Skocz do zawartości

Głośna praca klimatyzacji


darekc13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,po włączeniu klimatyzacji e60 rok 2006 slychac takii dzwięk


Zanim sie zorientowałem ze to klima były podejzenia o turbine . Dzięk wystepuje tylko podczas załączonej snieżynki i w zakresie obrotów 1200 1700 i jak spada zcobrotów jest najbardziej slyszalny , klima działa bez zarzutów . Czy moze to być sprzeglo ktore w tej sprezarce pracuje caly czas .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jezeli tobie problem nie ustąpił po nabiciu to stawiam na kompresor , teraz pytanie czy wymiana sprzęgla koszt okolo 200 250 zł robiąc samemu przyniesie efekt , tylko tu nurtuje mnie pytanie jezeli sprzeglo pracuje caly czas ( https://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/ ) to dzwięk ten powinien wystepowac też bez zalączenia śnieżynki ,jezeli sie myle to mnie poprawcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak, łożysko pracuje cały czas. Jednak włączając klimę łożysko zaczyna pracować pod obciążeniem, czyli z napędzanym kompresorem. Zdaża się tak, że bez włączenia klimy łożysko nie hałasuje, a pod obciążeniem i owszem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor nowy 1000zł + wymiana sciągniecie czynnika i ponowne nabicie wyjdzie z 1500 zl minimum ,lożysko 200zl i z oględzin dam radę wymienic bez ściągania kompresora najwyżej utopie 200zl. Myslę ze ktoś miał taką przypadlosc i móglby sie podzielic czy wymiana sprzegla uciszyla sprężarke.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z ich opisów wynika ze sprężarka nie jest otwierana https://allegro.pl/oferta/sprezarka-e60-e61-525-530-535-bmw-6452-9118602-7373830219?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare więc obstawialbym raczej aprzęgło . Wezmę sie za to w przyszlym tygodniu do tego czasu moze ktoś jeszcze coś podpowie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E60 są dwa rodzaje sprężarek. Jedne są sterowane zaworem elektromagnetycznym, a inne mają sprzęgło. Zobacz najpierw jaka jest u Ciebie. Ta którą pokazałeś z aukcji nie ma sprzęgła i jest sterowana zaworem. Tu masz to objaśnione


https://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam sterowaną zaworem , ma kolo pasowe ze sprzeglem zrywalnym w razie zatarcia sprezarki i w kole pasowym jest łożysko , calosc mozna kupic jako sprzęglo. Pytanie tylko czy owe lozysko krecac sie caly czas moze byc nie slyezalne a odezwac sie dopiero po włączeniu sniezynki kiedy sprezarka stawia wiekszy opóŕ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko czy owe lozysko krecac sie caly czas moze byc nie slyezalne a odezwac sie dopiero po włączeniu sniezynki kiedy sprezarka stawia wiekszy opóŕ.

 

Nie wiem. U mnie sprężarka ze sterowaniem elektromagnetycznym działała cicho do samego końca i chłodziła bdb. Wjeżdżałem pewnego ciepłego dnia do garażu usłyszałem pisk, smród i było po zawodach bo stanęła całkiem. Najpierw płukanie układu bo to podstawa i wymiana skraplacza i sprężarki na nową. W mojej jak się okazało nie było oleju. Była całkiem sucha więc się zatarła. Te sprężarki mają wewnątrz olej. Może go też już masz za mało i się powoli zaciera. To jest olej w komorze sprężarki, a nie ten dodawany przy napełnianiu. Jak go nie ma to sprężarki mówią papa. Po 10 czy 12 latach może go być za mało albo wcale jak u mnie jak nic nie było robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze uda mi sie jutro wymienic sprzeglo, z tym olejem trochę sie naczytalem i jezeli sprezarka nie ma wycieków , nie bylo plukania instalacji to istnieje minimalne ryzyko ze oleju jest mało. A dziś sprawdzone w warunkach kompletnej ciszy i wiecej n8z wydaje sie ze lozysko slychac tez bez zalaczenie sniezynki tylko ze bardzo cicho i też reaguje na zmiane obrotów . Dam znac jak bede po zabiegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli niedomaga łożysko koła pasowego klimy, to nie ma znaczenia, czy uruchomisz klimę przyciskiem czy też nie, bo koło pasowe i łożysko pracują zawsze tak samo.

Wymień samo łożysko ( koszt około 30 zł)

Ale żeby to zdiagnozować to posłuchaj silnika od przodu przy IC lub od dołu bez osłony oraz zdejmij pasek klimy i odpal i zobacz różnicę nic więcej nie zrobisz bo to sprawdzisz sam bez wydania grosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli niedomaga łożysko koła pasowego klimy, to nie ma znaczenia, czy uruchomisz klimę przyciskiem czy też nie, bo koło pasowe i łożysko pracują zawsze tak samo.

