus, że x-drive dużo bardziej czuły. Reduktor już podmieniałeś? Do przedlifta można powiedzieć, że po rowach leżą i nikt tego nie chce, można spróbować.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie z reduktorem nic nie kombinowałem wymieniłem w nim tylko oliwę. Auto całe podniosłem i rozpędziłem je do danej prędkości 120 km/h nic to nie dało można tylko sobie więcej problemów narobić niż to warte. Jest duży problem żeby rozdzielić napędy i nie narobić jakiegoś bałaganu. Dzisiaj byłem u znajomego który także posiada e53 przedlift przejechał się i postawił na skrzynię. Rozmawiałem telefonicznie z gościem (mechanik - nie mam nic do mechaników ale mojego auta macać nie będą) i ten postawił na wtryski - dodam że silnik pracuje bardzo ładnie i cichutko. W d... z takimi diagnozami. Porównując dwa auta miałem punkt odniesienia i moje auto drży po wrzuceniu R lub D i cały czas czuć podczas jazdy że coś jest nie halo lekkie mrowienie (ja tego nie czułem) ale kiedy zbliżamy się do 100 km/h auto wpada w straszne drgania (bardzo mocno drży) tylko przy przyśpieszaniu na najwyższym biegu. Gdzieś wyczytałem że podobne objawy daje zapowietrzona skrzynia ale ile w tym prawdy nie wiem. Jak ją odpowietrzyć tego już nie piszą nigdzie, moim zdanie pompa w skrzyni powinna przegonić powietrze - dla mnie to jest bzdura. Nawet logiczne myślenie już nie pomaga, obawiam się najgorszego że ten cały bajzel powoduje skrzynia. Skrzynia nie ma żadnych błędów (czasami lekko kopie przy drugim biegu) silnik także bez błędów. Nie wiem, naprawdę nie wiem co dalej z tym robić - nie potrafię olać tematu, nie daje mi to spokoju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę na chipa może koleś sprawdzi wtryski, u mnie też silnik i skrzynia cacy ,może jak będzie więcej mocy to coś się w końcu rozwali . Po mojemu robi coś wibrcje co się kręci tylko co jak też wszystko . Też tak masz że jak mocno przyspieszysz i masz te 120 to mocno bije ,a jak rozpedzasz się powoli to mniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie drgania czuć cały czas są bardzo delikatne dopiero porównanie z drugim autem dało mi obraz drgań mojego samochodu. Drgania są także na postoju po wrzuceniu R lub D kiedy zbliżam się do prędkości 100 km/h na najwyższym biegu drgania narastają, dając straszny dyskomfort podczas jazdy. Odpuszczenie pedału gazu eliminuje wibracje, tak samo jak przekroczenie prędkości 120 km/h. Obrotomierz oscyluje w granicach 2000 - 2500.

Może to faktycznie wina reduktora - nie mam na podmianę żeby sprawdzić hmm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie ma to wpływu na drgania wiem bo wymieniłem i bez zmian. Ale jak naderwana trzeba wymienić.

Chyba będę musiał reklamować konwerter. Szlak mnie trafi byłem dzisiaj u mechanika zajmuje się tylko BMW i wszystko wskazuje na ten że konwerter. Może uszkodził się lock-up bo na tiptronic zapinam 5 bieg i po załączeniu lock-up auto drży. A to się kur... okaże jakiś czujnik za 200 pln buhahaha to już jest bezradność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto oglądało trzech mechaników i wszyscy rozłożyli ręce. Jeden zasugerował mi mechanika od automatów i dał mi na niego namiar, zadzwoniłem porozmawialiśmy i dzisiaj odstawiłem mu auto celem zdiagnozowania problemu. Skrupulatnie wszystko zapisał co było robione i wymienione a najgorsze co usłyszałem to to że firma w której regenerowałem konwerter jest jedną z dwóch najgorszych w Polsce. Jutro ma do mnie dzwonić czy coś ustalił z tymi drganiami.


Edit:


Jak pisałem wyżej dwa dni temu odstawiłem auto do mechanika zajmującego się skrzyniami automatycznymi. Testował samochód cały dzień sprawdzali na podnośniku szukali luzów jeździli i nic nie znaleźli. Po rozmowie telefonicznej padła propozycja podmiany zaznaczam podmiany mechatroniki koszt takiego testu 400 zł (tylko warsztat otwierać i podmieniać części po co naprawiać) oczywiście nie zgodziłem się zabieram samochód. Mam nadzieję że nic nie odkręcali. Koszt testów 100 zł. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedni wał nie jest wyważany, nie ma takiej potrzeby. Wyważanie wałów jest potrzebne gdy pojawia się kardan lub inny przegub np. homokinetyczny w środkowej jego części, znaczenie ma też długość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walka z drganiami cd. Dzisiaj wymontowałem i rozebrałem skrzynkę rozdzielczą wszystko wygląda dobrze poza łańcuchem który wydaje się mieć za duży luz. Na zdjęciu uciskam łańcuch, luz od spoczynku do pełnego nacisku wynosi 14 mm czytałem że nie powinien przekraczać 9 mm (czy tak jest nie wiem). No i teraz pytanie czy łańcuch kwalifikuje się do wymiany i czy faktycznie nie powinien się wychylać powyżej tych 9 mm. Proszę o w miarę szybką odpowiedź.

5dbe1406e3d7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko na wałku zdawczym wychodzącym ze skrzyni ma straszny luz może to ono powoduje te drgania. Na pewno je wymienię. Pytanie tylko czy wymienić ten łańcuch jak już mam to wszystko rozebrane. Edytowane przez Raziell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zostaje tylko skrzynia. Wszystko mam wymienione auto drży a ostatnio zaczęło poszarpywać podczas spokojnej jazdy. Dlatego rozłupałem reduktor. To czy zostawić tak jak jest czy poświęcić te 6 stówek?

No tak też nie udzieliłbym odpowiedzi na takie pytanie. Zastanowię się co zrobic mam cały weekend na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maja duzy luz. Reduktor to wszystko usztywnia. Lancuch nie wplywa na wibracje. Luz w nich jest duzy nawet jak nowy.

Reduktor tego nie usztywnia. Wałek zdawczy wyjście ze skrzyni jest łożyskowany dwoma łożyskami, gdzie wałek biorczy rozdzielacza nie jest łożyskowany, ma wieloklin od strony rozdzielacza i wielowpust od strony skrzyni. Całość jest centrowana na dwóch igiełkowych łożyskach skrzyni nie rozdzielacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.