Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

Zawsze moim starym mowilem ze nie potrzebują x5 na wypasie, bo jeżdżą sami i robią z 10tkm rocznie, z czego 8tkm wyjazdy wlasnie po bulki.


Czekam na uzasadnienie nieograniczonego użytkownika, to raz, a dwa nie odbieram nikomu żadnych praw, a po trzecie Twoje clio nie da rady dygnąć 5 osób i bagażu w góry i z powrotem, więc ten wybór dla większości rodzin też jest nieuzasadniony. Po czwarte, wieloktornie napisałem słowo "potrzeba", więc powiedz do czego jest potrzebne v12 skoro już piszesz, że jestem ograniczony, bo nie widze sensu kupowania takiej jednostki napedowej?

Nawet nie masz argumentu więc zabierasz sie do obrażania, to Twój styl prowadzenia dyskusji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

340i autem na tor :?: :duh:

Przecież to zwykłe auto miejskie.

Mocy i pojemności nigdy za wiele.

 

A "połówka na dwóch to nic", dlatego Ci co piją mniej są ograniczeni.


Masz naklejke na zderzaku "lubie zapierdxxxc"?


Pozdro moderator, który też jest "trochę ograniczony" tylko do swojego "punktu siedzenia", a innych pozwala obrażać, dlatego, że uzasadniają swoje argumenty.


Widać, że ilość KM pod maską nijak ma się do ilorazu inteligencji, tak samo jak €€ wydane na te KM.


Edit. Wracając do tematu - Wspomniane clio do 50km/h obowiązującego w mieście także dla 340i (nie ma immunitetu) przyspiesza o jakies 0,3-0,5s gorzej.

Jak ltos jedzie 200 autostradą to podjeżdżasz pod zderzak i mrugasz dlugimi, czy wyprzedzasz z prawej?


:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha odnalazles sie Drogi Radku...


Zapewniam Cie, ze zarowno ja, jak i wlasciciel prezntowanego tu M340i nie kupowal auta na tory...chyba, ze kolejowe, ale to tylko przejazdem w poprzek. Pamietaj mistrzu, ze niewazne ile masz mocy to i tak na koniec wyprzedzi Cie na PL drogach PH w skodzie fabii (nie mam nic do skody uprzedzajac Twoj komentarz). Kazdy kupuje auto kierujac sie czyms innym...


Jak dla mnie rowniez jeste ograniczony albo jakis pro-eko to czemu nie kupiles elektryka?


Poluzuj troche majty pls

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hahaha odnalazles sie Drogi Radku...


Zapewniam Cie, ze zarowno ja, jak i wlasciciel prezntowanego tu M340i nie kupowal auta na tory...chyba, ze kolejowe, ale to tylko przejazdem w poprzek. Pamietaj mistrzu, ze niewazne ile masz mocy to i tak na koniec wyprzedzi Cie na PL drogach PH w skodzie fabii (nie mam nic do skody uprzedzajac Twoj komentarz). Kazdy kupuje auto kierujac sie czyms innym...


Jak dla mnie rowniez jeste ograniczony albo jakis pro-eko to czemu nie kupiles elektryka?


Poluzuj troche majty pls

 

Pisałem, że 330i to kompromis bo lubie sportową jazdę, ale też jeztem dość eco. Ty tylko to pierwsze, wiec kto jest bardziej ograniczony? Widze, że wszyscy tutaj sie zgadzacie co do tego, że jestem ograniczony, jak również z tym, że na moje argumenty nie warto odpowiadać, a warto powtarzać powyższe.

No w porządku, szkoda, że nie macie żadnej refleksji w temacie ekologii.


Co do elektryków to kwestia 10-15 lat, w moim przypadku pewnie z 5, kwestia rozwoju infrastruktury. Teraz są za drogie, co oznacza, że produkcja jest za droga. Za małe przebiegi robię na elektryka (szkoda produkowac baterii na te moje 15tkm rocznie). Poza tym mam kawalek dzialki zagospodarowanej na użytki zielone (a moglbym wydac na 340i), zeby miec w kolo domu czyste powietrze. Widocznie Wy wolicie smog. Nie oceniam tego, sami sie trujecie.

