Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

mam pytanie odnosnie oleju mobile1 5W/50 ktory to zalalem do swojej e46 nie wiem czy to dobrze czy bylo lepiej zalac castrol wiem jedno wczesniej na 100% byl castrol zalewany o oznaczeniach 5W/40 co mam zrobic zostac juz przy mobil1 czy spowrotem wrocic do castrola samochod nie ma jeszcze duzego przebiegu czyli ma 134 tys. moze ktos orjetuje sie co bylo by lepszego dla silnika?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zarówno Mobil jak i Castrol to dobre firmy. Ja od kilku lat jeżdżę tylko na Mobil 1 5W50 i sobie chwalę. Z silnikiem nic złego się nie dzieje, oleju nie pali...

 

Więc moim zdaniem skoro już masz zalany Mobil to go zostaw. Po co wyrzucać pieniądze?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Witam

Panowie oleje marki Castrol i Mobil są po pierwsze ROZLEWANE W POLSCE, po drugie SĄ TO OLEJE ROBIONE Z RECYCLINGU, po trzecie MADE IN EU :). Więc proszę Was nie opowiadajcie tu, że są to wyśmienite oleje. Pewnie, że to lepsze niż lotosik albo inne cudo ze stacji benzynowej np. BP, Shell itd ( bo to się do frytek ewentualnie nadaje) Kiedyś był na rynku świetny olej marki Aral Niestety wykupiła go grupa Castrol i przestali go produkować. To był naprawdę doskonały olej. Teraz też jest alternatywa, ja jeżdżę na oleju PANOLIN. Szwajcarska dokładność, Barrrdzo szeroka gama gatunków. Poza tym olej robiony tylko w jednej fabryce na świecie, jest produkowany bezpośrednio z ropy naftowej i ma gatunki specjalnie dedykowane do BMW np. BMW 5W30 longlife, 5W50 longlife (jeśli masz komputer inspekcji olejowej wyskalowany na 25000 km przebiegu)

Pozdrawiam,

junkE46

Opublikowano (edytowane)

Nie rozumiem dlaczego decydujecie się na zalewanie silnika jednym z najgęstszych oleji silnikowych, czy silniki są już w tak kiepskim stanie że tylko gęścizna może przedłużyć jego żywot :?:

Nie mieszkamy w strefie równikowej, gdzie panują wiecznie upały i gdzie nad wyborem oleju należy się dobrze zastanowić przed wlaniem. Nasz klimat jest zmienny i różnica temperatur sięga 75 stopni (-30 zimą i +35 latem)

Olej o większej gęstości przy temperaturze silnika -25 stopni, jest jeszcze gęstszy do momentu nagrzania silnika, a gęsty olej ma trudności z przepłynięciem przez papierowy filtr oleju. Więc wydaje mi się, że zamiast polepszyć pracę silnika gęsty olej może nawet bardziej wpłynąć na jego zuzycie.

Rozumiem stare silniki które nie mają hydrauliki, rozszczelnione, biorące duże ilości i podejście właściciela, który wychodzi z założenia że nie ma sensu go remontować niech jeździ aż padnie całkiem. I do takiego coś trzeba nalać żeby jeździł zanim padnie

 

 

Temat dotyczy oczywiście oleji 15W50

Edytowane przez robertbmw
Opublikowano

Witam!

Trochę Cię nie rozumię robertbmw. Olej silnikowy 5W50 czy też inne oleje o lepkościach 0W...do 50/60 przecież nie są olejami mineralnymi tylko w pełni syntetycznymi. W niskich temperaturach otoczenia (np. zimą) ich lepkość jest 0W lub 5W a w wysokich... no oszczędzę sobie tego przecież to podstawy techniki motoryzacyjnej... Niemożliwe abyś tego nie wiedział.

BMW zaleca przecież do swoich aut właśnie oleje o podobnych lepkościach. Podejżewam że się przejęzyczyłeś.

 

Pozdrawiam

Darek

Opublikowano

Sorki.

Bardzo Was przepraszam w mojej wypowiedzi poprzedniej

 

mobil1 5W50.

 

Na pierwszy rzut oka wygląda to na

 

mobil 15W50

 

:duh: :duh: :duh: :D , ale gafa

Już robię korektę

Opublikowano

Robert powiedz coś od siebie na temat oleju. Jakie jest Twoje podejscie do Mobila 5W50 a jakie do Castroli. Z moich obserwacji wynika że większość oleji Castrola to mega kupa!!!! po za może TWS-em.Straszny gruz w silnikach można zaobserwować które jeżdzą na Castrolach.

 

Ciekaw jestem bardzo Twojej wypowiedzi.

 

 

Napewno dobre oleje ma Motul ale tani nie jest.

Opublikowano

Moja opinia ne temat oleji :duh:

Nawet nie wiem od czego zacząć.

Ale jeżeli już to na początek tyle, że większość oleji jest bardzo dobra - łącznie z castrolem i mobilem. Róznica jest tylko w cenie i dla nas polaków o niskich zarobkach mocno zauważalna. Do rynkowych oleji nie mamy zaufania, bo cena za niska i podejrzana. Do zachodnich zaś wysoka i trudno się zdecydować.

To co zaś zaleca serwis to tylko reklama, gdyż napewno taki jest podpunkt w zawartej umowie pomiędzy dwiema światowymi firmami. Nie ma co liczyć na fakt, że serwis będzie promował oleje innej marki.

