Skocz do zawartości

[E60] 535D '06. Opóźniona reakcja pedału gazu


electro4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Problem dotyczy opóźnionej reakcji na pedał gazu (sekunda może półtora). Skrzynia automat.


Np. Chcę wyjechać szybciej z ruchliwego skrzyżowania, stoję, wciskam mocniej gaz i auto zaczyna się toczyć (jak to w automacie) i dopiero po chwili załapuje kopa (czyli w praktyce w połowie krzyżówki...). Tak samo jest w normalnej jeździe. Chcę kogoś wyprzedzić, to gaz mocno w podłogę (bez kicka) i dopiero po sekundzie auto rwie do przodu tak jak powinno.


Generalnie dużo płynniej chodzi powyżej 2000 obr.


Auto modowałem, ale nie ma różnicy. Przed i po tak samo. Co było robione:


1) EGR off (mechanicznie i programowo), klapa gasząca została.

2) Dolot wyczyszczony, klapki wywalone i wstawiono zaślepki, nowe uszczelki.

3) DPF off (mechanicznie i programowo). Wstawiony zamiennik przelotowy. Ogólnie dpf był czysty w środku.

4) Delikatny program na 370KM.

5) Adaptacja skrzyni biegów.

6) Nowe weże podciśnienia. Silikonowe.


Ogólnie jest jeszcze mały problem z przeciąganiem biegów. Nie ważne czy w trybie D czy DS. Jak kupiłem auto to dostałem faktury że w 2016 był wymieniany konwerter ZF z olejem i misą. Więc raczej nie konwerter. Nie ma też zjawiska falowania obrotów na najwyższym biegu przy 80km/h.


Miał ktoś kiedyś podobny problem? Małe turbo się kończy? Przepływka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam wersję przedmówców. Jeździłem bez klapek trochę ponad rok, miałem wrażenie że jest coraz gorzej. Ciężko było płynnie przyspieszyć, do jak piszesz 2000 muł, a potem szarpnięcie. Szczególnie przeszkadza na autostradzie gdy się jedzie w tzw. "sznurku", zwalniasz, przyspieszasz i tak w koło macieja 80-120. Wtedy sie wkurzyłem i kupiłem regenerowany, różnica kolosalna, a po usunięciu klap miałem wrażenie, że nie ma żadnej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tak jak wspomniałem, u mnie problem był też z klapami;)


Rozmawiałem z chłopakiem który miał 535d ale LCi. Miał wywalone wszystko co możliwe i żadnego laga nie miał.


Odkopałem też jeden temat z zagranicznego forum. Jest to powszechnie znany problem i występował nawet w serii F. Z tym że nie doszukałem się żadnego rozwiązania:/



Tutaj temat:

https://f10.5post.com/forums/showthread.php?s=f8d4086d0c57e19962937cbc0246fd18&t=571583


Pisze tam że można próbować resetować przepustnicę pedału gazu i niektórym pomaga na jakiś czas (tydzien/meisiąc):

1) Naciśnij raz przycisk Start, aby włączyć zapłon. Nie naciskaj pedału hamulca i nie włączaj silnika.

2) Wciśnij pedał gazu do podłogi na około 60 sekund. Powinieneś usłyszeć klikanie, które wskazuje że przepustnica resetuje się.

3) Naciśnij ponownie przycisk Start, aby wyłączyć zapłon.

4) Teraz zdejmij nogę z pedału gazu.

5) Odczekaj DWIE minuty i uruchom pojazd jak zwykle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie spokój z kolektorem.U mnie bez klapek był słabszy dół,ale reakcja tak czy siak była i jest natychmiastowa.Może mała turbina nie wstaje?zmieniales wężyki,miałeś muła przed czy po zmianie? Może konwerter od turbny?

U mnie tez nie mam egr,dpf i program i reakcja jest natychmiastowa,wrecz trzeba sie pilnować,żeby nie dać za dużo gazu plbo lecisz bokiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie spokój z kolektorem.U mnie bez klapek był słabszy dół,ale reakcja tak czy siak była i jest natychmiastowa.Może mała turbina nie wstaje?zmieniales wężyki,miałeś muła przed czy po zmianie? Może konwerter od turbny?

U mnie tez nie mam egr,dpf i program i reakcja jest natychmiastowa,wrecz trzeba sie pilnować,żeby nie dać za dużo gazu plbo lecisz bokiem ;)

 

No nareszcie ;p Też już mnie męczy temat klapek w kolektorze ;)


Przed modami które wypisałem było to samo. Zero poprawy. Błędów żadnych nie ma. Wiem tylko że podczas podnoszenia mocy były problemy bo na wysokich obrotach nagle moc spadała do 320KM, ale chłopaki ustawili turbine i problem zniknął, teraz jest stabilnie 370KM, więcej nie robiłem bo na razie stockowy IC.


Juz brakuje mi pomysłów, a jest to nie tyle denerwujące co po prostu niebezpieczne, bo jesteś pozbawiony możliwości nagłej reakcji w sytuacji zagrożenia ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co czujesz bo miałem alfe 159 2.4jtdm 200km i tam turbo pompowało od 2000obr :) na skrzyżowaniu itp aż chciało się wyjść i popchnac :mrgreen:

Najlepiej jedz do kogoś,kto dobrze ogarnia Bmw .Sprawdzi logi dynamiczne itp powinien dojść co i jak bo nie szukał bym przyczyny w skrzyni.