Jeszcze raz napisze, bo wybiórczo czytacie - pisałem o kompromisie, a nie fanaberiach, bo moglbym kupic mustanga v8 taniej niż 330i i sie z Was smiac ze Wasze male bączki są dla bab.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna ta dyskusja. 340i wcale nie pali duzo więcej od 330i, które z reszta posiadam. Czynnik spalania nie miał tu dla mnir znaczenia, ale mówienie ze auto palace średnio 10/11 przy normalnej jeździe i 14/15 przy sportowej, jest dość odosobnie i brzmi jak prowokacja :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cutuje:

“ Nie planuje modów na razie, jeśli wykupie po 36mcach to wejdą mody na 340KM, co przy tej masie pozwoli mi objechać na torze 340i w xdrive”


Co chcesz tym osiagnac? Bedzie bardziej eko?


Koniec dyskusji bo zasmiecamy owner’wi watek.

 

Nie, to nadal jest kompromis, bo modyfikacja dolotu i pozostawienie GPF i wydechu nie kosztuje praktycznie nic w porownaniu do ceny auta, poza tym napisałem, że nie planuje wiec o co chodzi. Prawdopodobnie po wynajmie wezme kolejne i mozliwe ze elektryk.


Chcesz jeszcze moja nazwe na fb zeby pogrzebac skoro w temacie nie masz nic do dodania?


EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że 320i też da radę i czasami jest końcem skali finansowej i potrzeb dla niektórych.... Każdy czego innego oczekuje...

Ja np. lubię dynamicznie jeździć, co nie znaczy sportowo i wybieram 340, ale 330 też zawalidrogą nie jest... 340 lepiej rusza od dołu (większy moment, a tego mi brakuje w 330), a poza tym brzmi zdecydowanie lepiej.... aczkolwiek różnica w kasie pomiędzy 330, a 340 zdecydowanie nieuzasadniona moim zdaniem... ale z drugiej strony za 4-5 lat możemy już takich aut nie mieć możliwość zamówić więc korzystam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cutuje:

“ Nie planuje modów na razie, jeśli wykupie po 36mcach to wejdą mody na 340KM, co przy tej masie pozwoli mi objechać na torze 340i w xdrive”


Co chcesz tym osiagnac? Bedzie bardziej eko?


Koniec dyskusji bo zasmiecamy owner’wi watek.

 

Nie, to nadal jest kompromis, bo modyfikacja dolotu i pozostawienie GPF i wydechu nie kosztuje praktycznie nic w porownaniu do ceny auta, poza tym napisałem, że nie planuje wiec o co chodzi. Prawdopodobnie po wynajmie wezme kolejne i mozliwe ze elektryk.


Chcesz jeszcze moja nazwe na fb zeby pogrzebac skoro w temacie nie masz nic do dodania?


EOT

 

heh...nie zamierzam sie z Toba licytowac i polemizowac. Masz auto jakies chciales i tym sie ciesz. Ja nie bede tlumaczyl sie co mna kierowalo przy wyborze tego silnika bo nie musze. Ponadto masz juz duzo argumentow od innych ale ich nie przyjmujesz do wiadomosci i tyle.


Jestem jednak uczulony na glupote wiec jak zbierasz znajomych na fb to mnie nie zwerbowales.


Zycze powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Gratuluje auta.

Jak zmieniałem auto 2 lata temu, mogłem kupić stare 340i F30. Wtedy wybralem AMG C43.


Co do sugesti, że M340i to auto na tor to bzdura.

Kosztem 2-3 litrów spalania. mamy lekkość i swobode jazdy względem 330i.

Droższy zakup M340i, moze być rekompensowany nizsza utratą wartości.

Duży silnik nie oznacza, że trzeba szaleć na kazdej ulicy.