Jeszcze całkiem niedawno BMW zalecało mobila a teraz castrol - wynika to jak wiadomo nie z jakości oleju, ale przetargu cenowemu i widocznie castrol, która jest firmą nie wyjętą spod ziemi, lecz znaną na cały świat złozył najkorzystniejszą ofertę.

Słyszałem o przypadkach rozszczelnienia silnika kiedy z mobila przechodzimy na castrola i tak też jest. Użytkownikom jeżdżącym na mobilu dalej zalewa się mobilem.

 

Ja też w wyniku pomyłki zastanawiam się, czy mobil niestosuje przypadkiem chwytu reklamowego.

 

Mobil1 5W50

Mobil 15W50

- gdzie mobil 15W50 nie ma w oznaczeniu jedynki jako Mobil1 15W50

Może poprostu wszystkie oleje Mobi1 są olejami tego samego pochodzenia co Mobil 15W50, tylko, że jedynka jest przesunięta o jedną spację :mrgreen:

 

Największym jednak problemem jest wiarygodność samego oleju co do jego właściwości.

Nasz kraj stał się rynkiem zalewanym najgorszym towarem z możliwych i oleje które są w sprzedaży to głównie przeterminowane albo pewne odpady z przeznaczeniem do odzysku. Jako, że takiego surowca nie łatwo jest się pozbyc, bo to przecież pieniądze to mozna zapewne coś z tego odzyskać i tu nasze "śmietnisko unii" jest do tego najlepszym miejscem.

Prosceder ten o ile istnieje będzie oczywiście dotyczył tych produktów, które wyrobiły sobie najlepszą opinie i sprzedawane są w ogromnych ilościach. Ale tu już moje domysły się kończą.

 

Mocno zauważalna jest róznica w olejach i nawet tej samej marki przez wielu użytkowników aut i coś w tym musi być, a zaufania nie mamy już do niczego - każdy chyba wierzy już tylko w to, że bombka spadnie i to wszystko rozpi.....y.

Opublikowano
Witam

Poza tym olej robiony tylko w jednej fabryce na świecie, jest produkowany bezpośrednio z ropy naftowej i ma gatunki specjalnie dedykowane do BMW np. BMW 5W30 longlife, 5W50 longlife (jeśli masz komputer inspekcji olejowej wyskalowany na 25000 km przebiegu)

Pozdrawiam,

junkE46

 

taki właśnie mam longlife 5W30 ale są różne odmiany !! i nie wiem jakiego szukać do e-46 150km 2.0d - sprzedający auto tylko powiedział że wlewa longlife castrola ale jaki ?? na fakturce z ASO piszę tylko SAE 5W30 ale tylko tyle :(

Opublikowano
Zalej silnik olejem Mobil 1 0W-40 a pozbedziesz sie tym samym wszelkich watpliwosci dotyczacych stosowania oleju w przyszlosci.

...uśmieszek na końcu zdania sugeruje chyba złe właściwości Mobil'a... a ja powiem, że testowałem w ciągu swej całej kariery motoryzacyjnej wiele odmian "smarowaczy" i powiem tak: najlepszy i moim zdaniem jedynym godnym uwagi produktem Castrol'a (wykluczając oczywiście samochody powyżej 3,5 tony) to TWS...natomiast na Mobil'u 1 0W40 wykręciłem setki tysięcy kilometrów i silniki zachowywały się nadal jak nowe... rekordzista to stary Iveco Daily (2,8 t) ,który przejechał 1 000 000km i sprzedałem bo już mi się znudził... co do produktów Mobil'a to nie ma lepszego oleju do samochodów pow. 3,5t niż Mobil Delvac...to też o czymś świadczy...

Opublikowano

Mobil 1 wlewałem do Audi A4 1.8T / po chipie / więc miało ponad 100KM z litra poj. i nie narzekałem ale BMW zaleca Castrol nawet bna korku pisze więc czemu nie lać nadal jak już tylko km na tym zrobił i bez żadnych problemów z turbinką ?? w przeciwieństwie do tego co tu się naczytałem o problemach aut z tego rocznika w wersji 2.0d.

druga sprawa - ile będzie wisiało na mnie to ostrzeżenie ?? jak długo ? czy wogóle zniknie ?

Opublikowano

W pełni sie zgodzę z kolegą Danskim co do Castrola.Jedynym który wogóle można wlać to TWS.Reszta to totalny szajs.To jest moja opinia oczywiscie i nie kazdy sie musi z nia zgodzić.

 

Ostatnio robiłem Corse 2003r. która miała przejechane zaledwie 50 000 km.Od poczatku była zalana Castrolem Magnateciem.Musieli byście zobaczyć ile było gruzy wszędzi w silniku.Można było zbierać łyżeczką.Szok!!!!

 

Najlepszym przykładem jest to że Toyota wycofała SLX-a i jeszcze jakiś tam olej bo zabijały silniki jeden za drugim.Głównie zaklejały VVT-i.

Opublikowano

...uśmieszek na końcu zdania sugeruje chyba złe właściwości Mobil'a...

 

Wrecz odwrotnie. Od zawsze od kiedy pamietam polecalem ten wlasnie olej do silnikow BMW. Usmieszek mial znaczyc: "kolejny temat dotyczacy oleju i znowu ta sama odpowiedz" :twisted2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.