Wymień samo łożysko ( koszt około 30 zł)

Ale żeby to zdiagnozować to posłuchaj silnika od przodu przy IC lub od dołu bez osłony oraz zdejmij pasek klimy i odpal i zobacz różnicę nic więcej nie zrobisz bo to sprawdzisz sam bez wydania grosza.

Nie zgodzę sie z tobą , w serwisie klimatyzacji magik powiedzial ze bez zalaczonej sniezynki sprezarka ma lzej bo krzywka otwiera sie tylko minimalnie do wartosci najblizszej zeru najczesciej jest to od 2 do 5 procent po zalaczeniu sniezynki opór znacznie wzrasta bo krzywka otwiera obieg od 50 do 100 procent .

Wymienię to sprzeglo bo juz zamowilem , w sobote wymienism kolo pasowe walu bo juz tego wymaga ( a na roznych forach wyczytalem ze te glosy ustaly po wymianie kola pasowego choc nie wiem co to ma wspolnego z praca sprezarki )

W serwisie zalecali wymiane sprezarki na regenerowana lub nowa tylko ze poczytalem o regeneracjach tych sprezarek i najczesciej polega ona na wymianie sprzegla i zaworu sterujacego . Jezeli moje dzialania nie przyniosa efektu to bede jezdzil do czasu az te dzwieki nie zaczą niepokojąco narastac a nastepnie jezeli wymiana sprezarki to na nowa , regenerowano okol 700zł a nowa znalazlem za 950 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzeglo wymienione ,jak bym wiedzial ze takie beda problemy to bym sie nie bral sam , łożysko luzy po wymianie efekt polowiczny . Dziwne ze klima chlodzila a brakowalo 400 gr czynnika ,po dobiciu i dolaniu troche oleju 11gr wiecej niz sciągnieto klime schlychac o 80 procent ciszej , znajomy ci mi nabijal twierdzi ze teraz to juz sie czepiam , ze to normalne ze przy pewnym zakresie obrotów bedzie troche slychac prace sprezarki. Jest ok da sie juz jezdzic nawet bez radia , nie wiem czy jestem uczulony ale teraz juz nic nie robie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzeglo wymienione ,jak bym wiedzial ze takie beda problemy to bym sie nie bral sam , łożysko luzy po wymianie efekt polowiczny . Dziwne ze klima chlodzila a brakowalo 400 gr czynnika ,po dobiciu i dolaniu troche oleju 11gr wiecej niz sciągnieto klime schlychac o 80 procent ciszej , znajomy ci mi nabijal twierdzi ze teraz to juz sie czepiam , ze to normalne ze przy pewnym zakresie obrotów bedzie troche slychac prace sprezarki. Jest ok da sie juz jezdzic nawet bez radia , nie wiem czy jestem uczulony ale teraz juz nic nie robie .

Dużo pracy z tą wymianą sprzegła ?

Jakie trudności ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Współczuje Ci takiego magika...

Co do autora postu, dźwięk pochodzi z wiatraka elektrycznego a nie samej klimy.. klima chodzi bez dźwięku, chyba że łożysko napinacza lub łożysko w kole pasowym kompresora jest wyrobione i szura (szum łożyska jest charakterystyczny)

Spece od klimy (sprężarka do wymiany :mad2: )

Jeżeli sam kompresor w środku byłby głośny, szurał, szumiał, to po jednej jeździe by stanął dęba i zatarł się...

 

Jeżeli niedomaga łożysko koła pasowego klimy, to nie ma znaczenia, czy uruchomisz klimę przyciskiem czy też nie, bo koło pasowe i łożysko pracują zawsze tak samo.

Wymień samo łożysko ( koszt około 30 zł)

Ale żeby to zdiagnozować to posłuchaj silnika od przodu przy IC lub od dołu bez osłony oraz zdejmij pasek klimy i odpal i zobacz różnicę nic więcej nie zrobisz bo to sprawdzisz sam bez wydania grosza.

Nie zgodzę sie z tobą , w serwisie klimatyzacji magik powiedzial ze bez zalaczonej sniezynki sprezarka ma lzej bo krzywka otwiera sie tylko minimalnie do wartosci najblizszej zeru najczesciej jest to od 2 do 5 procent po zalaczeniu sniezynki opór znacznie wzrasta bo krzywka otwiera obieg od 50 do 100 procent .