Wg teorii co niektórych wystarczy 318d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Radek podałem ci solidny argument, teraz podam ci drugi. to, ze auto ma jechać w góry w 5 osób to tylko i wyłącznie twoje minimalne kryterium doboru auta, bo ja jako 80 letni dziadek stać mnie na podróż samolotem z gdańska do rzeszowa a tam sobie wynajmę jakiegoś GLSa ze stajni AMG i już pomieści naszą rodzinę 5 osobową i moich wnuków.

Albo lepiej dla mnie auto ma mieć miejsce na zakupy w bagażniku i wystarczy mi clio, w czym ono gorsze od twojego auta? Twoje to przerost formy nad treścią i „nie rozumiem jak można je kupić" - rozumiesz już głupotę swoich założeń względem wmawiania ludziom o v12?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jezdzisz z rodziną to i tak te 4.4 nigdy nie osiagasz, chyba ze masz rodzine sportowcow, zona driftuje a dzieci jezdza na enduro hehe.

W praktyce jak wyposazysz na bogato 330i i 340i to roznica w cenie jest blizsza 150 tys niz 70 tys.

 

Z rodzina to te Twoje 5.7 tez jest nieosiagalne wiec o czym my tu mowimy? Sam sobie zaprzeczasz.


Dodatkowo Kolego troche matematyki na poziomie gimnazjum dla Ciebie przygotowalem:

M340i 370k pln

330i xDrive 300k (tak samo wyposazone)


Rabat 20% daje nam roznice 56k pln brutto,a nie Twoje 150k i to naprawde nie jest rocket science aby to wyliczyc. TIP: pamietaj, ze kazdy % od wyzszej kwoty wiecej wazy anizeli od nizszej :duh: mam nadzieje, ze zrozumiesz, 1% z 300k to 3000 w przypadku 370k 1% to 3700 wiec jezeli te roznice przemnozysz przez 20 to masz 14k wiecej przy tym samym rabacie.


Nie neguje, zadnego wyboru silnika bo sam kiedys mialem 428i i bylem zachwycony osiagami wiec szanuje Twoj wybor i jak zauwazyles nie komentuje, bo to jest podobna dyskusja typu po co brales 330i jak mogles 320i...bo juz na starcie przeplaciles 20k pln, a za 2k pln mialbys chipa i to samo w efekcie (chyba, ze sa roznice wieksze niz w Fkach).


PS pisze sie Rodzice, a nie “starzy”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnosc jest :cool2: odjechało wczoraj i nawet łezka sie zakrecila na koniec bo same fajne wspomnienia.


Jak u Ciebie wrazenia? Ja nadal mam niezly fun :D

No to gratuluję - moja octavia wciąż się kurzy i czeka na chętnego :)


Autkiem praktycznie nie jeżdżę - tak mi się teraz życie układa, że przez 2.5 m-ca zrobiłem ledwo ponad 1000km. Będzie kiedyś klasyk z niskim przebiegiem :D Ale jak siądę... ostatnio sobie wyłączyłem DSC, tryb TRACTION... no ale do 4k rpm to za bardzo nie sprawdzi się możliwości, a wciąż na dotarciu.


Miałem zatem ostatnio dziwną przygodę, która po ponownym uruchomieniu silnika ani razu się nie zdarzyła. Dojeżdżam do ronda, zatrzymuję się, pusczam hamulec (licząc że już auto-hold zadziała) a tu mi drgnął do przodu. Myślałem ok - może za szybko puściłem hamulec... przejechałem rondo i na kilkuset metrach kilka razy dostał jakby "czkawki". Efekt taki jak przy manualu nie wciśniesz sprzęgła i telepie... ale tu odczułem to nawet podczas jazdy - tak jakby skrzynia coś zgłupiała. Po zatrzymaniu pojazdu były zakupy i potem już się to nie powtórzyło.


No i mam problem z apką. Od dłuższego czasu nie odświeża mi się auto w connected-drive. Ani na stronie www, ani na apce. Odinstalowywałem apkę, usuwałem auto z niej, dodawałem ponownie, a tu nic. Pamięta status (przebieg, pozycję) z 26.X i z poziomu apki nic nie można zrobić (nawet zamknąć auta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzeda sie, ja mialem problem bo bez FV malo kto chce kupowac drozsze auto.