U mnie mała turbina powoli ma już dość i pluje olejem,ale auto zrywa asfalt :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co czujesz bo miałem alfe 159 2.4jtdm 200km i tam turbo pompowało od 2000obr :) na skrzyżowaniu itp aż chciało się wyjść i popchnac :mrgreen:

Najlepiej jedz do kogoś,kto dobrze ogarnia Bmw .Sprawdzi logi dynamiczne itp powinien dojść co i jak bo nie szukał bym przyczyny w skrzyni.

U mnie mała turbina powoli ma już dość i pluje olejem,ale auto zrywa asfalt :twisted:

 


Hehe, no dokładnie teraz się tak czuję jakbym miał jedną turbinę, a są przecież dwie;P


Tam gdzie robiłem mody w aucie twierdzą że wszystko jest okej. Turbiny ładują ile trzeba, podciśnienia nowe silikonowe, wszystko szczelne. Jedynie co zasugerowali żebym odłączył przepływkę i sprawdził czy będzie poprawa, ale sam już nie wiem:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama wymiana wężyków na nowe nie wyklucza problemów z podciśnieniem. Możemy mieć nowe wężyki, sprawne elektrozawory, ale jeżeli gdzieś jest mała nieszczelność albo coś jest przytkane to aktuatory nie mają wystarczająco siły aby pociągnąć sztangę i otworzyć/zamknąć w pełni zawór albo będą to robić dużo wolniej. Może być też zapieczona od sadzy taka klapka i gruszka też jej nie pociągnie. A jak wiadomo w przedliftowym 535d sterowanie doładowaniem odbywa się za pomocą 3 takich elementów i jeżeli któryś zawodzi to dzieją się właśnie takie cuda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama wymiana wężyków na nowe nie wyklucza problemów z podciśnieniem. Możemy mieć nowe wężyki, sprawne elektrozawory, ale jeżeli gdzieś jest mała nieszczelność albo coś jest przytkane to aktuatory nie mają wystarczająco siły aby pociągnąć sztangę i otworzyć/zamknąć w pełni zawór albo będą to robić dużo wolniej. Może być też zapieczona od sadzy taka klapka i gruszka też jej nie pociągnie. A jak wiadomo w przedliftowym 535d sterowanie doładowaniem odbywa się za pomocą 3 takich elementów i jeżeli któryś zawodzi to dzieją się właśnie takie cuda.

 

Wychodzi na to że trzeba będzie wszystko rozebrać na części pierwsze:/ Najgorzej że w okolicach nie mam żadnego dobrego mechanika i za każdym razem muszę do Wrocławia zapierdzielać 140km:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że trzeba będzie wszystko rozebrać na części pierwsze:/ Najgorzej że w okolicach nie mam żadnego dobrego mechanika i za każdym razem muszę do Wrocławia zapierdzielać 140km:/

 

Nie słuchaj opowieści o klapach na pewno. Moja 535 ma je wywalone i zwija aswalt od samego dołu do samej góry. Też myślała skrzynia sekundę ale do tego wystarczy NCS.


Wykodowanie sekundy przemyślenia skrzyni automatycznej

EGS NIC - nicht_aktiv


Funkcja NIC (Neutral Idle Control) to funkcja pozwalająca zmniejszyć spalanie samochodu który zatrzymał się np. na światłach. W momencie wciśnięcia hamulca wrzuca bieg jałowy co zapobiega przeciągania przez konwerter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że trzeba będzie wszystko rozebrać na części pierwsze:/ Najgorzej że w okolicach nie mam żadnego dobrego mechanika i za każdym razem muszę do Wrocławia zapierdzielać 140km:/

 

Nie słuchaj opowieści o klapach na pewno. Moja 535 ma je wywalone i zwija aswalt od samego dołu do samej góry. Też myślała skrzynia sekundę ale do tego wystarczy NCS.


Wykodowanie sekundy przemyślenia skrzyni automatycznej

EGS NIC - nicht_aktiv


Funkcja NIC (Neutral Idle Control) to funkcja pozwalająca zmniejszyć spalanie samochodu który zatrzymał się np. na światłach. W momencie wciśnięcia hamulca wrzuca bieg jałowy co zapobiega przeciągania przez konwerter.

 


Hehe, dosłownie pół godziny temu czytałem o tym:P

Spróbuję wyłączyć tą funkcję, może będzie poprawa. Z tym że problemu na pewno nie rozwiąże całkowicie, bo problem opóźnionej reakcji jest też podczas zwykłej jazdy, nie tylko przy ruszaniu;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Małe pytanie.


Dzisiaj podczas jazdy do domu usłyszałem dziwne cykanie z przodu auta. Najbardziej słyszalne przy zwalnianiu i niskich obrotach.

W domu podniosłem maskę i to cykanie dochodzi z okolic pompy vaccum. Widać też delikatny wyciek przy tej pompie. Z tego co wyczytałem wychodzi na to że kończy się ta pompa.


Czy ona może mieć wpływ na mój problem z turbo?



Znalazłem jakiś filmik na YT. U mnie to cykanie jest identyczne:

https://www.youtube.com/watch?v=hqeJAkQG_bY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.