Wymienię to sprzeglo bo juz zamowilem , w sobote wymienism kolo pasowe walu bo juz tego wymaga ( a na roznych forach wyczytalem ze te glosy ustaly po wymianie kola pasowego choc nie wiem co to ma wspolnego z praca sprezarki )

W serwisie zalecali wymiane sprezarki na regenerowana lub nowa tylko ze poczytalem o regeneracjach tych sprezarek i najczesciej polega ona na wymianie sprzegla i zaworu sterujacego . Jezeli moje dzialania nie przyniosa efektu to bede jezdzil do czasu az te dzwieki nie zaczą niepokojąco narastac a nastepnie jezeli wymiana sprezarki to na nowa , regenerowano okol 700zł a nowa znalazlem za 950 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Współczuje Ci takiego magika...

Co do autora postu, dźwięk pochodzi z wiatraka elektrycznego a nie samej klimy.. klima chodzi bez dźwięku, chyba że łożysko napinacza lub łożysko w kole pasowym kompresora jest wyrobione i szura (szum łożyska jest charakterystyczny)

Spece od klimy (sprężarka do wymiany :mad2: )

Jeżeli sam kompresor w środku byłby głośny, szurał, szumiał, to po jednej jeździe by stanął dęba i zatarł się...

 

Jeżeli niedomaga łożysko koła pasowego klimy, to nie ma znaczenia, czy uruchomisz klimę przyciskiem czy też nie, bo koło pasowe i łożysko pracują zawsze tak samo.

Wymień samo łożysko ( koszt około 30 zł)

Ale żeby to zdiagnozować to posłuchaj silnika od przodu przy IC lub od dołu bez osłony oraz zdejmij pasek klimy i odpal i zobacz różnicę nic więcej nie zrobisz bo to sprawdzisz sam bez wydania grosza.

Nie zgodzę sie z tobą , w serwisie klimatyzacji magik powiedzial ze bez zalaczonej sniezynki sprezarka ma lzej bo krzywka otwiera sie tylko minimalnie do wartosci najblizszej zeru najczesciej jest to od 2 do 5 procent po zalaczeniu sniezynki opór znacznie wzrasta bo krzywka otwiera obieg od 50 do 100 procent .

Wymienię to sprzeglo bo juz zamowilem , w sobote wymienism kolo pasowe walu bo juz tego wymaga ( a na roznych forach wyczytalem ze te glosy ustaly po wymianie kola pasowego choc nie wiem co to ma wspolnego z praca sprezarki )

W serwisie zalecali wymiane sprezarki na regenerowana lub nowa tylko ze poczytalem o regeneracjach tych sprezarek i najczesciej polega ona na wymianie sprzegla i zaworu sterujacego . Jezeli moje dzialania nie przyniosa efektu to bede jezdzil do czasu az te dzwieki nie zaczą niepokojąco narastac a nastepnie jezeli wymiana sprezarki to na nowa , regenerowano okol 700zł a nowa znalazlem za 950 zł.

Z jakiego wiatraka ? Nagrzewnicy , chłodnicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak , ale co powoduje że ten dźwięk jest dopiero po włączeniu klimatyzacji ? Parę dni temu bawiłem się Istą i włączyłem funkcję testowania właśnie tego wiatraka w trakcie testu wiatrak uruchomił się z maksymalną prędkością i powiem że nie słyszałem tego charakterystycznego wycia jakie występuje w momencie włączenia klimy , chyba że objawy wycia są przy mniejszym biegu wiatraka , załóżmy że w 50% siły wiatraka

Ciekawe czy podczas jazdy z Isty można włączyć na maksa wiatrak wtedy by się wyjaśniło czy to jest to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wentylator chłodnicy inaczej pracuje z klimatyzacją a inaczej gdy ma zbić temperaturę


Z klimatyzacją pracuje pod obciążeniem na niskich i średnich obrotach cały czas, a gdy zbija temperaturę silnika to na chwilę załączy się na wyższe obroty i zaraz się zatrzymuje. (włącza się przy 97 a wyłącza gdy temp opadnie min na 94)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wentylator chłodnicy inaczej pracuje z klimatyzacją a inaczej gdy ma zbić temperaturę


Z klimatyzacją pracuje pod obciążeniem na niskich i średnich obrotach cały czas, a gdy zbija temperaturę silnika to na chwilę załączy się na wyższe obroty i zaraz się zatrzymuje. (włącza się przy 97 a wyłącza gdy temp opadnie min na 94)

Ogólnie prawie wszystko się składa w jedną całość , tylko zastanawia mnie jedno czemu to wycie wzrasta wraz z obrotami silnika w przedziale 1400-1800obr póżniej już nie słychać tak samo na wolnych obrotach nie słychac tego wycia

Czy w tym przedziale obrotów akurat trafia na te wycie ?

Sory że tak wnikam mocno , ale nie chciałbym wymieniać wiatraka w ciemno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.