Skocz do zawartości

Podmiana reflektorów w G20


delos

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda duuuuużo lepiej. Na tych bazowych lampach te auta wyglądają jak upośledzone. Trochę jak za czasów początków ledów dziennych w samochodach :)

Koniecznie dograj sobie to wycinanie - to jest najlepsze co może być w tych lampach jeśli zdarza Ci się jeździć po zmroku.


Jakbyś potrzebował info odnośnie wartości w jakichś modułach przy laserach to dawaj znać - jeśli jest dostęp do modułu z poziomu bimmercode'a, to Ci sprawdzę co potrzebujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Podbijam temat: lampy działają, skręcają ale nie wycinają jeszcze pojazdów, pacjent ma się dobrze. Przy okazji wymieniłem grill na czarny.

uIP3pJi.jpg

Teraz zgłębiam temat dołożenia High Beam Assistant i Selective beam. Zdaje się że do tego potrzeba FSC, którego na ten moment BMW nie sprzedaje ale są też przypadki, w których ludziom udało się to doposażyć.

 

Po dołożeniu traci się na coś gwarancję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

W stanach 80% aut z laserami ma zakodowane wycinanie przez użytkowników :twisted:

Niestety mimo że kraj rozwinięty to prawo dotyczące oświetlenia pamięta lata 60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie też się udało w tym tygodniu basic LED przełożyć i zakodować na lasery. Niestety nie dałem rady zrobić tego sam (a myślałem że posiadam już wystarczającą wiedzę, ale guzik prawda), zleciłem to warsztatowi w Łodzi polecanemu przez naszego kolegę w tym temacie.


Łączny koszt około 9000 PLN.


Część do odzyskania ze sprzedaży starych lamp.


Ja miałem już HBA tzn manetkę miałem a potem dokupiłem przez ConnectedDrive odblokowanie feature'a. W dzisiaj w nocy jadę na testy - zaobserwować działanie lasera i selective beam.


Jak na razie wrażenia z samych DRLów i kierunkowskazów kosmiczne, przeskok jakościowy w porównaniu do basic LED.


Edit: Już po nocnych testach. Selective Beam zadziałał od strzała, elegancko wycina pojazdy pozostawiając długie światła na poboczach.


Natomiast nie umiem zaobserwować samego działania lasera. Rozumiem że żeby zaczął działać to trzeba mieć światła mijania plus HBA załączony i rozpędzić się do około 100 km/h i przed sobą nie mieć żadnych źródeł światła (samochodów).

Czy to widać kiedy laser się włącza? Czy jest taki efekt wow? Czy to raczej jest bardzo trudne do odczucia? Czy dodatkowo pojawia się jakaś kontrolka że laser jest aktywny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ja moment uruchomienia lasera widziałem za każdym razem, oczywiście w określonych warunkach które wymieniłeś. Wygląda to tak jakby ktoś zaczął świecić dodatkowo mega mocną latarką/szperaczem który skręca z każdym ruchem kierownicą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Widać to lepiej, jak jest większa wilgotność powietrza, a jak mgła to już w ogóle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak że po prostu jak włączysz HBA i nagle pojawi się niebieska kontrolka od długich świateł to znaczy ze laser się załączył ?


@kamer7 , próbowałeś po prostu dopisać 5AC do FA , zapisać FA i zrobić VO coding wszystkich modułów poza sterownikiem silnika?


Edit: może wiecie który punkt na reflektorze zaczyna świecić w momencie gdy do akcji wkracza laser?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A to nie jest tak że po prostu jak włączysz HBA i nagle pojawi się niebieska kontrolka od długich świateł to znaczy ze laser się załączył ?

 

 

Nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jeszcze pojeżdziłem trochę sobie w nocy aby potestować lasery i faktycznie coś udało mi się zauważyć.


Przy 40 km/h włączają się długie gdy jest włączone HBA, natomiast w okolicach 60 km/h widać że jeszcze coś się dołącza bo jest odrobinę jaśniej i tą są chyba właśnie te mityczne lasery. W chwili gdy pojawia się samochód to się od razu wyłącza.


Wygląda to jak dodatkowy strumień światła, dosyć mocno skupiony który to reaguje faktycznie na każdy, najmniejszy nawet ruch kierownicy, co pozwala precyzyjnie oświetlić kawałek drogi który chcemy doświetlić. Widać to właśnie w okolicach 60 km/h jak ten dodatkowy strumień światła się pojawia. Trochę przypomina mi to jakbym świecił sobie mocną latarką kierunkową gdzieś po drzewach.


Natomiast tak jak ktoś pisał na forum, Selective Beam nie jest do końca taki sprytny bo czasami nie widzi auta nadjeżdżającego z daleka i dopiero gdy gość się zirytuje i da długimi to selective beam go zauważa i robi "dziurę" pośrodku żeby go nie oślepiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Ilekroć czytam że ludzie nie zauważają włączenia laserów to zastanawiam się czy są ślepi czy faktycznie coś u nich nie działa. Nie da się tego nie zobaczyć, po prostu nie da. Z tego co pamiętam to nie działa to przy ręcznie włączonych długich, tylko z użyciem funkcji AUTO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak dlatego ze laser za mocno wali po oczach i nie można go manualnie włączyć bo musi być kamera która obserwuje drogę przed nami i jak tylko pojawi się jakieś źródło światła to natychmiastowo wyłącza laser, jak wiesz światło lasera jest szkodliwe dla oczu, to rozproszone pewnie mniej ale jednak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest możliwe ustawienie aby laserowe światła przy powitaniu nie wchodziły w tryb świateł mijania a jedynie załączyły światła dzienne?


Chodzi mi o sytuację gdy podchodzimy do samochodu zamkniętego i otwieramy z kluczyka, zapalają się nam tzw. „Welcome lights”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Mam światła laserowe i zauważyłem ze uruchamiając silnik zawsze zapalają się światła w dzień dzienne w nocy zawsze krótkie. Czy jest możliwość uruchomienia auta bez automatycznego zapalania się świateł ?

 

spróbuj zostawić samochod z wyłączonymi swiatlami na off i wylaczyc Welcome Lights.


Zreszta jutro sprawdzę w nowej M340 do ktorej dokladalem wlasnie lasery

Zajmujemy się diagnostyką, kodowaniem, programowaniem, naprawą sterowników, doposażenia w moduły BMW, konwersją BMW z importu USA. Obsługujemy samochody serii Exx/Fxx/Gxx


Naprawa Nawigacji CCC/CIC/NBT


Nasza firma posiada w BMW AG status AfterSales Online System Partner - www.serwisujemyBMW.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.