To faktycznie malo tych kilometrow, ja juz sie zblizam do 4kkm przebiegu i korzystam z pelnej mocy. Coraz bardziej kusi mnie TC Performance, ale zobaczymy jak sie potocza inne sprawy i wtedy zadecyduje.


Z appka mialem tak jak Ty bo rozmawialismy nawet o tym, ale teraz wszystko dziala - procedura dokladnie taka sama jak u Ciebie. Przestalo w pewnym momencie synchroniziwac, odpialem auto connected drive, przeinstalowalem appke, procedura podlaczenia, wszystkie zgody wymagane odklikane w aucie nadanie PINu i smiga.


Co do AH to skorzystalem z tego moze 2 razy by tylko przetestowac wiec nie mialem takiej sytuacji. Generalnie wszystko dziala jak nalezy, klapa wydechu odpieta caly czas i zero bledow, a teraz czas na zimowki no i zamowilem mieszane. Jakis czas temu doszlo kilka gadzetow typu wykladzina bagaznika oraz mata pod fotelik dla dziecka - przydadza sie na torze jak bede jezdzil :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszał ktoś z kolegów o nowej G20 w wersji 318d ale 136 KM ? To jest jakaś wersja flotowa czy z innego rynku EU bo w polskim konfiguratorze go nie ma a sprawdzałem także i rynek belgijski znany z kastrowania diesli i tam go również nie ma w ofercie . Pytam z ciekawości
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A ja mam pytanie o wersje bardziej "budżetowe" niż omawiane tu przez większość :)

Czy ktoś jeździł 318d i 320i i mógłby porównać wrażenia? Pomijam spalanie bo tu wiadomo...

Jeździłem na próbnej dieslem, ale przy zamówieniu jednak zdecydowałem się na benzynę, jestem ciekawy czy osiągi będą podobne przy normalnej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie o wersje bardziej "budżetowe" niż omawiane tu przez większość :)

Czy ktoś jeździł 318d i 320i i mógłby porównać wrażenia? Pomijam spalanie bo tu wiadomo...

Jeździłem na próbnej dieslem, ale przy zamówieniu jednak zdecydowałem się na benzynę, jestem ciekawy czy osiągi będą podobne przy normalnej jeździe.

 

Jeżdżę 320i xDrive, jestem bardzo zadowolony. Przesiadłem się z X1 18d wiec w porównaniu to rakieta. Wydaje mi sie, ze przyspieszenie jest bliżej 7s niż deklarowanych 7.5s, tak tez czytałem na forach zagranicznych. W mieście moc w zupełności wystarczy, na trasie do 170 jest super, powyżej już trochę wolno to leci. Jak Ci się znudzi to zawsze można dołożyć box czy zrobić mapę bo niewykorzystanej mocy w tym silniku jest sporo.


318d nie testowałem wiec się nie wypowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osiągi podobne, ale odczucia inne. Przy oszczednej jezdzie 320i pali niedużo (6,5-7,5l), ale jakbyś cisnął but to diesel spali Ci z 7-8l a benz 12 i wiecej.

318d do 320i nie ma co porównywać, tym bardziej, że jak rozważasz wirusa, to 320i zrobisz na 280 KM, a 318d na 190 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
G20 bez silnika trzycylindrowego oraz 20d z mild hybrid 201 km:


https://spidersweb.pl/autoblog/bmw-318i-g20-2020/

 


Nie 211 KM ( to się tak nie dodaje jakby redaktorek chciał), tylko 190 KM + Technologia Mild-Hybrid [8 kW (11 KM)], tak jak jest w serii 5 w konfiguratorze


ale to nie znaczy, że nie będzie ciut szybszy ;-)

5-tka przyśpieszyła chyba o 0,3 czy 0,4s do 100-tki :-)

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.